eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
555 دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
9هزار ویدیو
512 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۷ ماه نوامبر سال ۱۹۸۱میلادی 🏳فوت فیلسوف و مورخ آمریکایی 🏳مولف لذات فلسفه، ویل دورانت 💠رهبرانقلاب ‼️یک کار دیگری هم که به نظر من جایش خالی است، نوشته‌هائی درباره‌ی فلسفه‌ی تطبیقی است؛ شبیه آن کاری که ویل دورانت در «لذات فلسفه» کرده، که لابد ملاحظه کرده‌اید. «لذات فلسفه» یک کتابی است که با ادبیات خیلی شیوا و شیرینی نوشته شده و مرحوم دکتر عباس زریاب هم ترجمه‌ی خیلی خوبی کرده؛ انصافاً خیلی خوش‌قلم ترجمه کرده. این کتاب، مباحثه و مناظره‌ی بین فلاسفه‌ی قدیم و جدید غرب است در یک مسئله‌ی خاصی؛ مثل اینکه اینها یک جلسه‌ای تشکیل داده‌اند و دارند با هم بحث میکنند؛ هگل یک چیزی میگوید، بعد کانت جواب او را میدهد، بعد دکارت حرف خودش را میزند؛ همین طور دانه دانه اینها شروع میکنند با همدیگر بحث کردن. اگر یک چنین کار شیرین و شیوائی انجام بگیرد، چقدر خوب است. فرض کنید این کار درباره‌ی موضوع «اصالةالوجود» انجام بگیرد؛ ملاصدرا یک حرف دارد، همین مرحوم آقا علی حکیم یک حرف دارد، مرحوم جلوه یک حرف دارد؛ بعد، از قدما، شیخ اشراق یک حرف دارد - که منکر این معناست - میرداماد یک حرف دارد. اگر فرضاً اینها با همدیگر بحث کنند، چقدر چیز قشنگی از آب در می‌آید. اینها حکمت را ترویج میکند، و ما امروز به این ترویج احتیاج داریم ۹۱/۱۱/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓۱۷ آبان ماه سال ۱۳۷۶ش 🏳فوت مترجم، داستان‌نویس 🏳سید محمدعلی جمال‌ زاده 💠رهبرانقلاب ‼️در ادبیات، اشکال کار این است که متأسفانه «نقد» انجام نمی‌گیرد. اگر نقد حقیقتاً انجام بگیرد و نقاد بی‌رودربایستی کار «نقد» را انجام دهد، سطح کارهای فرهنگی ارتقاء پیدا می‌کند. شما باید آدمهایی داشته باشید که بنشینند مثلاً کار جمالزاده، هدایت، چوبک و ... را واقعاً نقد کنند و نقاط قوّت و ضعفش را بگویند؛ این کار نباید همه‌ی برنامه‌ی شما را فرا بگیرد؛ باید بخشی از برنامه را بگیرد. شما خیال می‌کنید که شخصیت قاآنی از شخصیت جمالزاده خیلی بهتر بوده است؟ قاآنی، الدنگ زمان خودش بوده؛ اما جمالزاده بنده‌ی خدا پیرمردی است که دارد نان خدا را می‌خورد و نفس می‌کشد! نه، محدودیتهای شما اینها نیست؛ شما محدودیتهای دیگری دارید. شما اگر محدودیتهای طبیعی نداشته باشید، اینها مشکلی نیست. اگر نقد می‌کنید، نقدِ خوب بکنید؛ اگر شعر می‌خوانید، شعرِ خوب بخوانید، مشکل این است که نقد، درست انجام نمی‌گیرد. من حقیقتاً گاهی از این‌که چرا ما در بخشهای حساس ادبیاتی خودمان - که مظهر ادب است - نمی‌توانیم آن کار ادبیِ قوی را ارائه بکنیم، جوش می‌خورم! ۷۰/۱۲/۵ @Jahade_tabeini
🗓۱۸ آبان ماه سال ۱۳۲۸ شمسی 🏴شهادت اولین شهید فدائیان اسلام 🏴عامل هلاکت چند خائن‌ از جمله 🏴روحانی‌منحرف‌ومبدع دین پاک‌دینی 🏴سوزاننده‌قرآن‌وکتب‌اسلامی‌وعرفانی 🏴هتاک به اسلام و قرآن و اهلبیت 🏴حامی پهلوی، سید احمد کسروی 🏴ونیز عامل تقلب‌درانتخابات‌مجلس 🏴وزیر دربارپهلوی، عبدالحسین هژیر؛ 🏴شهید مظلوم، سید حسین امامی 💠رهبرانقلاب ‼️کاری که نواب در مقابل کسروی انجام داد فقط یک کار فرهنگی نبود، یک کار نظامی، سیاسی و فرهنگی بود. نظامی بود، برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد، یکبار هم توسط سید حسین امامی، که با اسلحه زد و کسروی را عملاً نابود کرد. کار سیاسی هم بود چرا که اصلا ماهیت حرکت ضد دینی که کسروی هم یکی از تئوریسینهایش بود یک ماهیت سیاسی بود، هیچکس نمیتواند بگوید کسروی یک عنصر غیر سیاسی بوده، اصلا حرکتش از آغاز، در مشروطیت و بعد از مشروطیت، تا آن روزی که کشته شد یک حرکت سیاسی بود و یکی از چهره‌های سیاسی ایران بود. پس مبارزه‌ی با کسروی فقط مبارزه با افکار ضد مذهبی و فرهنگی او نبود با افکار سیاسی وی هم بود! ۶۳/۱۰/۲۲ 🏳مزار شهید سید حسین امامی، آرامستان ابن بابویه، مقابل حرم شیخ صدوق @Jahade_tabeini
🗓۹ نوامبر سال ۱۹۵۳میلادی 🏳فوت عبدالعزیز بن عبدالرحمن 🏳بنیانگذار حکومت عربستان سعودی 💠رهبرانقلاب ‼️توجّه بدهید مردم را به دستهایی که امروز وحدت را میشکنند. با مردم هم صریح حرف بزنید. امروز آن دستی که آمریکا علیه وحدت تجهیز کرده، عبارت است از همین دست پلید وهّابیّت. این را همین‌طور صریح به مردم بیان کنید؛ پرده‌پوشی نکنید. از اوّل، وهّابیّت را به وجود آوردند برای ضربه زدن به وحدت اسلام، برای ایجاد یک پایگاهی در بین جامعه‌ی مسلمانها؛ همچنان که اسرائیل را به وجود آوردند برای اینکه یک پایگاهی درست کنند علیه اسلام؛ وهّابیّت را و حکومت وهّابیّت را و این رؤسای نجد را هم به وجود آوردند برای اینکه در داخل جامعه‌ی اسلامی یک مرکز امنی داشته باشند که به خودشان وابسته باشد؛ و می‌بینید هم که وابسته‌اند. یعنی الان این سلاطین وهّابی که در بقعة‌الاسلام هستند، اِباء نمیکنند از اینکه تصریح کنند به وابستگی خودشان و رفاقت خودشان و طرف‌داری خودشان از سیاستهای دشمنان اسلام یعنی آمریکا؛ این را پوشیده نمیدارند، این همان ریشه‌ی وهّابیّت است که امروز دارد ثمره‌ی پلید خودش را و ثمره‌ی خبیثه‌ی خودش را نشان میدهد. و این بر مبنای ایجاد اختلاف بین مسلمین به وجود آمده است! ۶۸/۱۰/۵ @Jahade_tabeini
🗓۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۴ 🏳انتخاب آیةالله منتظری 🏳به عنوان قائم مقام رهبری 🏳توسط مجلس خبرگان رهبری/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️در جلسه مجلس خبرگان، من احساس کردم که جمعی در صددند مسئله‌ی رهبری بعد از امام را با غوغاسالاری تمام کنند. ممکن هم بود آن شخص به نظر آنها همان آقای منتظری باشد امّا دوست میداشتند که این کار تحت ضابطه نیاید بلکه با هیاهو و هایوهوی یک نفر را بگذارند، بعد هم با تبلیغات، قضیّه را تمام کنند. من خوفم این بود. بنابراین میخواستم این قضیه به شکل قانونی و منضبط تحقّق پیدا کند تا اینکه جایی برای غوغاسالاری نباشد. چیزی که من را در این احساس بیشتر دچار سوءظن میکرد این بود که بعضی از کسانی که در جلسه با این قضیّه مخالفت کردند جزو کسانی بودند که آن روز معروف بودند به جریان چپ. میدانید دیگر، سال ۶۳ و ۶۴ بعضی از اینها، افراد خیلی تند فعّالِ تبلیغاتچی بودند. جماعت خیلی فعّالی بودند، ازلحاظ تبلیغات هم خیلی تبلیغات میکردند و فعّالیّتهای زیادی میکردند و هیاهو زیاد داشتند. چند نفر از اینها که دو نفرشان الان یادم است -البتّه اسم نمیآورم- با اینکه این کار در مجلس خبرگان انجام بگیرد در جلسه مخالفت میکردند که به احتمال زیاد در صورتجلسات منعکس است. لذا بود که در این قضیّه خیلی اصرار ورزیدم که ما باید این کار را با ضابطه تمام کنیم. کتاب روایت رهبری @Jahade_tabeini
🗓۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۴ 🏳انتخاب آیةالله منتظری 🏳به عنوان قائم مقام رهبری 🏳توسط مجلس خبرگان رهبری/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️از اوایل انقلاب ما سعیمان بر این بود که برای آیت‌الله منتظری یک تمیّز و تشخّصی را هم فرض کنیم، هم تحقّق ببخشیم. بعضی‌های دیگر هم این را که ماها در این فکر هستیم احساس کرده بودند. یک عدّه هم ناراحت بودند. من یادم است در یک جلسه‌ی شورای انقلاب یکی از همین آقایان عضو نهضت آزادی که جزو شورای انقلاب بود، رو کرد به من و بعضی دیگر و گفت: «آقای خمینی نوکرش هم هستیم، امّا اگر شما بخواهید بعد از آقای خمینی، منتظری، پُنتظری، بگذارید، ما قبول نمیکنیمها!» این مربوط به آن اوایل است که هنوز شورای انقلاب بود و ماها عضو شورای انقلاب بودیم. یعنی افراد حس میکردند که ماها روی آقای منتظری یک حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. البتّه این به معنای این نبود که آقای منتظری برای این کار یک شخصیّت کامل و تمام‌عیار بود؛ نه، ضعف‌های آقای منتظری را ماها بیش از دیگران میدانستیم و فاصله‌ی بین ایشان و امام را ماها میدانستیم. کتاب روایت رهبری @Jahade_tabeini
