eitaa logo
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
787 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
🖋️سیدمحمدصالح هاشمی 🌐مربی فضای مجازی 📒لیسانس حوزوی 💡مشاورمذهبی 👶مربی کودک 🌐روبیکا https://rubika.ir/sydhashemii 🌐سروش https://splus.ir/sydhashemii 🌐گپ https://gap.im/sydhashemii 🌐هورسا👇 https://www.hoorsa.com/sydhashemii
مشاهده در ایتا
دانلود
. به هرچـادرپـوشی فرشتـه نگویید به فـرشتـه ها بـَرمیخورد .
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم ویکم 😠ریاست خانواده فقط با مرد نیست ✊انتقاد به ولایت
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم ودوم ✍بیان ایشان مضمون همان روایت نبوی است که می‌فرماید: «کل نفس من بنی آدم سیدٌ، فالرجل سید اهله و المرأة سید اهلها»؛ یعنی مرد در امر خانواده و زن در امور خانه و خانه داری ریاست دارند. 👆بنابراین در پاسخ به این قسمت از شبهه باید گفت: ➕گفتیم که سرّ قوّام و سرپرست بودن مرد به مسایل اقتصادی منحصر نیست، بلکه علاوه بر آن، از خصایص ویژه ی سرپرستی و ریاست خانواده برخوردار است. 🌹چنان که زن نیز از خصایص ویژه ی ریاست بر خانه برخوردار است. 🔻پیروی و تبعیت از غرب وجوامع غربی و سنجش احکام الهی با روش آن ها، تلاشی بیهوده برای منطبق کردن احکام اسلام با شیوه ی زندگی غربی است. 🔻تجربه و روند تاریخی نشان می‌دهد که حتی اگر تعیین ریاست خانواده را به توافق زن و مرد منوط کنیم، باز هم همان حکم و بیان قرآن ظاهر می‌شود یعنی قوامت و سرپرستی خانواده به مرد داده می‌شود؛ چون مرد در تفکر و غریزه ی حمایت و ابتکار، نیرومندتر است و حق حضانت و مسؤولیت تدبیر منزل به عهده ی زن گذاشته می‌شود؛ 🔸زیرا با غریزه ی پیوستگی به جمع و نگاهبانی او مطابقت دارد و در وجود او، لذت انقیاد و پناه جویی و دوری از کارهای سنگین و برخوردهای اجتماعی قرار داده شده است. 🔻 این که جوامع حقوق ساز هستند به هیچ وجه با مبنای احکام الهی و دینی سازگار نیست؛ 🔸زیرا واقعیت این مبنا چیزی جز تبعیت حقوق و قوانین از رأی اکثریت نیست. 🔞چنان چه در برخی کشورهای خارجی می‌بینیم که پدیده ی زشت و منفور «هم جنس بازی» با رأی اکثریت و فشار آن بر دولت قانونی شده است. 💠در حالی که قوانین الهی و دینی ثابت بوده و مشروعیت آن‌ها از منبع وحی و ذات اقدس الهی سرچشمه می‌گیرد وبه هیچ وجه باتوافق جامعه و رأی اکثریت رابطه ای ندارد (مگر احکامی که خودشارع به عرف و عقلا واگذار کرده که از بحث ما خارج است). .
