همراهان عزیز سلام علیکم؛🌹
در این ایام الله و 44 سالگی بهار انقلاب اسلامی، عهد می بندیم با نایب المهدی امام خامنه ای عزیز، در عملیات حرکت عمومی جهاد تبیین، هوشیاری مردم جامعه را در جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن ارتقاء دهیم؛
تا حرکت انقلاب و نظام اسلامی، قوی تر از 43 سال گذشته به سمت ظهور شتاب گیرد و با یاری خداوند متعال با فرصت سازی از این تهاجم، تربیت انسانهای در تراز عصر آخرالزمانی، بیداری اسلامی جهانی، و تحقق کشور نمونه و تمدن نوین اسلامی، آماده ی پذیرش امام عصر(عج) از سوی انسانهای عالَم باشیم. 🌱
در جهاد تبیین علیه دشمن و آزادسازی خرمشهرهای انقلاب، با تعامل و هم افزایی نیروهای با انگیزه ی انقلابی، جبهه ای عمل کردن را برای حفظ حرم جمهوری اسلامی تمرین و مجاهدت نماییم.🌴
یا مهدی ادرکنی💐
🔹@Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#ببینید | مهمترین ضعف بدنه انقلاب!
❄️🌹❄️
🔻 اهمیت شناخت زمین خود و زمین دشمن برای رسیدن به تحلیل سیاسی به موقع ودرست از زبان #مقام_معظم_رهبری
🎙 #حجت_الاسلام_راجی
کتاب چگونه تحلیل سیاسی کنیم؟ با مقدمه دکتر جوانی جهت بهره برداری👇
🔹@Shabaniesarouie
تکثر و موازی بودن دستگاه های فرهنگی سبب عدم پاسخگویی این نهاد ها شده است.
وقتی مسجد بیش از ۲۰ متولی دارد کدامیک پاسخگو هستند؟
وجود ۱۲۰ سازمان دارای معاونت فرهنگی ۵۶ سازمان فرهنگی و ۱۰۰ شورای عالی در کشور ایا تمرکز اراده ها و ارزیابی را میتواند رقم بزند؟
🔹@Shabaniesarouie
شعار «زن هرزگی آزادی»
از شعارهای اصلی دربار بود...
🟢نشر حداکثری برای «جهاد تبیین» 🟢
🔹@Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «مقدمه ظهور»
👤 استاد #پناهیان
🔸 انقلاب اسلامی جبهه حق در مقابل جبهه باطل و مقدمه ظهور است.
🔹@Shabaniesarouie
🔰 کتابی برای آشنایی با عصر طلایی تمدن اسلامی
"1001 اختراع
میراث مسلمانان در جهان ما"
💥 چه عنصر مشترکی میان دانه های #قهوه، چاقوی #جراحی، #نخ_بخیه، طاق ها و رصدخانه ها وجود دارد؟ ایده ی #پرواز از کجا به ذهن لئوناردو داوینچی راه یافت؟ چه کسی روکش کپسول خوراکی را اختراع کرد و فیبوناتچی در کجا آموخت که هنگام محاسبات ریاضی، انگشتانش را خم کند؟ اولین #بیمارستان های زیبا و حرفه ای کجا بود؟ بهترین و بیشترین کتابخانه های قدیمی مربوط به چه دورانی است؟
⚜️ کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما» نوشته ی پروفسور سلیم الحسنی به همه ی این پرسش ها پاسخ می دهد. این کتاب که به شیوه ای آسان یاب نوشته شده، از عصر طلایی تمدن اسلام، یعنی قرن اول تا دهم هجری حدود 600 تا 1600 میلادی، پرده برمی دارد. در این دوران، مسلمانان در زمینه های گوناگونی چون پزشکی، مکانیک، نقشه کشی، شیمی، تعلیم و تربیت، مهندسی، معماری و نجوم پیش گام و پیش تاز بوده اند.
♨️ در حقیقت هیچ حوزه ای آن چنان پیچیده و ناشناخته نبوده است که امکان بررسی دقیق و تحقیق و جست وجوی مبتنی بر آزمایش و تجربه ی علمی در آن وجود نداشته باشد. بنابراین با این کتاب راهنما راحت باشید و سفر تحقیقی خود را در طول هزار سال تاریخ علم و فن آوری در زندگی پیشروان علم در سده های میانه آغاز کنید؛ کسانی که با نوآوری های خلاقانه ی خود دنیای امروز ما را آفریده اند.
🌀 کتاب هشت بخش دارد؛ «خانه»، «مدرسه»، «بازار»، «بیمارستان»، «شهر»، «دنیای پیرامون»، «جهان» و «مرجع» عنوان بخش های مختلف این کتاب هستند.
