eitaa logo
سلوک تشکیلاتی
3.2هزار دنبال‌کننده
227 عکس
107 ویدیو
17 فایل
سلوک تشکیلاتی | محفلی برای فهم بهتر از تشکیلات ▪️ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛ 🌐 @SolookTashkilati (بله، ایتا، اینستاگرام، روبیکا، تلگرام) 🔸️وبسایت: http://www.Karavani.ir 🔹️ارتباط با ادمین: @Inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 در خیمه ▪️ این‌که چگونه می‌توان مجالس اهل‌بیت(ع) را توسعه داد، مسئله‌ای است که جای کار دارد و خوب است برای آن مدل‌سازی و برنامه‌ریزی کرد. از جمله راه‌های این مدل‌سازی، توجه به الگوها و روش‌های تربیتی است که در سیرۀ انبیا و اهل‌بیت(ع) قابل دست‌یابی است. ▪️ برای نمونه، سیرۀ تربیتی حضرت عیسی(ع) در این زمینه خیلی قابل استفاده است. وقتی حضرت عیسی(ع) مشاهده کرد که مؤمنان زیاد شدند، اما کسانی که ایمان آورده‌اند، انحرافاتی دارند و از جهت عملي، سبک زندگي و رفتار مؤمنانه نداشته و بلکه آداب و رسوم اهل کفر را دارند، برای مقابله با این مسئله، تدبیری اندیشید که خداوند در سورۀ آل‌عمران آورده است: «فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَی مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنصَارِي إِلَى اللَّهِ» ؛ وقتی دایرۀ مؤمنانِ به عیسی(ع) کوچک بود و افراد محدود بودند، دین را در ارتباط با حضرت عیسی(ع) کاملاً عینی و عملی از خود حضرت عیسی(ع) دریافت می‌کردند و می‌فهمیدند، اما وقتی تعداد افراد ایمان‌آورنده زیاد شدند، دیگر امکان نداشت حضرت عیسی(ع) با همۀ این‌ها زندگی و حشر و نشر داشته باشد. ▪️ در این دوران، معارف دین به گوش کسانی که تازه ایمان می‌آوردند، می‌رسید و سخنان حضرت عیسی(ع) را عمدتاً با واسطه می‌شنیدند و از آن‌جا که ارتباط مستقیم با حضرت عیسی(ع) کم شده بود و دين‌داري را نمي‌توانستند در وجود عيسي(ع) مشاهده کنند، لذا اگرچه اعتقاد ديني داشتند، اما رفتارشان مؤمنانه نبود. لذا عیسی(ع) تصمیم گرفت عده‌ای را دور خودش جمع کند تا این‌ها کانون‌های متراکم دین‌داری باشند؛ یعنی عیسی‌گونه شوند و شب و روز در خدمت عیسی(ع) بودند. آن‌ها در حلقه‌ای خصوصی، شب و روز با حضرت عیسی(ع) بودند. حضرت عیسی(ع) رفتار دین‌دارانه را این‌گونه در وجود آن‌ها ایجاد کرد. عیسی(ع) برای تربیت آن‌ها صرفاً موعظه و سخنرانی نکرد، بلکه دین‌داری را در وجود خودش به آن‌ها نشان داد و آن‌ها در مقام تربیت و در عمل، دین‌داران مستحکمی شدند. ▪️ در روایت آمده است : عیسی(ع) و حواریون به سفر رفتند. آنان در جایی توقف کردند تا استراحت کنند. عیسی(ع) به آن‌ها فرمود: «يَا مَعْشَرَ الْحَوَارِيِّينَ لِي‏ إِلَيْكُمْ‏ حَاجَةٌ اقْضُوهَا لِي‏»؛ ‌ای جمعیت حواریون! من از شما تقاضایی دارم. آن‌ها هم که فکر می‌کردند قرار است به عیسی(ع) خدمتی کنند، گفتند: یا روح‌الله! هرچه باشد در خدمت هستیم. مگر می‌شود شما چیزی بخواهید و ما اجابت نکنیم؟! «فَقَامَ فَغَسَلَ أَقْدَامَهُم‏»؛ حضرت رفتند ـ به قول امروز ما ـ آفتابه و لگنی آوردند و پای حواریون را شستند. چون سفرهای آن روزگار عموماً با پای پیاده بود و مسیر خاکی و کفش‌ها هم ساده بود، معمولاً پای مسافران غبارآلود، خسته و گاهی زخمی می‌شد. لذا یکی از پذیرایی‌های مهمّ میزبان‌‌ها از مهمان‌های مسافر این بود که اگر خادمی داشتند، دستور می‌داد که پای مهمان‌ها را بشوید تا خستگی آن‌ها کاسته شود و پای آن‌ها هم تمیز گردد. ▪️ادامه دارد.. 🖇 برگرفته از کتاب "" ، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 📎 @solooktashkilati
🔸 احکام شرعی و اعمال و تکالیف ظاهری دین با اخلاق و اعتقادات در یک نظام طولی قرار دارند که این سطح دیگری از به دین است. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
سلوک تشکیلاتی
🏴 #ادب_عاشقی در خیمه #محرم #منزل_چهارم ▪️ این‌که چگونه می‌توان مجالس اهل‌بیت(ع) را توسعه داد، مسئل
🏴 در خیمه ▪️وقتی حواریون این اقدام حضرت عیسی(ع) را مشاهده کردند، گفتند: یا عیسی! ما به این کار سزاوار‌تر از شما بودیم. اگر قرار بود کسی این کار را انجام دهد، ما سزاوارتر بودیم. چرا شما این کار را کردید؟ حضرت عیسی(ع) فرمودند: «إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَكَذَا لِكَيْمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِي فِي النَّاسِ كَتَوَاضُعِي لَكُم‏»؛ من این کار را با شما کردم تا شما هم بعد از من با مردم این‌گونه تواضع کنید، چراکه حکمت و دین با تواضع در بین مردم جای می‌گیرد و رفعت می‌یابد. برای این‌که نشان دهم عالِم نسبت به متعلّم چگونه باید باشد، من دارم این کار را می‌کنم تا شما هم بعد از این‌که به سراغ مردم می‌روید، نروید روی منبر بنشينيد و صحبت کنید و فقط بگویید که تواضع خوب است؛ بروید تواضع را نشان مردم بدهید! ▪️بعد از آن‌که آن‌ها در این کانون متراکم توحیدی و در حلقۀ حواریون، دین‌داری را تجربه کردند، عیسی(ع) آن‌ها را به مراکز مختلفی فرستاد تا این‌ها هسته‌های دین‌داری باشند و مردم با نگاه به آن‌ها دین را بشناسند، نه با شنیدن صرف. ▪️این روایت را حضرات معصومین(ع) از حضرت عیسی(ع) برای ما نقل کرده‌اند تا نکتۀ تربیتی آن برای ما الگو شود. اگر مردم کفش‌هایشان را از پای درآوردند، شما زودتر بروید کفش‌ها را جفت کنید. در زمان ما حالا نمی‌شود پاها را شست، اما کفش‌ها را که می‌شود جفت کرد! نگویید من عالم هستم، من روحانی ملبّس هستم، من دانشجو و یا استاد دانشگاه هستم، کس دیگری انجام دهد! خوب است که در هیئت‌ها و مجالس اهل‌بیت(ع)، بزرگ‌ترها، روحانی‌های مساجد و منابر و کسانی که برای مردم نقش معلمی، هدایتی و تربیتی بر عهده دارند و مردم آن‌ها را دین‌دار و مؤمن می‌دانند، خادمی کنند؛ چای بریزند و کفش‌ها را مرتب کنند. اشکالی هم ندارد مردم آن‌ها را ببینند؛ وقتی نیت الهی باشد، ریا نمی‌شود. اگر می‌خواهید هیئت شکل بگیرد و قوام بگیرد، اولین راه‌کار قوام گرفتن هیئت، تواضع افراد با یکدیگر و پس از آن، تواضع با کسانی است که می‌آیند؛ یعنی اول تمرین کنند در جمع خودشان عالم‌ترین‌هایشان، متواضع‌ترین‌هایشان باشند؛ آن‌هایی که سال‌بالاتری هستند، تواضع آن‌ها از سال‌پایین‌تری‌ها بیشتر باشد تا آن کسی که جدیدالورود است، دین‌داری، هیئت‌داری و راه دینیِ هیئت‌داری را در وجود این‌ها پیدا کند. سپس باید یاد بگیریم با افرادی که به هیئت می‌آیند، چگونه برخورد کنیم. ▪️مدلی که علامه طباطبائی از فعل عیسی(ع) استخراج می‌کند، نمونه‌ای است که قرآن تأیید کرده است: «يا أَيُّهَا الَّذينَ‏ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ‏ كَما قالَ عيسَى بْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّه‏». خداوند در این آیه به پیروان پیامبر(ص) می‌فرماید: شما نیز همان‌گونه که حواریون «انصارالله» شدند، انصار خدا و رسول او شوید. لذا در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است: «إِنَّ شِيعَتَنَا حَوَارِيُّنَا» ؛ شیعیان ما حواریون ما هستند. ▪️ادامه دارد... 🖇 برگرفته از کتاب "" ، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 📎 @solooktashkilati
🔸 پیوستگی و با روح محقق می‌گردد و بدون ولایت دین پویایی خود را از دست می‌دهد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
سلوک تشکیلاتی
🏴 #ادب_عاشقی در خیمه #محرم #منزل_پنجم ▪️وقتی حواریون این اقدام حضرت عیسی(ع) را مشاهده کردند، گفتند
🏴 در خیمه ▪️ مدل حضرت عیسی(ع)، لایه لایه بود. همین مدل می‌تواند در سبک زندگی مؤمنانه اجرا شود و توسعه پیدا کند. ممکن است مواردی که الآن به ذهن خطور می‌کند زیاد نباشد، اما به این روش فکر کردن، باب را باز می‌کند. ▪️ الگوبرداری از رابطۀ عیسی(ع) و حواریون در مجالس اهل‌بیت(ع) مجالس اهل‌بیت(ع) مثل همان جمع شدن گرد عیسی(ع) است که می‌آمدند مدل زندگی عیسی(ع) را فهم کنند و دین را در صحنۀ واقعی ببینند، و وقتی به جامعه می‌رفتند تأثیرگذار بودند. ما هم در مجالس اهل‌بیت(ع) می‌آییم تا این مسائل را تجربه کنیم و به ایشان بگوییم «نَحنُ أنصارُ الله». مثلاً کسی که در مجالس اهل‌بیت(ع) خادم می‌شود، کفش مردم را جفت می‌کند یا چای می‌ریزد، نگاه او به عزاداران و محبان اهل‌بیت(ع) این‌گونه است که این‌ها شیعیان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارتند. مثل آن‌جایی که عیسی(ع) پای حواریون را شست تا آن‌ها یاد بگیرند در برابر مردم متواضع باشند، خادمان مجالس اهل‌بیت(ع) هم این تواضع را تجربه می‌کنند تا بعد بتوانند این را به جامعه توسعه دهند و این، توسعۀ مجالس اهل‌بیت(ع) است. شرکت‌کنندگانِ مجالس اهل‌بیت(ع) هم می‌آیند تا روابط ایمانی و ولایت مؤمنان را در سایۀ ولایت اهل‌بیت(ع) تجربه کنند؛ به بیان دیگر، آن‌ها زندگی جمعی توحیدی را در محیط ولایت و محبت اهل‌بیت(ع) مشاهده کرده و پس از آن سعی می‌کنند این رفتار را به عرصه‌های دیگر جامعه در ارتباط با مؤمنان تسرّی دهند. ▪️ اگر این روابط از مجالس اهل‌بیت(ع) به سایر روابط مؤمنان تسری یابد و همان‌گونه که در مجالس اهل‌بیت(ع) به مؤمنان خدمت می‌کنیم و رفع حاجت آن‌ها را، راه ارتباط با امام می‌دانیم، در سایر عرصه‌های حیات اجتماعی نیز به حوائج مؤمنان توجه شود و اگر محبت، دلسوزی و احترامی که به محبّ اهل‌بیت(ع) به واسطه این‌که مؤمن و محبّ اهل‌بیت(ع) است داریم، در مکان‌ها و زمان‌های دیگر به مؤمنان داشته باشیم، چراکه همین رابطه در همه‌جا میان مؤمنان و شیعیان با اهل‌بیت(ع) وجود دارد، در این صورت مجالس اهل‌بیت(ع) را به سایر عرصه‌های زندگی توسعه داده‌ایم. و اگر این اتفاق بیفتد، رفته رفته در همۀ تعاملات با مؤمنان، خود را در محضر اهل‌بیت(ع) می‌یابیم و این‌گونه است که رابطۀ ولایی مؤمنان، زمینه‌ساز رابطه با امام و مقدمه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. این درسی است که می‌توانیم هر یک از ما در ارتباط با مجالس اهل‌بیت(ع) بگیریم. 🖇 برگرفته از کتاب "" ، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 📎 @solooktashkilati
🔸 دین تا قبل از واقعه غدیر از جهت اجزاء کامل نبود و اکمال آن و اتمام نعمت در با و محقق شد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 6⃣ فصل ششم: برای زنده نگه‌داشتن باید تلاش کرد. برای این کار لازم است ضمن ممانعت از لق شدن پایه های پیشین، مرتب نفس و خون جدیدِ سالم نیز تزریق و استعدادهای خوب و تابناک را پس از پالایش، به مجموعه تزریق کنید. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 مفهوم در عبارت 《اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینکُم و اَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی》بدین معناست که با ولایت تمام می شود و بدون اصلا نعمتی در‌کار نیست و تمام نعمات می‌شوند. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 7⃣ فصل هفتم: بین تشکل‌ها باید برقرار گردد. البته این به معنای انحلال سایر تشکل‌ها و ایجاد یک واحد نیست بلکه به معنای و است. تشکل‌های موازی را رفیق به حساب بیاورید نه رقیب! از ایجاد تشنج درگیری و اهانت بپرهیزید. این یعنی و در جهت اهداف والا که ضمن پدید می‌آید که همان مفهوم《رحماء بینهم》است. یکدیگر را به بکشید اما به یکدیگر اهانت نکنید. از اختلاف نظر پرهیز و به دنبال باشید و آنها را تقویت کنید. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔹 8⃣ فصل هشتم: را نباید از حذف کرد. تحرک ضمن انعطاف! یعنی قابلیت انطباق با شرایط گوناگون پیش‌بینی نشده، که لازمه‌ی آن جاری بودن، و رواج در مجموعه‌های تشکیلاتی است. هرگز مقدمات را فدای اصل کار نکنید. سفرهای بی‌دلیل، های بی‌منطق، سازماندهی‌های بی‌هدف و بی‌معنا و.. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 انسان خلیفه‌ی خداوند در زمین است و آمده تا همه هستی را با خود به سمت خداوند متعال حرکت دهد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 9⃣ فصل نهم: و بی‌تجربگی ها طبیعی است. نباید انتظار داشته باشید که نوپای شما بی‌عیب باشد. لذا محتمل است و باید اعضای تشکیلات دائما خود را رصد کنند و در پی باشند. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 کِید و وسوسه را نباید فراموش کرد و در عین حال نباید او را قدرتمند تصور کرد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 🔟 فصل دهم: _ کارهای بزرگ و گسترده، نیازمند و محکم، عمیق و منطقی است. در باعث انحراف و آفت می‌شود. این پشتوانه فکری نباید دارای باشد چراکه این نوع جهت گیری ها موجب سیاسی می‌شود و که لازمه‌اش و و استدلال است، از‌بین می‌رود. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 یعنی و رفتن نه رسیدن و شنیدن. لذا کتاب و درس تنها برای تذکر است و تا به مرحله‌ی حرکت و نرسد، بی‌فایده است. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🗓 _ : 🔹 یکی از های سلوکی مهم انسان توجه و مراقبت نسبت به ایام و ی خاص زندگی است. 🔹 مرحوم میرزاجواد آقای ملکی تبریزی در ابتدای کتاب شریف المراقبات می‌فرمایند: زمان‌ها منازل الی الله هستند. یعنی حرکت به سوی خداوند در منازل سلوکی زمان‌ها محقق می‌شود. 🔹 در روایتی از امام حسین(ع) آمده است که: «یابنَ آدَمَ اِنَّما اَنتَ اَیّامٌ کُلَّما مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُکَ» یعنی ای فرزند آدم تو خودت روزگاران هستی و هر روز که می‌گذرد، مرتبه‌ای از وجود توست که رفته است و دیگر تکرار شدنی نیست. 🔹 لذا انسان اگر را به جا آورد و به اصطلاح ایام را استیفا کرد، آن زمان را برای خود تثبیت کرده است. 🔹 در این میان زمان‌هایی که مناسبت الهی دارند، منازل خاص این سلوک هستند. یعنی هر واقعه معنوی در نسبت با زمان، منزل سلوکی خاصی را با ظرفیت و اقتضائات ویژه برای انسان تولید می‌کند. 🔹 در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که: «اِنَّ لربکم فی ایام دهرکم نَفَحاتٌ اَلافَتَعَرَّضُوا لَها» ایام خاص نفحات الهی و جذبات ربانی ست که در زندگی انسان می‌وزد تا او را به سوی پرودگار و ملکوت عالم بکشد. 🔹 خداوند تعالی در سوره عصر نیز می‌فرمایند: وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. یعنی خداوند قسم یادکرده است به زمان و می‌فرمایند هرکسی در حال خسران و ضرر است مگر آنکه ظرف زمان خود را از ایمان و عمل صالح پر کرده باشد. 🔹 در این باره یک نکته را باید توجه نمود و آن و است. در واقع اهمین این مطلب اکنون روشن می‌شود زیرا هرکس که بخواهد از زمان و فرصت خود بخوبی استفاده کند و حق آن را استیفا کند باید نموده و مراقبه کند در حفظ زمان خود. 🔹 لذاست که اهل بیت بسیار بر محاسبه و مراقبه زمان‌ها تاکید نموده اند و فرمودند: لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اِسْتَزَادَ اَللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ . یعنی از ما نیست آنکه هر روز نکند. 🔹 در این میان ایام خاص اهل بیت(ع) هر کدام منازل عظیم سلوکی و نفحه‌های ربوبی هستند. این حس و حال خوش معنوی که در این ایام برای انسان حاصل می‌شود و محبت اهل بیت(ع) که در این مجالس بر انسان طلوع می‌کند، نفحه‌های ربوبی و جذبه‌های ربانی است. 📎 برگرفته از کتاب "" ، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 🖇 @solooktashkilati
🔸 یعنی انسان نیز موجودی همواره در حال سفر و حرکت است، لذا بایستی سیر و اخلاق را ناظر به موجود سائر و سیر‌کننده نگاه کرد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🗓 _ : 🔸 زمان‌ها منازل الی الله هستند و این سلوک چنانچه برای تک تک افراد صادق است، در یک و شاکله اجتماعی نیز محقق می‌شود اگرچه های ایمانی و معنوی مومنین، هم عهدهای فردی با حق تعالی و هم را شامل می‌شود. 🔸 تاکید مکرر دین اسلام در احکام مختلف به و جماعت نشانه آن است که فسلفه و روح حاکم قریب به اتفاق احکام، بوده است مانند نماز، حج، خمس و... که به وضوح نشان دهنده اهمیت جمع هستند. 🔸 در یک ظرف زمانی تکرار نشدنی هریک از افراد جامعه و در نگاهی جمعی، کل این پیکره اجتماعی، طبق قاعده‌ی نفحات الهی، باید نموده و در نظر داشته باشند که این ظرف زمانی باید بگونه‌ای مورد استیفا قرار گیرد که حق آن اداشده و تثبیت گردد. 🔸 و تشکیلاتی در یک واحد ضمن ایجاد تشکیلاتی باعث خواهد شد تا ضمن توجه و مراقبه‌ی فرد فرد تشکیلات نسبت به زمان‌ها و ، پیوندهای میان اعضای این جمع، محکم‌تر شده و ربط و نسبت خود را با صاحب آن ایام حفظ نموده و در اتصال معنوی و پیوند با روح آن ایام که ائمه هستند، تلاش نمایند. 🔸 نمونه عهدهای جمعی را می توان در انس با در یا چله‌های و در ایام و ظرف‌های زمانی خاص در یک تشکیلات که ضمن پیوند با صاحب این عهدها در ایام خاص، انسجام و پیوستگی افراد یک جمع را به ارمغان می‌آورد، بیان کرد. 🔸 باجماعت اقامه نمودن اعمال مختلف اثری دارد که در اقامه فردی آن محقق نمی‌شود، لذا و با تکیه بر قاعده «یدالله مع الجماعة» باید گفت این عهدهای جمعی و این تصمیمات تشکیلاتی و مراقبه‌های ، در زمان‌های خاص اثری شگرف در تحقق روح جمعی در تشکیلات دارد. 🔸 امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: إِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ، وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ، فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ. یعنی دست خدا با جماعت است و از تفرقه حذر كنيد، زيرا كسانى كه از جماعت كنارى مى گيرند طعمه شيطان اند مانند گوسفندى كه از گله جدا مى‌افتد و گرگ او را بر مى درد. این به معنای آن است که جمع و به جمع برپا نمودن در ایام خاص اولی بر برپایی فردی است و اثری خاص دارد. 📎 برگرفته از کتاب "" ، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی 🖇 @solooktashkilati
🔸 و به معنای و عدم سکون است و با نشستن و عدم تحرک، مغایرت دارد. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 1⃣1⃣ فصل یازدهم: _ از طریق تربیتِ نیرو، مرتب به تشکیلات خود، نَفَس و خون جدید وارد کنید. در غیراینصورت مجموعه گرفتار فرسودگی می‌شود. البته مراقبت کنید که خون و نَفَسِ سالم وارد کنید. صافی داشته باشید که آلودگی وارد مجموعه‌تان نشود. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 مبدا و مقصد یکی است. گاه سالک می‌رود، گاهی او را می‌برند. در سلوک، ماندن و نشستن بی‌معناست. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 2⃣1⃣ فصل دوازدهم: _ و روحیه را در مجموعه‌تان بدمید. مجموعه های بشری با کار و فعالیت زنده اند. با کار و فعالیت با مجموعه های دیگر داشته باشید و از دشمنی کردن با آنها بپرهیزید. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati
🔸 به سوی خدا همان است که پیامبر اکرم (ص) بر آن سیطره دارد و سایر انبیا نیز رهرو آن هستند. 👈 برگرفته از کتاب 📎 @solooktashkilati
🔹 3⃣1⃣ فصل سیزدهم: _ اجازه ندهید موجب ، اختلاف و بین اعضا شود. این به معنای نداشتن معیار نیست. همان است که اعضا را به هم نزدیک یا خطوط را مجزا می‌کند اما سلائق نه. 👈 برگرفته از بیانات در کتاب . 📎 @solooktashkilati