eitaa logo
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
789 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
🖋️سیدمحمدصالح هاشمی 🌐مربی فضای مجازی 📒لیسانس حوزوی 💡مشاورمذهبی 👶مربی کودک 🌐روبیکا https://rubika.ir/sydhashemii 🌐سروش https://splus.ir/sydhashemii 🌐گپ https://gap.im/sydhashemii 🌐هورسا👇 https://www.hoorsa.com/sydhashemii
مشاهده در ایتا
دانلود
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت هفتم 🌹حجاب و اصل آزادی ✍ایراد دیگر بر حجاب این است که حجاب، م
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت هفتم 👤تشـدیـد حـرص مـردان ✍یکی دیگر از ایرادهای مخالفان حجاب این است که پوشیدگی زن، اشتیاق و حرص مردان را افزایش می‌دهد؛ زیرا انسان به چیزی که از آن منع شده است، حرص می‌ورزد. اما اگر زن از حجاب بیرون آید، پس از مدتی برای مردان جامعه، طبیعی خواهد شد و حساسیت‌های جنسی از میان خواهد رفت. در پاسخ به این اشکال باید گفت: 1⃣حرص و آزمندی انسان در صورتی است که ببیند، هوس کند و منع شود. اگر غذای لذیذی را از چشم گرسنه ای دور بدارند، به آن حرص نمی ورزد. هم چنین اگر زن بسیار زیبایی از چشم مردان پوشیده باشد، کسی به او حرص نخواهد ورزید. «هر آن چه دیده بیند، دل کند یاد». 💠زن پوشیده از دیده ی نامحرمان به دور است، اما اگر در معرض دید نامحرم قرار گیرد، خودنمایی کند، هوس را ایجاد کند و در عین حال، دست یابی به او ممنوع باشد، موجب حرص می‌شود. 2⃣ زن بی حجاب تنها برای مردانی که همواره او را می‌نگرند، ممکن است طبیعی شود، اما مردهای نامحرم به چند نفر محدود نمی شوند. بنابراین، ظاهر او همواره برای بیشتر مردان جامعه تازگی دارد و نگاه‌های هرزه به او کاهش نخواهد یافت. 3⃣ تمایلات جنسی مرد به زن در نگاه خلاصه نمی شود تا با بی حجابی زن، روابط آنان طبیعی شود، بلکه نگاه به مواضع آشکار شده ی بدن زن، مقدمه ی بیداری شهوت و تمایلات خفته ی مرد می‌شود و زمینه ی آزمندی‌های شدید او را برای کام گرفتن جنسی آماده می‌کند پس نگاه به زنان خودنما، شهوت مردان را متلاطم می‌سازد و تا ارضا نشود، نگاه آنان ادامه می‌یابد. و چون قیوداجتماعی، شرعی و عقلی، مانع ارضای آن هستند، حرص بر نگاه ادامه خواهد داشت تا به عقده‌های درونی یا جنایات جنسی منتهی شود که نمونه‌های آن فراوان است. .
. 📝بخشی از وصیت‌نامه سردار سرافراز ولایت خطاب به همسر بزرگوارشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. حاجی 😔پیش اربابت رفتی؟؟ 🌹خوشبحالت 😞واسه ما جاموندهاهم دعاکن 🌷حاج قاسم ماهم میخواییم آسمونی شیم
. سلام علیکم ◾️ایام رو خدمت شما خوبان عرض می نمایم◾️ 🔻ممنونم که همیشه همراه هستیدو بودنِ شما مایه دلگرمی بنده است لطفا مطالب بالا رو بادقت نمایید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 😞شایدمثل امروزی آقامون علی علیه علیه السلام کناربدن بی جان همسرش بگه عزیزم مگه قرارنبودکه یارهم باشیم... منو میکشه یادگاریات.....
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت هفتم 👤تشـدیـد حـرص مـردان ✍یکی دیگر از ایرادهای مخالفان حجاب
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت نـهـم ✅ آن چه به عنوان انتقاد به مسأله ی بلوغ زن و مرد بیان شده، یک شبهه با عبارات مختلف است که به دو نمونه از آن اشاره می‌کنیم. 💡«یکی از مسایلی که در مسئولیت کیفری افراد نقش دارد، سن آن‌ها است. اگر سن کسی که خلافی انجام داده، به حد بلوغ شرعی نرسیده باشد، طفل محسوب می‌شود و مسؤولیت کیفری متوجه او نمی شود. مسؤولیت کیفری متوجه افرادی است که به حدّ بلوغ شرعی رسیده باشند. 1⃣قسمت اول جـواب 🔰حد بلوغ شرعی برای دختران، ۹ سالگی تمام قمری و برای پسران، ۱۵ سال تمام قمری مقرر شده است. ➕بنابراین دخترها ۶ سال قبل از پسرها به بلوغ شرعی می‌رسند و طبعا اگر خطایی انجام دهند، در سن کمتری از پسرها مجازات می‌شوند. 👆یعنی اگر دختر ۱۰ ساله ای خلافی مرتکب شود، مجازات می‌شود، ولی اگر پسر ۱۲ ساله ای، جرمی انجام دهد کیفری ندارد». 📗یا در جای دیگر این گونه بیان می‌شود که: «تبصره ی یک ماده ی ۱۲۱۰ قانون مدنی، سن بلوغ را به دین شرح بیان می‌کند که: سن بلوغ در پسران، ۱۵ سال تمام قمری و در دختران، ۹ سال تمام قمری است، به این ترتیب مشاهده می‌شود که اگر دختر ۹ ساله ای مرتکب سرقت شود، با مرد ۴۰ ساله ای برابر می‌شود و صدور حکم اعدام برای دختر ۹ ساله صحیح است!! تدوین و تصویف چنین قوانین خشنی از سوی افرادی که زن را موجودی است که طفل مسؤولیت ندارد و وقتی به سن بلوغ رسید، مسؤول می‌شود. شبهه ی فوق در این زمینه است که چرا در اسلام بین سن تکلیف و مسؤولیت پذیری دختر و پسر تفاوت زیادی است؟ دختر از ۹ سالگی مکلف می‌شود و پسر از ۱۵ سالگی؛ زیرا این تفاوت سن تکلیف هم در اعمال عبادی موثر است و هم در مجازات‌های قانونی. اگر دختری ۸ ساله دزدی کند، کمی از ناخنش را خراش می‌دهند و اگر دختری ۱۰ ساله دزدی کند (و تمام شرایط حدّ دزدی را داشته باشد)، دستش را قطع می‌کنند. اما اگر پسر ۱۳ ساله ای دزدی کند، ناخنش را خراش می‌دهند و دستش را قطع نمی شود. لذا در شبهه ی فوق، تفاوت سن بلوغ دختر و پسر را ۶ سال دانسته وآن را به جنیست دختر و پسر، بر گردانده اند. 📍در حالی که این انتقاد، دو جنبه دارد. در باب بررسی و پاسخ گویی به آن، باید در دو مقام بحث کنیم که عبارتند از: 1⃣ تفاوت سن بلوغ دختر و پسر چند سال است؟ 2⃣ آیا پایین تر بودن سن دختر، دلیل بر بی عدالتی در احکام اسلامی است؟ الف تفاوت سن بلوغ دختر و پسر چند سال است؟ 🌺در این که سن بلوغ دختر کمتر از پسر است، در هیچ یک از مذاهب اسلامی و حتی دانشمندان غیراسلامی، شک و تردیدی و وجود ندارد. اما در این که تفاوت سن بلوغ دختر و پسر چند سال است، بین علما و فقها اختلاف وجود دارد. 📊علت اساسی این اختلاف نیز در اختلاف روایات موجود در این مسأله است . از این رو برای روشن شدن اختلاف بین فقها باید به سخنان ایشان مراجعه کرد. ⬅️سوال دوم👇 2⃣ آیا پایین تر بودن سن بلوغ دختر، دلیل بر بی عدالتی در احکام اسلامی است؟ 🔻همه ی فقها و غیر فقها و مسلمانان و غیرمسلمانان پذیرفته اند که سن بلوغ دختر، زودتر از پسر است و سن بلوغ دختر را ۹ سالگی یا ۱۰ سالگی یا ۱۳ سالگی بدانیم، اجرا شدن احکام و حدود الهی درباره ی آن‌ها به هیچ وجه بی عدالتی نیست؛ زیرا هر کدام از قائلین به این سه قول، سنی را که به عنوان سن بلوغ بیان کرده اند، همراه با یک جهش عقلی، فکری و جنسی در دختر می‌دانند. 🔴 بی تردید، همه ی تکالیف شرعی منوط به قدرت مکلف است و قدرت اقسامی دارد، از جمله قدرت عقلی و جسمی. از این رو، تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد که بلوغ عقلی و حتی جسمی در دختران خیلی زودتر از پسران رخ می‌دهد و همین بلوغ عقلی، قدرت تکلیف پذیری را در او بیش تر از پسران تقویت می‌کند. .
. 3⃣سه معيار در رابطه با مُهر نماز 1⃣. جنس مُهر بايد از چيزهاى غير خوراكى كه از زمين مى‌رويد، مانند چوب و برگ درخت باشد و سجده بر چيزهاى خوراكى و پوشاكى صحيح نيست. 2⃣. مهر بايد حداقل به اندازۀ يك بند انگشت باشد. 3⃣. ارتفاع مهر نبايد بيشتر از چهار انگشت بسته باشد. 🔻مسأله: بايد بين پيشانى و آنچه بر آن سجده مى‌كند چيزى نباشد، پس اگر مهر به‌قدرى چرك باشد كه پيشانى به خود مهر نرسد سجده باطل است، ولى اگر مثلا رنگ مهر تغيير كرده باشد، اشكال ندارد. 🔻مسأله: مهر يا چيز ديگرى كه بر آن سجده ميكند بايد پاك باشد ولى اگر مثلا مهر را روى فرش نجس بگذارد يا يك طرف مهر نجس باشد و پيشانى را به طرف پاك آن بگذارد اشكال ندارد.
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ➕مسخ شدگان 5⃣ قسمت پنجم 👌 ✅ حتماولطفا ببینید دراین که در چند قسمت قرارمیدهم ان شاء الله بحث آزادی بانوان بیان میشود پس بادقت ببینید
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت نـهـم ✅ آن چه به عنوان انتقاد به مسأله ی بلوغ زن و مرد بیان شد
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️قسـمـت دهم 2⃣قسمت دوم جواب ➖به عبارت دیگر این مسأله انکارپذیر نیست که غدد جنسی دختر زودتر و غدد جنسی پسر دیرتر ترشح می‌شود. 💡 بنابراین، در بلوغ دختر و پسر تفاوت تکوینی و طبیعی وجود دارد. جاری شدن احکام و قوانین دینی بر دختران نیز از همین تکوین و طبیعت و خلقت آنان ریشه می‌گیرد. 🔹پس به هیچ وجه بی عدالتی در کار نیست و نمی توان آن قانون یا حکم الهی را خشن توصیف کرد. زیرا طفل با بالغ شدن (در ۹ سالگی یا ۱۰ یا ۱۳ سالگی) در قصد، نیت و تصمیم گیری، عینا همانند یک انسان ۴۰ ساله است و به دلیل جهش فکری و جسمی و جنسی، در ارتکاب جرم یامسایل دیگر زندگی با مرد یا زن بزرگسال فرقی ندارد. ➕ برای مثال سن بلوغ دختر و پسر در جاری شدن حدود تأثیر دارد. (که در شبهه ی منتقدان نیز بیان شده بود. ) گناهانی که حد برای آن‌ها تعیین می‌شود یا منشأ جنسی دارد یا منشأ غیر جنسی. زنا و قذف گناهانی هستند که منشأ آن‌ها غریزه ی جنسی است. در چنین گناهانی، سن بلوغ دختر وپسر لحاظ می‌شود. ✅ چون هم اسلام تصریح دارد که غریزه ی جنسی دختر زودتر از پسر ظاهر می‌شود و هم در عالم تکوین ثابت شده است. بنابراین سن در این جا برای بلوغ دختر و پسر یک اماره است. و اختلاف در سن مجازات به هیچ وجه تبعیض نیست؛ چون به تفاوت تکوینی برمی گردد. سرقت و شرب خمرازگناهانی هستند که منشأ غیرجنسی دارند. 🔻 در این جا دوباره اشکال زودتر مجازات شدن دختر بیان می‌شود، ولی اگر معیار را بر پایه ی آیات و روایات، سن بلوغ بدانیم، فردی که بالغ شده قدرت تصمیم گیری دارد چه زن باشد چه مرد؛ یعنی از حالت کودکی خارج شده و به زن یا مرد تبدیل شده است و دیگر کودک نیست. ➕ادامه دارد.... .