💠 با مراجعه به بخش «خانه» از کتاب می توانید با منشا مواد مصرفی روزمره آشنا شوید؛ بدانید چه کسی در هزار سال پیش برای نخستین بار از عطر استفاده کرد؛ ساعت هایی با ارتفاع سه متر، سرگرمی ها و تفریحات خانگی در سده های میانه، خاستگاه غذای سه وعده ای و موسیقی را بشناسید.
💠 «مدرسه» اساس و بنیان دانشگاه ها را معرفی می کند. کانون حکمت و اندیشه بغداد را می شناسید و با درک این نکته که چگونه افرادی با مذاب و ملیت های گوناگون در کنار هم کار می کرده اند و نوع بشر را از حاصل این همکاری بهره مند می ساخته اند، شگفت زده می شوید.
💠 با مطالعه ی بخش «بازار»، رد پای تجارت بین المللی پررونق را در منابع تجدید شونده ی انرژی و روش های پیشرفته ی کشاورزی و باغ داری مسلمانان در سده های میانه دنبال کنید.
💠 هزار سال پیش، عمل های جراحی پیش رفته با استفاده از ابزارهای جراحی برنده و دقیق انجام می گرفته است. «بیمارستان» خاستگاه این اعمال جراحی، مایه کوبی آبله، بخیه زدن اعضای درونی و بیمارستان های آموزشی را به مخاطب معرفی می کند.
💠 «شهر» به مخاطبان نوجوان کمک می کند خیابان های روشن و سنگ فرش شده ی هزار ساله ی مسلمانان را در ذهنشان تجسم کنند و عقاید معماران بزرگ دنیای مدرن را درباره معماری اسلامی بیان می کند.
💠 «دنیای پیرامون» به مخاطب توضیح می دهد که چه کسانی برای نخستین بار جزر و مد را توضیح داده اند. درباره ی مواد معدنی، اقیانوس ها و کوه ها به مطالعه پرداخته و با تکیه بر پیشرفته ترین نقشه ها و ابزارهای نقشه کشی به نواحی دوردست سفر کرده اند؛ در حالی که می کوشیده اند کروی بودن زمین را اثبات کنند.
💠 «جهان» به نوجوانان کمک می کند لذت پرواز موفق انسان را در 1200 سال پیش احساس کنند. درباره ی آسمان و کهکشان ها بخوانند و ببینند که چگونه مسلمانان در هزار سال پیش با استفاده از ابزارهای دقیق و پیچیده ستاره شناسی در پیشرفته ترین رصدخانه ها، کهکشان ها را مشاهده و از آن ها نقشه تهیه می کرده اند.
💠 «مرجع» نیز منابع کتابی برای مطالعه ی بیشتر درباره ی موضوعات طرح شد در کتاب را به مخاطب معرفی می کند. انتشارات طلایی در این بخش منابعی را معرفی کرده که برای مخاطب فارسی زبان قابل استفاده است.
💠 پروفسور سلیم الحسنی، نویسنده کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما» استاد بازنشسته ی مندسی مکانیک و استاد افتخاری گروه زبان شناسی و تمدن در دانشکده ی علوم انسانی منچستر انگلستان است.
💠 این استاد دانشگاه در 20 سال گذشته به شناخت و ترویج ریشه های فرهنگی علوم برای اتحاد جامعه ی انسانی و معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی در عرصه ی جهانی مشغول بوده است. در سال 2001 موفق شد به خاطر تالیف کتاب «1001 اختراع، میراث مسلمانان در جهان ما»، برترین جایزه ی فضل الرحمان خان را در رشته ی دانش و فن آوری دریافت کند.
#تاریخ_علم | #علم_دانشگاه | #دانشگاه
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🔹@Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در کدام انقلاب، ظرف ۸ ماه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر رو سر بریدند؟
⭕️ انقلاب خشن کدوم انقلابه؟؟
🔹@Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دیدار جمعی از کارگردانان و نویسندگان با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۶.
🔶 پاسخ زیبای رهبری به شبهه " انحراف نظام از شعارهای اول انقلاب"
#بیانات
#پاسخ_به_شبهات
#جهاد_تبیین
🔹@Shabaniesarouie
📤آموزش صفر تا صد صادرات و واردات📥
💥با سرمایه کم وارد بازار های جهانی شوید و درآمد دلاری کسب کنید💰
💥با یادگیری این مهارت میتونین به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشین 🌐
⌛️بصورت غیر حضوری در سراسرکشور⌛️
🔴به همراه پشتیبانی یک ساله🔴
📣برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید 👇🏻📣
https://dpnashr.ir/saderat61/
🔹@Shabaniesarouie
🍃﷽ 🍃
🍃🌻🍃تحلیل فیلم
🍏سپیداران
@sepidaran2
فیلم سینمایی *Mine* داستان سربازی است که حین بازگشت از مأموریت در بیابانی برهوت ، یکی از پاهایش روی مین میرود، اما او بلافاصله متوجه شده و پایش را از روی مین برنمی دارد ، به همین دلیل مین عمل نمی کند.