🗓۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۴ 🏳انتخاب آیةالله منتظری 🏳به عنوان قائم مقام رهبری 🏳توسط مجلس خبرگان رهبری/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️آقای منتظری همان وقتی که اسم قائم مقام رهبری را هم نداشت، در همان کارهایی که از شئون امام و شئون رهبری است، خودسرانه دخالت میکرد؛ در دادگاه‌ها دخالت میکرد، در دانشگاه‌ها دخالت میکرد، نماینده میگذاشت، امام جمعه میگذاشت، برمیداشت، خیلی کارها میکرد دیگر. طبعاً بعد از قضیّه‌ی جانشینی رهبری در آینده، این کارها از طرف ایشان یا شاید تعبیر درست‌تر این است که بگوییم از طرف آن تشکیلاتی که پشت سر ایشان بود و بیت ایشان، بیشتر و قوی‌تر شد. لذا عملاً ایشان شد قائم مقام رهبری، یعنی منصب گرفت. در آن اوقاتی که یک مقدار اختلافاتی بر سر مسائل دولت بین مسئولین کشور و ایشان پیش آمده بود، گاهی هم بین ماها همین مطرح میشد که آخر ایشان به عنوان قائم مقام دارد عمل میکند با چه موضع قانونی؟! لکن روی این مسئله حسّاس نبودیم، چون فکر میکردیم که بالاخره اینها کارهایی است که در آینده در اختیار ایشان خواهد بود. قبلاً هم که ایشان از این کارها مقداری میکرده، حالا هم ادامه‌ی آن است. لذا خیلی حسّاس نبودیم. کتاب روایت رهبری @Jahade_tabeini
🗓۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۴ 🏳انتخاب آیةالله منتظری 🏳به عنوان قائم مقام رهبری 🏳توسط مجلس خبرگان رهبری/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️ماها اصلاً فکر نمیکردیم که امام با این قضیّه مخالف باشد. ما خیلی بعدها -نه اینکه همان وقت هم بلافاصله- شنیدیم که امام مخالف بوده‌اند. قضیّه‌ی آقای محمّدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی رفسنجانی را من سالها بعد شنیدم. اصلاً گمان نمیکردیم امام با این قضیّه مخالفتی داشته باشد. فکر میکردیم این چیزی است که حتماً امام با آن موافق است. شاید اگر کسی آن وقت میگفت امام مخالف است، ردّش میکردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظر ما این کار کاملاً یک کار درست، یک پیشبینی منطقی برای آینده بود. علت اینکه آقای محمّدی گیلانی از امام سؤال میکند این بود که خودش با این قضیّه موافق نبود. این را ما در سالهای بعد از رحلت امام فهمیدیم. این را‌ آقای محمّدی گیلانی به خود من یک وقت گفت. مضمون حرف ایشان این بود که من آقای منتظری را اصلاً در قواره‌ی رهبری نمیدیدم. بعد ایشان خاطره‌ای نقل کرد که روزی با آقای منتظری سر یک قضیّه‌ای صحبتی میشود. آقای منتظری حرفی میزند که میگفت من اصلاً مبهوت ماندم که این حرف چطور از دهان یک آدم مسنّ عاقل فاضلی ممکن است دربیاید. میگفت حیرت کردم. لذا ایشان میگفت من اصلاً آقای منتظری را در این قواره‌ها نمیدانستم. البتّه آقای منتظری فاضل است اما شخصیّت ایشان با شخصیّت رهبری متناسب نیست. معلوم میشود این در آن وقت در ذهن ایشان بوده. علّت این هم که به امام مراجعه میکند همین نقطه بوده! کتاب روایت رهبری @Jahade_tabeini
🗓۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۴ 🏳انتخاب آیةالله منتظری 🏳به عنوان قائم مقام رهبری 🏳توسط مجلس خبرگان رهبری/۵ 🔷آیةالله محمدی گیلانی ‼️یکروز قبل از مطرح شدن قائم مقامی آقای منتظری بنده به امام عرض کردم فردا قرار است موضوع قائم مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شود، لطفا به آقای هاشمی رفسنجانی بگویید این موضوع مطرح نشود. من به آقای منتظری ارادت دارم؛ خدمتشان درس خوانده‌ام و ایشان را عابد و زاهد میدانم اما از عهده این کار بر نمیاید. امام گله‌های سوزانی از آقای منتظری آغاز کرد و فرمود احمد نیست؛ به آقای هاشمی بگویید بعد از ظهر من ایشان را ببینم. رفتم خدمت آقای هاشمی گفتم: صبح، خدمت امام رسیدم.‌ فرمودند به آقای هاشمی بگویید که من ایشان را ببینم. اما فردای آن روز آقای هاشمی موضوع قائم مقامی آقای منتظری را در مجلس خبرگان مطرح کرد. پس از آن ماجرا، روزی آقای هاشمی در حضور جمعی گفت: من بعد از ظهر رفتم خدمت امام. امام فرمود موضوع قائم مقامی آقای منتظری را فردا مطرح نکن. گفتم: چرا؟ ما در اجلاسیه قبل گفته‌ایم که ایشان را بعنوان قائم مقام مطرح کنیم. فرمود نه! یکی از دوستان آمده و چنین گفته. گفتم نمیشود، ما اعلام کرده‌ایم! کتاب سنجه انصاف ص۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۱۱ نوامبر سال۱۹۱۸م 🏴پایان جنگ جهانی اول 🏴آغاز تجزیه کشورهای اسلامی 🏴و آغاز تشکیل رژیم صهیونیستی 💠رهبرانقلاب ‼️جنگ اول و دوم جهانی میوه تلخ جدایی دین از سیاست است! ۸۳/۳/۱۴ ‼️من تاریخ اروپا را تا حدود زیادی ورق زده‌ام و نگاه کرده‌ام. حداقل در این صد سال، همین اروپاییها، دو جنگ جهانىِ پر از مفسده به وجود آوردند! ۷۶/۲/۱۰ ‼️شما اروپا را در چهره‌های بزک کرده‌ی اتو کشیده‌ی کراوات بسته‌ی ادکلن زده نبینید، حقیقت اروپا در جنگ جهانی اول و دوم است! ۷۳/۱۱/۳ ‼️آنروزیکه فاتحان جنگ جهانی اول، منطقه‌ی غرب آسیا، یعنی قلمرو آسیایی حکومت عثمانی را به عنوان مهمترین غنیمت جنگی، میان خود در کنفرانس پاریس تقسیم میکردند، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سالها پیش از آن، با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیّای نقش‌آفرینی کرده بود؛ و اکنون زمینه‌های عملی آن فراهم میشد. از همان سالها مقدّمات را بتدریج در کنار هم چیدند و سرانجام پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری‌ دولتهای منطقه، ضربه‌ی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند. آماج این ضربه در درجه‌ی اوّل ملّت فلسطین و در درجه‌ی بعد همه‌ی ملّتهای این منطقه بودند. ۹۹/۳/۳ @Jahade_tabeini
🗓۲۴آبان، روزکتاب‌وکتابخوانی/١ 💠رهبر انقلاب: ‼️دین و دنیای بشر به برکت کتاب تأمین میشود! ۷۴/۶/۲۱ ‼️کسی که با دنیای زیبا و زندگی‌بخش کتاب ارتباط ندارد بی‌شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است. برای‌ یک‌ ملت‌، خسارتی‌ بزرگ‌ است‌ که‌ افراد آن‌، با کتاب‌ سروکاری‌ نداشته‌ باشند، و برای‌ یک‌ فرد، توفیق‌ عظیمی‌ است‌ که‌ با کتاب‌ مأنوس‌ باشد. با تلخی‌ باید اعتراف‌ کنیم‌ که‌ رواج‌ کتاب‌ و روحیه‌ی‌ کتابخوانی‌ در میان‌ ملت‌ عزیز ما که‌ خود از مشعلداران‌ فرهنگ‌ و کتاب‌ و معرفت‌ در طول‌ تاریخ‌ پس‌ از ظهور اسلام‌ بوده‌ است‌، بسيار کمتر از آن چیزی‌ است‌ که‌ از چنین‌ ملتی‌ انتظار می‌رود! ۷۲/۱۰/۴ ‼️ملت ما مطالعه کردن را اصلاً جزو کارهای بشری نمی‌دانند! مثل خوراک و ورزش و دیگر چیزهایی که جزو کارهای معمول انسان است، مطالعه اصلاً جزو این چیزها نیست! آدم باید عنوان دیگری داشته باشد- یا باید شب امتحانش باشد؛ یا باید معلم در مدرسه از آدم بخواهد؛ یا باید یک دانشمند باشد؛ یا باید بخواهد در جایی سخنرانی کند- تا موجب شود که مطالعه کند! این چه‌قدر خسارت است!؟ واقعاً خدا می‌داند من وقتی یادم می‌آید- و این چیزی است که تقریباً هیچ‌وقت از یادم نمی‌رود- که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند، به قلب من فشار می‌آید! ۷۰/۱۱/۲۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۴آبان، روزکتاب‌وکتابخوانی/٢ 💠رهبر انقلاب: ‼️من اگر بدانم هر روز يک ساعت بايد حرف بزنم و نتيجه اش اين باشد كه مردم كتاب خوان بشوند، حاضرم روزی يک ساعت و نيم حرف بزنم! ۷۲/۱۰/۷ ‼️من هر وقت به یاد وضع کتابخوانی در جامعه می‌افتم قلبا غمگین میشوم؛ امروز کتابخوانی یک واجب دینی است. از بس درباره مسئله مهم کتابخوانی گفته‌ام حقیقتا میترسم گفتارم لغو باشد. نمیدانم این تکرارها اثر کرده یا نه!؟ ۷۵/۷/۳۰ ‼️یکی از مشکلات ما تنبلی است. مسئله‌ی مطالعه و کتابخوانی مهم است. در جامعه‌ی ما بی‌اعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت! انسان تعجب میکند. ما باید کودکان و جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم! ۹۱/۷/۲۰ ‼️متأسفانه زنان ما با کتابخوانی خیلی انسی ندارند. هزاران کتاب در بازار می‌آید و میرود، اما اینها مطلع نمیشوند. این کتاب‌ها معارف بشری است که ذهن‌ها را برای بهتر فهمیدن، بهتر اندیشیدن، بهتر ابتکار کردن، و در موضع بهتر و صحیح‌تری قرار گرفتن، آماده میکند. ۷۰/۱۰/۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۴آبان، روزکتاب‌وکتابخوانی/٣ 💠رهبر انقلاب: ‼️دوره نوجوانی برای مطالعه و یادگیری یک دوره طلایی است! ۷۶/۱۱/۲۲ ‼️امروز کتابخوانی‌ و علم‌آموزی‌ نه‌ تنها یک‌ وظیفه‌ی‌ ملی‌، که‌ یک‌ واجب‌ دینی‌ است‌. از همه‌ بیشتر، جوانان‌ و نوجوانان‌ باید احساس‌ وظیفه‌ کنند! ۷۲/۱۰/۴ ‼️یکی از نیازهای جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان، طراحی سیر مطالعاتی در موضوعات مختلف است! ۹۰/۴/۲۹ ‼️باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. ۷۴/۲/۲۶ ‼️کتابخوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند. مثلاً وقتی میخواهند بخوابند، کتاب بخوانند. یا وقتی ایام فراغتی هست؛ روز جمعه‌ای هست که تفریح میکنند، حتماً بخشی از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستانها که نوجوانان و جوانان محصّل، تعطیلند حتماً کتاب بخوانند. یعنی کتابهایی را معیّن کنند، بخوانند و تمام کنند. ۷۰/۲/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۴آبان، روزکتاب‌وکتابخوانی/۴ 💠رهبر انقلاب: ‼️باید خرید کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی - مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبلهای مختلف و پرده و...- به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند. ۷۴/۴/۲۶ ‼️متاسفانه امروز کتاب جزو لوازم لوکس و تشریفاتى است که اگر باشد بهتر است، اگر نبود هم، آسمان به زمین نمى‌آید! باید از این حالت خارج شود؛ اگر کتابخوانی فرهنگ رایج شود و در بین مردم ما جا بیفتد، آن وقت کسانی پیدا میشوند که «صدقه کتاب» درست میکنند. شما ببینید چقدر روضه‌خوانی میشود! چقدر احسان میشود! چقدر به ایتام کمک میشود! چقدر پول و جنس و پارچه و اینها داده میشود! آیا به همین نسبت، کتاب هم داده می‌شود؟ به همین نسبت پول برای چاپ کتاب داده میشود؟! خیلی کم. حالا یک وقتی در گذشته، زمانی، کسانی از تجار و بازاریهای مومن پیدا میشدند، فرضا کتابی چاپ میکردند و مجانی به طلاب میدادند. قبلا در حد معدودی این کارها معمول بود؛ اما الان این کارها نمیشود، این کارها کم است. اگر معلوم شد یک کتاب خیلى خوب هست، باید چاپ شود. خرج این کار، باید جزو صدقات جاریه باشد؛ این را ترویج کنید. ۷۴/۲/۱۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۴آبان، روز کتاب‌وکتابخوانی/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️هیچ بیانی نمیتواند تاریخ را مثل داستان و رمان بیان کند! ۷۵/۲/۳۱ ‼️در بین شیوه‌های بیان هنری آن چیزی که در مجموع بیشتر موثر است، رمان است؛ حتی از سینما بیشتر، اصلاً نمیشود شبیه رمان چیزی پیدا کرد! ۷۲/۷/۲۵ ‼️رمان را فقط برای این نمینویسند که کسی سرگرم بشود؛ رمان پیام دارد، رمان نحوه زندگی را به خواننده خودش تعلیم میدهد! ۷۷/۱۰/۲۴ ‼️من در مقوله‌های سینمایی و هنرهای تجسمی و تصویری و امثال اینها ورود ندارم - یعنی یک مستمع عامی هستم - اما در مورد شعر و رمان نه، آدم عامییی نیستم؛ از این آثاری که وجود دارد، زیاد خوانده‌ام! ۷۰/۹/۴ ‼️من در اثر کثرت مطالعه رمانهای گوناگون در طول این سالیان عمرم که شاید هزارها قصه از بهترین نویسندگان دنیا باشد، میتوانم درباره‌شان نظر بدهم! ۷۰/۱۰/۱۳ ‼️من جوانان بسیاری را دیدم که حتی به مطالعه رمان هم میل ندارند، یک رمان را چند صفحه میخوانند بعد میگویند دیگر حوصله خواندن نداریم، در حالی که حاضرند تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای تلویزیون را ببینند اما حاضر نیستند در این ۲۰ دقیقه چند صفحه رمان بخوانند، حالا نمیگویم کتاب علمی و سیاسی و اجتماعی بخوانند، همان رمان هم نمیخوانند، این ناشی از عدم اعتیاد به کتاب است متاسفانه مردم ما میل کتابخوانی ندارند و معتاد کتاب نیستند! ۷۶/۸/۱۹ 📸 پوستر ۳۰ رمان نویسندگان خارجی توصیه شده رهبری؛ تولیدی جهادتبیینی ⚠️توجه؛ 📚جهت مطالعه کلام رهبری درباره هرکدام از ۳۰ رمان‌ توصیه شده ایشان، نام رمان یا نام نویسنده آنرا در کانال جستجو کنید!!! @Jahade_tabeini
