eitaa logo
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
790 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
🖋️سیدمحمدصالح هاشمی 🌐مربی فضای مجازی 📒لیسانس حوزوی 💡مشاورمذهبی 👶مربی کودک 🌐روبیکا https://rubika.ir/sydhashemii 🌐سروش https://splus.ir/sydhashemii 🌐گپ https://gap.im/sydhashemii 🌐هورسا👇 https://www.hoorsa.com/sydhashemii
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
عیدتان مبارک.mp3
5.39M
. 🌹درس هایی از داستان حضرت ابراهیم علیه السلام 🐏عیدقربان برهمه مسلمین مبارکباد طلبه مبلغ سید محمد صالح هاشمی
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. 😠انتقاد به ولایت مرد بر فرزندان ⚡️ #شبهه ی ولایت در امر ازدواج فرزند 🤔«در مواد ۱۱۸۰ و ۱۱۸۱ قا
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم ونهم 🔘 طـرح شـبهـه ☑️ مسأله ی اذن و اجازه در خانواده ((لطفا متن های قبلی رامطالعه نمایبد تاراحتر بتوانید این متن ومطلب رادرک ومطالعه نمایید)) بررسی انتقاد به ولایت مرد بر فرزند 1⃣ ولایت در امر ازدواج فرزند ✍اما در مورد این که چرا فقط پدر در ازدواج فرزندش که به سن بلوغ نرسیده است، ولایت و سرپرستی دارد و برای مادر چنین چیزی نیست باید به چند نکته توجه داشت: ❶ همان گونه که از آیه ۳۴ سوره نساء و روایات به دست آمد، سرپرستی و ولایت بر همه ی امور خانواده با مرد است که مسلماً فرزندان و یکی از مهم ترین مسایل آنان یعنی ازدواج نیز باید تحت سرپرستی پدر باشد. ❷ دلیل این مسأله چیزی نیست جز این که اگر با دید کلی تر به مسأله بنگریم، از یک سو نفقه و تأمین نیاز فرزندان با پدر است و از سوی دیگر، تعقل و تدبیر در پدر غلبه دارد و مادر احساس و عاطفه و مهر و محبت. به همین دلیل، امور فرزندان که بیشتر محتاج دقت و سنجش همه ی جوانب است، باید به عهده ی پدر باشد و وی بر آن‌ها نظارت و سرپرستی داشته باشد. ❸ اصولاً اداره و نظارت بر امور فرزندان، تکلیف و وظیفه است نه حق، تا بگوییم حقی از مادر سلب شده است، بلکه تکلیفی از عهده ی او برداشته شده است. به ویژه در امر مهم و حساس ازدواج فرزندان که محتاج دقت زیادی است. البته اگر اسلام چنین وظیفه ای را به عهده ی پدر گذاشته است، آن را همراه با یک قید و شرط مهم بیان کرده که همان رعایت مصلحت فرزند است. 🔻درباره ی این شبهه که چرا پسر پس از بلوغ و رشد در ازدواج، به اجازه ی پدر نیاز ندارد، ولی درباره ی دختر چنین نیست، باید گفت: «از نظر اسلام چند چیز مسلّم است: پسر و دختر هر دو از نظر اقتصادی استقلال دارند. هریک از دختر و پسر اگر بالغ، عاقل و رشید باشند؛ یعنی از نظر اجتماعی به چنان رشد فکری رسیده باشند که بتوانند شخصاً مال خود را نگهداری کنند، ثروت شان را باید در اختیار خودشان قرار داد و پدر، مادر یا برادر و یا کس دیگر، حق نظارت و دخالت ندارد. 👆مطلب مسلّم دیگر این است که پسران اگر به سن بلوغ برسند و واجد عقل و رشد باشند، خود اختیاردار خود هستند و کسی حق دخالت در ازدواج آنان را ندارد. اما دختر اگر یک بار شوهر کرده است و اکنون بیوه است، کسی حق دخالت در کار او را ندارد. اما وضع دختری که دوشیزه است و اولین بار است که می‌خواهد با مردی پیمان زناشویی ببندد، چگونه است؟ ☑️ در این که پدر اختیاردار مطلق او نیست و نمی تواند بدون میل و رضای او، او را به هرکس که دلش می‌خواهد، شوهر بدهد، حرفی نیست. 👈 چنان که در روایتی هست، دخترک نگران و هراسان نزد رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: «یا رسول اللّه صلی الله علیه و آله! پدرم برادرزاده ای دارد و بی آن که نظر مرا بخواهد، مرا به عقد او درآورده است». 🌺حضرت فرمود: «حالا که او این کار را کرده است، تو هم مخالفت نکن، صحّه بگذار و زن پسرعمویت باش». 😞 و عرض کرد: «یا رسول اللّه صلی الله علیه و آله! من پسرعمویم را دوست ندارم. چگونه زن کسی شوم که دوستش ندارم؟ » 📍حضرت فرمود: «اگر او را دوست نداری هیچ، اختیار با خودت. برو هرکس را خودت دوست داری، به شوهری برگزین». ☺️ دختر عرض کرد: «اتفاقاً او را خیلی دوست دارم و جز او کس دیگر را دوست ندارم و زن کسی غیر از او نخواهم شد، اما چون پدرم بی آن که نظر مرا بخواهداین کار را کرده است، به عمد آمدم، با شما سؤال و جواب کنم تا از شما این جمله را بشنوم و به همه ی زنان اعلام کنم از این پس پدران حق ندارند، سرخود هر تصمیمی که می‌خواهند بگیرند و دختران را به هرکس که دل خودشان می‌خواهد شوهر دهند». 👆این روایت را فقهایی مانند شهید ثانی در مسالک و صاحب جواهر از طرق عامه نقل کرده اند. ادامه دارد....
. 📚 مسابقات کتابخوانی همراه با غدیر . ✅جهت شرکت در مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchkIBz8jOYJLBDpIHQKxnY6q1tCO2p-srttuBsITgL2FSlSg/viewform?usp=sf_link 📝 قبل از پاسخ دادن به سوالات مسابقه می توانید محتوای مسابقه را از طریق لینک زیر مشاهده کنید 👇 https://drive.google.com/file/d/1briDBs0GRAQjg6NUToNjGOQ2fN0yU3H4/view?usp=sharing 🎁جوایز مسابقه : ۱۴ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی به همراه جوایز نفیس دیگر 📆آخرین مهلت شرکت در مسابقه جمعه ۱۷ مرداد ساعت۲۴ می باشد .
همراه با غدیر.pdf
6.13M
. 📚 مسابقات کتابخوانی همراه با غدیر . ✅جهت شرکت در مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchkIBz8jOYJLBDpIHQKxnY6q1tCO2p-srttuBsITgL2FSlSg/viewform?usp=sf_link 📝 قبل از پاسخ دادن به سوالات مسابقه می توانید محتوای مسابقه را از طریق لینک زیر مشاهده کنید 👇 https://drive.google.com/file/d/1briDBs0GRAQjg6NUToNjGOQ2fN0yU3H4/view?usp=sharing 🎁جوایز مسابقه : ۱۴ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی به همراه جوایز نفیس دیگر 📆آخرین مهلت شرکت در مسابقه سه شنبه ۱۴مرداد ساعت۲۴ می باشد .
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
..⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ ☺️بیایید لذت ببریم، اما از حقیقت و عشق حقیقی، از طهارت و پاکی
. ⁉️عشق چیست و چرا باید عاشق شویم؟ 👈نه امروز بلکه در همیشۀ ایام سخن از عشق و عاشقی بوده، هست و خواهد بود؛ اما آنچه به ندرت یافت می‌شده و می‌شود، عشق حقیقی به خداوند و اولیای او است و این جاست که فلسفه عشق برای ما روشن می‌شود: 🔅رسیدن انسان به کمال حقیقی و انسانیت و این تنها در عشق حقیقی است؛ اما عشق حیوانی سرابی است که جنبه حیوانیت انسان رشد می‌کند و نمی تواند عهده دار این رسالت خطیر باشد. مگر این که انسان عشق به مخلوقات الهی را در راستای عشق الهی طلب کند و به دستور پروردگار به پدر، مادر، همسر و فرزند عشق بورزد و آن‌ها را مقدمه صعود به محبوب نهایی قرار دهد. ⁉️نظر قرآن دربارۀ غریزۀ جنسی و لذت طلبی چیست؟ .
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. «»«»«» جلب دلِ همسر «»«»«» 🌺 قالَ الصادقُ علیه السلام: لَا غِنَی بِالزَّوْجِ عَنْ ثَلَاثَةِ
. «»«»«» صبر و بردباری «»«»«» 🌺 قالَ رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم: وَ مَنْ صَبَرَ عَلَی سُوءِ خُلُقِ امْرَأَتِهِ وَ احْتَسَبَهُ أَعْطَاهُ اللهُ (بِکُلِّ مَرَّةٍ) یَصْبِرُ عَلَیْهَا مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا أَعْطَی أَیُّوبَ علیه السلام عَلَی بَلَائِهِ. ☑️ هر مردی که بر بداخلاقی و بدرفتاری همسرش به خاطر خداوند صبر بورزد (و متقابلا با همسرش بدرفتاری و بداخلاقی نکند؛ بلکه با صبر و بردباری درصدد اصلاح همسرش باشد) خداوند متعال به ازای هر روز و شبی که بر بداخلاقیِ او صبر کرده است، ثواب حضرت ایوب را در برابر بردباری‌های او در مقابل بلاها و سختی‌های زندگی عطا می‌کند. 📗وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۱۶۴ «»«»«»«» «»«»«»«» .
سلام علیکم با تبریک اعیاد وباعرض پوزش چون این ایام کمی مشغله های تبلیغی ام بیشتراست فرصت فعالیت زیاد درکانال ندارم ضمنا پنجشنبه ۱۶ مردادماه بعد ازنماز مغرب وعشاء بلوار ولیعصر بین ولیعصر۴و۶ مسجد امام زمان عج جشن عیدغدیر برگزارمیشود ودرپایان برسرسفره اطعام امیرالمومنین علی علیه السلام مهمان هستید
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
. ❤️ آموزش ایمان و تقوی به فرزندان 👤بین دانشمندان بحث و گفتگو است که برنامه ی تعلیمات و تربیت‌ه
. تشویق فرزندان به مسائل دینی و عبادی ✍یکی از محورهای اساسی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بدان توجّه و تأکید داشتند، بعد پرستش و گرایش فرزندان به انجام تکلیف عبادی و الهی بود. 👆 آن حضرت شوق بندگی و خضوع در برابر معبود را از همان دوران کودکی در جان فرزندان خود تقویت نموده و آنان را چنان تربیت کرد که بهترین کارها را عبادت خداوند دانسته و از آن بالاترین لذتها را می‌بردند. 🌺دخت گرامی رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) بر این مطلب تأکید داشت که بچّه‌ها را از کودکی به انجام تکالیف فراخواند و آنان را به خدا پیوند دهد و بذر محبّت و ارتباط با معبود را در کام آنان بیفشاند تا انجام تکلیف برای آنان نه تنها رنج و مشقّتی نداشته باشد، بلکه با شوق و اشتیاق به استقبال آن بروند. 💠بر این اساس فاطمه (سلام الله علیها) فرزندان خود را حتی به شب زنده داری عادت می‌داد. البته او شیوه تربیت را به خوبی می‌دانست و به گونه ای برخورد می‌کرد که در حدّ توان و استعداد فرزندان باشد. حضرت، در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان کودکان خود را به بیداری و نخفتن وادار می‌کند. ممکن است کسی تعجّب کند که او چگونه بچّه‌ها را به این کار که حتّی برای اشخاص بزرگ هم زحمت دارد، فرا می‌خواند. حضرت در روز، بچّه‌ها را می‌خوابانید تا کاملاً استراحت کنند و غذای کمتری به آنان می‌داد تا بدین گونه زمینه و موقعیّت بهتر و مطلوب تری از نظر جسمی و روحی برای شب زنده داری داشته باشند. 🔻او به حدّی در این کار جدّی و قاطع بود که نمی گذاشت احدی از اهل خانه خوابش ببرد و می‌فرمود: "محروم است کسی که از برکات شب قدر محروم بماند. " 🌷گویا فاطمه (سلام الله علیها) می‌خواهد از کودکی در قلب پاک فرزندان خود جمال خدا را به تجلی، جان و زبانشان را به حلاوت و شیرینی عبادت آشنا کند، محبوب راستین را به آنان نشان دهد تا در جوانی جذب جلوه‌های دروغین نشوند. این روش تربیتی فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان یک سنّت بسیار پسندیده و قابل اجرا در گفتار امامان معصوم نیز به چشم می‌خورد. داری
میلاد علیه السلام راخدمت شمابزرگواران تبریک عرض می نمایم
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 👌 عــالی هزاران هزاربارهم ببینیم و منتشر کنیم بازهم کم است ❤️به هراندازه به مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام علاقه دارید نشر بدهید
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن بیستم ونهم 🔘 طـرح شـبهـه ☑️ #شبهه مسأله ی اذن و اجازه در خان
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن سی ام 🔘 طـرح شـبهـه ☑️ مسأله ی اذن و اجازه در خانواده ((لطفا متن های قبلی رامطالعه نمایبد تاراحتر بتوانید این متن ومطلب رادرک ومطالعه نمایید)) بررسی انتقاد به ولایت مرد بر فرزند 🌺خود پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هرگز اراده و اختیار خود را در ازدواج سلب نکرد. 💠 هنگامی که علی بن ابی طالب (علیه السلام) برای خواستگاری زهرای مرضیه (سلام الله علیها) نزد پیغمبر اکرم رفت، پیغمبر اکرم فرمود: 📍 «تاکنون چند نفر دیگر نیز به خواستگاری زهرا آمده اند و من با زهرا در میان گذاشته ام. اما او به علامت نارضایتی، چهره ی خود را برگردانده است. اکنون خواستگاری تو را به اطلاع او می‌رسانم». 🔻پیغمبر نزد زهرا رفت و مطلب را با دختر عزیزش در میان گذاشت، ولی زهرا (سلام الله علیها) برخلاف نوبت‌های دیگر، چهره ی خود را برنگرداند و با سکوت، رضایت خود را اعلام کرد و پیغمبر اکرم تکبیرگویان از نزد زهرا بیرون آمد. 🔹پس اختلاف فقها در این است که آیا دوشیزگان حق دارند بدون جلب موافقت پدر، ازدواج کنند؟ بعضی از فقها موافقت پدر را شرط نمی دانند، ولی عده ای هم با توجه به این که موضوع از مسایل مهم بوده و استنباط قاطع از روایات مشکل است، برای حفظ و رعایت جانب احتیاط، موافقت پدر را شرط می‌دانند. [۱] از علمای معاصر نیز کسانی قایل به احتیاط شده اند، مانند امام خمینی رحمه الله که در این مقام می‌گوید: «احتیاط استیذان از ولی است». [۲] 👈اما این که دوشیزگان باید با موافقت پدر، ازدواج کنند، به این دلیل نیست که دختر قاصر شناخته شده و از لحاظ رشد اجتماعی کم تر از مرد به حساب آمده است. ➕اگر به این جهت بود، چه فرقی است میان بیوه و دوشیزه!. بیوه ی ۱۶ ساله به موافقت پدر نیازی ندارد و دوشیزه ی ۱۸ ساله نیاز دارد. به علاوه اگر دختر از نظر اسلام در اداره ی کار خویش قاصر است، چرا اسلام به دختر بالغ و رشید، استقلال اقتصادی داده است و معاملات چند صد میلیونی او را صحیح و بی نیاز از موافقت پدر، برادر یا شوهر می‌داند؟ این مطلب فلسفه دیگری دارد که گذشته از جنبه ی ادله ی فقهی، از آن نمی توان چشم پوشید و آن این که، این مطلب به گوشه ای از روان شناسی زن و مرد مربوط است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مـنابـع [۱]: جواهر الکلام، ج ۱۰، ص ۱۷۷. [۲]: تحریر الوسیله، ج ۲، ص ۲۵۴.