eitaa logo
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
363 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
649 ویدیو
61 فایل
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ بحث #فرهنگ است، بحث ذهن است، بحث قوّه درّاکهٔ انسانی است؛ بحث سازندگی شخصیت انسان هاست و خلاصه بحث #دل است. «رهبر معظم انقلاب_۱۳۷۵٫۰۲٫۳۱» 👤 خادم کانال ===== @k_alavi313 👁️‍🗨️ خادم تبادل ===== @Tabadol_VA
مشاهده در ایتا
دانلود
👅 چهل گناه زبان 👅 ۱⚠️خبری را ندانسته گفتن ۲⚠️عیبجوئی از دیگران ۳⚠️مسخره کردن ۴⚠️تهمت زدن ۵⚠️فاش کردن اسرار مردم ۶⚠️رنجاندن مومن ۷⚠️سرزنش بیجا ۸⚠️دروغ گفتن ۹⚠️وعده دروغ ۱۰⚠️قسم دروغ ۱۱⚠️شهادت ناحق ۱۲⚠️تحریف مسائل دینی ۱۳⚠️حکم ناحق ۱۴⚠️لعنت کردن مردم ۱۵⚠️طعنه زدن ۱۶⚠️دائم لسان ۱۷⚠️امر به منکر ۱۸⚠️نهی از معروف ۱۹⚠️بد خلقی ۲۰⚠️تصدیق کفر و شرک ۲۱⚠️غیبت کردن ۲۲⚠️شایعه پراکنی ۲۳⚠️به نام بد صدا زدن ۲۴⚠️تملق و چاپلوسی ۲۵⚠️با مکر وحیله سخن گفتن ۲۶⚠️مزاح زیاد ۲۷⚠️زخم زبان زدن ۲۸⚠️آبرو ریزی ۲۹⚠️کبر در گفتار ۳۰⚠️ادای صدای کسی را در آوردن ۳۱⚠️بدعت در دین ۳۲⚠️اظهار بخل وحسد ۳۳⚠️بد زبانی در معاشرت ۳۴⚠️خشونت در گفتار ۳۵⚠️فحش ونا سزا گفتن ۳۶⚠️سخن چینی کردن ۳۷⚠️نا امید کردن ۳۸⚠️شوخی با نا محرم ۳۹⚠️ریا در گفتار ۴۰⚠️فریاد زدن بیجا *اللهم عجل لولیک الفرج* 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
مسئولیّت مضاعف جایگاه معنوی والا - آیت الله مظاهری.pdf
207.9K
🌀 مجموعه پست هایی که از بیانات آیت الله مظاهری در هفته گذشته راجع به روایتی از امام صادق «سلام‌الله‌علیه» در مورد توجه و عمل به این روایت برای خواص جامعه، به‌خصوص برای روحانیّت و طلاب علوم دینی، ارائه شد را می توانید در این👆 پرونده مطالعه بفرمایید. 🔻 لینک برگه های ارائه شده در کانال 👇 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظه لحظه در عبادت 🔹امیر المومنین علی علیه‌السلام: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست. 🔺غرر الحکم - ۵۸۲۰ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
🌀 محتاج بلکه محتاج تر 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹نماز با حضور و باتوجه‌، نمازی‌ که‌ از یاد و ذکر سرشار است‌، نمازی‌ که‌ آدمی‌ در آن‌ با خدای‌ خود سخن‌ می‌گوید و به‌ او دل ‌می‌سپارد. نمازی‌ که‌ والاترین‌ معارف‌ اسلام‌ را پیوسته‌ به‌ انسان‌ می‌آموزد،چنین‌ نمازی‌ انسان‌ را از پوچی‌ و بی‌هدفی‌ و ضعف‌ می‌رهاند و افق‌ زندگی‌ را در چشمش‌ روشن‌ می‌سازد و به‌ او همت‌ و اراده‌ و هدف‌ می‌بخشد و دل‌ او را از میل‌ به‌ کجروی‌ و گناه‌ و پستی‌ نجات‌ می‌دهد. از این‌ روست‌ که‌ نماز در همه‌ی‌حالات‌، حتی‌ در میدان‌ نبرد و سخت‌ترین‌ آزمایشهای‌ زندگی‌، اولویت‌ خود را از دست‌ نمی‌دهد. انسان‌ همیشه‌ به‌ نماز، محتاج‌ است‌، و در عرصه‌های‌ خطر،محتاج تر. 🔺پیام به اولین اجلاس سالیانه‌ی اقامه‌ی نماز در مشهد مقدس‌ - ۱۳۷۰/۰۷/۱۶ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
✳️نیل به نتیجۀ مطلوب، تنها از راه مستقیم و متعارف 🔰بررسی حدیث دیگری با استفاده از بیانات اخلاقی آیت الله مظاهری از امام حسین«سلام‌الله‌علیه» روایات کمی به دست ما رسیده است، امّا روایات ایشان از لطافت خاصّی برخوردار است. مرحوم کلینی«رحمت‌الله‌علیه» در کتاب شریف اصول کافی آورده است که مردی در نامه به امام حسین«سلام‌الله‌علیه» نوشت: «عِظْنِی بِحَرْفَیْن»؛ دو کلمه مرا نصیحت کنید. به عبارت دیگر از آن حضرت تقاضا کرد که سرمشق مختصری برای زندگی به او بدهند. امام‌حسین«سلام‌الله‌علیه» در پاسخ به او نوشتند: «مَنْ‏ حَاوَلَ‏ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یَحْذَرُ» [الکافی، ج ۲، ص ۳۷۳] این حدیث در کتاب تحف العقول نیز با همین محتوا و با الفاظی مشابه آمده است: «مَنْ‏ حَاوَلَ‏ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَا یَحْذَر» [تحف العقول، ص۲۴۸]. معنای سخن نورانی امام‌حسین «سلام‌ الله‌ علیه» این است که اگر کسی بخواهد از راه گناه به جایی برسد، حتماً به مقصود خود نمی‌رسد، بلکه با شتاب به سوی ضدّ مطلوب می‌رود و آنچه از آن می‌ترسیده، به سرش خواهد آمد. مثلاً از راه گناه به دنبال کسب سعادت بوده، شقاوت نصیب او می‌شود؛ از فقر و فلاکت می‌ترسیده است، چون از راه نافرمانی خدا، راه را پیموده، همان فقر و فلاکت به سرش خواهد آمد. خلاصه، آنچه بدان امید داشته است، فوت می‌شود و دوان ‌دوان به سمت آنچه از آن واهمه داشته، می‌شتابد. به تجربه نیز اثبات شده که چنین است. اگر کسی خوشبختی خودش را در گناه ببیند، یعنی از راه گناه بخواهد آیندۀ خود یا فرزندانش را تأمین کند، فقیر می‌شود؛ بخواهد به ثروت یا ریاستی دست یابد، شهرت و جاه و مقامی پیدا کند، به ذلّت منتهی می‌گردد؛ اگر به دنبال کسب آبرو باشد، بی‌آبرو می‌شود، حتی اگر کسی تمایل به عاقبت‌به‌خیری داشته باشد و از راه معصیت برود، عاقبت او ‌شر خواهد شد. بالأخره هرکس هر هدفی داشته باشد و راه او راه گناه، راه دروغ و راه کارشکنی برای مردم باشد و بی‌واهمه، از راه شیطان جلو برود، حتماً به مطلوب خود نمی‌رسد، بلکه آنچه نمی‌خواسته و آنچه از آن اکراه داشته، به سرش خواهد آمد؛ دلیل آن هم روشن است، کسی نمی‌تواند از بی‌راهه به مقصد برسد و راه گناه، بی‌راهه است. البته ممکن است به نتایج ظاهری برسد و زرق و برقی هم برای او پیدا بشود، ممکن است به یک آب‌نما یا سراب دسترسی پیدا کند، امّا ریشه ندارد و در نهایت به ضرر او تمام می‌شود. وقتی بیدار می‌شود در می‌یابد که از هرچه می‌ترسیده، به سرش آمده است. 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🤢 دنیای فاسد 👌 پاسخ آقا به گلایه یک کارگردان از وضعیت موجود جمهوری اسلامی ➕ وظیفه ما در برابر مشکلات موجود چیست؟ 💫 وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿۱۰﴾ و سبقت‏گيرندگان مقدمند أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿۱۱﴾ آنانند همان مقربان [خدا] فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿۱۲﴾ در بهشت های پر نعمت اند. *📖سوره واقعه آیات(۱۲،۱۱،۱۰)* 🌹 عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ: السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ قَالَ: حَدَّثَنِی جَبْرَئِیلُ (علیه السلام) بِتَفْسِیرِهَا قَالَ: ذَاکَ عَلِیٌّ (علیه السلام) وَ شِیعَتُهُ إِلَی الْجَنَّهًِْ. 