eitaa logo
سُـلَّـمْ | نردبان
632 دنبال‌کننده
1هزار عکس
207 ویدیو
3 فایل
@HKaveh حسین کاوه عقل باید نردبان دل بود... www.sollam.ir وبگاه مجالی برای تأمل و تحلیل www.hkaveh.ir شناسه
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 معرفی نشریه / فصلنامه تخصصی پانزده خرداد / تاریخ پژوهی ایران معاصر 🌐 AEOS.IR/post/124 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / این فصلنامه تخصصی با بررسی دقیق و موشکافانه تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی مانعی جدی در مقابل تحریف کنندگان خارجی و داخلی است که در کنار سایر اقدامات بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پاسدار هویت تاریخی مردم انقلابی ایران اسلامی می‌باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حجت الاسلام دکتر سید حمید روحانی / سردبیر: دکتر مظفر نامدار / دبیر سرویس فلسطین: علیرضا سلطانشاهی / ناشر: ‌بنیاد تاریخ پژوهى و دانشنامه انقلاب اسلامی / آدرس: تهران، صندوق پستى ٧٣٨۵ – ١٩٣٩۵ #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 فیلم / تبیین تعابیر تندرو و میانه‌رو توسط امام خامنه‌ای عزیز 🌐 AEOS.IR/post/125 متن کامل ♦️ گزیده / ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید... 🔺 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم... 🔺 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است... 🔺 آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید... #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ عیار سنجی تولّی و تبرّی 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 بسیاری از مردم به امام نامه نوشتند و ادعای «سلم لمن سالمکم» کردند اما وقتی کار به «حرب لمن حاربکم» رسید تنها عدۀ قلیلی باقی ماندند! 🔸 عیار «سلم لمن سالمکم» در «حرب لمن حاربکم» مشخص می‌شود؛ البته این رابطه عیار سنجی بین دو مفهوم سلم و حرب کاملا دو طرفه است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّه 🏴 🗣 نوحه خوانی مرحوم کوثری در محضر امام خمینی رحمة الله شکر خدا را که در پناه حسینیم / گیتی از این خوب‌تر پناه ندارد... 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 معرفی کتاب / نهضت عاشورا و تأثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی 🌐 AEOS.IR/post/126 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / حوادثی که با آغاز نهضت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و در بطن خود حوادث و قضایایی چون تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و تقابل علما با رژیم پهلوی، حمله به مدرسه فیضیه ، برپایی تظاهرات تاریخی روز عاشورا در تهران و در نهایت قیام ۱۵ خرداد را در پی داشت. فصل هشتم این کتاب به عزاداری‌های سیاسی در ماه های محرم سال های ۱۳۴۳-۱۳۴۴ نگاهی دارد. فصل نهم این پژوهش به نمادهای انقلاب اسلامی می‌پردازد و به دنبال آن است تا گوشه‌هایی از فعالیت های سیاسی روحانیان و وعاظ را از یک سو و از سوی دیگر نقش مساجد، ‌هیئات مذهبی و حسینیه‌ها در نهضت امام خمینی(ره) را تبیین کند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ اولویت‌های تمدنی 12 گـانـه 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 نخبگان ما به اندازۀ کافی آن هم به صورت سلبی در نقد سند توسعۀ پایدار یونسکو یا همان سند 2030 معروف، اهتمام داشته‌اند... 🔸 اکنون باید به صورت ایجابی به اسنادی مانند اولویت‌های تمدنی 12 گـانۀ شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی توجه داشته باشند. 🌐 M-hedayat.blog.ir اطلاعات بیشتر 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 معرفی کتاب / آذرخش کربلا / اثر علامه مصباح یزدی(ره) 🌐 AEOS.IR/post/37 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / کتاب ارزشمند «آذرخش کربلا» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که با بینش، رویکرد و نگرش سیاسی به قیام امام حسین(ع) پرداخته است. این مجموعه مشتمل بر ده فصل است: 1. پاسخ به شبهاتی پیرامون بزرگداشت و قیام عاشورا 2. اهمیت بزرگداشت قیام عاشورا 3. پیشینه تاریخ قیام عاشورا 4. انحراف جامعه در عصر امام حسین(ع) 5. ریشه یابی واقعه عاشورا 6. اهداف قیام عاشورا 7. مفهوم و مصداق امر به معروف و نهی از منکر 8. وظایف حکومت و مردم در شرایط حاضر 9. امر به معروف و نهی از منکر در قرآن 10. درسهایی از نهضت عاشورا... #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ واتیکانیزاسیون و هویت شهری قم! 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 شخصی که تفکر و تصمیمات او به شدت بر هویت شهر مقدس قم و تنظیم روابط انسانی از علما گرفته تا مردم عادی تأثیرگذار است شهردار می‌باشد... 🔸 آیا شهرداری شهر مقدس قم در تراز این شهر که مهد انقلاب است می‌باشد؟ آیا رویکرد توسعۀ شهر مقدس قم در راستای اهداف تمدنی اسلام قرار دارد؟ 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 یادداشت / رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب / دکتر مهدی جمشیدی 🌐 AEOS.IR/post/127 متن کامل ♦️ گزیده / ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در جبهه‌ی انقلاب، با دیگران ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل بگویند «صورتی»، برچسب وحدت‌شکن زده‌اند. سیئات اینان، حسنات آنهاست. ۲. تعبیر من درباره‌ی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته دربارۀ صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌ نرمک چرخیدند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ دعای توسل در لس آنجلس! همه سر لخت! 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔺 آخر جاده‌ای که مذهبی‌های صورتی پا در آن گذاشته‌اند... اینجا است 👆 مراقب هیئت حسینیِ برخاسته از اسلام ناب محمدی باشید... 🔹 هیئت امام حسین علیه السلام کانون جبهۀ حق است و درِ آن به روی همۀ توبه کنندگان از گناه و کسانی که قصد پیوستن به جبهۀ حق را دارند بازِ بازِ باز است ولی نباید در حال انجام گناه وارد هیئت بشوند، اگر حسینی هستند... 🔸 ما نه تنها نباید مانع ورود کسی(معاندین و خناسان بحثشان جدا است) به هیئت بشویم بلکه باید از همۀ مردم خصوصاً گناهکاران دعوت هم بکنیم که توبه کرده و مانند همۀ ما به خیمۀ امام حسین علیه السلام پناه بیاورند... 🔺 قطعاً حساب گناهکارانِ پشیمان که خطشان را از دشمنان اسلام جدا کرده‌اند از افراد و گروه‌های مروج و توجیه‌گر گناه و فساد جدا است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️