eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
6.2هزار ویدیو
766 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰«کشفی برای مرحوم آیت‌الله پهلوانی(ره)» 🔻بخشی از گفتگو با آیت‌الله علی فروغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 اولین پیام علی اکبر رائفی پور از کنسولگری ایران در عربستان پیرامون مسائل پیش‌آمده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اکنون؛ مسجد مقدس جمکران؛ دعاگوی شما عزیزان ولایت مدار.یکی از دوستان🤲💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت مادری بر اساس منظومه فکری رهبری مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار می‌کند: 📚🌐 چهارمین دوره مجازی "روایت مادری" 🔰 توضیحات کلی: روایت مادری با تمرکز بر مسائل زنان در موضوع مادری، از جمله: نقش و جایگاه زن در نظام خلقت، چرایی مسئولیت مادری برای زن، چگونگی موفقیت در این نقش، الگوی یک زن مسلمان و ... فرصتی را برای یافتن پاسخ این مسائل و آشنایی با مجموعه‌ای از مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی در موضوع زن و مادری، در نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد می‌کند. ❗️ویژگی دوره: ۱- هر فراگیر می‌تواند بنا به مسئله خود مسیر مورد نظرش را انتخاب کند. ۲- محتوای دوره از بیانات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده و دوره مدرس دیگری ندارد. ۳- دوره بصورت برون خط(آفلاین) و خودخوان می‌باشد که در سامانه آموزش مجازی بارگزاری شده است. ۴- این دوره رایگان است. ۵- در پایان دوره به افراد واجد شرایط گواهی معتبر تقدیم می‌شود. ۶- توضیحات جزئی و کامل‌تر در نشست توجیهی بیان می‌شود. ⌛️ مهلت ثبت نام: تا ۲۵ تیرماه ١۴٠۲ ⏳ مدت‌زمان برگزاری دوره: ۳۰ روز 👈 مطالعه جزئیات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌ها: 🔗 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53293
🇮🇷 🔻هنگام صحبت با نامحرم سرش را پایین می انداخت. 🔸 و در چهره اش موج می‌زد. 🔹وقتی برای کمک به مغازه پدرش می‌رفت، اگر خانمى وارد مغازه می‌شد کتابی در دست می‌گرفت سرش را بالا نمی آورد و می‌گفت: «پدر شما جواب بده...» 🌺‌
طنین عصفوری، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، پایان‌نامه خود را تقدیم به میرحسین موسوی کرد.
تبدیل تاج‌زاده به نماد اصلاح‌طلبان رادیکال چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح طلب طی چند روز گذشته در اقدامی مشترک تلاش کردند تا ضمن ستایش و تمجید از مصطفی تاج زاده به عنوان فعال سیاسی دربندی که به اصلاحات ساختاری معتقد است، خصیصه وی مبنی بر نقد رهبری را برجسته و حاکمیت را به در پیش گرفتن راهبرد تاج زاده مبنی بر نقد رهبری از سوی تمامی اصلاح طلبان، تهدید نمایند. در همین رابطه سعید حجاریان طی مطلبی نوشت: تاج‌زاده پس از اتمام اسارت با ادبیاتی پاکیزه و مؤدبانه همچون گذشته در عرصه سیاست فعال بود و ذیل پروژه‌ فکری-سیاسی‌اش به نقد رهبری هم می‌پرداخت. آیا آقایان لحظه‌ای تأمل کرده‌اند مسیری را که با بازداشت تاج‌زاده مسدود کرده‌اند، چگونه گشوده است؟ جامعه چنان زبانی به فریاد برآورد که گویی مدام زمزمه می‌کنند، بسم‌الله اگر حریف مایی! وی می‌افزاید: به هر روی، عمده اصلاح‌طلبان تاکنون آبروداری کرده و نقدهای خود را متوجه رویه‌ها، قوانین، وزرا و حداکثر رئیس‌جمهور کرده‌اند. باید پرسید آیا نظام انتظار دارد که آنان جملگی پا را فراتر بگذارند و محرکِ اولی را نشانه بروند؟ تاملی بر مطالب مطرح شده از سوی حجاریان و سایر اصلاح طلبان بیانگر آن است که؛ - اصلاح طلبان ساختاری آرایشی تهاجمی در برابر حاکمیت و نظام اتخاذ کرده و ستیز سیاسی با نظام را در دستورکار خود قرار داده اند. - فحوای مطالب مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال بیانگر تلاش آنان برای کانونی سازی رهبری به عنوان عامل مشکلات و تلاش برای متوجه ساختن اعتراضات به سمت رهبری می باشد. - اصلاح طلبان تندرو تلاش دارند تا علاوه بر تلاش برای عدم فراموشی تاج زاده وی را به عنوان لیدرِ معنوی دربندِ اصلاح طلبان ساختاری نماد سازی نمایند. زندانی بودن تاج زاده و هجمه وی به رهبری موجب شده که اصلاح طلبان ساختاری از تاج زاده یک معترض وضع موجود که قادر به رهبری و به چالش کشیدن حاکمیت می باشد، بازنمایی نمایند. - برجسته سازی تاج زاده از سویی و تهدید به نقد رهبری به صورت عام و فراگیر از جانب اصلاح طلبان در حقیقت ترجمان مبنا قراردادن راهبرد «زن، زندگی، آزادی» بوده و سوختی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن رهبری و حاکمیت برای پذیرش شروط انتخاباتی و حتی فراانتخاباتی به شمار می رود. - اصلاح طلبان تلاش دارند به منظور نمادسازی از «مکتب تاج زاده» سخن به میان آورده و او را به عنوان الگوی زیست و راهنما تعریف و تفسیر کنند. - اصلاح طلبان رادیکال با برجسته سازی و نمادسازی از تاج زاده مرجعیت اپوزیسیون را از داخل به خارج منتقل سازند. - اصلاح طلبان ساختاری تلاش دارند تا محور قرار دادن تاج زاده علاوه بر معنادهی سیاسی به جنبش «زن، زندگی، آزادی» از سویی شعار تغییر قانون اساسی از سوی دیگر راهبرد مورد تاکید خود را به جبهه اصلاحات تحمیل و گفتمان خود را به عنوان گفتمان مسلط این جریان هژمون سازند.
💠وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند! ✍️حسین نقی 🔻دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردم 🔹جریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات. 🔹آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند! 🔻دروغ دوم؛ حق با اکثریت است 🔹چندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم - که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند. واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند. 🔻دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف است 🔹سالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها. 🔹حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود. 🔻دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستند 🔹در ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست! 🔻دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده است 🔹از بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم. 🔹طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند.
❇️ وزیر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی نتانیاهو: آمریکا پشت‌پرده اعتراضات در اسرائیل است. ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ با این حساب، فروپاشی رژیم اشغالگر فلسطین تا ۲۵ سال، نزدیکتر می شود. چون حامی اصلی رژیم صهیونیستی، آمریکاست.
☑️فرانس ۲۴ : ایران دارای قدرتمندترین نیروهای اطلاعاتی در داخل و خارج از خاورمیانه است ، شبکه پیچیده اطلاعاتی ایران در سرتاسر جهان حضور دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیشکی باورش نمیشد ایران این همه جاهای خوشگلی داشته باشه😳🤩 ما اینجا جاذبه‌های گردشگری کشورمون🇮🇷ایران🇮🇷 رو به شما معرفی می‌کنیم تا حال و هوای دلتون عوض شه و لذت ببرین🤷‍♂
🇮🇷 مزرعه لِزور، روستای کُندر، استان البرز
🔰خودم خفه‌اش می‌کنم | از عوامل شکل گیری واقعه گوهرشاد 🔺رهبر معظم انقلاب: 🔹ببینید اصلاً قضیه‌ی مسجد گوهرشاد برای چه به وجود آمد؟‌ این را فراموش نکنیم. نکته‌ی محوری، مرحوم حاج آقا حسین قمی است. مرحوم حاج آقا حسین قمی سر مسئله‌ی کشف حجاب گفت من می‌روم با رضا شاه صحبت می‌کنم و مجبورش می‌کنم که گوش کند. با همین نیت از مشهد بلند شد رفت تهران. که البته وقتی رسید تهران، ایشان را از طرف دولتی‌ها هدایت کردند به شاه عبدالعظیم و آنجا در یک جایی نگه داشتند و شاه هم ملاقات نداد. 🔹البته ایشان گفته بود می‌روم و به او می‌گویم؛ اگر گوش کرد که هیچی، اگر گوش نکرد همانجا خودم خفه‌اش می‌کنم، می‌کشمش مثلاً. با این نیت رفته بود و نشد که ملاقات کند و بعد هم از همانجا ایشان را تبعید کردند به عراق. 🔹وقتی که ایشان در تهران بود، علمای مشهد در مسجد گوهرشاد جمع شدند برای اینکه بگویند که اولاً آقای حاج آقا حسین برگردند به مشهد؛ ثانیاً حرفهایی که ایشان خواسته‌اند، باید تحقق پیدا کند. 🔹اصلاً اجتماع علما در کشیک‌خانه‌ی مسجد گوهرشاد که بعد منجر به اجتماع مردم شد، برای این بود. 🔹یعنی عنصرِ مرحوم حاج آقا حسین قمی فراموش نشود؛ یک ملّای واقعاً مجاهدِ فی‌سبیل‌اللهِ نترسِ آماده‌ای که حاضر بود برود در دهان شیر دیگر، یعنی هیچ اِبایی نداشت. از اینجا هم که بلند شد رفت، تنها رفت؛ با خودش مثلاً حَشم و خَدم و اینها نبرد، فقط دوتا از پسرهایش ظاهراً‌ رفتند. این نکته‌ی قابل توجهی است. ۱۳۹۶/۱/۸