🔹از ابن‌عبّاس نقل شده است که از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره‌ی آیات: و السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِکَ المقرّبونَ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ پرسیدم. 🌟حضرت فرمودند: جبرئیل به من گفت: آن‌ها امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شیعیان او هستند. آن‌ها کسانی هستند که برای رفتن به بهشت سبقت می‌گیرند. 📤تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۶۰ 📤شواهدالتنزیل، ج۲، ص۲۹۵ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
📸 اسرار الصلوة 🔻رهبر معظم انقلاب: حقیقت‌ آن‌ است‌ که‌ در کار معرفی‌ نماز کوتاهیهای‌ زیادی‌ شده‌ است‌.و نتیجه‌ آن‌ که‌ نماز هنوز جایگاه‌ شایسته‌ی‌ خود را، حتی‌ در نظام‌ اسلامی‌ ما،به‌ دست‌ نیاورده‌ است‌. این‌ مسؤولیت‌ سنگین‌، بر دوش‌ دانشوران‌ و آشنایان‌به‌ معارف‌ اسلامی‌ است‌ که‌ نماز را به‌ همه‌ بخصوص‌ به‌ نسل‌ جوان‌ بهتر بشناسانند از کودک‌ دبستانی‌ تا پژوهشگر دوره‌های‌ عالی‌، هریک‌ فراخور ذهن‌ ومعرفت‌ خود، می‌توانند در راه‌ شناختن‌ نماز و رازهای‌ آن‌، قدمهایی‌ بردارند و با ناشناخته‌هایی‌ آشنا شوند،حتی‌ عرفای‌ بزرگ‌ نیز برای‌ سالکان‌ وادی‌ معرفت‌، "اسرارالصلوه‌" نوشته‌ و آموخته‌اند، یعنی‌ اعماق‌ این‌ اقیانوس‌ همچنان ‌ناشناخته‌ و پیمودنی‌ است‌. در جامعه‌ی‌ ما فصل‌ مهمی‌ باید در معرفی‌ نماز درهمه‌ی‌ سطوح‌ گشوده‌ شود. رسانه‌ها و بخصوص‌ صدا و سیما با شیوه‌های‌ گوناگون ‌نماز را معرفی‌ و یادآوری‌ کنند. همه‌ جا و همیشه‌ در رادیو و تلویزیون‌، نماز در اولویت‌ گذاشته‌ شود و شوق‌ ایمان‌ و عطش‌ یاد خدا در دلها پدید آید. درکلاسهای‌ دروس‌ دینی‌ مدارس‌ و دانشگاهها درس‌ نماز جایگاه‌ خود را بازیابد وسخنان‌ سنجیده‌ و افکار بلند در بازشناسی‌ نماز، فراهم‌ و در معرض‌ ذهن‌ و دل‌ دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ گذاشته‌ شود. 🔺پیام به اولین اجلاس سالیانه‌ی اقامه‌ی نماز در مشهد مقدس‌ - ۱۳۷۰/۰۷/۱۶ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
⭕️مرحومه ﻣﺮﺿﻴﻪ ﺣﺪیدچی : ﺩﺭ نوفل‌لوشاتو به علت ارزانی ﺩﻭﻛﻴﻠﻮ پرتقال ﺧﺮﻳﺪﻡ. امام با دیدن پرتقال‌ها گفت: اینهمه ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ﺑﺮﺍی ﭼﻴﺴﺖ؟ عرض ﻛﺮﺩﻡ:امروز ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ارزان بود،ﺑﺮﺍی چندروز خریدم ایشان فرمودند: شما مرتکب دو گناه شدید! ... اولا اینکه ما نیاز به اینهمه پرتقال نداشتیم، دوما اینکه شاید امروز در نوفل‌لوشاتو کسانی باشند که تا به حال ﺑﻪ علت گران بودن پرتقال توانستند آن‌ را تهیه کنند و شاید با ارزان شدن آن می‌توانستند تهیه ‌کنند. ببرید مقداری از آنها را پس بدهید! گفتم: پس‌دادن آن‌ها ممکن نیست. امام فرمودند: پس پرتقال هارا پوست بکنید و به افرادی بدهید که تاحالا پرتقال نخورده‌اند. شاید از این طریق، خدا از گناهان شما بگذرد... 📚از کتاب «سرگذشت‌های ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺯ زندگی » | ﺟﻠﺪ۴ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مرحوم استاد فاطمی‌نیا: امروز تضعیف رهبری بالاترین گناه و از شرب خمر هم حرام تر است. 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
✳️نیل به نتیجۀ مطلوب، تنها از راه مستقیم و متعارف 📍ادامه بیانات آیت الله مظاهری تاریخ به‌خوبی بر صحت فرمایش امام حسین«سلام‌الله‌علیه» گواهی می‌دهد. سیر در تاریخ به ما می‌فهماند که نمی‌شود کسی در راه مستقیم نباشد و بی‌راهه برود، اما به مطلوب برسد. امکان ندارد کسی از راهی که شرع‌ پسند یا عقل ‌پسند نیست برود و به مطلوب و مقصود خود برسد. یک نمونۀ تاریخی از این واقعیّت، قضیّۀ عمرسعد در کربلاست. او به طمع رسیدن به حکومت ری به کربلا آمد. امام حسین«سلام‌الله‌علیه» در جلساتی که با او گرفتند، نصیحت‌ها کردند و برای اینکه هدایت شود، تطمیع‌ها کردند و فرمودند: هر چه می‌خواهی به تو می‌دهم، هر چه آنها از تو بگیرند، من بهتر از آن را به تو می‌دهم. در نهایت نپذیرفت و گفت: من حکومت ری را می‌خواهم. امام«سلام‌الله‌علیه» هم با یک جمله که در واقع نفرین بود، به وی فهماندند که به مطلوب و مقصود خود نخواهد رسید. فرمودند: امیدوارم از گندم ری نخوری! او با تمسخر پاسخ داد: اگر از گندم ری نخورم، جوِ آن هم برای من بس است! بالأخره حماسۀ کربلا رخ داد و اهل‌بیت پیامبر«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» به شهادت رسیدند و عیال ایشان اسیر شدند. پس از آنکه سر و صداها تمام شد، عمرسعد نزد ابن‌زیاد آمد و حکم حکومت ری را مطالبه کرد. ابن‌زیاد به عمرسعد گفت: من شنیده‌ام تو با دشمن ما جلسه داشته‌ای؟ گفت: تو می‌خواستی حسین را بکشم، کشتم. تو می‌خواستی قضیه را تمام کنم، تمام کردم. گفت: نه، نمی‌شود و حکومت ری منتفی شد. نقل می‌کنند عمر سعد پس از مدتی از شدت ناراحتی دیوانه شد، در کوچه‌ها می‌گشت و مرتب می‌گفت: «خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةَ ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ».[الحج، ۱۱] مختار ثقفی قیام کرد. همسر عمر که خواهر مختار بود، نزد برادر آمد و برای شوهرش امان نامه گرفت. مختار ناگزیر امان نامه داد، امّا در آن نوشت: عمر سعد در امان است، «إلّا أن‏ یُحدِث‏ حَدَثا». این جمله دو معنا می تواند داشته باشد؛ یک معنا این است که او تا وقتی حادثه‌ای نیافریند و دسته گلی به آب ندهد، در امان است. به‌عبارت دیگر، تا زمانی که علیه مختار قیام نکند، کسی با او کاری ندارد. معنای دیگر، این است که تا وقتی حَدَثی از او سر نزند، در امان است؛ یعنی اگر وضو یا غسل او باطل شود، امان مختار از وی برداشته می‌شود. بالأخره مختار تصمیم گرفت که عمر سعد را بکشد. بعضی از اطرافیان خود را به منزل او فرستاد و آنها هم طبق قرار قبلی به دنبال بهانه‌ای بودند که او را مجازات کنند و همین‌طور هم شد. عمر سعد می‌خواست از راه گناه به مقصود برسد، امّا به ضدّ مطلوب رسید و از آنچه از آن می‌ترسید، به سرش آمد. معلوم است که نمی‌شود کسی از راه کشتن امام حسین«سلام‌الله‌علیه» به جایی برسد. نکتۀ قابل توجه در این مبحث آن است که اگر هدف انسان، هدفی خیر و مشروع باشد، باز هم از راه گناه نمی‌تواند به آن هدف برسد. حتی استیفای حقّ نیز از راه گناه صحیح نیست و نتیجۀ مطلوب نخواهد داشت. 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باغ صلوات ✨ پاسخ آیت الله بهجت (ره) در قبال سوالات مردم 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang