eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.9هزار دنبال‌کننده
802 عکس
203 ویدیو
16 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر دوم؛ «درک لحظات حضور» استاد محمدتقی فیاض‌بخش ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام | اینستگرام | آپارات
سحر دوم؛ درک لحظات حضور استاد محمدتقی فیاض‌بخش یکم؛ ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و بارعام انس با پروردگار است. هر کس به قدر ظرفیت و وسعت وجودی از این ماه بهره می‌برد. دوم؛ ماه رمضان، ماه حضور کامل در محضر پروردگار است. قلب‌ها به میزان خشوع خود در این ماه، محضر و حضور را درک می‌کنند. سوم؛ ﴿یَـٰۤأَیُّهَا ٱلۡإِنسَـٰنُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدۡحࣰا فَمُلَـٰقِیهِ﴾ (انشقاق: ۶)؛ همه انسان‌ها ـ خواه آگاه، خواه ناآگاه ـ در تلاش برای درک حضور و شهود جلوه حق هستند. اما بخشی از این فرآیند بر عهده سالک، همت و تلاش اوست و بخشی نیز بر عهده زمان و مکان معنوی است. چهارم؛ انسان باید از لحظه‌های طلایی زندگی خود برای در امان ماندن از افسوس روز حسرت، بیش‌ترین بهره را ببرد. پنجم؛ خوبان درگاه خداوندی، از ماه رجب خود را برای درک ماه مبارک رمضان مهیا می‌نمودند. این معنا، در دعای مشاهده هلال ماه رجب کاملاً گویاست. اولیای الهی در دو ماه رجب و شعبان با جِدّ و جَهد خود را برای درک بیش‌تر ماه رمضان آماده می‌ساختند. ششم؛ روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان هم خود مقدمه‌ای است برای رسیدن به دهه پایانی این ماه. در دهه آخر ماه هم شب‌های قدر، حائز اهمیت است. نیز شب پایانی ماه مبارک و شب عید سعید فطر بسیار باعظمت و مورد توجه است. هفتم؛ هر کس باید خود را از ابتدای ماه رجب آماده کند تا قله ماه رمضان یعنی شب‌های قدر را به‌خوبی درک نماید. چرا که همگان، در این ماه مورد فراخوان خداوند هستند. هشتم؛ با صوم و روزه‌داری شکم، زبان، گوش و چشم می‌توان حقیقت را بهتر و بیش‌تر دریافت. البته اولیای خداوند، جز این مراقبات، تمام توجه خود را به جلوه‌ها و رضایت الهی در این ماه معطوف می‌دارند.‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
قربانی و ذبح گوسفند هم‌زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و وجود سفارش‌های بسیار در باب تأثیر قربانی و ذبح گوسفند برای رفع گرفتاری‌ها از جامعه اسلامی و نیز ضرورت همدلی، و ، «تــوحــیــد تــشــیّــع» بنا دارد، چهارده رأس گوسفند قربانی کرده و در امور خیری چون رسیدگی به نیازمندان، بی‌سرپرستان و خانواده شهدا، اطعام مراسم‌های مذهبی و عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السلام و مانند آن به مصرف برساند. این فراخوان از لحظه انتشار تا ساعت ۲۴ شب ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام (چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) برقرار خواهد بود. مبالغی که بعد از این موعد واریز گردد، در دیگر امور خیر مصرف خواهد شد. ان‌شاءالله نیت‌های همه شما سروران ارجمند که در رأس آن رفع موانع ظهور و فرج حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام است، در این ذبح لحاظ خواهد شد. ‼️ بعد از انجام تراکنش، برای پرهیز از به‌هم‌ریختگی در ثبت تراکنش‌ها، حتماً مقدار مبلغ واریزی را با درج عنوان «فراخوان قربانی» به شماره
*
** پـــیـــامـــک فرمایید. ‼️ ◆ برای کپی ارقام، آن‌ها را لمس کنید ◆ شماره کارت:
*
** شماره شبا:
*
** سید علی‌اکبر موسوی - بانک رسالت ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر سوم؛ توجهی پیوسته به عبودیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه https://aparat.com/v/afqEF ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
سحر سوم؛ توجهی پیوسته به عبودیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه یکم؛ بندگی و عبودیت، علت اصلی آفرینش انسان و ماه رمضان، ماه بندگی است. روزه، نماز، تلاوت قرآن، ذکر و حتی اعمال روزمره که با داشتن نیت الهی، تبدیل به عبادت می‌شوند، همه از مصادیق بندگی است. همه این، به آن دلیل است که انسان مملوک و مِلک طِلق خداست و باید بندگی خود و ربوبیت پروردگار را به حضرتش نشان دهد. دوم؛ برنامه‌ریزی برای داشتن عبادات متنوع در زمان‌های مختلف، امری لازم است. طبق فرموده خداوند، قلبی که برای عبادت الهی ملتزم و متعهد است، از بی‌نیازی ربوبی پُر می‌شود. یاری الهی نیز همراه و قرین اوست و از خَشیَت پروردگار لبریز خواهد شد. سوم؛ اما در صورتی که قلب، به خداوند متوجه نباشد، اشتغال به دنیا و توجه به امور دنیوی، آن را پُر می‌کند. همچنین چنین قلبی به خواسته‌هایش واگذار شده و همواره در تلاش برای رسیدن به خواسته‌های خود خواهد بود؛ در حالی که هیچ یاور و پشتیبانی در آن ندارد.‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر چهارم؛ مراتب ایمان و جلوه‌های آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی https://www.aparat.com/v/up320 ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
«رهایی از عُجب» چگونه می‌توان فهمید که در اثر به‌جا آوردن کاری نیکو، شخص به عُجب دچار شده است؟ 13980818.02.0515‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhidتلگرام | اینستگرام | آپارات
سحر چهارم؛ مراتب ایمان و جلوه‌های آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی یکم؛ مخاطب آیه شریفه ﴿یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ كُتِبَ عَلَیۡكُمُ ٱلصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِكُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ﴾ (بقره: ۱۸۳)، اهالی ایمان هستند. دوم؛ بنا بر آیه شریفه ﴿یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ وَلۡتَنظُرۡ نَفۡسࣱ مَّا قَدَّمَتۡ لِغَدࣲۖ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَۚ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِیرُۢ بِمَا تَعۡمَلُونَ﴾ (حشر: ۱۸)، هم در تشخیص اعمال دینی باید تقوای الهی را رعایت کرد و هم در تطبیق آن با مورد خواست خدا. سوم؛ رعایت هر دو نوع تقوای الهی، سببی برای قبولی اعمال است. این معنا از این شریفه ﴿{ قُلۡ هَلۡ نُنَبِّئُكُم بِٱلۡأَخۡسَرِینَ أَعۡمَـٰلًا ● ٱلَّذِینَ ضَلَّ سَعۡیُهُمۡ فِی ٱلۡحَیَوٰةِ ٱلدُّنۡیَا وَ هُمۡ یَحۡسَبُونَ أَنَّهُمۡ یُحۡسِنُونَ صُنۡعًا﴾ (کهف: ۱۰۳ و ۱۰۴) به دست می‌آید. چهارم؛ بنا بر آیه شریفه ﴿وَ مِنَ ٱلنَّاسِ مَن یَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفࣲۖ فَإِنۡ أَصَابَهُۥ خَیۡرٌ ٱطۡمَأَنَّ بِهِۦۖ وَ إِنۡ أَصَابَتۡهُ فِتۡنَةٌ ٱنقَلَبَ عَلَىٰ وَجۡهِهِۦ خَسِرَ ٱلدُّنۡیَا وَ ٱلۡـَٔاخِرَةَۚ ذَ ٰ⁠لِكَ هُوَ ٱلۡخُسۡرَانُ ٱلۡمُبِینُ﴾ (حج: ۱۱)، برخی تا آن هنگام که در مدار دین‌داری به منافع مادی دست می‌یابند، در آن ماندگارند. همین که دین‌داری سبب سرازیر شدن مشکلات و گرفتاری‌ها شود، از آن دست می‌کشند. پنجم؛ این حقیقت، درباره روزه‌داری نیز صادق است. چه بسیار روزه‌داری که نصیبش از آن جز گرسنگی و تشنگی، هیچ نیست. باید از رعایت تقوایی که سبب پذیرش روزه‌داری و سرازیر شدن برکات این عمل صالح است، مطمئن بود. ششم؛ نکته جالب این‌جاست که روزه‌داری پرهیزکارانه خود دلیلی است بر کسب توفیق رعایت و درک تقوای والاتر؛ ﴿یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ كُتِبَ عَلَیۡكُمُ ٱلصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِكُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ﴾ (بقره: ۱۸۳).‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر پنجم؛ طهارت‌بخشیِ روزه‌داری آیت‌الله استاد محمدباقر تحریری https://www.aparat.com/v/j2Bme ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
سحر پنجم؛ طهارت‌بخشیِ روزه‌داری آیت‌الله استاد محمدباقر تحریری یکم؛ 👈 00:51 ماه رمضان هنگامه رسیدن به تقوا و پاکی‌های خاص است. چرا که خدای مبرا از هر محدودیت و نقصی، از مصدر جلاله، مؤمنان را برای کسب توشه معنوی و توجه به حقیقت، فرا خوانده است. توشه معنوی ماه رمضان، می‌تواند سرمایه‌ای برای ادامه این طریق در ماه‌های بعد باشد. دوم؛ 👈 01:51 خدای متعال همواره در مقام افاضه فیوضات است و بنده نیز می‌تواند از راهنمایی‌های خداوند و اولیایش برای کسب آن بهره ببرد؛ اما زمینه آمرزش گناهانِ گذشته، در این ماه از هر زمان دیگری بیش‌تر فراهم است. سوم؛ 👈 03:03 بنده مؤمن از آن‌جا که هدف الهی را تحصیل می‌کند، نزد پروردگار جایگاه ویژه‌ای در میان آفریدگان دارد. هدف الهی نیز آن است که انسان با اتصاف به صفات جلالی و جمالی خداوند، جانشین حضرتش گردد. چهارم؛ 👈 05:37 منزه و پاک شدن از آلودگی‌ها که در حقیقت همان اتصاف به صفات جلالی خداوند است. در این میان، روزه که سبب تنزیه و تقدیس وجود آدمی است، او را با وجود همه تمایلات دنیوی، به آفریدگان مقدس خداوند (فرشتگان) شبیه می‌نماید. پنجم؛ 👈 06:34 این که انسان با اختیار و با توجه به امر الهی از مبطلات روزه که از امور حلال الهی است، دست می‌کشد، نیز با ترک همه محرمات شرعی، سبب می‌شود تا او به قدوسیان نزدیک شود. پس آگاهی از شرایط ظاهری صحت روزه و نیز عوامل ارتقای کیفیت باطن آن در تحصیل این هدف بسیار مؤثر است. ششم؛ 👈 08:49 فرشتگان واسطه نزول فیوضات به انسان هستند. این به آن دلیل است که انسان می‌تواند با وجود در اختیار داشتن دارایی‌های مادی و دنیوی، به باطن توجه کرده و از آن بهره ببرد. هفتم؛ 👈 10:22 با توجه به این که ماه رمضان، شب‌ها، روزها، سحرها و لحظاتش از دیگر ایام برتر و برخوردار از لطافت‌های بسیار ویژه‌ای است، شایسته است با عبادات و توجهات معنوی ـــ حتی اندک ـــ این مواهب را قدرشناسی کرد. هشتم؛ 👈 11:23 روزه‌داری با توجه به نکاتی که بیان شد، سبب می‌شود تا جریان فیوضات الهی در همه رفتارهای انسان جاری شود. از همین روست که خواب انسان یا تنفس وی عبادت و همسان با تسبیح گفتن خداوند است.‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid