eitaa logo
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
1.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
670 ویدیو
201 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @STABATABAEI_IR فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز شهادت مظلومانه سیدة نساء العالمین، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر همه عزیزان و همراهان گرامی تسلیت باد. 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔶گزیده ی سخنرانی شب دهم فاطمیه 🔸مسجد جامع امام علی(ع) تهران 🔸شنبه ۲۵ آذر۱۴۰۲ 🔸حجت الاسلام دکتر طباطبائی 🔸موضوع: شرح خطبه فدکیه از دیگر آیاتی که صدیقه طاهره(س) در خطبه فدکیه در دفاع از امیرالمؤمنین به آن استناد کردند، آیه 50 سورۀ مائده است. «أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ». ای مردم! آیا شما بر اساس احکام جاهلیت حکم می‌کنید؟ کلمۀ جاهلیت از جهل در مقابل علم گرفته شده است. جاهلیت به چه می‌گویند؟ 🔹تاریخ جاهلیت مورّخی مثل آقای دکتر «جواد علی» کتابی دارد به نام «المفصل فی التاریخ العرب» ایشان در این کتاب 100 یا 150 سال قبل از اسلام راح جاهلیت می‌نامد. قبل از اسلام ویژگی‌هایی در جامعه رواج داشت و مردم اعتقاداتی نیز داشتند. اساس و هستۀ این اعتقاد «وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ» بود. بدین معنی که قیامتی در کار نیست و ما به دنیا می‌آییم و از دنیا می‌رویم، سرشت روزگار این طور مقدر شده است. عقیدۀ عده‌ای از آنها بت‌پرستی بود و خرافات عجیبی در جامعه پیش از اسلام وجود داشت. برای مثال آن‌ها وقتی می‌خواستند باران ببارد، چوبی را به دنبال گاو می‌بستند و آن را آتش می‌زدند و حیوان نعره می‌زد و فرار می‌کرد، وقتی حیوان می‌دوید آتش جرقه می‌زد؛ آن‌ها می‌گفتند این نعره و جرقه را ما به فال نیک می‌گیریم که باران می‌آید. ادامه دارد...... ╭┅═ঊঈ🌿🌹🌿ঊঈ═┅╮ @mjemamali ╰┅═ঊঈ✨🕊✨ঊঈ═┅╯
🔶گزیده ی سخنرانی شب دهم فاطمیه 🔸مسجد جامع امام علی (ع) تهران 🔸شنبه ۲۵ آذر۱۴۰۲ 🔸حجت الاسلام دکتر طباطبائی 🔸موضوع: شرح خطبه فدکیه از نظر رسوم و عادت، رفتارهای غلطی در بینشان رایج بود. تعصبات عجیبی داشتند؛ مثلاً می‌گفتند: بهترین داماد قبر است و وقتی دختر را دفن می‌کنی این بهتر از آن است که بزرگش کنی و به شوهر بدهی! اینکه بهترین داماد قبر است ضرب‌المثل بود در میان اعراب جاهلی. نگاهشان به زن کاملاً منفی بود، نه حق رأی برای او قائل بود، نه در آمار آنها را جزء زندگان به شمار می‌آوردند، نه علم به آنها یاد می‌دادند و نه تعداد زوجات حد و اندازه داشت. 🔹ویژگی‌های چهارگانه جاهلیت قرآن به چهار ویژگی در فضای زندگی جاهلی اشاره دارد، یکی «حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ»؛ تعصب‌های جاهلی است و دیگری «ظَنَّ الْجٰاهِلِیَّةِ»؛ گمان‌های جاهلی و سوم «فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّة»؛ک احکام جاهلی و در نهایت «تَبَرُّجَ الْجٰاهِلِیَّة» است. بنابراین، چهار مرتبه در قرآن پیشوند لفظ جاهلیت آمده است. چرا حضرت زهرا این آیه را انتخاب کرد و آن را آن روز در میان گذاشت؟ یکی از ویژگی‌های جاهلیت به تعبیر قرآن «تعصب» است. «إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ»؛«حمیة» به معنای تعصب جاهلی است. عرب را بر غیر عرب ترجیح می‌دادند؛ همشهری را بر غیر همشهری ترجیح می‌دادند و ... 🔺از امام سجاد (ع) فرمودند: تعصب این است که کسی آدم‌های بد شهرش را بر آدم‌های خوب شهرهای دیگر ترجیح دهد. به فلانی رأی می‌دهم چون ملیت و نژادش از ماست این تعصب می‌شود: یعنی اینکه انسان بی‌مبنا و بدون دلیل عقلانی از چیزی دفاع کند. در مجمع‌البیان آمده است که برخی از پدران دست بچه‌هایشان را می‌گرفتند و پیش نوح پیغمبر (ع) می‌آوردند؛ به بچه‌هایشان می‌گفتند وصیت می‌کنم به حرف‌های این آدمی که می‌بینید گوش فرا ندهید او آدم خطرناکی است. 🔺«اسعد بن زراره» به مکه آمد تا طواف کند، به او می‌گفتند: پنبه در میان گوش‌هایت بگذار تا حرف‌های پیغمبر را نشنوی! نوح پیغمبر سخن می‌گفت «جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ وَ...»؛ انگشتانشان را می‌گذاشتند در گوش‌هایشان که حرف‌های او را نشنوند، «اسْتَغْشَوْا ثِيَابَهُمْ» روی صورتشان پارچه می‌کشیدند تا نوح را نبینند. 🔹نخستین ویژگی: بدحجابی و تعصب دومین اخلاق جاهلی طبق آیه 33 سورۀ احزاب «تبرج» است «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى»، زن‌ها در دوران جاهلیت روسری را طور خاصی روی سرشان می‌انداختند، طوری که روسری پشت گوش می‌رفت و سینه‌ها و گردن پیدا می‌شد، لذا حجاب زن‌ها در جاهلیت به همین میزان بوده است. قرآن اسم این رفتار زنانه را «تبرج جاهلیت» گذاشته است. تبرج به معنای بروز و آرایش است. کتاب خدا می‌فرماید: زن‌های پیغمبر! زن‌های مسلمان! شما مثل زن‌های دوران جاهلیت بیرون نیایید «لاٰ تَبَرَّجْنَ» جاهای خاص بدنتان را نشان ندهید و خود را در دهن مردها نیندازید، مثل زن‌های جاهلیت که سینه و گلویشان را مردها می‌دیدند. اسلام سفارش دارد که «خمار» استفاده کنید. خمار؛ روسری بلندی است که روی سینه، گردن و دست‌ها را می‌گیرد. و «جلباب» استفاده کنید؛ جلباب لباس بلندی است که تمام بدن را می‌پوشاند. حضرت زهرا (س) پیش از اینکه به مسجد بیاید این دو را پوشید. در تاریخ دارد که «لاٰثَتْ خِمَارَهَا عَلَی رَأْسِهَا وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبَابِهَا» این روسری‌های کوچک به تعبیر قرآن مال جاهلیت پیش از اسلام است که برای بروز دادن خودشان، زن‌ها آن را روی سر می‌انداختند تا زمینۀ فحشا، زنا، گول زدن مردها را فراهم آورند. ادامه دارد....‌‌‌‌. ╭┅═ঊঈ🌿🌹🌿ঊঈ═┅╮ @mjemamali ╰┅═ঊঈ✨🕊✨ঊঈ═┅╯
🔶گزیده ی سخنرانی شب دهم فاطمیه 🔸مسجد جامع امام علی(ع) تهران 🔸شنبه ۲۵ آذر۱۴۰۲ 🔸حجت الاسلام دکتر طباطبائی 🔸موضوع: شرح خطبه فدکیه 🔹سوءظن، ویژگی دیگر جاهلیت دربارۀ ظن و گمان جاهلی، قرآن می‌فرماید: گمان جاهلی نداشته باشید. آیه در حال و هوای «ٱحد» نازل شده است. بعضی‌ها گمان می‌برند «يَظُنُّونَ بِاللّهِ غَيْرَ الْحَقِّ ظَنَّ الْجَاهِلِيَّةِ» ظن جاهلیت، یعنی اینکه انسان نسبت به دیگران بدگمان باشد. در جنگ احد به ظاهر مسلمانان شکست خوردند، ولی چون خدا با آن‌ها بود پیروز خواهند شد. پیامبر در صلح حدیبیه می‌فرمود: درست است که نگذاشته‌اند ما به مکه برویم؛ ولی در آینده می‌رویم و پیروزی با ماست، اما منافقین گمان بد می‌ورزیدند. این را گمان جاهلیت می‌گویند. لذا اسلام می‌گوید گمان اسلامی این است که تا می توانی کار مردم را حمل بر صحت کن. کسی نباید به پیغمبر گمان بد بورزد، حتی به مردم عادی می‌فرماید: «ضَعْ أَمْرَ أَخِیکَ عَلَی أَحْسَنِه» تا می‌توانی کار مردم را حمل بر صحت کن. 