♨️ اعمال شب بیست و یکم 🌙 رمضان
🔹 التماس دعا
#شب_قدر
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 دعای برادر مؤمن
🤲 دعای امام زمان
التماس دعا
#شب_قدر
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی رو از پا انداخت😔
#یا_علی
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 اُلفت بین مؤمنین
♨️ از سلسله دروس اخلاقی آیت الله مظاهری، این هفته به شرح ایشان بر حدیثی با موضوع «الفت بین مؤمنین» می پردازیم؛ ان شا الله
📍بحث این جلسه راجع به روایتی از امام صادق «سلاماللهعلیه» است که از قول امیرالمؤمنین«سلاماللهعلیه» فرمودهاند:
«الْمُؤْمِنُ مَأْلُوفٌ وَ لَا خَیْرَ فِیمَنْ لَا یَأْلَفُ وَ لَا یُؤْلَفُ» [الکافی، ج ۲، ص ۱۰۲]
«مؤمن اهل معاشرت است و خیری نیست در کسی که اُلفت نگیرد و با او اُلفت نگیرند».
محتوای این حدیث، در کلمات پیغمبر اکرم«صلّیاللهعلیهوالهوسلّم» و ائمۀ طاهرین«سلاماللهعلیهم» آمده است. لذا میتوانیم بگوییم که روایت، تواتر معنوی دارد.
طبق این روایت شریف، مؤمن کسی است که الفت میگیرد و با او الفت میگیرند و در کسی که الفت نمیگیرد و با او الفت گرفته نمیشود، خیری نیست.
به عبارت دیگر، مؤمن باید جاذبه داشته باشد، مردم او را بپذیرند، چنانکه او هم باید مردم را بپذیرد.
مؤمن باید حسّ مردمداری داشته باشد، حسّ پذیرایی داشته باشد و قوّۀ جاذبۀ او بیش از قوّۀ دافعۀ او باشد. اگر کسی مردمپذیر نباشد یا مردم او را نپذیرند، مؤمن واقعی نیست، و اصلاً خیر ندارد. وقتی مردمپذیر شد، وقتی مردم او را پذیرفتند، آن وقت است که خیردار میشود، امربهمعروف و نهیازمنکرش کاربرد دارد، گفتار و کردارش نفوذ دارد و حتّی میرسد به آنجا که مردم میخواهند در رفتار و گفتارشان، او را اسوه و الگوی خود قرار دهند.
اهمیّت به این روایت برای همه و برای هر مؤمنی خیلی خوب است، امّا برای خواصّ جامعه واجب است. اگر مردم کسی را نپذیرند و او نیز مردمپذیر نباشد، به عبارت دیگر، اگر کسی جاذبه نداشته باشد، نمیتواند کار فرهنگی مفیدی ارائه کند و نمیتواند اثرگذار باشد.
جاذبه و الفت چگونه حاصل میشود؟
🔺ادامه دارد🔻
#تهذیب_نفس
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 آیه آیه ذکر
📍سوره مبارکه البقرة آیه ۱۸۳
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ
از بزرگترین اهداف روزهی ماه رمضان یا شاید بشود به یک معنا گفت: «تمام الهدف» تقواست. «لعلکم تتّقون.».... از جمله چیزهایی که در این ماه رمضان عادی است، این عبارت صریح خدای متعال است که «لیلة القدر خیر من الف شهر، تنزّلالملئکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر، سلامٌ هی حتی مطلع الفجر.» یک شب تا صبح، مظهر سلام الهی است. همان «سلامٌ قولاً من ربّ رحیم» که مخصوص مؤمنین است. مخصوص اهل بهشت است. مخصوص بندگان خالص خداست. این، در اختیار ماست که استفاده کنیم. این، آن کلمهای است که من میخواهم در باب ماه رمضان عرض کنم. این، کلید اصلاح همهی امور است؛ و از اینجا شروع میشود. کمااینکه اصل انقلاب از اینجا شروع شد: از مسجد و دین و تقوا.اگر به امام بزرگوار نگاه کنید، بیشتر معلوم میشود که پایه و قاعدهی اصلی این حرکت عظیم، تقوا بود. امام، مظهرِ تقوا و توجّه و معرفت و عمل برای خدا و اخلاص بود. اگر این نبود، نمیشد. اگر امام آن قدر خوب و اهل معنا و معرفت نبود، این کار به اینجا نمیرسید. این مقدّمهای برای اصلاح است.۱۳۷۲/۱۱/۱۷
#قرآن
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
1.jpg
13.68M
🔺کیفیت اصلی تصویر بالا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حال و هوای شرکت کنندگان در مراسم ویژه ناشنوایان شب قدر حرم مطهر رضوی
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 تحول معنوی
📍 وظیفه ی هر فردی به عنوان یک فرد این است که در این راه حرکت کند؛ «عليكم انفسكم لا يضركم من ظل اذا اهتديتم».(مائده/۱۰۵) باید این حرکت را انجام بدهد؛ حرکت از ظلمت به نور، از ظلمت خودخواهی به نور توحيد. جاده ی این راه چیست؟ بالاخره مسیری را می خواهیم حرکت کنیم و به جاده ای نیاز داریم؛ این جاده، همان واجبات و ترک محرمات است. ایمان قلبی موتور حرکت در این راه است؛ ملكات اخلاقی و فضائل اخلاقی، آذوقه و توشه ی این راه است، که راه و حرکت را برای انسان آسان و تسهیل می کند؛ سرعت می بخشد. تقوا هم عبارت است از خویشتن پایی؛ مواظب خود باشد که از این راه تخطی و تجاوز نکند.