با توجه به شرایط خودش نمی تواند مین را خنثی کند، پس مجبورست چندین روز در انتظار نیروی کمکی بماند.
اگر پا را بلند کند بلافاصله مین منفجر می شه و مرگ او حتمی!!
خستگی بیش از حد ، گرمای روز ، سرمای شب ، بی خوابی و ایستادنِ مداوم ، تشنگی و گرسنگی میتواند او را از پا دربیاورد..
در این حال و روز ؛ او به حالتی نیمه هوشیار فرو می رود و مدام خاطرات گذشته اش را مرور می کند.
مینِ رابطه عاطفی با همسرش ، مینِ دعوا و نزاع با دوستان و همکارانش ، مینِ درگیری در کافه با غریبه ها و... ...
این مین توی بیابان او را وادار می کند تا کاری را انجام دهد که قبل از این انجام نمی داده ، *مکث کردن* .
او چند روز مکث می کند تا نیروهای کمکی برسند و مین را خنثی کنند .
مکثی طاقت فرسا و بسیار دشوار .
مین توی بیابان ؛ استعاره از مین هاییست که او در روابط عاطفی ، خانوادگی ، اجتماعی و شغلی خود منهدم کرده است.
این مکثِ چند روزه در بیابان به او یاد میدهد که اگر فوراً و با عجله به آن حوادث و اتفاقات ؛ واکنشی نشان نمی داد ، زندگی بهتری رو تجربه می کرد.
و به ما یاد میدهد که این *مکث آگاهانه*، چیزیست که در زندگی پرتلاطم به آن نیاز داریم.
ما به رویدادهای امروزِ زندگیمان همان واکنشی را نشان می دهیم که تجربه کرده ایم
ما به ناشناخته های امروز بر اساس شناخته های دیروز عکس العمل نشان می دهیم
مکث کردن موقع کنش ها و واکنش ها می تواند افقی از انتخاب های جدید را به روی ما باز کند....
آخر فیلم جالب تره ...
آخر فیلم متوجه میشویم پای سرباز روی هیچ مینی نبوده و فقط یک سر عروسک زیر پایش قرار داشته،،
موضوع همینه. توی زندگی، مینهای خودساختهی زیادی برای خودمان میتراشیم و گام بعدی را از دست میدهیم . خیلی از مینهایی که ما را فلج کردهاند وجود خارجی ندارند. زادهی خیالات ما هستند و آنقدر به آنها باور داریم که حاضر نیستیم قدم بعدی را برداریم.
🌻کانال سپیداران
🍃 چشم اندازی نوین
به
🍃 فرهنگ و هنر
🔹@Shabaniesarouie
📌آب را گل نکنیم ؛ پدرم در خاک است …
وقتی دیروز باران بارید
"آن مرد در باران آمد" را به یاد آوردم
"آن مرد با نان آمد" یادم آمد که دیگر پدرم در باران با نانی در دست و لبخند بر لب نخواهد آمد، دیروز دلم تنگ شد و با آسمان و دلتنگیاش با زمین و تنهائیش
با خورشید و نبودنش به یاد پدر سخت گریستم. پدرم وقتی رفت سقف این خانه ترک بر میداشت، پدرم وقتی رفت دل من سخت شکست، خاطر خاطره ها رخ بنمود
زندگی چرخش یک خاطره است
خاطر خاطره ها را نبریدش از یاد
پدرم وقتی رفت آسمان غمزده بود
و زمین منتظر …
زندگی چرخش ایام و گذار من و توست
و کسی گفت به من:
آب را گل نکنید،پدرم در خاک است
زندگی میگذرد،کاش یک فاتحه مهمان شقایق باشیم و زمین کوچک نیست
دل ما تنگ و نفس سنگین است
کاش میشد آموخت که سفر نزدیک است
خاطر خاطرهها را نبریدش از یاد.
زندگی میگذرد
کاش یک فاتحه مهمان شقایق باشیم
بیاد همهی پدرای خوب دنیا..🌹🌹
🌺🌺🌺روز پدر پیشاپیش مبارک🌺🌺🌺
🔹@Shabaniesarouie
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی».
- سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی:
لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند.
تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم.
به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود.
- سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی:
وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش.
به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد.
در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری!
- سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول:
آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲).
مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید.
🔹@Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آموزش و پرورش افراد خلاق تربیت می کند؟
🔺 بچه ها 16000 ساعت در مدرسه هستند.
🔺 آموزش و پرورش لبریز از مطالب حجیم به درد نخور است.
🔺 صنعت کنکور در کشور سالیانه بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد …
❌ حال آموزش و پرورش بد است ...
خط قرمز
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته
زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه
🔹@Shabaniesarouie