🔹احکام جاهلیت اما چهارمین موردی که حضرت زهرا در خطبۀ فدک آیه‌اش را بر زبان جاری کرده است. روزهای قبل گفتم، استشهادهای قرآن حضرت زهرا خود به صورت مستقل موضوع یک رساله تحقیقی است. زیرا در آن بیش از 20 آیه و نیز حدود 40 مورد از حرف‌های حضرت اقتباس از قرآن است. به هر حال اگر محقق، دانشجو و یا محصلی روی آن کار کند، جا دارد. اینکه بیاید دیدگاه‌های قرآنی حضرت زهرا را استخراج کند؛ چرا حضرت این آیات را ذکر کرده است و چرا آیات مشابه آن را ذکر نکرده است. براساس این آیه، حضرت می‌خواهد بگوید ای کسانی که در مسجد جمع شده‌اید، و کسانی که علی را کنار زدید، براساس جاهلیت قبل از اسلام دارید حکم می‌کنید. مگر جاهلیت قبل از اسلام چه می‌کردند؟ در تاریخ دارد که احکام جاهلی قبل از اسلام سیّار بوده است؛ بدین معنی که مثلاً وقتی فردی کشته می‌شد نگاه می‌کردند که آیا او از یک قبیله مهمی است یا نه؟ اگر از قبیلۀ مهمی بود قاتلش را قصاص می‌کردند؛ اما اگر مقتول یک آدم ضعیفی بود قاتلش را قصاص نمی‌کردند. حکم‌ها را روی افراد می‌گذاشتند نه روی یک قانون کلی. شأن دیه ثابت نبود فرمانده و سرباز دیه‌اش با هم فرق می‌کرد. رئیس قبیله با کارگر عادی دیه‌اش فرق می‌کرد. بنابراین احکام جاهلی با نوع افراد متفاوت می‌شود. اگر یک کسی از دنیا می‌رفت ارث را برادری که زورش بیشتر بود می‌برد و به پسر دیگرش ارث نمی‌رسید. در قرآن آمده است: «لَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ» در قصاص حیات وجود دارد. اگر سرتیپ سربازش را عمداً بکشد، او باید اعدام گردد خواه سرتیپ باشد یا رئیس کارخانه فرق نمی‌کند باید اعدامش کرد؛ «الحُرُّ بِالحُرِّ» قصاص، آدم مقابل آدم است. یک انسان چه بچۀ پنج – شش ساله چه مرد هفتاد – هشتاد ساله، چه مسئول باشد و چه رعیت فرق نمی‌کند دیه‌اش ثابت است. حال حضرت زهرا به کسانی که در سقیفه‌اند می‌فرماید: شما به حکم جاهلیت برگشتید، می‌گویید ما از علی (ع) به این دلیل و به فلان توجیه خوشمان نمی‌آید، پس با یکی دیگر بیعت می‌کنیم! ما احساس می‌کردیم فدک یک جای پر درآمدی است و الان هم حکومت نیاز به مال دارد حالا آن را می‌گیریم. این منطق و حکم جاهلیت است «أَفَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ یَبْغُونَ» شما مثل جاهلیت دارید حکم می‌کنید. خودتان نشستید و دوختید و بریدید که «النُّبُوَّةُ و الامامَةُ لا تَجْتَمِعانِ فی بَیْت واحده»؛ نمی‌شود پیغمبری و امامت از یک خانواده باشد. نمی‌شود امیرالمؤمنین خلیفه باشد زیرا سنش کم است، نمی‌شود فدک مال زهرا باشد زیرا او یک نفر است و جامعه بیشتر است. ما می‌دانیم مالک تو هستی؛ ولی ما تصمیم گرفتیم آن را بگیریم این حکم جاهلیت است و اسلام آن را اجازه نمی‌دهد. ╭┅═ঊঈ🌿🌹🌿ঊঈ═┅╮ @mjemamali ╰┅═ঊঈ✨🕊✨ঊঈ═┅╯
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 📝 نشر آثار علمی و فرهنگی حجت الاسلام دکتر سید علیرضا طباطبائی 🔺 دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی مؤسسه آموزشی‌ و پژوهشی امام‌خمینی(ره) 🔺دکتری حقوق فضای مجازی (Beharati International University) 🔺استادیار دانشگاه علوم قضائی 🔺مبلغ زبان‌دان (انگلیسی، عربی، ترکی، اردو) 1️⃣ اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها 2️⃣ گزارشات صوتی، تصویری و مکتوب جلسات و برنامه‌ها 3️⃣ نشر بیانات و دیدگاه‌ها و مواضع علمی و پژوهشی 4️⃣ آشنایی با تألیفات و مقالات و آثار علمی و پژوهشی عضویت مستقیم در کانال👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432 🌐 https://eitaa.com/Tabatabaei_ir 🔰 @Tabatabaei_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ماورای اینترنت 🔺قلمرو جسجوی موتورهایی چون گوگل و بینگ و یاهو تنها 5 درصد محتوی آنلاین است. 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانى برجسته و فداکار و روشن فکر و آشناى به نیاز زمان بود، خصوصیتى داشت که در تعداد معدودى از فضلاى آن زمان این خصوصیت دیده مى شد. 🔸آن، قدرت ارتباطگیرى با نسل جوان و دانشجویان و کسانى بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانى و یک عالم به دین بشنوند. 🔹لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزى انقلاب، میدان کار این مرد روحانى بزرگوار، غالباً منطقه ى جوانان بخصوص دانشجویان بود؛ هم در مساجدى که ایشان حضور پیدا مى کرد و هم در سخنرانیهایى که در محیط کار و شغل معمولى خود داشت. 🔸تصادفى هم نیست که روز اتّحاد دانشجو و روحانى، یا حوزه و دانشگاه، روز شهادت ایشان قرار داده شد؛ چون انصافاً حلقه ى وصلى بود که متناسب با چنین خصوصیتى مى نمود. 🔹خداى متعال پاداش این شهید عزیز را داد، و آن شهادت بود. ک 🔸شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمى است و خداى متعال بندگان صالح خود از جمله این بنده ى صالح را از این اجر محروم نکرد. امیدواریم که درجاتش روز به روز عالى باشد. ۱۳۷۳/۰۹/۲۶ ☀️ 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخستین شبکه خبری در جهان با مجری‌های هوش مصنوعی 🔺نخستین شبکه خبری جهان از مجری‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی، «کانال ۱» نام دارد. 🔺 این شبکه خبری، سال آینده میلادی (۲۰۲۴) به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و اخباری که توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند، پخش خواهد شد. 🔺 خبرهای این شبکه واقعی‌اند.( استخراج خبر و اجرای آن با هوش مصنوعی) 🔺گرچه اخبار واقعی‌اند و دغدغه‌ فیک‌نیوزها در آن راه ندارد؛ اما نگرانی‌هایی راجع به الگوریتم‌های مورد استفاده وجود خواهد داشت. 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
حجاب استايل‌ها (اینفلوئنسرهای حجاب) 👇
1_8063904242.pdf
2.16M
🔺حجاب استايل‌ها (اینفلوئنسرهای حجاب) ⛔️ فقط در گروه‌های خاص و برای مخاطبان خاص به اشتراک گذاشته شود. 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔺برگزاری کرسی علمی ترویجی "قواعد فقهی پالایش فضای مجازی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی" http://research.markazfeqhi.com/node/325 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔺آیت الله جوادی آملی: اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلترشکن فروخته شود، با اخلاق سازگار نیست. https://www.entekhab.ir/fa/news/751693/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
991_28381385799180.pdf
3.27M
🔺۷ فناوری حیاتی برای پیروزی در جنگ آینده گزارشی از برنامه امنیت بین المللی مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی(CSIS) 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
📚عنوان کتاب: Social Media and The Law رسانه های مجازی و حقوق 📆تاریخ انتشار: 2023 (Third edition) 📕ناشر: Routledge 🖋نویسنده: Daxton .R Stewart به همراه سایر محققان این کتاب متشکل از مجموعه مقالاتی است که توسط محققان مختلف از دانشگاه های مختلف تحت نظر آقای داکستون استوارت تدوین و به چاپ رسیده است. کتاب مذکور به چالش های حقوقی ایجاد شده در اثر فعالیت رسانه ها اجتماعی در بستر فضای سایبری می پردازد و بر اهمیت وجود نظام تنظیم گری کارآمد در این حیطه تاکید میکند. 🔸فهرست مطالب: ▫️آزادی بیان در رسانه های مجازی ▪️بدنام کردن( اعم از توهین و افترا و..) ▫️حریم خصوصی ، پایش و حفاظت از داده ها ▪️مالکیت فکری ▫️گفتمان تجاری در فضای رسانه های مجازی ▪️مالکیت و مدیریت حساب کاربری ▫️گفتمان دانشجویی ▪️وقاحت رفتاری،هرزه نگاری بدون رضایت و زورگویی سایبری ▫️به کارگیری رسانه های مجازی در دادگاه ها ▪️سیاست های رسانه های مجازی برای خبرنگاران ▫️سیاست های رسانه های مجازی برای تبلیغات و روابط عمومی ▪️آینده ی مباحثه و مناظره در فضای برخط امیرحسین روحی - متین شکراله زاده دانشجویان دانشگاه علوم قضایی 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
14010323.Feqhe Resane-Ayatollah Kabi.pdf
452.5K
🔰 متن پیاده شده سلسله نشست‌های کارگروه فقه رسانه (۳) 🔸 فناوری ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات از منظر فقهی 👤 آیت‌الله عباس کعبی 📆 دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴‌۰۱ 🏢 موسسه فرهنگی هنری شناخت 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
📡 گزارش یورونیوز(خبرگزاری رسمی اتحادیه اروپا) ✅ دیده‌بان حقوق بشر به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد اینستاگرام و فیسبوک که زیر نظر شرکت «متا» فعالیت دارند، از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، صدای طرفداران فلسطین را در شبکه‌های اجتماعی خود خاموش کرده‌اند. ✅ بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر (HRW)، کاربران رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های «متا» اولین کسانی بودند که متوجه شدند پست‌هایشان در مورد آتش‌بس در غزه و حفاظت از غیرنظامیان منطقه حذف می‌شود یا به حاشیه می‌رود(زمانی که برخی از محتواها به شدت کمتر دیده می‌شوند). ✅ دیده‌بان حقوق بشر با بررسی ۱۰۵۰ مورد سانسور آنلاین در بیش از ۶۰ کشور، شش الگوی رایج درباره رفتار پلتفرم‌های زیرمجموعه «متا» در قبال پست‌های طرفداران غزه را شناسایی کرده است؛ از جمله حذف محتوا، تعلیق یا حذف حساب‌ها، ناتوانی در دنبال کردن یا برچسب‌گذاری حساب‌ها. ✅ دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که شرکت «متا» به مدیریت مارک زاکربرگ، مدتهاست که از وجود چنین مشکلی آگاه است. 📡https://parsi.euronews.com/2023/12/21/human-rights-watch-meta-platforms-censor-pro-palestinian-posts 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تفاوت سوسیالیسم، کمونیسم، و مارکسیسم (یک‌بار برای همیشه) 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔹 دبیرخانه انجمن ها و قطب‌های علمی حوزه با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور سلسله نشست‌های روش‌شناسی علم را برگزاری می‌کند. ⭕️ نشست اول: روش‌شناسی پژوهش‌های هوشمند در حل مسائل دینی 🔸ارائه دهنده: انجمن علمی مطالعات فضای مجازی 🖋استاد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین بهرامی 📆 زمان برگزاری: دوشنبه 4 دی ماه ساعت 13 🌐 لینک حضور مجازی در نشست: https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🔹 دبیرخانه انجمن ها و قطب‌های علمی حوزه با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور سلسله نشست‌های رو
با سلام و ارادت خدمت طلاب عزیز، دانشجویان و اساتید گرامی، 🔺جناب استاد بهرامی از دوستان و رئیس مرکز کامپیوتری علوم اسلامی هستند. حتی الامکان سعی کنید در این نشست شرکت کنید. ان شاءالله مطالب ایشان، دست‌مایه خوبی برای پژوهش‌های علمی شما خواهد شد. با تجديد ارادت، طباطبائی🌹
✅ کتاب «فقه حقوق اساسی» منتشر شد 📝 نویسنده: آیت‌الله عباس کعبی 🛒 سفارش کتاب: ▫️ اینترنتی: B2n.ir/n74836 ▫️ شناسه ادمین: @ketab_menhaj ▫️ تلفن: ۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳ 🔹 در جلد اول این کتاب به مفاهیم، کلیات و ماهیت دولت اسلامی، اهداف و وظایف دولت اسلامی، ادله لزوم تشکیل دولت اسلامی، شرایط شکل‌گیری دولت اسلامی و امکان آن و اختیارات حاکم دولت اسلامی پرداخته شده است. و در مجلدات دیگر، نهادهای حکومتی، قوای سه‌گانه و نیز حقوق اساسی شهروندان و احکام فقهی قانون اساسی جمهوری اسلامی مورد بحث واقع خواهد شد. 🔹 رویکرد فقهی به مباحث حقوق اساسی و نهادهای حکومتی و حقوق اساسی ملت، در زمره نیازهای زمانه می‌باشد. که در چهارچوب فقه نظام در جهت اقامه دین، پرداختن به این مباحث، ضرورت ویژه‌ای پیدا می‌کند. البته تاریخ این مباحث در فقه عامه، در چهارچوب تدوین کتاب‌های سیاست شرعیه و احکام حسبه و فقه سلطانی، پیشینه طولانی دارد. که قدیمی‌ترین کتاب در این زمینه، کتاب «احکام سلطانیه ماوردی» و نیز کتاب «معالم الغربه فی احکام الحسبه» ابن اخوه است. 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔺تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی در ایران، معادل یک چهارم کل فروشگاه‌های اروپاست.😱 (به‌ویژه دولت قبل) 🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇 🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR