eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
676 عکس
717 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آیت الله جوادی آملی ♦️عید واقعی 🔹عمر هر کسی به فهم اوست 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر ادله تاریخی وجود حضرت رقیه(3) ♦️سومین سند مورد استناد ،عبارتی از لهوف سید بن طاووس است : یا اختاه یا ام کلثوم و انت یا زینب و انت یا رقیه و انت یا فاطمه و انت یا رباب ... ♦️این استناد به چند دلیل مخدوش است : 1-همانطور که قبلا هم گفته شد با وجود احتمالات مختلف دلیلی بر انطباق نام رقیه در این گونه نقل ها بر کودکی که در شام شهید شده است نداریم بلکه اصلا دلیلی نداریم که نام آن کودک رقیه بوده باشد. ♦️2-با مراجعه به نسخ مختلف کتاب لهوف و مصادری که از آن نقل کرده مشخص می شود که در بسیاری از این نسخ عبارت و انت یا رقیه وجود ندارد لذا اساسا وجود چنین عبارتی در لهوف ثابت نیست برای نمونه رجوع کنید به : -اللهوف نشر جهان ص 82 -عوالم العلوم(بخش مستدرکات موحد ابطحی ) ج 11 ص 1014 -حیاه الامام الحسین،مدرسه ایروانی، ج 3 ص 173 -لواعج الاشجان،دارالامیر،بیروت، ص 79 -مقتل مقرم،موسسه الخرسان، ص 225 البته اگر به صورت صد در صدی اثبات شود که این عبارت در نسخه اصلی لهوف هم وجود داشته باز هم دلیلی بر تطبیق آن با دختر چهار ساله ای که در شام شهید شده است وجود ندارد چرا که : 1-در منابع نستبا قدیم تر که داستان شهادت کودکی در شام ذکر شده نام آن کودک نیامده است پس به استناد کدام دلیل معتبر نام او را رقیه دانسته اند تا هر جا نام رقیه در مقاتل ‍پیدا شد بر او تطبیق دهند؟ 2-بر فرض که دلیل معتبری بر این تسمیه وجود داشت دلیل این تطبیق چیست؟ مثلا به چه دلیل این موارد بر رقیه بنت علی (ع) تطبیق نمی شود ؟ ♦️3-عبارت لهوف با دختر چهارساله مورد نظر مطابقت ندارد : قَالَ الرَّاوِي: فَسَمِعَتْ زَيْنَبُ بِنْتُ فَاطِمَةَ ع ذَلِكَ فَقَالَتْ يَا أَخِي هَذَا كَلَامُ مَنْ أَيْقَنَ بِالْقَتْلِ فَقَالَ ع نَعَمْ يَا أُخْتَاهْ فَقَالَتْ زَيْنَبُ وَا ثُكْلَاهْ يَنْعَى الْحُسَيْنُ ع إِلَيَّ نَفْسَهُ قَالَ: وَ بَكَى النِّسْوَةُ وَ لَطَمْنَ الْخُدُودَ وَ شَقَقْنَ الْجُيُوبَ وَ جَعَلَتْ أُمُّ كُلْثُومٍ تُنَادِي وَا مُحَمَّدَاهْ وَا عَلِيَّاهْ وَا أُمَّاهْ وَا أَخَاهْ وَا حُسَيْنَاهْ وَا ضَيْعَتَنَا بَعْدَكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ قَالَ فَعَزَّاهَا الْحُسَيْنُ ع وَ قَالَ لَهَا يَا أُخْتَاهْ تَعَزَّيْ بِعَزَاءِ اللَّهِ فَإِنَّ سُكَّانَ السَّمَاوَاتِ يَفْنُونَ وَ أَهْلَ الْأَرْضِ كُلَّهُمْ يَمُوتُونَ وَ جَمِيعَ الْبَرِّيَّةِ يَهْلِكُونَ ثُمَّ قَالَ يَا أُخْتَاهْ يَا أُمَّ كُلْثُومٍ وَ أَنْتِ يَا زَيْنَبُ وَ أَنْتِ يَا فَاطِمَةُ وَ أَنْتِ يَا رَبَابُ انْظُرْنَ إِذَا أَنَا قُتِلْتُ فَلَا تَشْقُقْنَ عَلَيَّ جَيْباً وَ لَا تَخْمِشْنَ عَلَيَّ وَجْهاً وَ لَا تَقُلْنَ هُجْراً. خصوصا آنکه بنابر آنچه در کامل بهائی، روضه الشهداءو منتخب طریحی آمده است زنان اهل بیت شهادت امام حسین را از خردسالان و از جمله همان دختر چهار ساله مخفی می کردند پس چگونه می توان او را مخاطب این عبارات دانست؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام : بدانید آنکه از سخن نادرست درباره خود، بی تاب می شود،خردمند نیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️قسمتی از اغلاط فاحش کتاب مشهور به مقتل ابی مخنف ♦️استاد یوسفی غروی در مقدمه وقعه الطف ص 24 پاره
✍️گوشه ای از نظرات علمای شیعه در مورد مقتل منسوب به ابی مخنف ♦️1-شیخ محمد تقی شوشتری : قلت:إن استند إلى الكتاب المعروف ب‌«مقتل أبي مخنف»فلا عبرة به (قاموس الرجال ج 2 ص 192) ♦️2-محدث نوری: ابومخنف لوط بن یحیی از بزرگان محدثین و معتمد ارباب سیر و تواریخ است و مقتل او در نهایت اعتبار.... و لکن افسوس که اصل مقتل بی‌عیب او در دست نیست و این مقتل موجود که به او نسبت می‌دهند، مشتمل است بر بعضی مطالب مُنکَرۀ مخالفِ اصول مذهب و البته آن را اَعادی و جُهّال به جهت پاره‌ای از اغراض فاسده، در آن کتاب داخل کردند و از این جهت از حداعتبار و اعتماد افتاده، بر منفردات آن هیچ وثوقی نیست (لولو و مرجان) ♦️3-شیخ عباس قمی : ... و اذا تامل الی هذا المقتل المنسوب الیه و الی ما نقله الطبری و غیره من المورخین منه و یقابلهاما یعلم ان هذا المقتل لیس له و لا لاحد من المورخین المعتمدین فعلی هذا انی لااعتمد علی ما تفرد بنقله.(نفس المهموم ج 1 ص 10) ♦️4-آقا بزرگ تهرانی: و نسبته إليه مشهورة لكن الظاهر أن فيه بعض الموضوعات و قد حققه شيخنا النوري في اللؤلؤ و المرجان (الذریعه ج 22 ص 27) ♦️5-سید محسن امین عاملی: ولما تأملت بعض هذا المقتل المطبوع المنسوب إلى أبي مخنف علمت أنه ليس لأبي مخنف وانه منه برئ، وانما ألفه رجل ونسبه إلى أبي مخنف.. وربما يكون فيه شئ من مقتل أبي مخنف، بأن يكون هذا الرجل عمد إلى مقتل أبي مخنف فمسخه وغيره وحرفه تحريفا قبيحا، فزاد عليه ونقص منه وغير وبدل. وأبو مخنف من رؤساء أهل الأخبار، وكل من ألف في التاريخ نقل عنه وأخذ منه، وأكثر ما في هذا المقتل لا يمكن صدوره من أبي مخنف (اعیان الشیعه ج 4 ص 614). 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠نقل خاطره مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی از ضریحی که برای بارگاه حضرت رقیه ساخته بودند ♦️چون برای آیت الله بروجردی ثابت نشده بود که قبر موجود در شام برای حضرت رقیه هست، مانع ورود ضریح به قم شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: با فرو گذاشتن کارهای بیهوده خردت کامل می گردد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹خاطره ای از حاج مهدی رسولی از یک مرد سوریه ای اینو می گم تا قدر بدونید!!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چرا گیرپاچ کردی کافر!!!!!!!! 😉 لقمه بزرگتر از دهن به این میگن 👇👇 @Taammolate_talabegi