🗓۲۵ آبان ماه سال ۱۳۷۷ش 🏳رحلت حکیم متاله هنرمند 🏳علامه‌ محمد تقی جعفری/۱ 💠امام خمینی ‼️آقای جعفری ابن سینای زمان ماست! 💠رهبرانقلاب ‼️فقدان علامه فرزانه و متفکر و فیلسوف و ادیب نامور آیةالله حاج شیخ محمدتقی جعفری تبریزی برای جامعه علمی و فرهنگی کشور ضایعه‌ای سنگین و بی‌جبران است! ۷۷/۸/۲۵ ‼️ایشان یک عنصر بسیار فعّال در زمینه‌های علمی و تبلیغی و دینی و هنری و مانند اینها بودند، بعد از درگذشت ایشان کار مناسبی متناسب با شخصیّت ایشان انجام نگرفت! ۹۶/۸/۲۲ ‼️سخنرانیهای پر مغز این دانشمند عالی‌قدر که سرشار از نکته‌های عمیق و درسهای به یاد ماندنی برای نسل جوان و دانش پژوه کشور بود، در شمار حسنات علمی و فکری دوران حاضر محسوب می‌گردد و خاموشی این چراغ فروزان حقاً خسارتی بزرگ برای جویندگان معارف عمیق اسلامی به شمار میآید! ۷۷/۸/۲۵ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ آبان ماه سال ۱۳۷۷ش 🏳رحلت حکیم متاله هنرمند 🏳علامه محمد تقی جعفری/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️ایشان روحا یک انسان هنرمند بود و هنر‌شناس. من یادم هست اوایل انقلاب، یک جلسه کوچکی هفته‌ای یک دوبار تشکیل میشد که بنده هم با همه گرفتاری فراوانی که داشتم، سعی میکردم شرکت کنم. ایشان در تهران پای ثابت آن جلسه بودند؛ شعرهایی خوانده میشد، شعرهای مشکلی هم گاهی خوانده میشد، امّا ایشان آنچنان مسلط بر فهم شعر و شعرفهمی و شعرشناسی و مانند اینها بود که من تعجب میکردم! از بارزترین خصوصیات مرحوم علامه جعفری، جامعیت بود یعنی ایشان در یک رشته خاص منحصر نشده بود ایشان هم در فقه و هم در فلسفه کار کرده بود ازجمله در فلسفه، توجه به نظرات فلاسفه غربی بود که از قدیم، از همان دوره جوانی که ما ایشان را در مشهد زیارت کردیم، به حرفهای هگل و مانند آن که آنوقت معمول نبود و هیچکسی در حوزه‌های علمیه هیچ یادی نمیکرد و بلد نبود یا مرتبط نبود ایشان وارد بود و بحث میکرد! ۹۶/۸/۲۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۵ آبان ماه سال ۱۳۷۷ش 🏳رحلت حکیم متاله هنرمند 🏳علامه محمدتقی جعفری/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️در علامه جعفری خصوصیات برجسته‌ای بود که به‌نظر من همه‌ی اینها برای نسل جوان و پژوهنده و اهل علم و تحقیق الگوست ۷۷/۹/۱۷ ‼️این را ما باید یاد بگیریم از غربی‌ها که شخصیّت‌های فکری خودشان و برجستگان خودشان را رها نمیکنند. حالا فقط شرح‌حال‌گویی نیست بلکه توصیف افکار و جوانب گوناگون افکار آنها مورد توجّه آنها است؛ کتابهایی فراوان و متعدّد مینویسند درباره‌ی آنها، نقّادی میکنند؛ بعضی مخالفت، بعضی تأیید، بعضی استدلال؛ این کارها باید انجام بگیرد نسبت به بزرگان فکری ما ازجمله مرحوم آقای جعفری و افکار ایشان را از غربت خارج کند! ۹۶/۸/٢۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۸ آبان سال۱۲۳۰ 🏳عزل امیرکبیر/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️از نام‌های دارای افتخار در تاریخ ما امیرکبیر است. همه کارهایی و همه‌ی خاطرات خوبی که تاریخ و ملت ما از این شخصیت دارد، محصول ۳ سال است. بنابراین ۴ سال برای دولت، وقت خیلی زیادی است، به شرط اینکه از همه‌ی این وقت به نحو درست استفاده شود. ۸۳/۳/۲۷ ‼️یک‌روز در آغاز گشایش دروازه‌ی زندگی غربی به روی ایران - که پیشرفت بود، علم بود و ایرانی‌ها هیچ چیز نداشتند - سیاست‌مداران و نخبگان آن روز ما به جای اینکه وقتی آن پیشرفت‌ها را دیدند، به فکر جوشش از درون باشند - کاری که امیرکبیر در زمان ناصرالدین شاه کرد و میخواست بکند - ۷۰ سال بعد از امیرکبیر، آقایی در دوره‌ی مشروطه پیدا شد که گفت راه نجات کشور ایران این است که جسما، روحا، ظاهرا و باطنا فرنگی شود! به جای اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌ها به درون مراجعه کنند رفتند سراغ این‌که خود را در راه طی شده‌ی اروپا پیدا کنند! آن‌ها این اشتباه را کردند. ۸۴/۲/۱۹ ‼️این پدیده‌ی استعمار، مخصوص ما هم نبود؛ مال همه‌ی کشورهای دیگری بود که زورشان به آن کشورها رسیده بود. در مورد ایران، از اواسط قاجار، اروپایی‌ها به ما ضربه زدند. در جنگ‌های ایران و روس، انگلیس‌ها به ایران خیانت کردند؛ به عنوان واسطه وارد میدان شدند، امّا از پشت خنجر زدند. در قضیّه‌ی امتیاز تنباکو، در قضیّه‌ی امیرکبیر و رفتاری که با امیرکبیر کردند؛ فشارهای انگلیس‌ها و سفارت‌خانه‌های اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که می‌توانست ایران را متحوّل کند، کنار بگذارد! ۹۸/۱/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۸ آبان سال۱۲۳۰ 🏳عزل امیرکبیر/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️این را بدانید که تکیه‌ی به امکانات داخلی، دشمن دارد؛ یک عدّه دشمنهای خارجی‌اند، یک عدّه هم بدخواه‌های داخلی‌اند؛ آن کسی که فرض بفرمایید برای منافع خودش ــ چون از واردات یک منفعتی، یک سود حقیری میبرد ــ حاضر است جنسی را که در داخل تولید میشود، برود از خارج بیاورد و رقابت درست کند و کارخانه‌ی داخلی را به خاک سیاه بنشاند، دارد خیانت میکند؛ این را به شما عرض بکنم. متأسّفانه با اینکه بنده تأکید کردم و سفارش کردم، باز مشاهده میشود که در مواردی یک جنسی را که در داخل دارد تولید میشود، نوع خوبش هم تولید میشود، در عین حال میروند از خارج آن را وارد میکنند، آن کارخانه‌دار بیچاره‌ای که سرمایه گذاشته و زحمت کشیده و تولید کرده، جنسش روی دستش میماند؛ ما باید حواسمان باشد که این مخالفتها و این دشمنی‌ها در داخل هست. از قدیم هم دشمنی با استقلال داخلی بوده؛ ببینید در بیش از ۱۵۰ یا ۱۶۰ سال پیش از این، امیرکبیر بود که میخواست اقتصاد کشور و توانایی‌های حیاتی کشور را مستقل کند؛ سفارت انگلیس با خباثتش، با رذالتش، با وسوسه‌هایی که درست کردند، ناصرالدّین‌شاه را وادار کردند تا او را از صدراعظمی عزل کرد، بعد هم او را به قتل رساندند؛ بعد از انقلاب هم که به طور واضح دارند با همه‌ی مسائل مخالفت میکنند؛ باید توجّه داشت که این هم دشمن جدّی و اساسی دارد. ۹۹/۵/۱۰ @Jahade_tabeini
🗓۲۸ آبان سال۱۲۳۰ 🏳عزل امیرکبیر/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️شما جوانهای خوب و مؤمن و اندیشمند و باهوش، باید از کشورتان اینها را بدانید، دانشگاه تهران یعنی اوّلین دانشگاه کشور درسال۱۳۱۳ تشکیل شده. ۴۴ سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۷ که قبل از انقلاب باشد، تعداد دانشجویان کلّ کشور ۱۵۰ هزار نفر بوده. یک تعدادی هم به همین نسبت البتّه فارغ‌التّحصیل شدند، امّا بعد از آنکه کشور ۴۴ سال دانشگاه داشته، موجودی دانشگاه ۱۵۰ هزار نفر است! امروز ۴۰ سال از انقلاب گذشته، موجودی  دانشجوی ما بیش از چهار میلیون است؛ چند میلیون هم فارغ‌التّحصیل داریم؛ یعنی ببینید، دو جور حکومت و دو جور نظام، اینجاها است که نشان میدهد خودش را. این گذشته‌ی تاریک و تلخِ ماجرای علم و داستان علم و نخبگان در کشور ما است. نخبه‌ها تربیت نمیشدند؛ اگر یک آدمی هم مثل امیرکبیر پیدا میشد، آن‌جور پدرش را درمی‌آوردند. در دوران پهلوی‌ها وضع از این بدتر بود، منتها ظاهرسازی میکردند؛ عقب ماندگی علمی، عقب ماندگی فرهنگی، عقب ماندگی اخلاقی، عقب ماندگی سیاسی. باید از جمهوری اسلامی و از انقلاب و از امام بزرگوار سپاسگزار بود به‌خاطر این حرکت عظیم. ۹۷/۷/۲۵ @Jahade_tabeini
🗓۲۰‌ نوامبر سال ۱۹۱۰م 🏳درگذشت لئو تولستوی 🏳رمان نویس شهیر روسی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️دوره‌ی سختی برای یک کشور - چه سختی جنگ باشد، چه سختی اقتصادی باشد، چه فشارهای گوناگون سیاسی باشد - دوره‌ی نشان دادن ظرفیت‌هاست؛ که این ملت چقدر ظرفیت دارد، چقدر قابلیت اظهار وجود دارد، چقدر لیاقت بقا دارد. لذا بهترین آثار هنری هم که انسان نگاه میکند، یا بخش‌های زیبای بهترین آثار هنری، مربوط به همین دوره‌های این کشورهاست. شما به آثار داستانییی که وجود دارد، اگر نگاه کنید، شیرین‌ترین و هنرمندانه‌ترین نوشته‌های هنری و رمانهای بزرگ مربوط به بخش‌هایی است که ملتی دارد کار بزرگی از این قبیل انجام میدهد. «جنگ و صلح» تولستوی مربوط به مقاومت عجیب مردم روسیه است در مقابل حمله‌ی ناپلئون و حرکت عظیمی که مردم مسکو انجام دادند برای ناکام کردن ناپلئون. تولستوی کتابهای دیگری هم دارد، اما به نظر من این کتاب برجستگیاش به خاطر این است که کاملاً بر محور روح دفاع مردم روسیه است. ۸۴/۶/۳۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۰‌ نوامبر سال ۱۹۱۰م 🏳درگذشت لئو تولستوی 🏳رمان نویس شهیر روسی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️داستان که فقط گزارش نیست؛ چفت و بند داستانی هم مهم است. اهمیت «جنگ و صلح» تولستوی، یا «دُن آرام» شولوخف، به خاطر این است که چفت و بند داستانی اینها خیلی محکم است! ۷۰/۱۲/۵ ‼️در همه آثار داستانی گذشته‌ی ما، یک اثر مثل «بینوایان» ویکتورهوگو، یا مثل «جنگ و صلح» تولستوی پیدا نمی‌کنید. این آثار، مثل کاخهای بسیار پرشکوه و باعظمتی است که نظیرشان وجود ندارد. قرن نوزدهم، خیلی نویسنده دارد. شما ببینید روسیه چقدر نویسنده دارد؛ فرانسه چقدر نویسنده دارد! باید گشت و عواملش را پیدا کرد که علت چیست؟!۷۱/۴/۲۲ ‼️در مقوله‌های سینما و فیلمنامه، شما ملاحظه بفرمایید ببینید ما چقدر کمبود داریم! مثلاً ما یک داستان بلند قابل مقایسه با داستانهای بلند معروف دنیا، در داخل کشورمان نداریم. اگر هست، اسم بیاورید. این، مقوله‌ی جدیدی برای ما نیست. ما از قرنها پیش قصه و قصه‌نویسی داریم. «امیرارسلان» یک قصه است. «هزارویک‌شب» یک داستان است. از قدیم، از این قبیل داستانها مواردی داریم؛ اما پیش نرفتیم و حرکتی نکردیم. بعضی البته سعی کرده‌اند داستان بلند بنویسند و نوشته‌اند. ظاهر و رنگ و لعابش هم بد نیست. اما این داستانها، اصلاً قابل مقایسه با داستانهای بلندی که امروز در دنیا مطرح است - مثلاً فرض بفرمایید با «بینوایان»، با «جنگ و صلح» تولستوی، یا داستانهایی که برای انقلاب شوروی نوشته‌اند - نیست! ۷۱/۹/۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۰‌ نوامبر سال ۱۹۱۰م 🏳درگذشت لئو تولستوی 🏳رمان نویس شهیر روسی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️ما در زمینه‌های سینما و نمایشنامه انصافاً خیلی کمبود و نقص داریم. شما هم در گزارشتان همین را نوشته‌اید؛ من هم تصدیق می‌کنم. زمینه‌های داستانی در کشور و تاریخ ما - البته در بخشها و رشته‌هایی خاص - زیاد است؛ اما در زمینه‌ی تئاتر و نمایش، نه. تئاتر اروپاییها و یونانیها و رومیها کجا و تئاتر ما کجا! آنها از دو هزار و سیصد، چهار صدسال پیش، نمایش حی و حاضر زنده دارند که همین حالا هم که انسان نمایشنامه‌شان را می‌خواند، متوجه قوت کارشان می‌شود. شک نیست که آنها در این زمینه‌ها خیلی از ما جلوترند؛ کمااین‌که در زمینه‌ی نثر و قصه‌ها و رمانهای بلند هم، دست ما خالی است و چیزی نداریم. ما هیچ رمان بلندی که قابل عرضه و قابل مقایسه با رمانهای بلندی که در دویست سال اخیر - بخصوص در قرن نوزدهم - در دنیا نوشته شده است، نداریم. شما ببینید چقدر رمان در قرن نوزدهم نوشته‌اند! واقعاً من تعجب می‌کنم از این‌که فرانسویها و روسها در قرن نوزدهم شاید دهها رمان درجه‌ی یک تولید کردند! البته تعجب دیگر هم این است که همانها، در قرن بیستم دیگر چنان رمانهایی تولید نکردند! مثلاً ما نظیر «بینوایان» را در آثار قرن بیستم نداریم. یا مثل «جنگ و صلح» تولستوی را دیگر نداریم. آثاری همچون آثار نویسندگان فرانسوی در قرن نوزدهم، انصافاً همه در حد اعلاست! ۷۱/۱۰/۲۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ آبان ماه سال ۱۳۱۴شمسی 🏴فوت روشنفکرپیشرومشروطه 🏴وزیر ادوارمختلف سلسله‌قاجار 🏴عضو تدوین نظام‌نامه انتخابات 🏴درپی نهضت‌ملی مشروطه ایران 🏴موسس‌اولین‌مدرسه‌علوم‌سیاسی 🏴موسس‌لژماسونی‌بیداری‌ایرانیان 🏴مروج فرهنگ‌ناسیونالیسم‌ایرانی 🏴پدر تدوین و تاریخ‌نگاری جعلی 🏴باستان‌گرائی ایران قبل اسلام 🏴فرزندمیرزانصرالله‌خان نائینی 🏴واضع لفظ غربی مشروطیت؛ 🏴حسن‌پیرنیاملقب‌مشیرالدوله/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️بارها گفته‌ام كه تاريخ مشروطه را بخوانيد، عبرتهاى خيلی عجيبى در تاريخ مشروطيت هست. علت اصلى اينكه در مشروطه جريان عدالتخواهى اسلامى به جريان مشروطه انگليسى تبديل شد، حضور يك عده روشنفكران وابسته به غرب بود. البته همه آنها خائن نبودند من اين را به روشنى میتوانم ادعا كنم اما خيلى از آنها غافل بودند یا خيلی از آنها فريب خورده بودند در بين رجال سياسى آنروز اول كسیکه كلمه مشروطه را به كار برد ميرزا نصرالله نائينى بود؛ يعنى مشيرالدوله بعدى كه اول مشروطه وزير خارجه بود و بعد نخست وزير شد. ميرزا نصرالله نائينى پدر دو نفر روشنفكر حسن پیرنیا كه رئيس مجلس بود و حسين پیرنیا نخست وزیر بود؛ پدر اين دو نفر روشنفکر غربزده، بود. اسم مشروطه را اینها در دهان پدرشان انداختند، او آمد و در نامهاى كه متحصنين در سفارتخانه انگلیس تهيه كردند، نوشت: شما مشروطه میخواهيد. و مردم و بعضی علما هم دنبال اين مشروطه، حركت كردند! ۷۸/۱۲/۲۳ @Jahade_tabeini