🔺 ۱۳۸۶/۰۲/۲۵
🔹صفحه ۹۳ از کتاب تحول معنوی
🔰 وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
1.jpg
19.63M
🔺کیفیت اصلی تصویر بالا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 الفت بین مومنین
📍ادامه بیان آیت الله مظاهری
وقتی انسان بتواند بر دل مردم حکومت کند، بین او و مردم جاذبه و الفت پدید میآید و سخنش بر دل و جان آنان تأثیر دارد. مثلاً اگر یک سخنران با مطالعه صحبت کند، امّا حکومت بر دلها نداشته باشد، سخنش تأثیر این که دیگران را بسازد را ندارد یا کم دارد؛ امّا کسی که حکومت بر دلها دارد، با یک صحبت کوتاه، در دل مستمعین نفوذ میکند، از سخنان او متأثر میشوند و خوب میتواند کار کند.
انبیاء«سلاماللهعلیهم» هم برای نفوذ کلام خود باید حکومت بر دلها داشته باشند، از اینرو پروردگار عالم مقدّمات آن را فراهم کرده است: «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ» [الأحزاب، ۳۹]
نکتۀ اساسی در این مبحث آن است که حکومت بر دلها، وابسته به مراعات تقوای الهی است و اگر کسی متّقی باشد، به طور ناخودآگاه این جاذبه پیدا میشود.
قرآن کریم میفرماید: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» [ مریم، ۳۹]
بر این اساس، کسی که از ایمان و تقوا برخوردار است، جاذبه دارد و محبّتش در دلها ریخته میشود و حتماً خدا او را محبوب دلها میکند.
تقوا یعنی اهمیّت به واجبات مخصوصاً نماز، اهمیّت به مستحبّات مخصوصاً انس با قرآن و دعا و توسّل و خدمت به خلق خدا و مهمتر، اجتناب از گناه، چه صغیره و چه کبیره، خصوصاً اجتناب از حقالنّاس.
یکی از آثار تقوا این است که انسان حکومت بر دلها پیدا میکند و تا حکومت بر دلها نباشد، حرف انسان تأثیر ندارد. این به تجربه هم اثبات شده است.
افراد متّقی یک جاذبۀ خاصّی در میان مردم دارند و در بین مردم جا باز کردهاند. اقبال و توجه مردم، دست ما نیست، دست خداست. اگر واقعاً متّقی باشیم، اقبال مردم به طور ناخودآگاه برای ما پیدا میشود. ماییم که باید با تقوا باشیم، ماییم که باید توکّل داشته باشیم، ماییم که باید غیر خدا را با خدا شریک نکنیم، ماییم که باید توحید افعالی داشته باشیم، ماییم که باید توحید عبادی را رعایت کنیم. ما اگر «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعین» را راست بگوییم و به آن عمل کنیم، قطعاً توحید عبادی و توحید افعالی، ما را از همه چیز بینیاز میکند. در این صورت، به طور ناخودآگاه جاذبه و اقبال مردم و حکومت بر دلها برای ما پیدا میشود.
#تهذیب_نفس
#ماه_رمضان
#تقوا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 شهید نظر می کند به وجه الله
📍اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 تهذیب
مسئله ی تهذیب هم خیلی مهم است. شما جوانید؛ در جوانی تربیت
نفس خیلی آسان است. در سنین ماها اگر نگوییم محال، یک چیزی نزدیک
[محال است]؛ یعنی خیلی مشکل است، دشوار است؛ در سنین شما خیلی آسان است. تهذیب نفس هم چیزی نیست که خیلی مُغلَق و پیچیده باشد؛ پرهیز از گناه، توجه ویژه به نماز اول وقت خواندن، به جماعت خواندن، با حضور قلب خواندن. مرحوم آقای بهجت از قول استادشان مرحوم آقای حاج میرزا علی آقای قاضی نقل میکردند که اگر کسی نماز اول وقت بخواند، من ضامنم که او رستگار خواهد شد؛ نماز اول وقت. کار سختی نیست؛ نماز صبح، اول وقت؛ نماز ظهر و عصر، اول وقت؛ نماز مغرب و عشاء [اول وقت]. توجه به قرآن، قرآن را با تدبر [خواندن]، هر روز قرآن خواندن. هر روز با تدبر قرآن خواندن. البته حفظ قرآن چیز خیلی خوبی است، تلاوت با آهنگ خوش خیلی چیز خوبی است اما از همه ی اینها مهم تر، خواندن همه روزه و مرتّب قرآن با تدبر، ولو کم - یک صفحه - و با توجه به معنا، با تدبر در معنا و استفاده ی از نکته هایی که اهل نظر و اهل دل درباره ی این آیات بیان کرده اند، است. تهذیب اینها است. عمده، پرهیز از گناه است؛ سعی کنید از گناه پرهیز کنید. خود سعی برای پرهیز از گناه عبادت است؛ خود این یک عبادت است و عبادت بزرگی است و انسان را بالا میبرد، پیش میبرد. بنابراین درس خواندن از آن طرف و تهذیب از این طرف.
🔺 رهبر معظم انقلاب - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
#طلبگی
#ماه_رمضان
#ترک_گناه
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
نماز اول وقت.jpg
6.24M
🔺 کیفیت اصلی تصویر بالا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قسمتی جالب از مستند «هند دوستان» که توسط عباس موزون مجری و طراح برنامه «زندگی پس از زندگی»، ساخته شده
▪️زنی در هند که پدرش ایرانی بود و یک عکس جالب روی دیوار خانهاش داشت
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 آیه آیه ذکر
📍سوره مبارکه البقرة آیه ۱۸۳
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ
اگر ملتی یا فردی دارای تقوا بود، تمام خیرات دنیا و آخرت برای او جلب خواهد شد. فایدهی تقوا، فقط برای کسب رضای پروردگار و نیل به بهشت الهی در قیامت نیست؛ فایده تقوا را انسان با تقوا در دنیا هم میبیند. جامعهیی که با تقواست، جامعهیی که راه خدا را با دقت انتخاب میکند و با دقت نیز در آن راه حرکت میکند، از نعم الهی در دنیا هم برخوردار میشود، عزت دنیوی هم به دست میآورد و خدا علم و معرفت در امور دنیا هم به او میدهد. جامعهیی که در راه تقوا حرکت میکند، فضای زندگی آن جامعه، فضای سالم و محبتآمیز و همراه با تعاون و همکاری بین آحاد جامعه است.
۱۳۶۹/۰۱/۱۰
🔺خطبههای نماز جمعهی تهران
#قرآن
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
2.jpg
13.13M
🔺 کیفیت اصلی تصویر بالا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ
اوست خدایی که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه دین ها چیره سازد هرچند مشرکان از این امر اکراه دارند.
🔹سوره صف آیه ۹
📍 امام کاظم علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند:
منظور از این آیه، امر خداوند و رسول در مورد ولایت علی علیه السلام است (و اینکه مردم باید ولایت اهلبیت را بپذیرند) و این "ولایت" همان دین حق است و خدا این دین را هنگام قیام حضرت قائم بر همه ادیان چیره میسازد.
📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱، ص: ۴۳۲
#ماه_رمضان
#موعود_قرآن
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ مهمترین عمل در شب ۲۳ رمضان چیست؟!
از اهلبیت علیهم السلام روایت شده:
در شب ۲۳ رمضان مدام این دعا را تکرار کن
چه در سجده، چه ایستاده، چه نشسته، و در هر حالتی که هستی.
همچنین در کل ماه رمضان و تمام طول عمر،
به هرشکل که میّسر شد و هرزمان که یادت آمد.
👈 بعد از حمد خدا و صلوات بخوان:
اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّك الْحُجَّةِ بْنُ الْحَسَن...
🔺کافی ج۴ ص ۱۶۲
#دعا
#شب_قدر
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🔻مسعود ذوالقدر (فرزند و برادر شهیدان ذوالقدر):
📍منتظرم محمد انصاریان بیاید
در خواب ناز بودم که دیدم پدر نشسته گوشه ی گلزار شهدا. تعجب کردم گفتم: «بابا چرا اینجا نشستی؟»
گفت: «پسرم! منتظرم محمد انصاریان بیاید ببینیم برنامه امروزمان چیه؟» تعجبم بیشتر شد، گفتم: «منظورتو نمیفهمم»
جواب داد: «هر یک از شهدای مدفون در این بلوک هایی که شما الآن می بینی، یک رابطه با عرش دارد. رابط ما هم محمد انصاریان است که خواسته های ما را می گیرد و به عرش می برد.» پرسیدم: « این محمدآقا که می گویید مزارش کجاست؟» گفت: «دقیقا پشت سر من، ردیف دوم. قبر سوم»
سراسیمه از خواب بیدار شدم نماز صبح را که خواندم، به طرف گلزار شهدا راه افتادم و مستقیم رفتم نشانی که بابا داده بود و دیدم چه نشانی دقیق و روشنی، اما کمی که دقیق شدم، دیدم روی سنگ نام شهید "محمد الضاريان" حک شده است، نه "محمد انصاریان". بلافاصله به نزد مسئول فرهنگی گلزار شهدا رفتم و موضوع را مطرح کردم. ایشان هم گفت: «بابات ادرس درست داده. مزاری که دیدی همان مزار شهید "محمد انصاریان" است که به اشتباه روی قبرش "الضاریان" نوشته شده است.
🔺کتاب الضاریان ص ۱۷
#شهید
#شب_قدر
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
1.jpg
6.92M
🔺 کیفیت اصلی تصویر بالا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
طلبهتراز | فرهنگورسانه
🌀 الفت بین مومنین 📍ادامه بیان آیت الله مظاهری وقتی انسان بتواند بر دل مردم حکومت کند، بین او و مرد
🌀 الفت بین مومنین
📍ادامه بیان آیت الله مظاهری
البته باید تقوا حقیقی باشد و نمیشود مردم را با تظاهر جذب کرد. اساساً همانطور که تقوا جاذبه دارد، تظاهر دافعه دارد، به تجربه نیز اثبات شده است. به قول امام حسین«سلاماللهعلیه»: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِیءِ مَا یَحْذَرُ» [الکافی، ج ۲، ص ۳۷۳]؛ اگر کسی از راه گناه بخواهد به مقصود برسد، دواندوان به ضدّ مطلوب رفته و از آن چه میترسیده حتماً به سرش خواهد آمد.
کسی که با دروغ و با تقلّب بخواهد به جایی برسد، حتماً نمیشود. ممکن است یک رزق و برقی پیدا کند، اما زرق و برق است و نتیجۀ مطلوب را نمیبیند. ممکن است یک سرابی باشد، اما آبنما است و هیچ است و آنچه حقیقت است، آنچه ماء معین است، تقواست. لذا اگر مؤمنین بخواهند همهجا آلف و مالوف باشند، باید متّقی شوند. آیۀ شریفه میفرماید: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» [طلاق، ۲و۳]
خداوند متعال رزق متقی را از راه بیگمان میرساند. معلوم است که رزق، فقط مربوط به خرج و مخارج زندگی نیست، بلکه خدا از راه بیگمان کارهای متقی را اصلاح کرده، گرههای کوری که در زندگی ایجاد میشود را باز میکند و از راهی که گمان ندارد، او را به هر مقام معنوی که بخواهد، میرساند.
اگر انسان پا روی هوا و هوس بگذارد و بهجای تمایلات خود، رضایت خداوند را در نظر بگیرد، به مقامهای والایی خواهد رسید.
مؤمن باید در رفت و آمدها و در همنشینی با مردم، جاذبه داشته باشد و جاذبۀ او که از تقوا نشأت میگیرد، بین او و مردم الفت ایجاد کند. از این گذشته، انسان، در اثر رعایت تقوا، ابهّت و شخصیّت اجتماعی پیدا میکند که آن هم به وی جاذبه میبخشد و سبب ایجاد الفت بین او و مردم خواهد شد.
#تهذیب_نفس
#ماه_رمضان
#تقوا
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
14010204_42699_128k.mp3
3.4M
🎙رهبر معظم انقلاب:
مغرور نشوید. این غرور اگر پیدا شد، طلیعهی شکست است، طلیعهی سقوط است؛ این غرور از هر جهتی از این مناشئی که عرض کردیم پیدا بشود، مقدّمهی سقوط انسان است. انسان وقتی که یک چنین غروری پیدا کرد، هم در درون خود ساقط میشود، هم در اجتماع ساقط میشود، هم آن حرکت اجتماعیای که حول و حوش او به وجود آمده، از بین میرود و ساقط میشود. این آیهی شریفهی «لَقَد نَصَرَکُمُ اللهُ فی مَواطِنَ کَـثیرَةٍ وَ یَومَ حُنَینٍ اِذ اَعجَبَتکُم کَثرَتُکُم فَلَم تُغنِ عَنکُم شَیئًا وَ ضاقَت عَلَیکُمُ الاَرضُ بِما رَحُبَت» [در این مورد است]. جنگ حنین اوّلین جنگی بود که بعد از فتح مکّه پیغمبر وارد آن جنگ شدند؛ جمعیّت زیادی هم با پیغمبر بودند. بر خلاف جنگ بدر که مثلاً ۳۱۳ نفر بودند، اینجا چندین هزار از تازهمسلمانها، مسلمانهای مهاجر و انصار، پیروز از فتح مکّه و مانند اینها، رفتند طرف طائف، [برای] جنگ حنین. [وقتی] نگاه کردند دیدند جمعیّت زیاد است، مغرور شدند. خدای متعال اینها را به خاطر آن مغرور شدن، شکست.
🔺۱۴۰۱/۰۱/۲۳
#جنگ_حنین
#غرور
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang
🌀 آیه آیه با ولایت
📍مأیوس شدن از رحمت الهی از گناهان کبیره
یأس، بزرگترین دشمن انسانی است که میخواهد آرزو یا آرمانی را دنبال کند. اگر بگوییم «این چه فایده دارد؟ ما که نمیتوانیم، چرا بیخود تلاش کنیم؟» یقین بدانید که آن کار، نخواهد شد. لذا در اسلام، یأس، از عوامل منفی است و بعضی از یأسها، گناه کبیره است. مثلاً «یأسمنروحاللَّه»(۸۷ یوسف) مأیوس شدن از لطف و تفضل الهی و توجه خاص خدا. انسان از این اگر مأیوس شد، گناه کبیره مرتکب شده است. حق نداریم مأیوس شویم. یأس از رحمت خدا، از گناهان کبیره است. کسی حق ندارد از رحمت خدا مأیوس شود؛ ولو موانع آن رحمت را هم زیاد ببیند. اما چرا مأیوس شود؟ بعضی جاها، یأس، گناه کبیره نیست، اما مانع کبیره است. در دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب، به بعضی کسان میگفتیم: «شما که به حکومت اسلامی و نظام اسلامی عقیده دارید و قبول دارید که اسلام از ما یک جامعه اسلامی میخواهد، پس چرا اقدام نمیکنید؟ وظیفهی ما که فقط عمل فردی و نماز و روزه و طهارت و نجاست نیست!» میگفتند: «فایدهای ندارد. چه فایدهای دارد؟ نمیبینید دشمن چطور مسلط است!» امروز وقتی ما میگوییم «دشمن»، مراد مان شبکهی عظیم استکبار جهانی است. کمتر از او را که ما دشمن نمیدانیم! قابل این نیست! اما آن روز که میگفتیم «دشمن»، مراد شبکهی عظیم استکبار جهانی نبود. دستگاه امنیتی نظام شاهنشاهی بود. دست بالا، دستگاه پادشاهی بود. بالاتر از اینکه نبود!
🔺بیانات در دیدار جمعی از آزادگان - ۱۳۷۱/۰۵/۲۶
#بهار_قرآن
#ماه_رمضان
🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه
@VA_farhang