📌 چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی میانجامد؟
🔹️ ایدئولوژی #لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف میپذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم میتوان مسلمان یافت، هم مسیحی هم لائیک و هم بودائی.
🔹️ لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل میشود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی میتواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند.
🔹️ لیبرالهای مذهبی به طور عام و لیبرالهای مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنشهای عقلانی و تناقضهای فکری میشوند. چرا که اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمیپذیرد مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح میشوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمیدهد.
🔹️ نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائیترین ارزشهای لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را میدهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده میشود.
🔹️ به همین دلیل است که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیبهای متناقضنما بودهاند.
🔹️ لیبرالهای مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهمترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیدهاند و از دریچههای گوناگون پا در این مسیر گذاشتهاند، اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است.
🔹️ نمیتوان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد.
✍🏻 سید یاسر جبرائیلی
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 رهبر انقلاب: امام خمینی را با امثال این حقیر مقایسه می کنند، اما فاصله بسیار زیاد است
آیت الله خامنهای رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره):
🔹️ در سال های گذشته درباره ابعاد از شخصیت امام صحبت شده؛ با این وجود ناگفتهها هنوز بسیار است.
🔹️ بسیاری از ابعاد شخصیت امام همچنان ناشناخته است.
🔹️ نسل کنونی انقلاب به ویژه نسل جوان، امام عزیز را به درستی نمی شناسد و عظمت امام را درک نمی کند.
🔹️ امام خمینی را با امثال این حقیر مقایسه میکنند در صورتی که فاصله بسیار زیاد و نجومی است.
🔹️ امام شخصیتی استثنایی به معنای واقعی کلمه بود.
🔹️ شناخت امام برای نسل جوان از این جهت اهمیت دارد که به آنها کمک میکند برای اداره بهینه آینده کشور.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 امام خمینی میلیونها انسان را وارد میدان کرد
رهبر انقلاب در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله):
🔹️ امام رهبر این انقلاب بود و رهبر نهضتی بود که به این انقلاب انجامید.
🔹️انقلاب را مردم به پیروزی رساندند و اگر مردم با فداکاری خودشان وارد میدان نمیشدند، انقلاب پیروز نمیشد.
🔹️ اما آن دست قدرتمند، آن شخصیت پولادین، آن دل مطمئن و آن زبان ذوالفقار گونه که توانست مردم را از قشر های مختلف وارد میدان کند، اینها را نگه دارد، ناامیدی را از مردم دور کند و جهت حرکت را به آنها تعلیم دهد؛ امام بزرگوار بود.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 شعار امام خمینی نه شرقی نه غربی بود
مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله):
🔹️ در دوران ایجاد جمهوری اسلامی، سعی امام این بود که آینده را از گذشته کشور جدا کنند.
🔹️ به همین جهت امام اصرار داشت طرح پیشنهادی امام برای اداره کشور در ذیل تمدن و فرهنگ غربی قرار نگیرد.
🔹️ تلاش امام بر این بود که جمهوری اسلامی را از دو مکتبی که آن روز در دنیا رایج بود، یعنی لیبرال دموکراسی سرمایه محور و رژیم کمونیستی دیکتاتور محور جدا کند.
🔹️ لذا یکی از شعار های اصولی امام، شعار نه شرقی نه غربی بود.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
📌 قیام لله زیربنای مکتب امام است
رهبر انقلاب در سخنرانی صبح امروز:
🔹️ اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزهی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همهی فعالیتهای ایشان، قیام لله بود، هدف قیام لله.
🔹️ همانی که در یادداشت معروف ایشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی رحمتاللهعلیه نوشتهاند: قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.
🔹️ این قیام لله اندیشه قرآنی بسیار مستحکمی دارد... این قیام لله در هر دورهای ممکن است به نحوی باشد. قیام لله همیشه یک جور نیست. لکن در همه اینها هدف قیام لله یک چیز بیشتر نیست و آن اقامه حق و اقامه #عدل و قسط و ترویج معنویت، در همه دورانها این است.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 محاسبه دشمن در قرار دادن مردم مقابل نظام غلط است
رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله):
🔹️ در اول انقلاب وعده میدادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد.
🔹️ این شش ماه که میگذشت آن را تمدید میکردند و میگفتند شش ماه دیگر.
🔹️ از این شش ماه ها بیش از ۸۰ شش ماه گذشته است و جمهوری اسلامی که آن روز نهال باریکی بود امروز درخت تنومند و ریشه داری شده است.
🔹️ محاسبه آنها آنجا غلط بود و اینجا هم غلط است.
🔹️ مانند محاسبه آنها در جنگ تحمیلی که به صدام کمک کردند به خیال اینکه در مدت چند روز بتواند جمهوری اسلامی را ساقط کند؛ به کودتا گران کمک کردند بلکه بتوانند یک غلطی بکنند.
🔹️ همه اینها محاسباتی بود که آمریکایی ها و غربی ها کردند و همه غلط بود و امروز نیز این محاسبه غلط است که خیال میکنند میتوانند ملت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
12.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 غربی ها سه قرن دنیا را غارت کردند
آیت الله خامنه ای در حرم امام خمینی(ره):
🔹️ جوانان ما توجه کنند غربی ها سه قرن دنیا از شرق آسیا تا شمال آفریقا و آمریکا را غارت کردند
🔹️ فاجعه آفریدند و شکنجه کشتار و برده گیری کردند.
🔹️ در این سه قرنی که غربی ها مشغول جنایت بودند روشنفکران آن ها قانون حقوق بشر می نوشتند.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 عاملان متروپل باید مجازات شوند
امام خامنهای در مراسم سالگرد ارتحال امام:
🔹 این که یک وزیر سه چهار روز در حادثه آبادان بالای سر کار میایستد خیلی کار مهمی است.
🔹 این که رئیسجمهور با آسیبدیدگان دیدار میکنند و تصلی میدهند با ارزش است و باید قدردانی شود.
🔹 عاملان خرابکاریها چه در قضیه آبادان و هر قضیه دیگری باید مجازات شوند.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
📌 انحراف از اصول امام!
🔹 حضرت امام در کتاب ولایت فقیه میفرماید: از حدود ۵۰ کتاب حدیث (که در هر یک احادیث مربوط به یک موضوع جمع آوری شده) که همه موضوعات احکام اسلام را در بر دارد، فقط ۳ یا ۴ کتاب مربوط به عبادات و وظایف انسان در برابر خداست و تعداد محدودی هم درباره اخلاقیات؛ الباقی همگی مربوط به مسائل و مناسبات اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی است.
🔹 حال اگر ما امروزه نگاهی به محتوای منابر بیانداریم. این نسبت کاملا برعکس است. علما و خطبای معظم به جای نگاه تحولی و انتقادی نسبت به مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و حقوقی، عمدتا با توصیه به مناسک فردی اخلاقی و عبادی (که در جای خود حتما مهم است)، روحيه #محافظهکاری و #تخدیری را به #جامعه تزریق می کنند. بزرگترین #انحراف از اصول مرحوم امام همین است.
✍🏻 امید رامز
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
📌 کدام خمینی را میشناسیم؟
🔹️ امامی که در مدارس و در بسیاری از منبرها و مقالات و تاریخنویسیها و ... مطرح میشود، آن آسیدروح الله که انقلاب کرد نیست! نهایتا استاد اخلاقی باشد.
🔹 آن آسیدروح الله واقعی و اصیل را که آدم بشناسد، این امام راحلِ تقلبی که رسانهها به خورد ما جوانهای امامندیده میدهند را دیگر حساب نمیکند!
🔹 آن نفس قدسی که همه قلبها را به تلاطم انداخته بود، خیلی با این امام خوبیها اختلاف دارد.
🔹 این امامی که رسانهچیها به خورد منِ نسل چندم انقلاب که او را ندیدهام دادهاند، تنها یک آدم خوب است که معلوم نیست چه شد که میلیونها بشر را به جان آن دیکتاتور ملعون آدمکش انداخت و دلهایشان را به طوفان کشید و با خود به ساحل آرامش انقلاب اسلامی رساند!
🔹️ امام راحل را خیلی جاها میتوان دید و شناخت (اگر نیازی به شناختنش احساس شود!) و از خیلیها میشود تعریفش را شنید؛ اما، آسیدروح الله را فقط در صحیفه میتوان یافت؛ در منشور روحانیت، در پیام قطع نامه، منشور برادری، پیام بسیج دانشجو و طلبه، وصیت نامه و ...
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
📌 چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی میانجامد؟
🔹️ ایدئولوژی #لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف میپذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم میتوان مسلمان یافت، هم مسیحی هم لائیک و هم بودائی.
🔹️ لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل میشود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی میتواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند.
🔹️ لیبرالهای مذهبی به طور عام و لیبرالهای مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنشهای عقلانی و تناقضهای فکری میشوند. چرا که اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمیپذیرد مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح میشوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمیدهد.
🔹️ نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائیترین ارزشهای لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را میدهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده میشود.
🔹️ به همین دلیل است که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیبهای متناقضنما بودهاند.
🔹️ لیبرالهای مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهمترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیدهاند و از دریچههای گوناگون پا در این مسیر گذاشتهاند، اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است.
🔹️ نمیتوان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد.
✍🏻 سید یاسر جبرائیلی
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14
📌بنت: اسرائیل در آستانه فروپاشی است
🔹نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل با یک آزمون واقعی روبروست؛ شاهد وضعیتی بی سابقه و نزدیک به فروپاشی است و با یک چهارراه تاریخی مواجه است.
🔹اسرائیل به یکی از سختترین لحظات انحطاط خود رسیده، هرج و مرج و چرخه بیپایان انتخابات و فلج شدن کابینه همگی در این موضوع دخیل اند.
✔️ @SiyasatOnline | 1401/3/14