eitaa logo
سُلَّمْ | کـاوه
945 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
219 ویدیو
5 فایل
@HKaveh حسین کاوه مجالی برای تأمل و تحلیل www.sollam.ir وبــگــاه عقل باید نردبان دل بود... www.hkaveh.ir شناسه
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ تـزویـر و چرتکه! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 غربزدگان از یک سو مدام از جامعه دین‌زدایی می‌کنند از سوی دیگر هی می‌گویند قوانین الهی را نمی‌شود اجرایی کرد چون جامعه آن را پس می‌زند! 🔸 وسط‌بازان هم مدام چرتکه می‌اندازند که ببینند کدام طرف بایستند به نفعشان است لذا هرگز برای بیان حقیقت و اقامۀ عدالت هزینه نمی‌دهند. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ هشدار بـه مزدوران 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 امام خامنه‌ای عزیز: ملت ایران هر کسی را که مزدوری آمریکا را در این زمینه(اغتشاش) قبول بکند در زیر گام‌های محکم خود لگدمال خواهد کرد... 🔸 این رهنمود یک امر است! یک توصیف تجویزی است! یک خبر دستوری است! و اتمام حجتی است برای آنانی که در وضعیت جنگی، وسط می‌ایستند! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ آمـاده بـاش! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔻 کدام احتمال در مورد اغتشاشات قوی‌تر است؟ 🔹 هیچ اغتشاشی رخ نخواهد داد چون بسیاری از فعالان اغتشاشات در این دولت مشغول یا نورچشمی هستند! 🔸 اغتشاشات بدی رخ خواهد داد چون بسیاری از فعالان اغتشاشات در این دولت مشغول یا نورچشمی هستند! 🔺در احتمال دوم هدف ارکان نظام خواهد بود!؟ 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ بـاد بکارید طوفان درو کنید 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 در شرایط حساس منطقه و کاهش شدید ارزش پول ملی، انفعال مجلس در صیانت از قانون، اصرار دولت در به کارگیری بدکاران، کارشکنی در تأمین انرژی و... 🔸 تضعیف حکمرانی سایبری و بسترسازی برای سلطۀ بیشتر دشمنان بر فجازی و افکار عمومی یعنی شخم زدن و آبیاری زمین برای کاشت بذر دسیسه و فتنه! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ هر چیزی حدی دارد! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 کسی که در این شرایط منطقه و کشور با مدل معرکه گیری مبتذل به نقد نیروهای انقلاب(ولو نقد وارد باشد) به صورت علنی و مکرر دامن می‌زند! 🔸 یا نقص بینشی دارد و یا غَشّ گرایشی، به عبارت ساده یا دچار اختلال در تعقل است و یا انحراف در نیت! که بر چنین کنشی تمرکز و اهتمام دارد..! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
🔻غیرمحرمانه با بزرگان جبهۀ انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۱. فرضیۀ من این است که حاکمیّت و یا دست‌کم بخش عمدۀ آن، دچار مجموعه‌‌ای درهم‌تنیده از سیاست‌های فرساینده و مخرّب شده است که در پی آنها، اکنون وارد مرحلۀ به‌شدّت چالش‌برانگیز و مخاطره‌آفرینی شده‌ایم که لحظه‌به‌لحظه، امکان‌های بازگشت و جبران، بیشتر زوال می‌یابند و شرایط قهری، ما را به محاصره درمی‌آورند. برای اثبات سخنم، به شواهد تجربی و عینی استناد می‌کنم. ۲. در همۀ انتخابات‌ها، دوگانۀ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مطرح می‌شود و در نهایت نیز، مشارکت حداکثری، ترجیح داده می‌شود و صالحان در اثر سازوکارهای سکولاریستی، از قدرت بازمی‌ماندند. چندی که می‌گذرد، نارضایتی‌های اجتماعی از منتخبِ متوسط یا ضعیف، سربرمی‌آورد و مشارکت حداکثری، دود می‌شود و به هوا می‌رود. این چرخۀ باطل، دهه‌ها در جریان بوده و انتخابات ریاست‌جمهوریِ اخیر نیز، نمونۀ روشن آن است. این در حالی است که حاکمیّت باید از طریق انتخاب «اصلح»، معضل دیرینۀ «کارآمدی» را علاج می‌کرد و آن‌گاه به‌صورت خودبه‌خود، «مشارکت حداکثری» نیز در دوره‌های بعدی برآورده می‌شد. ۳. از سال آغاز دهۀ نود، جریان تجدّدی تلاش کرد تا از حجاب، بحران بیافریند. در این راستا، گام‌به‌گام پیش آمد و در نهایت در سال نودوشش، چندین زن روسری‌شان را بر سر چوب نهادند و آشکارا، کشف حجاب کردند. در اینجا بود که موج شکل گرفت و اندک‌اندک، کشف حجاب به یک «جریان اجتماعی» تبدیل شد و در نهایت در متن اغتشاش، حالت انفجاری یافت. حاکمیّت نیز در مقابل، منفعل گردید و حجاب را رها کرد و به بهانۀ تقنین، سه سال در وضع تعلیق به‌سربرد؛ قانونی که اکنون دولت لیبرال، به اجرای آن تن در نمی‌دهد و البته مسألۀ این دولت، خودِ «قانونی‌بودن حجاب» است و می‌خواهد از کشف حجاب، عبور کند و برهنگی را به‌عنوان خط قرمز معرفی نماید. از این گذشته، کارگزارانی که در این مدت، سخن از «سازوکار فرهنگی» به میان آوردند، قدمی برنداشتند و نشان دادند کار فرهنگی، اسم رمزی برای تحقّق حجاب اختیاری است. ۴. در زمینۀ فضای مجازی نیز، حاکمیّت با وجود این‌که می‌داند از میانۀ دهۀ هشتاد به این سو، همواره شبکه‌های اجتماعیِ غربی، خاستگاه اصلی تدارک نظری و عملیِ بحران‌ها و تنش‌ها بوده‌اند، اما اینک در مسیر گشودن دوبارۀ آنها حرکت می‌کند. در اغتشاش اخیر، به‌عیان دیدیم که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، ابتدا به تولید و بازتولید «هویّت‌های دگراندیشانه» پرداختند و سپس این هویّت‌های تجدّدی را در مسألۀ حجاب، متمرکز کردند و از ظرفیت آنها، «اغتشاش خیابانی» پدید آوردند. این بدان معنی است که حاکمیّت، به دیگریِ سیاسی و تمدّنی‌اش، مجال و میدان داده تا جامعه‌اش و ذهنیّت فرهنگیِ مردمانش را به‌آسانی، به تصرّف خود درآورد و آن‌گاه بر اساس این بدنۀ اجتماعیِ استحاله‌شده و مخالف، طرح‌های تجدّدیِ خویش را پیش ببرد. فیلترینگ، همۀ برنامۀ حکمرانی نیست، اما در زمانۀ جنگ و نزاع هویّتی، به‌قطع، یکی از اضلاع مواجهه است. اکنون حاکمیّت در مسیر میدان‌دادن به بسترها و سکوهای تجدّدی قرار گرفته و این اقدام را احیای سرمایۀ اجتماعی‌اش می‌داند، درحالی‌که داستان، معکوس است؛ چون نه‌فقط سرمایۀ اجتماعی‌اش، بیشتر دچار زوال هویّتی خواهد شد، بلکه حتی لایه‌ای از جامعه که هوادار سرسخت او هستند، با مشاهدۀ این سیاست‌های لیبرالی، سرخورده و دلزده می‌شوند و همچون گذشته، حاضر به پرداخت هزینه نخواهند شد. ازاین‌رو، حاکمیّت در روزهای دشوارِ پیش رو، تنها خواهد ماند. ۵. به‌نظرم همین سیاست‌های ناصواب و نامعقول برای این‌که حاکمیّت را در شرایط بحرانی و موقعیّت گره‌خوردگی قرار بدهند، کافی هستند. مسأله این است که کنش‌ها و دغدغه‌ها و سازوکارها از وجه «ساختاری»، غلط اندر غلط هستند؛ یعنی «مدار» و «مسیر»، نابجاست و امنیّت ملّی را دچار چالش‌های مهلک خواهد کرد. اینک به‌جای آن‌که در افق «بازسازی انقلابی» حرکت کنیم و فاصله‌ها و زاویه‌ها از اصالت‌های انقلابی را جبران نماییم و به مبنا و منطق امام خمینی بازگردیم، در جهت معکوس آن به حرکت افتاده‌ایم و لیبرالیسم را در همۀ اضلاع و وجوهش، محقّق می‌کنیم. این مسیر، به ناکجاآباد خواهد انجامید و حاکمیّت را چه از درون و چه از بیرون، دچار انسداد خواهد کرد. حاکمیّتی که ذهنیّت و هویّت جامعه‌اش را به‌راحتی در اختیار ساختارهای ارتباطی‌ای قرار بدهد که مخالف‌پرور و معارض‌ساز هستند، روزبه‌روز، نحیف‌تر و محدودتر خواهد شد و جز پوسته‌ای ظاهری از آن باقی نخواهد ماند. این سیاست، هرگز به احیای سرمایۀ اجتماعی نخواهد انجامید، بلکه برعکس، از جامعه، یک قلمرو غیرانقلابی و تجدّدی خواهد ساخت که به‌مثابه ابزار «سکولاریزاسیون حاکمیّتی» عمل خواهد کرد؛ و مگر تاکنون، چنین نبوده است؟! روی سخن من با بزرگان جبهۀ انقلاب است؛ به صحنه بیایید! https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
♦️ سیرک حکمرانی فجازی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 در حوزۀ حکمرانی سایبری و فجازی برخی اساتید، علما و تئوریسین‌هایی هستند که حکم و احکام ناظر بر این حوزه و نتایج و پیامدهای التزام و عدم التزام به آن را خوب می‌فهمند و به آن التفات نظری دارند لکن آنگونه که باید ابعاد و اضلاع و سنخ موضوع را فهم نمی‌کنند و به اطراف و اکناف و جنس آن اشراف و تسلط ندارند. 🔸 در حوزۀ حکمرانی سایبری و فجازی برخی مهندسین و تکنسین‌ها نیز هستند که موضوع و ریز موضوعات سایبر را به خوبی می‌فهمند و به سنخ و جنس آن التفات نظری و به کم و کیف آن تسلط و اشراف عملی نیز دارند لکن حکم و احکام ناظر بر حکمرانی این حوزه را نمی‌فهمند و درکی از سیاستگذاری و ساماندهی فرهنگی اجتماعی آن ندارند. 🔹 در این میان برخی سیاستمدران و مدیران نیز هستند که در حوزۀ حکمرانی سایبری و فجازی نه حکم و احکام ناظر بر آن را می‌فهمند و نه درک درستی از موضوع و کم و کیف آن دارند! و بغرنج‌ترین مصیبت این است که این حوزۀ حکمرانی تحت سلطۀ این برخی‌ها است! که تصمیم‌گیری‌ها، منابع مالی و نیروی انسانی را در اختیار دارند. 🔸 بگذریم از آن برخی‌هایی که هم حکم و احکام ناظر بر این حکمرانی را می‌فهمند و هم بر کم و کیف موضوع التفات نظری دارند و همچنین نتایج و پیامدهای مثبت و منفی التزام و عدم التزام به حکمرانی قانون در این حوزه را نیز به خوبی درک می‌کنند ولی یا جرأت ورود ندارند و یا منافعشان در گرو تضعیف این حکمرانی می‌باشد. 🔺 برخی بزرگواران نیز هستند که هم حکم و احکام ناظر بر حکمرانی سایبری و فجازی را می‌فهمند و هم بر کم و کیف موضوع التفات نظری دارند ولی متأسفانه از مناصب و منابع قدرت بی بهره و یا به دور هستند... ضمناً اهل بی تقوایی هم نیستند که با شارلاتان‌هایی که در این حوزه کارشکنی می‌کنند مانند خودشان برخورد بکنند... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ قیاس مـ _ ـع الفارق 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 گفتم؛ چرا در مقابل فلان ظلم، فساد، انحراف و پایمال کردن بیت المال و... سکوت کردید!؟ گفتند؛ امام علی(ع) هم در جای خودش سکوت کرد...! 🔸 گفتم؛ بقای اساس اسلام در گرو سکوت(عدم اقدام قهری) امام علی(ع) بود؛ شما بفرمایید به جز منافع شخصی چه چیزی در گرو سکوت شما بود؟ 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ سـکـتـۀ سیـاسی! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 ساختار کلان سیاسی نظام پابرجا است لکن در لایۀ پایین‌تر یعنی قوای سه گانه و خصوصا قوۀ مجریه، دچار یک سکتۀ سیاسی هستیم! 🔸 وضعیت سکته خیلی پایداری نیست! لذا یا منجر به مرگ می‌شود یا بازگشت به حیات و یا دچار فرو رفتگی در حالت کما خواهیم شد... 🔺 انتخاب، با اعضای حیاتی(مردم و...) سیستم است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ حماسۀ 9 دی نماد تولی و تبری در انقلاب اسلامی 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔻 تجدید بیعت با ولی با تجدید برائت از منافقان کامل می‌شود! 🔹 بیزاریم از آمران و عاملان فتنۀ 88! از اکبر بهرمانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی گرفته تا فعالان چپی و ساکتین راستی این فتنۀ دسیسه گون که باعث شدند دشمنان عقب رانده شده امید تازه بگیرند و طمع مجدد بکنند برای تحریم و حمله و نفوذ و... 🔸 وقتی که حساسیت‌ها در مقابل طغیان و دسیسه‌های خـط سبز نفاق کم می‌شود! وسط بازان التقاطی نیز خـط سرخ انقلاب اسلامی را صورتی می‌کنند تا تضادهای دورنی خود را که اکنون بیرون زده است بزک نمایند! و به خیال خام خودشان خدا و خرما را با هم داشته باشند! 🔺 مبادا ملامت فرومایگان مـا را در مارپیچ سکوت فـرو ببرد..! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ دسیسۀ‌های اقتصادی...!! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 نظرات متعدد کارشناسان اقتصادی جبهۀ انقلاب مؤید این گزاره است که کاهش ارزش پول ملی و گرانی‌های اخیر طبیعی نیست و دسیسه است! 🔸 مقابله با مشکلات طبیعی اقتصادی وظیفۀ مسئولین اقتصادی است اما مقابله با دسیسه‌های اقتصادی وظیفۀ نیروهای امنیتی و قضایی است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ الگوهای غـیـرت دیـنـی! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 یکی روحانی و علامه دیگری نظامی و سردار اما هر دو شاگردان مکتب امام خمینی کبیر، یاران امام خامنه‌ای عزیز و نماد غیرت دینی بودند. 🔸 نظام علمی آیت‌اللّه مصباح و سیرۀ عملی شهید سلیمانی رحمة الله علیهما الگوی فرماندهان جنگ نرم و سخت انقلاب اسلامی است... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا