eitaa logo
ShiaLine | خط شیعه
1.6هزار دنبال‌کننده
879 عکس
648 ویدیو
3 فایل
🍔 اینجا #خوراک_استوری گوشیتو تامین کن... 🎙سیری در حکمت های نهج البلاغه 📡 #پخش_زنده محفل نهج البلاغه ➕ مسابقه جذاب نهج البلاغه 🎁 ❌ #پاسخ_به_شبهات @S_mohamad_S_Sajad :👤 تعامل با: 🔰 مجموعه غدیرستان اصفهان 🔰 مجموعه دوازدهم اصفهان
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه : چرا در اسلام نباید شب یلدا را جشن گرفت؟! 🔵 پاسخ به شبهه: 1️⃣اسلام با هیچ جشنی به شرط مرتکب نشدن فعل حرام و عدم تعارض با مبانی مخالف نیست. حال چه چه غیر آن ، هرگز هیچ فتوایی دال بر برگزار نکردن این شب وشاد نبودن در آن دیده نشده. 2️⃣ ، پایان پاییز و زمزمه آغاز زمستان، بهانه‌ای است برای دور هم نشستن خانواده‌ها، دید و بازدیدها، و گرما بخشیدن به روابط انسانی... و این امر در جای خود، لایق ستایش و پاسداشت است. 3️⃣ لیکن دشمنان این مرز و بوم و وطن‌فروشانی که سر در آخور اجانب دارند، می‌کوشند از هر فرصتی برای ضربه زدن بر درخت عقائد و هویت راستین ملت [سوء] استفاده کنند. در همین راستا، مدتی است که با انتشار پیام‌های جهت‌دار، شب یلدا را نماد ارزشمندی و هویت در عقائد باستانی معرفی کنند. 4️⃣ بدین صورت که شب یلدا ، شب تولد یا همان است و ایرانیان همواره آن را قدر می‌دانستند (و سپس چنین تداعی می‌کنند که اسلام چنین رسم و رسوماتی را در ایران نابود کرد!) 5️⃣ در پاسخ به این ادعاهای ابلهانه باید گفت: ۱_ اسلام، کِی و کجا با شب‌نشینی‌های این چنینی مخالفت کرد؟ و ، این گونه گرما بخشیدن به نظام خانواده را تحت عنوان « » ستوده است و آن را در برخی موارد، واجب، و در مواردی بسیاری مستحب (و موجب برکت) دانسته است. ۲_ باید دانست که یلدا واژه‌ای سریانی است یعنی این کلمه از یک زبان سامی (به نام زبان سُریانی) و منشأ آن در بین‌النهرین بوده است و لذا این واژه ابداً ریشه آریایی ندارد. 👈این حق شماست که از ما سند بخواهید. سند اینکه واژه یلدا ریشه آریایی ندارد، بلکه ریشه سامی دارد: حسن عمید، فرهنگ فارسی (فرهنگ عمید)،‌ تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر، 1387. برگه 1222-1223. همچنین بنگرید به لغت‌نامه دهخدا، ذیل واژه یلدا، و نیز بنگرید به فرهنگ معین، ذیل واژه یلدا. بنا بر متنِ اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان) ، میترا که نام دیگر آن، مِهر است، اصلاً یک الهه بانو نیست بلکه مذکّر (نرینه) است. در اوستا: اَشی یشت (اَرت یشت)، بند 16 آمده است که میترا برادر ایزد اشی است و در نتیجه میترا پسر اهورامزدا است. همچنین در مهر یَشتِ اَوِستا که در ستایشِ میترا است، دائماً از ضمایر مذکّر برای او استفاده شده است ۳_ يافته‌های باستان‌شناسی نيز گويای اين است كه ميترا در باور ايرانيان، مانند باور يونانيان و روميان، جنس مذكر داشت از جمله در نقش‌برجسته «اردشير دوم» در طاق بستان كرمانشاه، تصوير ميترا به صورت مَردی كه هاله‌ی نور (اشعه نور) دور سرش وجود دارد، در «سمت چپ» نگاره ديده می‌شود. سند: آرتور كرستين سن، ايران در زمان ساسانيان، ترجمه رشيد ياسمى، تهران: نشر دنياي كتاب، 1368، برگه 211 6️⃣ پس اولاً «یلدا» واژه‌ای آریایی نیست و ثانیاً ایزد «میترا» ابداً الهه بانو نبوده، بلکه به صورت مذکر (نَر) است. و اسلام خود مشوق صله رحم میباشد و مجازات کسیکه قطع رحم نموده کاهش عمر است. 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 💥مرغ بریان ✍مردی با زن خود بر سر سفره نشسته بود ، میان سفره مرغی بریان نهاده بودند . سائلی به در خانه آنها آمده و درخواست کمک کرد . صاحب خانه از جای حرکت نمود . او را با عصبانیت دور کرد . مدتی گذشت ، آن مرد فقیر شد . به علت تنگدستی زوجه خود را طلاق داد ، زن شوهر دیگری اختیار نمود . اتفاقا باز روزی با شوهر بر سر سفره نشسته بود و مرغی را هم بریان کرده بودند که بخورند . فقیری در خانه آنها را به صدا در آورد . شوهرش گفت : خوب است همین مرغ را به فقیر بدهی ، زن مرغ را برداشت و آن را به فقیر داد . وقتی که برگشت ، شوهرش متوجّه شد زنش گریه می کند . شوهرش از زن خود سبب گریه را پرسید ؟ گفت : آن فقیر شوهر سابقم بود . حکایت آزردن و کمک نکردن به سائل را برایش شرح داد . شوهرش گفت : به خدا سوگند من همان سائلم که به در خانه شما آمدم و آن مرد مرا رنجانید . •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
👌 ✍ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﺣﺴﺎﺩﺕ ﻧﮑﻦ برای ﻧﻌﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍوند ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ است؛ زﯾﺮﺍ ﺗﻮ نمی‌دانی ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. و ﻏﻤﮕﯿﻦ نباش ﻭﻗﺘﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮔﺮﻓﺖ... ﺯﯾﺮﺍ ﺗﻮ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻋﻮﺽِ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. 💥پس سعی کن ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺷﺎﮐﺮ باشی... •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
مداحی آنلاین - یه دنیا را تصور کن که بوی یاسمن میده - بنی فاطمه.mp3
5.43M
احساسی (عج) 🍃یه دنیا را تصور کن که بوی یاسمن میده 🍃چشات هر جارو میبینه هوای عشق پیچیده 🎤 سیدمجید 👌 🎙 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈•
🗓 حضرت امام صادق عليه السلام ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَمْنُ و َالْعَدْلُ و َالْخِصْبُ ؛ سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش. 📚 تحف العقول ص 320 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
۱۲ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه : دیدید یک چطور تمام هیئت ها، نماز جمعه و ... را به تعطیلی کشاند؟ 🔵 پاسخ به شبهه: 1️⃣ همه در اين اتفاق نظر دارند که حفظ الصحه واجب است و اگر امر بر اين دائر شود که مستحبات به خاطر حفظ الصحه ترک شود (تعارض واجب و مستحب) بدون شک واجب اولويت مي يابد و مستحبات ترک مي شود . 2️⃣ از نظر حکم هيچ اختلافی نیست بلکه بحث ، موضوعي است بحث اين است که آيا اجتماع مومنين در و يا و و و نماز جمعه و ... موجب ضرر به صحت فردي و اجتماعي مي شود يا نه ؟ اگر محرز شود که حضور در اجتماعات ضد حفظ صحت است حتما آن را ترک مي کنند مثلا معانقه کردن از مستحبات مومنان است ولي بدون شک معانقه کردن موجب انتقال ويروس کرونا مي شود بدون شک معانقه کردن در اين شرايط ضد سلامتي و به حکم ثانويه جايز نمي باشد. 3️⃣ پس حکم واضح است و بحث موضوعي است. حال سوال اينجاست که مرجع تشخيص موضوع بهداشتي کيست؟ بدون شک پزشک متخصص و گروه پزشکي در جامعه ما معيار تشخيص اين موضوع است . حال که تشخيص داده که حضور در تجمعات موجب انتقال سريع اين ويروس مي شود حضور در تجمعات مباح و مستحب جايز نمي باشد مگر اين که مصلحتي قوی تر ايجاب کند. 4️⃣ حضور در مجالس مذهبي، هيئت ها، حرم ها ، نماز هاي شلوغ جماعت مانند جمعه و.. به تشخيص جامعه پزشکي موحب انتقال بيشتر ويروس کرونا مي شود پس جايز نيست مگر اين که مصلحتي (نوعي) ايجاب کند. 5️⃣ از طرفي به ائمه اطهار و توجه به آنها و زيارات منحصر به حضور در هيئت ها و حرم ها نيست (گر چه اگر مانعي نباشد حضور ارجح است) بلکه مي توان از راه دور و حتي در منزل توسلات را داشت و هر روزه مجلس روضه خانگي برپا کرد و حال و هواي حرم را در خانه ها ايجاد کرد و از اين تهديد هم فرصت ساخت و توسلات را در محيط زندگي برپا کرد. 6️⃣ به هر حال بايد بدانيم اگر به علت اهمي که مرجع تشخيص اهميت آن گروه پزشکي هستند حضور در حرم ها و هيئت ها محدود شد اولا که جفاي به اهل بيت حساب نمي شود و ثانيا موجب غربت آنها نيست چرا که آن حضرات خود طرفدار بوده و سلامت جامعه در اولويت امور آنها قرار داشته و دارد. ثالثا مي تواند موجب فرصتي براي ايجاد جلسات خانگي در خانه هاي مومنين شود. 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 ✍جوان کافری عاشق دختر عمویش شد. عمویش پادشاه حبشه بود . جوان نزد عمو رفت و گفت: عمو جان من عاشق دخترت هستم. آمده ام برای خواستگاری . پادشاه گفت: حرفی نیست ولی مهر دختر من سنگین است. گفت: هرچه باشد من میپذیرم. شاه گفت: در شهر بدي ها (مدينه) دشمنی دارم که باید سر او را برایم بیاوری، آنوقت دختر از آن تو. جوان گفت: عمو جان این دشمن تو نامش چیست؟ گفت: بیشتر او را به نام می شناسند. جوان فوراً اسب را زین کرده با شمشیر و نیزه و تیر و کمان و سنان راهی شهر بدی ها شد. به بالای تپه ی شهر که رسید دید در نخلستان جوانی عربی درحال باغبانی و بیل زدن است. نزدیک جوان رفت گفت: ای مرد عرب تو علی را میشناسی؟گفت: تو را با علی چکار است؟ گفت: آمده ام سرش را برای عمویم که پادشاه حبشه است ببرم چون مهر دخترش کرده است. گفت: تو حریف علی نمی شوی.گفت: مگر علی را میشناسی؟ گفت: آری هرروز با او هستم و هرروز او را میبینم. گفت: مگر علی چه هیبتی دارد که من نتوانم سر او را از تن جدا کنم؟ گفت: قدی دارد به اندازه ی قد من، هیکلی هم هیکل من. گفت: اگر مثل تو باشد که مشکلی نیست. مرد عرب گفت: اول باید بتوانی مرا شکست دهی تا علی را به تو نشان بدهم. چه برای شکست علی داری؟ گفت: شمشیر و تیر و کمان و سنان. گفت: پس آماده باش. جوان خنده ای بلند کرد و گفت تو با این بیل میخواهی مرا شکست دهی؟ پس آماده باش.شمشیر را از نیام کشید. سپس گفت: نام تو چیست؟ مرد عرب جواب داد: عبداللّه. پرسید: نام تو چیست؟ گفت: فتاح. و با شمشیر به عبداللّه حمله کرد. عبداللّه در یک چشم بهم زدن کتف و بازوی جوان کافر را گرفت و به آسمان بلند کرد، به زمین زد و خنجر او را به دست گرفت و بالا بُرد. ناگاه دید از چشمهای جوان اشک می آید. گفت: چرا گریه میکنی؟ جوان گفت: من عاشق دختر عمویم بودم. آمده بودم تا سر علی را برای عمویم ببرم تا دخترش را به من بدهد، حالا دارم به دست تو کشته میشوم... مرد عرب جوان را بلند کرد. گفت: بیا این شمشیر، سر مرا برای عمویت ببر. پرسید: مگر تو که هستی؟ گفت: منم اسداللّه الغالب، علی بن ابیطالب. كه اگر من بتوانم دل بنده ای از بندگان خدا را شاد کنم، حاضرم سر من مهر دختر عمویت شود... جوان بلند بلند شروع به گریه کرده به پای مولای دو عالم افتاد و گفت: من میخواهم از امروز غلام تو شوم یا علی... بدین گونه بود که "فتاح" شد " " غلام علی بن ابیطالب. 📚بحارالانوار ج3 ص 211 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
👌 زندگی بهشت است برای آنهایی که عاشقانه عشق میورزند! بی پروا محبت می کنند و کمتر از دیگران انتظار دارند قلبتون کاشانه عشق و زندگیتون بهشت🌹 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 🎙 حجت الاسلام جایگاه وعظمت حضرت زهرا(س).. •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
🗓 حضرت پيامبر صلى الله عليه و آله مَن ساءَ خُلقُهُ عَذَّبَ نَفسَهُ وَ مَن كَبُرَ هَمُّهُ سَقُمَ بَدَنُهُ؛ 🔵👈 هر كس بد اخلاق باشد، خودش را عذاب مى دهد و هر كس غم و غصه اش زياد شود، تنش رنجور مى گردد. 📚 نهج الفصاحه ص 766 ، ح 3002 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲
۱۳ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه : " ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ... ﻭﻟﯽ ﮐﺸﺘﻦ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﻭ ﮐﻔﺎﺭ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻓﺤﺸﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ... ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺣﻘﻮﻗﺶ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻨﯽ ﺗﺎ ﭼﻬﻞ ﺻﯿﻐﻪ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﻋﻘﺪﯼ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﯾﻦ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻧﯿﺴﺖ ... ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﺩﯾﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻮﺩ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ . ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ ... ﻭﻟﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﺯﻥ ﻧﺼﻒ ﻣﺮﺩ ﺍﺳﺖ ! ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ ... ﻭﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩ ﯾﺎ ﺯﻥ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺧﻮﻧﺒﻬﺎ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ نمی شود!!! میخواهند تو ندانی !!! میان پرواز تا پرتاب تفاوت از زمین تا آسمان است، پرواز که کنی، آنجا میرسی که خودت می خواهی اما پرتابت که کنند، آنجا می روی که آنان می خواهند. پس پرواز را بیاموز...!!! پرنده ای که "پرواز" بلد نیست، به "قفس" می گوید، "تقدیر" !" 🔵 پاسخ به شبهه: 1⃣ همردیف قرار دادن "مخالف" و "کافر" ، مغالطه نویسنده است . اسلام جواز به کشتن بی دلیل کسی نداده و حتی در جنگ که بالاترین نماد از حذف طرف مقابل است خداوند در آیه ۱۹۰ سوره بقره دستور به رعایت حدود و پرهیز از تعدی داده است: http://www.shareh.com/persian/magazine/figh/54/03.htm 2⃣ قوانین دین را خداوند بر مبنای مصالح و مفاسد و نیازهای بشر تعیین نموده و برای پاسخگویی صحیح به این غریزه طبیعی و رشد وکمال فرد ، ازدواج دائم را مشخص نموده و ازدواج موقت نیز تنها در مواردی که معذوریتهایی برای فرد وجود دارد توصیه شده است . 3⃣ ازدواج موقت با فحشا و زنا تفاوت اساسی دارد، از جمله: * برخلاف زنا در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی ، گم شدن نسل و ... نیست. * برخلاف زنا در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود ،حلال زاده است و ارث می برد و... * برخلاف زنا در ازدواج موقت زن و مرد شرعا تا زمان اتمام مدت عقد ، محرمند و تکالیفی نسبت بهم دارند. * برخلاف زنا که طرفین به هیچ حدی پایبند نیستند ، در ازدواج موقت، صیغه عقد بین زن و مرد خوانده می شود و متعهد می شوند كه نسبت به حقوق هم وفادار باشند . * در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما معمولا یک مرد حاضر نیست با زنی که زنا کرده است، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس . http://www.pasokhgoo.ir/node/14981 4⃣ عدم اجبار در به آزادی باور و پذیرش قلبی دین مربوط است ، اما ارتداد علنی موضوعی اجتماعیست و ابراز علنی ارتداد ، موجب بر هم خوردن بنیانهای اعتقادی ، اجتماعی و ... می شود . لذا نه فقط در اسلام بلکه درهمه جوامع بشری با تغییر علنی آیین مقابله می شود مانند دین و که حکم ارتداد مرگ است. 5⃣ مجازات هر در اسلام مرگ نیست و از میان چهار نوع مرتد ، تنها "مرتد فطری مرد" آنهم در شرایط خاص و با حصول موارد متعدد مستحق مرگ است . http://www.pasokhgoo.ir/node/38906 6⃣ در ، در شخصیت و مدارج كمال انسانی با برابر است و نصف بودن ارث او در برخی موارد ، به مسولیت های اقتصادی مرد در خانواده و جامعه باز می گردد . دادن نفقه ، مهر ، دیه عاقله ، شركت در جهاد و پرداخت حقوق واجب اجتماعی بر عهده مردان نهاده شده است . * اسلام برای ایجاد تعادل میان مسئولیت و حق این احكام را وضع نموده و مرد تکلیف دارد آنچه ارث می برد را هزینه کند ، اما زن تکلیفی ندارد و می تواند پس انداز کند . برخلاف ادعای نویسنده ، زنان همیشه نصف مردان ارث نمی برند ! http://www.soalcity.ir/node/151 7⃣ دیه نماد ارزش یک نیست . مثلا دیه یک شخصیت بزرگ با یک فرد عادی مساویست . بیشتر بودن دیه مرد ، نشان توجه اسلام به زن است ، چرا که زن دیه مرد خود را دو برابر آنچه همسرش در قبال او دریافت می کند ، می گیرد تا با آسایش و وسعت بیشتری زندگی کند . http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1000 8⃣ انسانها برابرند و بر خلاف ادعای نویسنده برای مرد و زن غیر مسلمان در نظر گرفته می شود . http://www.ensani.ir/fa/content/92813/default.aspx 9⃣ با استدلالات و استنادات بالا ، مشخص می شود کسی که نویسنده او را پرتابگر نامیده ، خودش است که در پناه الفاظ و آلودن و در صدد حبس اندیشه خواننده متن است . 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 👈 کمک به گناه و ظلم 👉 ✍ على بن حمزه مى گويد: دوستى داشتم كه در عين اينكه از شيعيان بود از منشى هاى دربار بنى اميه بود، به من گفت : از امام صادق عليه السلام براى من اجازه بگير تا به حضورش بروم . من از امام براى او اجازه گرفتم ، و با هم به حضور آن حضرت رسيديم وقتى دوستم وارد شد، سلام كرد و در كنارى نشست ، آنگاه به امام صادق عليه السلام عرض كرد: فدايت گردم !من يكى از كارمندان بنى اميه بودم از دنياى آنها ثروت بسيارى بدستم آمد و از اينكه روزى از من (از جانب خدا)بازخواست مى كنند، غافل بودم . حال چه كنم ؟ (پشيمان و تايب هستم) امام صادق عليه السلام در پاسخ فرمود: اگر بنى اميه كسانى را براى منشى گرى و كتابت نمى يافتند و بيت المال مسلمين به سوى آنها آورده نمى شد و به دفاع از آنها كسى نمى جنگيد و در جماعت آنها شركت نمى نمود، آنها حق ما را از ما نمى گرفتند. (و نمى توانستند بگيرند)و اگر مردم از اندوخته هاى خود به آنها نمى دادند، آنها داراى آن همه ثروت و مكنت نمى شدند و جز مقدارى كه به دستشان رسيده باقى نمى ماند. دوستم به امام صادق عليه السلام عرض كرد: فدايت گردم آيا راه گريزى از اين همه وزر و وبال دارم ؟ امام صادق عليه السلام فرمود: اگر وظيفه تو را به تو بگويم انجام مى دهى ؟ دوستم عرض كرد: آرى . امام صادق عليه السلام فرمود: آنچه را كه از اين راه بدست آورده اى بررسى كن اگر صاحبانش را شناختى آن اموال را به صاحبانش بازگردان و اگر صاحبانش را نشناختى عوض آنها صدقه بده . در اين صورت بهشت را در پيشگاه خداوند برايت ضامن مى شوم . دوستم سر در گريبان فرو برد و پس از مدتى به امام عرض كرد تصميم خود را گرفتم و به وظيفه خود عمل مى كنم . على بن حمزه مى گويد: دوستم با ما به كوفه بازگشت آنچه از ثروت را كه از دربار بنى اميه بدست آورده بود، خارج ساخت . حتى لباسى را كه پوشيده بود از بدنش بيرون آورد و ما آن اموال را در راستاى دستور امام صادق عليه السلام مصرف و تقسيم نموديم و او براى خودش چيزى نگذاشت ، به طورى كه ما براى او لباس خريديم و نزدش فرستاديم . چند ماهى نگذشت كه او بيمار شد و به عيادتش مى رفتيم تا روزى من نزد او رفتم او را در حال نزع روح ديدم چشمش را باز كرد و به من گفت : اى على !سوگند به خدا سرور تو امام صادق عليه السلام به وعده اش (ضمانت بهشت )در مورد من وفا كرد. سپس از دنيا رفت ، او را پس از غسل و كفن و نماز به خاك سپرديم بعداً به مدينه رفتم و به حضور امام صادق عليه السلام رسيدم . بى آنكه سخنى بگويم به من فرمود: اى على سوگند به خدا به وعده ى خود در مورد دوست تو وفا كرديم . گفتم : فدايت شوم درست فرمودى ، سوگند به خدا دوستم هنگام مرگش اين خبر را به من داد. 📚(سفینه البحار، ج 2 ص 107-108 /وسائل الشیعه، ج12 ص 144) •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ShiaLine •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈• 📲