eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
251 ویدیو
19 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 گروه گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
«مراقبت جیبَت باش!» مرحوم آیت‌الله شياطين رها نمی‌کنند و منتظرند. وقتی ماه رمضان تمام شد، جيب بعضی را همان روز عيد فطر می‌زنند. او را به گناهی مبتلا می‌کنند و همه از بين می‌رود. بعضی يک هفته ديگر؛ بعضی دو هفته ديگر و بالاخره کم هستند کسانی که بتوانند تا ماه رمضان آينده، آن نتايج مثبت و مفيد را در خود نگه دارند! پ‌ن: برای در امان ماندن از شیاطین، پناه گرفتن در پناهگاه ضروری است. چه پناهگاهی امن‌تر از ولایت حضرت امام زمان علیه‌السلام؛ ملتزم باشید به تجدید بیعت هر روزه با امام زمان علیه‌السلام با قرائت دعای عهد! 👈 متن و ترجمه فارسی دعای عهد ‎━━━━━━━━━━━━━━ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
«متن و ترجمه فارسی دعای عهد» از حضرت امام صادق عليه‌السلام نقل شده كه هر آن کس كه چهل صبح اين عهد را بخواند، از ياوران قائم ما باشد؛ اگر پيش از ظهور آن حضرت بميرد، خدا او را از قبر بيرون آورد كه در خدمت آن حضرت باشد. حق تعالى به هر كلمه از آن هزار حسنه او را كرامت فرموده و هزار گناه از او محو می‌نماید. ‎━━━━━━━━━━━━━━ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
«نماز عید سعید فطر» نماز عید دو رکعت است؛ در رکعت اول، حمد و سوره اعلی خوانده می‌شود. سپس پنج تکبیر گفته و بعد از هر تکبیر قنوت گرفته و دعای زیر خوانده می‌شود. با تکبیر ششم نیز باید به رکوع رفت. در رکعت دوم هم پس از حمد، سوره شمس خوانده می‌شود! پس از آن، چهار تکبیر گفته و بعد از هر تکبیر قنوت گرفته و دعای زیر خوانده می‌شود. با تکمیل پنجم نیز باید به رکوع رفت. ‎━━━━━━━━━━━━━━ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhid
بازنشر به مناسبت عید سعید فطر 👇
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ قسمت پایانی؛ «بشتابید به‌سوی جایزه‌ها!» آیت‌الله استاد علی فروغی پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون کیفیت‌های بالاتر ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
■ توحید تشیع ■
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ قسمت پایانی؛ «بشتابید به‌سوی جایزه‌ها!» آیت‌الله استاد علی فروغی
‌ قسمت پایانی؛ «بشتابید به‌سوی جایزه‌ها!» آیت‌الله استاد علی فروغی یکم؛ 👈 00:46 امام سجاد علیه‌السلام در صحیفه مبارکه سجادیه درباره ماه مبارک رمضان تعابیر بسیار بلندی دارند که همه حکایت از عظمت این ماه شریف دارد. دوم؛ 👈 01:24 عید فطر، عید روزه‌دارانی است که یک ماه برای لقای خداوند کوشیده و در این عید، جشن عبودیت می‌گیرند. جشن و شادی الهی، منشأ معنوی دارد و آن از هر متاع دنیوی والاتر و برتر است. سوم؛ 👈 03:33 هر چند باید برای عبودیت و وصال حق، با همتی بلند کوشید، اما اگر فضل و رحمت الهی نباشد، کسی را یارای رسیدن به سعادت و در امان ماندن از دام‌های شیطانی نخواهد بود. باید هر آنچه از توان در اختیار است، در طَبق اخلاص برای عبودیت و بندگی به مصرف برسد. چهارم؛ 👈 06:23 روز عید فطر، روزی است که جوایز را به آنان که به موازین شریعت عمل کرده‌اند، اعطا می‌فرمایند. اما نه جوایز مادی؛ بلکه جوایز معنوی و الهی ...‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
اگر کسی می‌خواهد بداند که آیا روزه‌داری‌اش در ماه رمضان مقبول حضرت حق قرار گرفته یا خیر، باید با معیارهای دینی، ماه رمضانِ خود را بسنجد. اما براستی این معیارها چیست؟ استاد به این پرسش پاسخ می‌دهند؛ شما نیز می‌توانید با این معیارها موفقیت خود را در ماه رمضان بسنجید! بازنشر به مناسبت عید سعید فطر 👇
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌ونُهم؛ «کیفیت معنوی روزه‌داری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
■ توحید تشیع ■
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌ونُهم؛ «کیفیت معنوی روزه‌داری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین اس
‌ سحر بیست‌ونُهم؛ «کیفیت معنوی روزه‌داری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی یکم؛ 👈‌ 00:58 عید فطر، عید کسانی است که اعمال آنان مورد قبول خداوند قرار گرفته است. اما در این که اعمال با چه معیاری مورد قبول پروردگار قرار می‌گیرد، ملاحظاتی باید مد نظر باشد. دوم؛ 👈 02:22 نخست، اعتماد به وعده‌های خدای متعال، قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام است. حضرت رب، وعده فرموده که اگر عبد مؤمن شرایط فقهی و اخلاقی روزه را فراهم آورَد، به تکلیف شرعی خود عمل کرده و شایسته پاداش است. وسواس و بدبینی‌های فکری جایگاهی در این میان ندارند. سوم؛ 👈 03:15 عبادت که یکی از مصادیق آن روزه‌داری است، ارتباط مستقیمی با آثار خود دارد؛ برخلاف ارتباط قراردادی و غیرحقیقیِ تخلف راننده با جریمه! ارتباط عبادات با آثارشان همچون ارتباط درد و درمان، ارتباطی حقیقی و عینی است. حال باید دید که آیا روزه‌داری در ماه ضیافت الهی، سبب تشدید تقوا و مدیریت رفتار و افکار شده است؟ چهارم؛ 👈 05:00 اگر آثار عبادات در وجود عبد مؤمن ایجاد نشده باشد، خدای متعال از لطف خود راهی دیگر را پیش روی او هموار فرموده است. گاهی در زندگی افراد اتفاقاتی رخ می‌دهد که نتیجه آن روی آوردن آنان به‌سوی پروردگار و معنویات است. این همان خیرخواهی خداوند است که هم در کلام وحی و هم در روایات بدان اشاره شده است. پنجم؛ 👈 06:37 با سه سنجه‌ای که بیان شده، می‌توان فهمید که آیا روزه‌داری مورد پذیرش الهی بوده یا خیر! نیز می‌توان فهمید که تا چه اندازه مورد قبول خداوند قرار گرفته است؛ ایمان به وعده‌های خدا، احساس آثار عبادات در درون و نیز حوادث و رخ‌دادهای بعد از عبادت! ششم؛ 👈 07:49 در دَم افطار روزه‌دار به خداوند عرض می‌کند: «خدایا! من برای تو روزه گرفتم و با رزق تو افطار کردم و فقط بر تو توکل نمودم!» نباید در طعامی که با آن افطار می‌شود، حقّی از مردم باشد. رزق خداوند، قطعاً حلال و طیّب است. چنین روزه‌داری بر خداوند توکل و اعتماد دارد؛ و نه بر روزه و عبادات خود! ایجاد چنین نگرشی در انسان، نشانه روشنی از قبول عبادات است.‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid