eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.7هزار ویدیو
713 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
‏قرار بود برج آزادی را فتح کنید؛ اما برج ایفل فتح شد... 😂
🟦 شبهات دشمن علیه رهبری و پاسخ رهبری 🔶 یکی از مصادیق مغالطه و وارونه¬سازی حقایق توسّط دشمن این است که ولایت فقیه و رهبری را یک مدیریت اجرایی جا بزنند، تا تمامی مشکلات ناشی شده از امور اجرایی در کشور را به گردن رهبری بیندازند. 🔶 مقام معظم رهبری در جواب این شبهه و مغالطه می فرماید: «رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. مدیریت اجرائی در بخش قوه‌ی مجریه ضوابط مشخصی دارد، معلوم است، مسئولین معینی دارد؛ در قوه‌ی قضائیه هم - که آن هم مدیریت اجرائی است - همین طور، هر کدام مسئولیتهائی دارند؛ قوه‌ی مقننه هم که معلوم است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند. [نه اینکه خود یک مقام اجرایی در بالای نظام است و می تواند در تمام جزئیات امور اجرایی دخالت کند.] بیانات، 24 / 7 / 1390.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 گلایه‌های دردمندانه‌ی دیروز شهید حسن باقری، همان زخم های امروز ماست. او به فرماندهان و نیروهایش می‌خروشد که مبادا اسیر عادات و تعلقات شوند و از جنگ و مواجهه و مرگ بهراسند. اگر ممکن است که تا لبه‌ی صحنه‌ی جنگ پیش آمد اما در این نقطه از تقابل سخت، پا پس کشید، در جنگ فرهنگی نمی‌توان چنین کرد؟! آری، محافظه‌کاران و مصلحت‌اندیشان، حتی در میدان جنگ نیز گرفتار خوف و احتیاط هستند و به بازگشت می‌اندیشند. ،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. شهید حسن باقری پس از شکست عملیات رمضان، موضع انتقادی گرفت و به آسیب‌شناسی درونی رو آورد.‌ او احساس کرد که مشکل ما، درونی است. به‌شدت تند و ناخشنود می‌شد و برمی‌آشفت. می‌خواست با یک عملیات جدید، وضع را از شکست به پیروزی تغییر دهد. خودش به شناسایی در خط مقدم رفت و در اینجا نیز شهید شد. ۲. شهید حسن باقری، پس از مدت اندکی به این نتیجه رسید که از اساس، «راهبرد جنگی» ما خطاست و به همین دلیل، چندان پیش نمی‌رویم. وی می‌خواست از طریق «تغییر راهبرد جنگ»، سرنوشت جنگ را تغییر بدهد. درک او، فراتر از روزمرگی‌ها بود. چه‌بسا امروز در «جنگ فرهنگی» نیز، محتاج «تغییر راهبرد» باشیم درحالی‌که غافلیم.