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. ⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ 🗣در زبان عربی، واژۀ «عشق» در اصل از ماده «عشقه» است و عشقه نام
. ⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ ➕در این جا این مطلب قابل ذکر است که منشا عشق به چند دلیل نمی تواند ارگانیکی یا هدف جنسی منع شده باشد. 1⃣ عشق منحصر در عشق شهوانی و جنسی نیست؛ زیرا موارد زیادی پیدا می‌شود که خلاف این باشد؛ مانند عشق انسان به خداوند یا به خود و یا به گل.... 2⃣ اگر منشا عشق تراوش غدد جنسی باشد، باید افراد پیر هرگز عاشق نشوند، در حالی که خیلی از افراد سن زیادی دارند و در عین حال عاشق هستند. 3⃣ اصلاً عشق جنسی و شهوانی عشق نیست، بلکه یک رابطه غریزی است که در همه موجودات وجود دارد. ☑️ براساس عقیده صحیح، عشق یک منشا فطری دارد که در اثر شناخت انسان نسبت به خوبی‌های موجود در یک شخص یا یک شئ و از سوی دیگر، نقصان آن‌ها در وجود خود، حاصل می‌شود و هرچه این شناخت کامل تر شود، این علاقه بیشتر می‌شود تا جایی که انسان را وارد معرکه عشق می‌کند و انسان حاضر می‌شود برای به دست آوردن آن خوبی‌ها همه هستی خود را فدا کند. 4⃣ واژه عشق در قرآن مجید حتی برای یکبار هم به کار نرفته است؛ اما با این حال کلمات و واژه‌هایی که با این مفهوم مترادف و رساننده معنای آن می‌باشد، به شکل‌های گوناگون آمده است؛ مانند حُبّ، ودّ، مودّت و.... .
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 👌لطفا این نسبتا کامل را تا آخرببینید بخصوص اونجایی که میپرسه شما با ت ازدواج میکنی وجوابهای جالبی وشنیدنی که میدن رو ببینید وبشنوید
. 😔زن بو الهوس وبدحجاب شمشیر برهنه برفرق سرامام زمان خویش است 😞اگر قطام باراه رفتنش ولباس پوشیدنش وحرف زدنش دلبری نمی کرد ابن ملجم خودش رانمی باخت ▪️ایام ضربت خوردن وشهادت امیرالمومنین علیه السلام راخدمت شما دوست داران اهل بیت علیهم السلام عرض مینمایم
. ➕دشمن شناسی ـ✍ ابن ملجم مرادی که دارای نسبی عربی و از قبیله بنی مراد بود، قرآن و اسلام را از معاذ پسر جبل فراگرفته و در پی آن عمروعاص را در امر فراگیری قرآن یاری داد و در فتح مصر همراه عمروعاص قرار گرفت. 🔹 پس از فتح مصر، ابن ملجم مدتی در آن سرزمین به تعلیم قرآن و فقه پرداخت و پس از به خلافت رسیدن علی (علیه السلام)، ابن ملجم با حضرت بیعت نمود و در جنگ جمل حاضر بود ولی پس از ماجرای حکمیت به خوارج پیوست و در پی آن ابن ملجم، عمرو پسر بکیر و برک پسر عبدالله گردهم آمدند و در مکه تصمیم گرفتند که در شب قدر؛ علی، معاویه و عمروعاص را به قتل برسانند و از این رو ابن ملجم راهی کوفه گردید و در آنجا عاشق دختری زیباروی به نام «قطام» گردید! (حوادث الایام: ۲۲۱) ⁉️قطام که بود؟ 📗بنا بر آنچه که در منابع تاریخی ذکر شده است؛ قطام، دختر علقمه بن شحنه عدی از قبیله تیم الرباب بوده است به نحوی که صورت زیبا و چهرهٔ دلربای قطام، او را شهره شهر کرده بوده به طوری که او را «ماه روی کوفه» لقب داده بودند، ولی او از کسانی بود که بعد از واقعه نهروان و کشته شدن برادر و پدرش در زمره مخالفان حضرت علی (علیه السلاپ) قرار گرفت. 👹 وی دختری حیله گر، مکار و پیوسته درصدد انتقام خونی از قاتلان پدر و برادرش بود و به نقلی او به همراه حزب قائم، که به رهبری عبدالله بن وهب راسبی بود، جنگ با علی (علیه السلام) را جهاد، و خون آن حضرت را مباح می‌دانستند، از این رو پس از ملاقات ابن ملجم با قطام، قطام وی را ترغیب نمود و با وعده‌هایی وی را در کار خود استوار‌تر نمود. (تاریخ خمیس: ۲۸۱؛ خوارج: ۱۰۲) 🔥لعنتی عجیب برای ابن ملجم! 🌹در روایتی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که پیامبر (صلی الله علیه وآله ) فرموده‌اند: در شب معراج چون به آسمان پنجم رسیدم صورت علی بن ابی طالب (علیه السلام) را در آنجا مشاهده کردم. گفتم:‌ای جبرئیل؛ این چه صورتی است؟ 🥀عرض کرد: یا محمد؛ فرشتگان خواهش کردند که از مشاهده جمال حضرت علی (علیه السلام) بهره ببرند و عرض کردند: خداوندا؛ فرزندان آدم در دنیا هر صبح و شب به مشاهدهٔ جمال علی (علیه السلام) مشغول هستند، پس ما را نیز به زیارت و دیدن چهرهٔ ایشان، به مقداری که اهل دنیا به این سعادت دسترسی دارند، بهره‌مند فرما. ☀️پس حق تعالی صورت آن حضرت را از نور مقدس خود آفرید و صورت علی (علیه السلام) نزد ایشان است که در شب و روز او را زیارت می‌کنند و هر بامداد از مشاهدهٔ چهره ایشان متمتع و بهره‌مند می‌گردند. 🔅آنگاه امام صادق (علیه السلام) فرمود: هنگامی که ابن ملجم ضربت خود را بر سر مبارک آن حضرت فرود آورد، مانند‌‌ همان ضربت بر صورتی که نزد فرشتگان بود نقش بست و پس از آن هر بامداد و شامگاه که ملائکه آن صورت را زیارت می‌نمودند، بر ابن ملجم لعنت می‌فرستند و این امر به طور پیوسته تا روز قیامت ادامه دارد. (حیات القلوب: ۲۸۲؛ قطره‌ای از معجزات چهارده معصوم: ۱۲۱)
. یادمان نرودچشم چرانی باعث شدابن ملجم قاتل علی علیه السلام شود
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم ودوم ✍بیان ایشان مضمون همان روایت نبوی است که می‌فرمای
. 💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم وسوم ❌ خشونت علیه زن 🔘شبهه نشوز زن و مرد خداوند در ذیل آیه ی ۳۴ سوره نساء، وظیفه ی مرد را در برابر نشوز زن و سرپیچی او مطرح فرموده است: «... واللاتی تخافن نشوزهن فعظوهن واهجروهن فی المضاجع واضربوهنّ... ». از این رو یکی از مهم ترین اشکال‌های مطرح شده این است که: وجود این حکم به معنی خشونت علیه زن است ➿ چون مرد حق دارد به کمترین بهانه به ضرب و جرح زن اقدام کند. 💪پس باید این ولایت و ریاست را از مرد گرفت تا همه روزه با انواع خشونت علیه زنان مواجه نباشیم. [۱] ➕به علاوه این که برای نشوز و سرپیچی مرد از وظایفش هیچ نوع حکمی وجود ندارد. 🔴 پاسخ به شبهه پاسخ این شبهه رادر چند مرحله بیان می‌کنیم: 1⃣ باید همیشه رفتار و اعمال مسلمانان را از اسلام و قوانین آن جدا کنیم. ✖️ یعنی نباید آنچه را که مسلمانان نامتدین و غیرمتخلق به اخلاق اسلامی انجام می‌دهند، به اسلام و احکام الهی نسبت داد. 2⃣ در نظام خانوادگی مورد نظر اسلام که ریاست خانوداده بر عهده ی مرد و ریاست و سرپرستی امور خانه بر عهده ی زن است، باید رفتار زن و شوهر بر اساس احساس نیکی به یکدیگر باشد. 👨 به ویژه مرد نباید با سوء استفاده از این ولایت وسرپرستی، مستبدانه عمل کند. ☀️ ازاین رو، قرآن در موارد متعدد، مردان را به معاشرت به معروف و نیکی توصیه می‌کند. از جمله در آیه ۱۹ سوره نساء می‌فرماید: 🌺و عاشروهن بالمعروف. و با آنان در زندگانی با انصاف و خوش رفتار باشید. ✨به عبارت دیگر، آنچه درقرآن کریم درباره ی تفاوت موجودات بیان شده این است که از یک سو بایدزندگی به احسن وجه اداره شود و ازسوی دیگر تا تسخیر متقابل بین موجودات محقق و هماهنگی بین این آحاد و طبقات متفاوت، ایجاد نشود، نظام به احسن وجه اداره نخواهد شد. در سوره زخرف می‌فرماید: اَهُمْ یَقْسِمُونَ رحمةَ رَبِّکَ نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ.... [زخرف، ۳۲. ] ما مردم را با استعدادهای مختلف و شرایط گوناگون آفریدیم واگر همه در یک سطح از استعداد و قدرت بودند، نظام هستی متلاشی می‌شد؛ زیرا کارها گوناگون است و کارهای گوناگون را باید استعدادهای گوناگون به عهده بگیرند. ادامه دارد...
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. ⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ ➕در این جا این مطلب قابل ذکر است که منشا عشق به چند دلیل نمی ت
. ⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ ❤️ اقسام عشق ✍پیش از بیان اقسام عشق و بیان دیدگاه قرآن کریم در بارۀ آن، ذکر چند نکته لازم است: 1⃣[قاعده یکم ]انسان اگر کسی را دوست داشته باشد، خویشاوندان و دوستان او را نیز دوست می‌دارد و حتی شهر، لباس، باغ، نوشته و سایر چیزهایی که با او ارتباط دارند، در نظرش محبوب است. 2⃣[ قاعده دوم ]امور و امیال فطری از جهت شدت و ضعف دارای مراتبی هستند که هر مرتبه ای از آن‌ها دارای اسم و آثار خاصی می‌باشد و این مراتب در افراد بشر مختلف است؛ از جمله این امور «محبت» است که مراتب آن طبق تفسیر آلوسی به شرح ذیل می‌باشد. ❶ . هوی: نخستین مرتبه محبت «تمایل داشتن»؛ ❷ . علاقه: محبتی است که همیشه همراه و درون قلب است. ❸ . کلف: محبت شدید را گویند. ❹ . عشق: حب شدید یا افراط در محبت را گویند. ❺ . شعف: مرحله ای که عشق به تمام زوایای قلب نفوذ کند. ❻ . تدله: مرحله ای که عشق عقل انسان را می‌رباید. ❼ . هیوم: مرحله ای که عشق انسان را بی قرار و بی اختیار می‌کند و او را به هر سوی می‌کشاند [۱] . ❣تقسیم دیگر عشق با توجه به منشأ عشق، عشق به اقسام زیر تقسیم می‌شود: 1⃣ حقیقی؛ 2⃣. مجازی؛ 3⃣. سرابی، جنسی و کاذب [۲] . 1⃣. عشق حقیقی ➕به عشقی گفته می‌شود که معشوقش حقیقی باشد؛ یعنی زیبایی‌های او نامحدود باشد و دارای هیچ گونه نقصی نباشد، و به دیگر سخن، عشق یعنی پرواز انسان به سوی بی نهایت، یعنی اتصال قطره به دریا «وَ الَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلّهِ؛ و [لی] کسانی که ایمان آورده اند خدا را بیشتر دوست دارند. » ◀️ادامه دارد... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚منـابـع [۱]: تفسیر روح المعانی، ج ۱۲، ص ۲۲۷؛ عبهر العانقین، ص ۴۲-۴۰. [۲]: الاشارات و التنبیهات، ابوعلی سینا، با شرح خواجه نصیرالدین طوسی، ج ۳، ص ۳۸۳؛ الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة، صدرالدین محمد شیرازی (ملاصدرا)، ج ۷، ص ۱۸۰-۱۸۵. .