eitaa logo
تفسیر صوتی
216 دنبال‌کننده
26 عکس
6 ویدیو
140 فایل
در هر فایل صوتی یک صفحه از قرآن کریم بر مبنای المیزان علامه طباطبایی به زبان ساده و روان بیان می‌شود. @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی پیرامون عزت عَنْ زُبَیْرِ‌بْنِ‌بَکَّارٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ قَال: قَالَ رَجُلٌ لِلْحَسَنِ إِنَ فِیکَ کِبْراً فَقَالَ کَلَّا الْکِبْرُ لِلَّهِ وَحْدَهُ وَ لَکِنْ فِیَّ عِزَّهًٌْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی وَ لِلهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ. 👈 زبیر بن بکار از یکی از یارانش نقل می‌کند: مردی به امام حسن گفت: «در وجود شما مقداری کبر وجود دارد». فرمود: «هرگز! کبر اختصاص به خدای یکتا دارد ولی در من عزّت نفس است که خداوند در قرآن می‌فرماید: درحالی‌که عزّت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است. (منافقون/۸)». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۱۲  بحار الأنوار، ج۲۴، ص۳۲۵ @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی پیرامون آیه ۱۰ ⭐️عَنْ عَمَّارٍ الْأَسَدِی عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَلَایَتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ أَهْوَی بِیَدِهِ إِلَی صَدْرِهِ فَمَنْ لَمْ یَتَوَلَّنَا لَمْ یَرْفَعِ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا. 👈 عمّار بن‌ یقظان اسدی گوید: امام صادق درباره‌ی آیه: إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ فرمود: «ولایت ما اهل‌بیت است اشاره به سینه خود کرد هرکه ولایت ما را نداشته باشد، عمل صالحی از او پذیرفته نیست». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۱۴  الکافی، ج۱، ص۴۳۰/ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۱۸۲/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۴۶۸/ البرهان/ نورالثقلین @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
مسابقه ی تفسیر سوره ی مبارکه ی امشب در مسجد برقرار است
۴۳۷ ۴۳۸.aac
17.58M
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ سوره ی مبارکه ی صفحه ی ۴۳۷ و ۴۳۸ ۱) مقایسه هایی بین مؤمن و کافر در قالب مثال زنده و مرده / بینا و نابینا / سایه و حرارت ۲) در هر امتی نذیر وجود دارد به دلیل « فیها » ممکن است نذیر خارج از آن امت باشد و از خودشان نباشد چون نفرمود « منها » ۳) نذیر برای مجموعه ی امت می آید نه برای تک تک افراد پس ممکن است بعضی از انسان ها حرف نذیر به آنان نرسیده باشد که تعبیر شده به مستضعف ۴) رنگ‌ های مختلف در میوه ، کوه ، انسان و جنبندگان ۵) منظور از علما که از خداوند خشیت دارند ۶) توضیح ترکیب بین دو اسم عزیز و غفور ۷) چه کسانی به تجارتی که نابود نمی شود امید دارند ۸) ترکیب دو اسم غفور و شکور ۹) کسانی که کتاب قرآن را به ارث بردند سه دسته اند
ص ۴۳۹.aac
16.55M
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ صفحه ۴۳۹ سوره ی مبارکه ی ۱) خلائف اگر جمع بیاید با خلیفه که مفرد است متفاوت است ۲) دعوای موحد با مشرک سر خالقیت نیست بلکه سر تدبیر امور است. ۳) توضیح اینکه تدبیر بدون خلق نمی شود پس هر کسی که خالق است همان او مدبر است ۴) مشرکین هیچ دلیل قانع کننده ای برای ادعای خود ندارند ۵) مخلوق همچنانکه که در اصل وجود ، احتیاج به خالق دارد در ادامه هم محتاج است ۶) ترکیب دو اسم حلیم و غفور ۷) قسم مشرکین بر این ادعا که اگر برای ما هم نذیر می آمد از همه هدایت مند تر می شدند ولی به دلیل استکبار و مکر نذیر را انکار کردند ۸) توضیح در مورد اینکه با مکر کار پیش نمی رود ۹) سنت خدا، منظور از تبدیل و تحویل در سنت خداوند ۱۰) چرا خداوند ظالمین را بخاطر ظلمشان مواخذه نمی کند ؟
ص ۴۴۰.aac
17.1M
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ صفحه ی ۴۴۰ سوره ی مبارکه ی ۱) فضیلت سوره یس ۲) اسامی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در قرآن ۳) قریش قومی بودند که برایشان نذیر نیامده بود ۴) آیه ای برای مخفی شدن از دید دشمن ۵) محافظت شدن پیامبر اکرم در قبال نقشه های قتل توسط مشرکین با سوره یس
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی بالا رفتن کلمه ی توحید با عمل صالح ⭐️ الرّسول إِنَ لِکُلِ قَوْلٍ مِصْدَاقاً مِنْ عَمَلٍ یُصَدِّقُهُ أَوْ یُکَذِّبُهُ فَإِذَا قَالَ ابْنُ آدَمَ (وَ صَدَّقَ قَوْلَهُ بِعَمَلِهِ رَفَعَ قَوْلَهُ بِعَمَلِهِ إِلَی اللَّهِ وَ إِذَا قَالَ وَ خَالَفَ عَمَلُهُ قَوْلَهُ رَدَّ قَوْلَهُ عَلَی عَمَلِهِ الْخَبِیثِ وَ هَوِیَ بِهِ إِلَی النَّار. 👈 پیامبر اکرم هر گفتاری، باید یک مصداق عملی داشته باشد که آن را تأیید نموده یا تکذیب کند. هرگاه انسانی، با زبان خود سخنی بگوید و به آن سخن خود جامه عمل بپوشاند، سخن او به واسطه عملی که انجام داده، به سوی خداوند بالا می‌رود. امّا اگر سخنی بگوید به آن جامه عمل نپوشاند، سخنش نیز به عملش بازگردانده می‌شود و او را به آتش می‌کشاند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۱۴  بحار الأنوار، ج۶۶، ص۶۴/ نورالثقلین/ البرهان @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی ⭐️ عَنْ عَمَّارٍ الْأَسَدِی عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَلَایَتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ أَهْوَی بِیَدِهِ إِلَی صَدْرِهِ فَمَنْ لَمْ یَتَوَلَّنَا لَمْ یَرْفَعِ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا. 👈عمّار بن‌ یقظان اسدی گوید: امام صادق درباره‌ی آیه: إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ فرمود: «ولایت ما اهل‌بیت است اشاره به سینه خود کرد هرکه ولایت ما را نداشته باشد، عمل صالحی از او پذیرفته نیست». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۱۴ الکافی، ج۱، ص۴۳۰/ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۱۸۲/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۴۶۸/ البرهان/ نورالثقلین @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی پیرامون آیه ۱۱ عبارت « ینقص من عمره » ⭐️مَا نَعْلَمُ شَیْئاً یَزِیدُ فِی الْعُمُرِ إِلَّا صِلَهًَْ الرَّحِمِ حَتَّی إِنَّ الرَّجُلَ یَکُونُ أَجَلُهُ ثَلَاثَ سِنِینَ فَیَکُونُ وَصُولًا لِلرَّحِمِ فَیَزِیدُ اللَّهُ فِی عُمُرِهِ ثَلَاثِینَ سَنَهًًْ فَیَجْعَلُهَا ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِینَ سَنَهًًْ وَ یَکُونُ أَجَلُهُ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِینَ سَنَهًًْ فَیَکُونُ قَاطِعاً لِلرَّحِمِ فَیَنْقُصُهُ اللَّهُ ثَلَاثِینَ سَنَهًًْ وَ یَجْعَلُ أَجَلَهُ إِلَی ثَلَاثِ سِنِینَ. 👈 امام صادق علیه‌السلام ما چیزی که عمر را به جز افزایش دهد، نمی‌شناسیم؛ تا آنجا که شخصی سه سال از عمرش مانده و صله‌ی رحم می کند و خدا سی سال به عمرش می افزاید و آن را سی‌وسه سال میکند؛ و شخص دیگری، عمرش سی‌ و سه سال است و قطع رحم میکند؛ خدا سی سال از عمرش را کم میکند و سه سال می‌کند». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۱۸  وسایل الشیعهًْ، ج۲۱، ص۳۵۶/ نورالثقلین/ البرهان @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی ⭐️الصّادق تَجَنَّبُوا الْبَوَائِقَ یُمَدَّ لَکُمْ فِی الْأَعْمَارِ. 👈امام صادق علیه‌السلام از گناه و ستم دوری کنید، عمرتان طولانی می‌شود. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۲۲  بحرالعرفان، ج۱۳، ص۱۸۹/ نورالثقلین @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀
تفسیر روایی سوره ی مبارکه ی توضیح معنای قطمیر ⭐️علی‌بن‌إبراهیم مَا یَمْلِکُونَ مِنْ قِطْمِیرٍ قَالَ: الْجَلْدَهًُْ الرَّقِیقَهًُْ الَّتِی عَلَی ظَهْرِ النَّوَاهًِْ. 👈علیّ‌ بن‌ ابراهیم ما یَمْلِکُونَ مِنْ قِطْمِیرٍ؛ [قِطْمِیرٍ یعنی] پوست نازکی که بر پشت هسته است. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۴۲۴ القمی، ج۲، ص۲۰۸/ نور الثقلین @Tafsirmasjed 🍀🍀🍀