🔻یکه‌سالاری یا ترکیب ولایت و مردم؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. هنگامی که در آغاز انقلاب، سخن از گنجاندن اصل «ولایت فقیه» در قانون اساسی گفته شد، برجسته‌ترین دلیلی که نیروهای لیبرال برای مخالفت با آن در دست داشتند، این بود که ولایت فقیه، قدرت متمرکز و انحصاری پدید می‌آورد و همۀ امور حاکمیتی را به ارادۀ یک نفر گره می‌زند و حقوق سیاسی مردم را از میان می‌برد. آنها معتقد بودند که ولایت فقیه، با وعده‌های انقلاب در دورۀ نهضت، تعارض دارد و نوعی شاه‌سالاریِ دینی به وجود می‌آورد که حاصلش تبدیل استبداد سطلنتی به استبداد دینی است. امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه، مهدی نصیری همان منطق را - البته با بیانی ضعیف و سطحی نسبت به گذشته - مطرح می‌کند و نظام جمهوری اسلامی را از لحاظ این‌که در آن ولی فقیه حضور دارد، مبتلا به یکه‌سالاری می‌انگارد. او در یادداشت اخیرش نیز مانند گذشته، کوشیده همۀ چالش‌های واقعی و موهوم را به «یک شخص» نسبت بدهد و او را «علت‌العلل مشکلات» معرفی کند؛ این شخص، ولی فقیه است. ۲. کسانی که «تصویر استبدادی» از ولایت فقیه دارند و از این جهت، این آموزه را برنمی‌تابند، در حقیقت از عنصر جوهری و ذاتی انقلاب عبور کردند و پرچم «سکولاریسم سیاسی» را به دست گرفته‌اند. در اینجا دیگر سخن از «نقد عملکردها» در میان نیست، بلکه آشکارا، اینان در مسیر «نفی بنیان‌ها»یی قرار گرفته‌اند که سازۀ هویت‌بخش و تمایزآفرین در نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند. روشن است در این حال، دیگر نمی‌توان چنین اشخاصی را خودی و در زمرۀ نیروهای انقلابی انگاشت. نقادی اینان از «مرزهای هویتی» و «خطوط قرمز ارزشی» عبور کرده است و آنها به «دیگریِ انقلاب» تبدیل شده‌اند. نقدهای میدانی و عینی، چه درست و چه نادرست، یک سخن است و نقدهای معرفتی و نظری که با ماهیت نظام، سرِ ناسازگاری دارند سخن دیگری است. این دومی، حکایت از آن دارد که برخی نیروهای سیاسی از قبیل نصیری، دچار «فرسایش اعتقادی» و «زوال هویتی» شده‌اند و به اردوگاه لیبرالیسم سیاسی پیوسته‌اند. نقدهای اینان، دیگر نقد نیست، بلکه «ساختارشکنی» و «هویت‌ستیزی» است. نزاع وی از پاره‌ای مفاسد اقتصادی آغاز شد و اینک به تضاد ایدئولوژیک رسیده است؛ تا آنجا که او در یک سیر قهقرایی به ورطۀ لیبرالیسم سیاسی فرو غلتیده است. این در حالی است که حتی بخش مرکزی جبهۀ اصلاحات نیز که ماهیت لیبرال داشت، دست‌کم این‌گونه رسوا و عیان، در برابر ولایت فقیه به صف‌آرایی نپرداخت. هنگامی که او از «جمهوری اسلامی» به «جمهوری سکولار» رسیده است، طبیعی است که خواهان برچیدن نظریۀ ولایت فقیه باشد. شیب دگردیسی او، بسیار تند و ناموجّه بود. آن تب آتشین کجا و این تجدیدنظر واپسین کجا؟! ۳. معنی مطلقه‌بودن ولایت فقیه، مداخلۀ ولی فقیه در همۀ شئون و ساحات نیست. در عمل نیز، آیت‌الله خامنه‌ای همواره از حضور در «اجرائیات»، پرهیز داشته و حتی در قلمرو اختیارهای خویش نیز، اغلب به «تفویض» رو آورده است. ایشان کوشیده است حضور حداکثری و جدی‌اش در طراحی «سیاست‌های کلّی نظام» باشد، ولی جالب است که حتی در اینجا نیز ایشان، نگاشتن سیاست‌ها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده است و خود در نهایت، آن را ملاحظه می‌کند. ولی فقیه، از «روح معنوی و انقلابیِ نظام»، پاسداری می‌کند و اهتمام دارد که نظام، استحاله نشود و با اصالت‌های اسلامی و انقلابی، زاویه و فاصله پیدا نکند، اما با این قید که «اجرائیات» در اختیار نیروها و جریان‌هایی است که خود «مردم» در قالب مردم‌سالاری دینی، آنها را به قدرت می‌رسانند. ولایت فقیه، در برابر مردم‌سالاری دینی نیست، چون ولایت فقیه یعنی کوشش برای استمرار هویت اسلامی و انقلابیِ نظام، و مردم‌سالاری دینی یعنی مردم بتوانند کارگزاران را انتخاب کنند و «چرخش قدرت سیاسی» در اختیار مردم باشد. این امر به خصوص از این جهت اهمیت دارد که دولت به‌عنوان گرانیگاه بودجه و اختیار در حاکمیت، جملگی برآمده از «انتخاب مستقیم و مستقل مردم» بوده است و ازاین‌رو، همواره «نوسان‌های بزرگ» و «دگرگونی‌های فراوان» را تجربه کرده است. دهه‌های گذشته، دهه‌های تلاطم‌های سیاسی در دولت‌ها بود و کسانی در دولت‌ها حضور داشتند که نقطه‌های مقابل یکدیگر بوده‌اند. در عمل نیز هر یک از دولت‌ها، سیاست‌های خاص خودشان را به اجرا نهاده‌اند. این سعۀ صدر تا آنجاست که حتی دولتی که چشم به غرب دارد، می‌تواند هشت سال، حاکمیت و جامعه را در ایران به معادله‌های غربی، مشروط کند و به این ترتیب، از ارادۀ آیت‌الله خامنه‌ای تبعیت نکند.
دوستان خوب و عزیز ؛💐 در دهه ولایت، یکی از عمل های صالح ، هدایت دیگران به معارف غدیر و فرهنگ و ارزشهای انقلاب اسلامی است.🌹 آگاه کردن دیگران از مسائل روز و شرایط جامعه کاری ارزشمند است.🌷 شما می توانید با معرفی لینک سیاست و فرهنگ به همه کسانی که دوستشان دارید، آنها را از گزند گمراهی و انحرافی که دشمن برایشان در جنگ شناختی تدارک دیده؛ نجات دهید.🌱 رسیدن به ساحل ظهور ، با جهاد تبیینِ فرهنگ غدیر و نقشه راه انقلاب اسلامی میسر است.🌻 از ارسال لینک سیاست و فرهنگ برای دوستان خود در ایام عید غدیر، بعنوان یک اقدام فرهنگی خوب غفلت نکنید.🌺 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ 💚 پویش جهانی جشن عید شــکر خدا که نام علــی در اذان مـاست ما شـیعه ایـم و عشق علی هم از آن مـاست
🔹 حالا دیدی نامه آقامون به جوانان اروپائی که چند سال پیش نوشتن نتیجه داد؟ 🔹این هم گروه حزب الله فرانسه. با آرم خودش. گرفتی چی میگم!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 علی یا علی. این هم برای ترک زبان های کانال از کنار خانه کعبه. و همون جایی که دیوار کعبه شکافته شده حال کردید دعامون کنید.🍏🍏🍏
📚 کتاب «زندگی اینجاست» صبح دیروز در تبریز رونمایی شد 🔹 مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» که روایتی کوتاه از زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای(ره) است، همزمان با سالروز رحلت این عالم جلیل القدر، پیش از ظهر امروز با حضور علما، اندیشمندان، ائمه جمعه شمالغرب کشور، خانواده شهدا، میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان، نمایندگان گروه‌های سیاسی، اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع تبریز به عنوان یکی از مراکز تدریس و اقامه نماز پدر مکرم رهبر انقلاب برگزار شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 باعث میشه به این‌فیلم و امثالش با دیده‌ی تردید نگاه کنیم؛ حتی اگه زیرش لوگوی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه رباتیک باشه، و اونو درقالب سربازی با هوش مصنوعی به مردم قالب کنه 🔹حالا فیلم کناری رو با دقت ببینیم تا واقعیت برامون مشخص بشه!
🇮🇷 🖼 نشانه‌های بهبود شرایط اقتصادی
🇮🇷 📝 چه رسانه‌هایی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را سانسور کردند؟ 🍃🌹🍃 🔻در دوران خسارت بار دولت یازدهم و دوازدهم بود که همه امور جاری کشور به برجام و عضویت ایران در FATF گره خورده بود. 🔺اصلاح طلبان که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را به پذیرش FATF توسط ایران گره زده بودند، از عضویت دائم کشورمان در این سازمان مهم اقتصادی ناخرسند هستند، تا جایی که در صفحه اول روزنامه‌های خود به اندازه خبری کم اهمیت واکنش نشان دادند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | آزادراه تهران- شمال نماد خودباوری و توانایی ملت ایران است 🍃🌹🍃 🔻رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از مسیر قطعه دوم آزادراه تهران شمال: 🔸این طرح نماد اراده جدی مهندسان، مشاوران و کارگران ایرانی است. 🔹صرفه‌جویی در وقت و مال مردم و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از مزایای استفاده از آزادراه تهران شمال است. 🔺حوادث و تلفات جاده‌ای در کشور واقعا ناراحت‌کننده است،‌ هم ما ناراحتیم و هم پلیس راهور. آمار نباید تا این میزان باشد.
اعتراضات فرانسه.mp3
6.49M
📢 شماره۷۵۰ 💠پنجره 💠اخرین تحلیل‌های روز در رادیو صدای انقلاب موضوع: اعتراضات در فرانسه کارشناس: دکتر رضا صارمی کارشناس بین الملل ➖➖🍃🌺🍃➖➖🍃🌺🍃➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دامن‌های کوتاه و شلوارهای تنگ چه مشکلی دارند؟ پاسخ جالب محمدعلی کلی و نگاه عمیقش به مسئله حجاب رو ببینی
نقشه مترو تهران در سال ۱۴۰۲ ╔═🍃🌸════╗
سلام با خودم فکر میکردم چرا باید روز دهیار را تبریک بگویم؟ مگردهیار چه کار مهمی می کند؟! بعد تلنگر خوردم و منتقل شد به وطن عبارت قشنگ امام خمینی ره "حب الوطن من الایمان" به یادم افتاد. بعد دیدم این عرصه بزرگ کشور در حساسترین نقاط را کسی جز دهیار بی ادعا و مظلوم و پر تلاش پاس نمی دارد. دهیار با نشاط و مخلص و با وفا و امین مردم محل را یکپارچه کرده و امنیت غذایی و سرزمین را حفظ می کند و این دو مقوله اساسی جمعیت و سرزمین نزد دهیار است. ما با افسری سر سپرده و جان فدا و خدمتگذار مواجه ایم پس چه کسی سزاوارتر از دهیار برای تبریک و خدا قوت گفتن. بدین وسیله روز دهیار را به همه شما افسران ایران زمین تبریک عرض می کنم. سرباز جانثار علیرضا دُر 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌺🌻☘️🍃🌿🌸🌼🍀🌱🌺🌻🌼🌸🇮🇷🌺🌺🌺🌸🇮🇷🌸🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 خانواده‌ای بزرگ که در نیسان آبی جا می‌شوند 🔺آقای رمضانلی ۴۳ ساله و خانم موسایی ۳۸ ساله پدر و مادر این خانواده پرجمعیت هستند که علاوه بر ۱۱ فرزند تا ۴ ماه آینده نیز فرزندان سه قلوی آنها به دنیا خواهند آمد.
بنام حق تعالی ✍️ دل نوشته ای از ما کهنه سربازان، برای نسلهای آینده: و اگر دوباره جنگی آمد، و تو را دعوت به نبرد کردند، میدانی چه بگویی؟ آری از قول ما کهنه سربازها بگو؛ به خدا ما دنبال جنگ نرفته بودیم. او آمد بی‌هیچ استدالی و منطقی، ما ابتدا می‌جنگیدیم که کشته نشویم، اما بعد جنگ یادمان داد بکشیم تا کشته نشویم، عده‌ای از ما رنگ رزمندگی گرفتند و عده‌ای هم، رنگ رزمندگی به خود پاشیدند، تعدادی جبهه نیامده راوی جنگ شدند! و عده‌ای شهید شدند تا آینده زنده بماند! اما نه آینده‌ای به این شکل!!! راستی ما باید چه می‌کردیم؟ عده‌ای آمده بودند تا آدم حسابی شوند، عده‌ای آمدند تا بی‌پیکر شوند. و عده‌ای نیز پیکر تراش! در جبهه حس عاشقی و معشوقی جریان داشت. و ما جز جنگیدن چاره‌ای نداشتیم! آیا میتوانستیم دفاع از کشور و مردم را رها کنیم و گورمان را گم می‌کردیم و برمی‌گشتیم شهرهایمان!؟ ما هم، آینده را برای خود ترسیم کرده بودیم، اما جنگ ۸ سال نزدیکتر از آینده بود، جان عزیز بود ولی پای عشق هم در کار بود، در جبهه ها رقص مستانه‌ی شهدا غوغا می‌کرد و ما چه باید میکردیم؟ آیا نباید یوسف می‌شدیم؟ و بر روی مین!!! میرقصیدیم؟ و میخانه‌ی فکه را رونق می‌دادیم؟ و دروازه‌‌ی خرمشهر را آذین می‌کردیم؟ باور کنید ای نسل‌های بعد، ما جوانِ جوان رفتیم، پیرِ پیر برگشتیم! حال شما بگوئید ما چه باید میکردیم؟ می‌گریختیم که کوفی مسلک شویم؟ که اعتقاداتمان به نرخ دلار و سکه حراج نشود؟ که نام لشکرمان را بر پیشانی بانکی رباخوار ننویسند؟ ما باید چه خاکی بر سرمان می‌کردیم که امروز سرکوفت نشنویم!؟ بله نسل‌های آینده قرارمان این نبود، راستی اگر دوباره جنگی آمد و شما را دعوت به جنگ کردند!!! از قول ما بگوئید: رزمندگان، به بعد از جنگ هم بیاندیشید! وقتی ارزش‌ها را در خاکریزها جا گذاشتیم و ارزشها عوض شد، عوضی‌ها ارزشمند شدند! امروز خوب بنگرید، چگونه ما را غریبه می‌پندارند! باور کنید، آنروزها ما قطار قطار میرفتیم... واگن واگن بر می گشتیم، راست قامت میرفتیم، کمر خمیده برمی گشتیم، دسته دسته می رفتیم و تنهای تنها برمی گشتیم! بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری، فقط آغوش گرم مادری چشم انتظار. و دیگر هیچ...! اما ایستادیم. شاید به پرسید پس ما چه مرگمان بود؟ باور کنید ما هم دل داشتیم، فرزند و عیال و خانمان ‌داشتیم، اما با دل رفتیم، بی‌دل برگشتیم، با یار رفتیم با بار بر گشتیم، با پا رفتیم، با عصا بر گشتیم، باعزم رفتیم، با زخم برگشتیم، پر شور رفتیم، با شعور برگشتیم! ما اکنون پریشانیم، اما پشیمان نیستیم! ما همان کهنه سربازان پیاده‌ایم که سواری!!! نیاموخته‌ایم! ما به وسوسه‌ی قدرت نرفته بودیم!!! می‌دانید تعداد ما در ۸ سال جنگ چند نفر بود؟ ۳/۵ درصد از جمعیت ایران! اما مردانگی را تنها نگذاشتیم، ما غارت! را آموزش ندیده بودیم، رفتیم و غیرت را تجربه کردیم. اکنون نیز فریاد می‌زنیم که اینان از ما نیستند، این حرامیان غافله‌ی اختلاس!!! از ما نیستند. گرگانی که صد پیراهن یوسف را دریده‌اند، باور کنید این خرافات خوارج ‌‌‌پسند، وصله ی مرام ما نیست، ما نه اسب امام زمان دیدیم، نه بی ذکر حسین جنگیدیم. لیکن ما استخوان در ‌گلو، از امروز شرمنده‌ایم، با صورتی سرخ و دستانی که در فکه جا مانده است! اکنون شما بگوئید ما اگر نمی‌رفتیم چه باید می‌کردیم، با دشمنی که به امتداد قادسیه آمده برای هلاک مردم و میهنمان ایران؟! ما را بهتر قضاوت داشته باشید، جز اندکی از ما که آلوده شدند و شرافت خود را فروختند.🌺 درود به روان پاك شهيدان راه حق 🌺🌺🌺🌺🌺