eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.1هزار دنبال‌کننده
174 عکس
74 ویدیو
1 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : : شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹ ▪️اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
🏴 ▪️ در یک امر است و سعه‌صدر در فرد امر دیگر است. باید همگان سعه‌صدر داشته باشند تا در یک عازم حق، مشکل و اختلالی رخ ندهد؛ اما رهبری تشیکلات به سعه صدری فراتر از افراد نیاز دارد. در یک تشیکلات همه افراد در یک مرتبه قرار ندارند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
؛ ▪️ در یک امر است و سعه‌صدر در فرد فرد تشکیلات امر دیگر است. باید همگان سعه‌صدر داشته باشند تا در یک عازم حق، مشکل و اختلالی رخ ندهد؛ اما رهبری تشیکلات به سعه صدری فراتر از افراد نیاز دارد. ▪️در یک همه افراد در یک مرتبه قرار ندارند. جدا از مراتب گوناگون ایمانی، برخی افراد روابط عمومی قوی دارند، برخی سرعت اقدام بالایی دارند، برخی تجارب اجرایی افزون‌تری دارند و به همین ترتیب، تمایزهای گوناگونی در تشکیلات وجود دارد که عده‌ای قوی و برخی ضعیف‌تر هستند. 🔸 رهبر تشکیلات باید بتواند ضمن افراد قوی، افراد ضعیف‌تر را نیز کند. پـيـامـبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «هرگاه فردى از جماعت جدا شود شيطان او را مى ربايد، همچنان كه گرگ گوسفند جدا مانده از رمه را». درجای دیگر نیز فرمودند: «دست خدا بر سر است و شیطان باکسی همراه است که با جماعت ناهماهنگی کند.» با این بیان آنچه اهیمت دارد حضور افراد در یک است. نیز و را می‌خواهد لذا بدانیم زمزمه‌های به بهانه‌های واهی از وساوس شیطان است. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : : شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۱۰ ▪️اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
🏴 ▪️اسلام می‌گوید: «وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی حتی اختلاف قومی و قبیله‌ای هم مذموم است. باید داشت و به دین با نگاه جمعی نگریست؛ اصلی در و به اصطلاح افراد است. بکوشیم روحیه تشکیلاتی را تقویت کنیم. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
؛ ▪️اسلام می‌گوید: «وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی حتی اختلاف قومی و قبیله‌ای هم مذموم است. باید داشت و به دین با نگریست؛ اصلی در و به اصطلاح افراد است. 🔸 بکوشیم را تقویت کنیم. ، و ایجاد نسبت به یک بدنه تشکیلاتی راه‌هایی ست که افراد را از فردگرایی جدا می‌کند. بدانیم اگر فردی به تنهایی کاری را برعهده می‌گیرد و بی توجه به جمع پیش می‌رود ممدوح نیست؛ حتی اگر نتیجه مطلوبی حاصل شد، این نتیجه، یک ثمره مطلوب فردی و محدود است؛ نه جمعی و نامحدود. ▪️نگاه خروجی محور در باعث می‌شود این ظرافت را درک نکنیم؛ لذا اگر ثمره مطلوب در عملکرد فردی هم محقق شود، آن‌را پسندیده تلقی خواهیم کرد؛ در حالیکه یک خروجی ناقص اما جمعی نسبت به یک خروجی فردی اما به ظاهر کامل، بیشتر ارزش دارد. ▪️ اسلام در نیز چنین است. یک نماز فردی باید شرایط بسیاری مانند حضور قلب و... داشته باشد تا به مرتبه‌ای از برسد اما نماز در روایات ما بدون قید مورد ستایش قرار گرفته‌اند. 🔸 توهم و تصور این مطلب که دسته‌جمعی اقدام نمودن در تشکیلات سرعت افراد را پایین می‌آورد رها کنیم و بکوشیم همگی در یک شاکله اقدام نمایند. چنانچه امام حسن (علیه‌السلام) فرمودند: هرگز گروهی در کاری یکدست و متحد نشوند مگر آنکه کارشان استحکام یافت و پیوندشان استوار گشت. فارغ از نتیجه‌گرایی در تشکیلات باید به و توجه نمود. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
📃 : ، 🔹 خداوند متعال مواهب و نعمات بسیاری بر انسان ارزانی داشته است که بشر، گاه در برابر برخی از آن‌ها غفلت نموده و به آسانی از کنار این می‌گذرد؛ استعدادهایی که بکارگیری هرکدام تغییراتی شگرف را در حیات و انسان ایجاد می‌کند که ای بسا بهره‌گیری از آن‌ها موجب و و غفلت از آن‌ها موجب و می‌شود و این یادآور کلام نورانی امام صادق علیه السلام است که فرمودند: «كَم مِن مُنعَمٍ علَيهِ و هُو لا يَعلَمُ» بسا كسى كه نعمتى به او ارزانى شده است و خودش نمى‌داند. هر یک از این نعمات الهی اگر به درستی شناخته شود و در راهی که بایسته و شایسته است بکارگرفته شود یقینا اثرگذار در زندگی انسان خواهند بود و این ، گاه به محقق می‌شود و گاه به . 🔹 یکی از این نعمات الهی است. حبّ ذات از مهمترین گرایش‌های وجودی انسان است که موجب و او می‌شود. لذا بعنوان یک گرایش اساسی، در وجود انسان و بقاء و کمال او اثر گذار است. انسان چون خویشتن را دوست دارد، کمال خویش را نیز خواهان است. بنابراین، انسان که اصل او را شکل می دهد بر حبّ ذات بنا شده است. خداوند از همین اصل استفاده کرده است و ذات انسان را توسعه داده و به جای آن که بگوید حبّ ذات یا «خود خواهی» مطلقاً مذموم است، اصل آن را تأیید نموده و آن را از من دانی و محدود به خواسته های حیوانی، به من متعالی انسانی توسعه داده است. 🔹 خود عالی انسان در مرتبه روح الهی انسان است و در مقابل و در تزاحم با دیگران نیست. این انسانی، است و این خود خواهی، عین است و خودخواهی مذموم نیست. خداوند به انسان این معنا را تکویناً و تشریعاً القا می‌کند که تو فقط این بدن نیستی و حقیقت عالی‌تری در مرتبه روحانی داری و آن خود عالی تو دیگر در مقابل دیگران و در تضاد و تنافر افراد دیگر نیست. تو حقیقتی داری بسیار وسیع‌تر از این بدن و روابط حاکم بر آن، حقیقت وجود تو حقیقتی دارای سعه وجودی و شمول است. اگر انسان به این حقیقت توجّه کند آنگاه درک خواهد نمود که خانواده و دوستانش و تمام مؤمنینی که با آنها دارد نیز می توانند شئون وجودی او باشند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله : 🔸 روح حاکم بر ما روزی در پیشگاه پروردگار زانو می‌زند و کتاب اعمال خود را مشاهده می‌کند و ندای « ٱليَومَ إِنَّمَا تُجزَونَ مَا كُنتُم تَعمَلُونَ» را می‌شنود. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
📃 : در 🔹از مهمترین مسائل موجود در روح حاکم بر هر چیزی نام‌ها هستند. همواره گفته می‌شود باید با هم‌خوانی داشته باشد. این مسئله در در زمان فرزندان بسیار ملموس است. روایات بسیاری مبنی بر نام‌گذاری فرزندان و نام نیکو نهادن وجود دارد. مانند آنجا که رسول اکرم (ص) فرمودند: « یکی از حقوق فرزند بر پدرش نهادن است.» 🔹 از منظر و علوم مستحدثه نیز این مطلب ثابت شده است که نام‌ها بر روی مسمای خود مستقیم دارند. گفته می‌شود اسامی مانند قالب و چارچوب هستند و مسمی مانند خمیری خواهد بود که در این قالب و چارچوب ریخته می‌شود و بر همان اساس شکل خواهند گرفت. اگر نامی نیکو وضع شود، مسمی مثل همان اسم، خمیره و باطن احسن پیدا خواهد کرد و اگر اسمی نامناسب و بی‌مبنا وضع شود، شخص یا جمع نام‌گذاری شده مثل همان اسم و باطن بی‌اساس پیدا خواهد کرد. 🔹البته باید یک نکته را متذکر شد که نام‌گذاری یک جمع یا فرد خاص امکان دارد با ظرایفی همراه باشد؛ ضمن در نظر گرفتن این ظرایف باید دانست تمام کار به این نام‌گذاری محدود نخواهد شد. نباید گفت و و شاکله این مسمی را با نام نیکو تدبیر نموده‌ایم و لذا کار ما تمام شده است؛ بلکه باید دانست این نام‌گذاری مطلع بسیاری از کارها خواهد بود. پس از وضع نام نیک، باید تلاش نمود مسمی را بر اساس روح حاکم آن نام تدبیر و تمشیت نماییم. باید دقت نمود تا این مسمی از چارچوب‌های اصلی خود خارج نشود؛ وگرنه اسم، بی مسمی خواهد بود. 🔹 آنچه باید در خود در نظر داشته باشیم، این است که نام را به خوبی انتخاب کنیم و سپس آن نام را در جای جای اعمال و بخش‌های تشکیلات تسری دهیم. برای مثال اگر نام یک تشکیلات دینی، اشاره به نام امام حسن محتبی(ع) دارد، باید کوشید چنان ایشان کرامت و بزرگواری و ید معطیه داشتن را مشاهده کنیم. این چنینی باید با وجود امام حسن(ع) عجین باشد و از ایشان در تمام امور استعانت جسته و الگو بگیرد. ادامه دارد.. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله : 🔸 همانطور که یک انسان زنده بر هزاران جسم بی‌جان و مرده فضیلت دارد، یک سبیل که به صراط مبدل شود، از هزاران سبیل که به صراط نرسند با ارزش‌تر است؛ لذا یک کار فرهنگی محدود ولی با راهی برای اتصال با ذات مقدس پروردگار باز می‌کند که هزاران کار فرهنگی پر سر و صدایی که خلوصی در آنها نیست، آن راه را باز نمی‌کنند. 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «شست‌وشویى کن و آنگه به خرابات خرام...» ، ماه دعا، ماه توسل، ماه تضرع، ماه آماده شدن دلها براى ورود به ساحت از راه رسید. رهبرمعظم انقلاب: «باید همه به یکدیگر تبریک عرض کنیم [این‌] توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد ماه بشویم. ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت است. این ایّامی که در روایات ما به‌عنوان ایّام برجسته معرّفی شده‌اند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمت‌ها است.» ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
🔸 ؛ اولین قدم عملی در عهدهای جمعی، در این ایام مبارک ماه ، دوام طهارت است. 👈 در ضمن این با یکدیگر، هربار که وضو می‌گیریم به یاد داشته باشیم که با جمیع افراد عهد کردیم؛ اینگونه نورانیت آن یک نورانیت جمعی خواهد بود زیرا در اثر آن ارواح ما به یکدیگر گره می‌خورند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
👈 اطلاعیه؛ تا ساعتی دیگر، پیام اختصاصی به مناسبت آغاز سلسله مباحث از این درگاه منتشر خواهد شد...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️ سلسله : پیام صوتی اختصاصی استاد عابدینی خطاب به جهادگران ولایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔸 برای آنکه محقق شود و حقیقتی متصل ایجاد شود، باید اشتراکات را افزایش دهیم. عهدهای جمعی به مثابه یک نخ تسبیح هستند که افراد را با یکدیگر مرتبط خواهند کرد و کثرت را به می‌رساند. برای این هدف باید از ساده‌ترین چیزها و از نقطه بدن آغاز کنیم زیرا حقیقت وجودی ما از جسم آغاز می‌شود و به روح می‌رسد. ماه رجب، ماه طهارت ولایی است و فرصت مناسبی است، برای آغاز 👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 ؛ هر روز یک تذکر: "شهید والامقام، شهید سید حمید حسینی" 👈 از ایشان چنین درس بگیریم: این شهید بزرگوار همیشه و بودند. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
✍ دلالت تشکیلاتی عهد طهارت 💠 ، الگوی قرآنی ▫️الگوی و الگوی جامعه سازی قرآنی است. این الگو با مبنای قرآنی در هم جاری است و مسیر و جامعه سازی توحیدی است. ▫️قرآن کریم می فرماید: "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ" (آل عمران: ۲۰۰). مرحوم علامه (رض) ذیل این آیه شریف در تفسیر المیزان می فرمایند: "اصبروا دعوت به صبر فردی است و صابروا از باب مصابره به معنای و است." لذا آیه شریفه می فرماید: "اى اهل ايمان! [در برابر ابتلائات] كنيد، و ديگران را هم به صورت جمعی به صبر و شکیبایی واداريد و با يكديگر پيوند و ارتباط برقرار كنيد که این با امام را برای شما ایجاد می کند. بر این اساس بر رابطه خود با خداوند مراقبه کنید تا رستگار شويد!" ▫️در این آیه شریفه: ۱- مقدمه صبر جمعی دانسته شده است. ۲- لازمه شکل گیری روابط و پیوند های ولایی دانسته شده است. که هم شامل مومنین و هم بر اساس روایات ذیل این آیه شریفه شامل با امام نیز می شود. ۳- بر این اساس "رابطوا" در این آیه شریفه به معنای امر به است و به همین دلیل هم مرحوم علامه (رض) مباحث جامعه سازی را ذیل این آیه شریفه بیان فرموده اند. ۴. بر اساس روایاتی که صبر را عام دانسته که "اَلصَّبْرُ ثَلاَثَةٌ صَبْرٌ عَلَى اَلْمُصِيبَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلطَّاعَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلْمَعْصِيَةِ" و صبر را به سه دسته ، و تعریف کرده اند، هر فعل یا ترک فعل انسان مصداق صبر فردی است است. ۵. همین نگاه در هم تسری پیدا می کند. یعنی هر عمل فردی انسان لایه امر جمعی پیدا می کند. پس عمل فردی و به تبع در نسبت با اوامر الهی را طلب می کند و عمل جمعی و به تبع آن را طلب می کند. ۶. بر این اساس عمل و عهد فردی نسبت به اوامر الهی مقدمه عمل و عهد جمعی است و عمل و عهد جمعی مقدمه جامعه سازی توحیدی ذیل ولایت امام است. ۷. اگر این قاعده را پذیرفتیم هر امر الهی مصداق اصبروا یا صبر بر طاعت فردی و صابروا یا صبر بر طاعت جمعی می شود. ۸. بر این اساس برای جامعه سازی معنا دار می شود و برای جامعه سازی باید با عهد فردی و طهارت فردی شروع کرد و به عهد جمعی و طهارت جمعی راه یافت و این طهارت جمعی مقدمه راه یابی به ارتباط با ولایت و جامعه سازی است. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سلسله تذکرهای : اساس خلقت انسان بر طهارت است. 🔸طهارت مراتبی دارد. را باید به خوبی معنا کرد. علامه طباطبایی (رضوان‌الله تعالی علیه) را اینگونه معنا کردند که هرچیزی از اساس خلقتش، طاهر است و مردم نجاست را از تقابلش با طهارت می‌شناسند. مانند وقتی که آب از آسمان نازل می‌شود، طاهر است اما وقتی رنگ و بو و مزه آن تغییر می‌کند این از حالت اولی خارج شده است و نجس به معنا عام می‌شود. لذا طهارت آن چیزی است که مطابق خلقت بوده است و بعد از آن تغییرات و مزج‌ها، نجاست به معنای عام ایجاد می‌شود. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |
🔸 ؛ هر روز یک تذکر: "شهید والامقام، شهید محمدرضا میدان‌دار" 👈 از ایشان چنین درس بگیریم: ، بودن و در مسجد بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام 🌐 Karavani.ir |
✍ دلالت تشکیلاتی عهد طهارت 💠 تواصی راهکار قرآنی تحقق فضا‌سازی و توصیه دیگران در عهد طهارت یکی از راه‌های عبور از به است. ▫️۱. بر اساس آیه شریفه "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ". (آل عمران: ۲۰۰) در جامعه‌سازی باید از بر طاعت (اصبروا) به در طاعت (صابروا) حرکت کرد و این یعنی حرکت از عهد فردی و رسیدن به عهد جمعی در از جمله در عهد طهارت! ▫️۲. یکی از راهکارهای عبور از عهد فردی (اصبروا) به عهد جمعی (صابروا) تواصی بالصّبر است. تواصی یعنی سفارش و توصیه یکدیگر به صبر بر طاعت خداوند متعال و پایداری در عهد طاعت الهی. ▫️۳. به بیان قرآن یکی از ویژگی‌های اصحاب یمین این است که اهل و فرهنگسازی برای تبدیل عهدهای فردی به عهدهای جمعی در طاعت الهی هستند؛ "كَانَ مِنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلصَّبۡرِ" (بلد؛ ۱۷) که به بیان مرحوم علامه (رض) در المیزان منظور توصیه دیگران به صبر بر طاعت الهی است. ▫️۴. توصیه دیگران به طهارت ظاهری و در می‌تواند با اقدامات ساده‌ای مانند و ، نصب و تذکاری در باب و یا حتی انتقال محتوای تبلیغی عهد طهارت در فضای مجازی و فضاسازی برای عهد طهارت آغاز شود. بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما 🌐 www.Karavani.ir |