گزارش نهایی کار آزمایی بالینی ترکیب گیاهی معروف به داروی امام کاظم ع شامل هلیله سیاه مصطکی و شکر سرخ بروی بیماران بستری کرونایی در بیمارستان پیمانیه جهرم
دارای کد اخلاق و ثبت شده در سایت کار آزمایی بالینی
نتیجه این بررسی که برای انتشار در مجله علمی ارسال شده نشان دهنده تاثیر مثبت این ترکیب گیاهی در کاهش طول درمان بیماران بستری کرونایی و کاهش عوارض بیماری بوده است
البته محقق پیشنهاد کرده است لازم است در فاز بعدی بروی تعداد بیشتری بیمار کرونایی بستری بررسی شود
منبع گزارش کامل در
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.27.21256221v1.full
💠 انجمن تغذیه سالم یزد
🆔 https://eitaa.com/TaghziyeSalemYZ
🆔 t.me/joinchat/AAAAAEU48eQxmRrsjoMQLQ
✅ تدابیر طب سنتی ایران بر اساس نسخه هشتم پروتکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت
⭕️ شامل تدابیر پیشگیری، درمان و پس از بهبود
https://zaya.io/stats/171485/overview
💠 انجمن تغذیه سالم یزد
🆔 https://eitaa.com/TaghziyeSalemYZ
🆔 t.me/joinchat/AAAAAEU48eQxmRrsjoMQLQ
آشنایی با نظامِ سادهشده، کاربردی و عمومی سلامت و سبکزندگی اسلامی.pdf
295.7K
آشنایی با نظامِ سادهشده، کاربردی و عمومی #سلامت و سبکزندگی اسلامی
#ویرایش_چهارم
♻️مرور مطالب مفید؛ درباره کرونا
🎙سخنرانی های کاربردی با موضوع پیشگیری و درمان کرونا
1⃣ تجربه درمان صد درصدی و کاملا موفق بیماران کرونایی
بدون هیچ فوتی
حتی بیماران با 25 درصد کارایی ریه
حتی بیماران سرطانی مبتلا به کرونا
حتی افراد مسن بالای هشتاد سال و ...
👨🔬دکتر رضازاده پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی اصفهان
🔗https://eitaa.com/medadrangii/21686
2⃣ چکیده تجربیات درمانی بسیار مفید 8 ماهه جناب آقای دکتر دهقانپور از یزد در باب درمان کرونا
🔗https://eitaa.com/medadrangii/18980
3⃣ چگونه کرونا نگیریم👌
#ارزان
#دردسترس
#راحت
👨🔬دکتر اسماعیلی متخصص طب سنتی
🔗 https://eitaa.com/medadrangii/21718
هدایت شده از اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
🔴 #اطلاعیه #قرارهفتگی
⚫مجلس ختم به مناسبت روز در گذشته مرحومین #دکتر_محمد_حسین_فرج_نژاد و همسر و سه فرزندشان
🛑 حضوری
🎙 سخنران :
💠 حجتالاسلام مهدوی نژاد
🎙 مداح :
💠 کربلایی محسن محمدی پناه
🗓 شنبه ۲مرداد ماه ۱۴۰۰
🕘 همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء
🔰 خیابان حضرت مهدی علیه السلام
#جوار_مزار_همسر_استاد_اشرف_آهنگر
📌 مراسم در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می گردد.
➖➖➖➖➖
╔•═•═•═•═•╗
💌 @idoyazd
╚══════
✉️ نامه ی جمعی از پزشکان،اساتید دانشگاه و حوزه و برخی اندیشکده های حوزوی و دانشگاهی به رئیس جمهور منتخب
بسم اللّه الّرحمن الّرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید ابراهیم رئیسی
منتخب دوره سیزدهم ریاست جمهوری
سلام علیکم
گروهی از پزشکان،اساتید دانشگاه های مختلف کشور و پژوهشگران و اساتید حوزه های علمیه، پس از ماه ها پژوهش، مطالعه و تحقیق و ارزیابی از وضعیت نظام بهداشت، درمان و سلامت کشور پیشنهاداتی به منظور اصلاح سیاست ها، اجرای دقیق قوانین و بکارگیری نیروهای خدوم در این حوزه ارسال می دارند.
امید است با عنایات باری تعالی و روحیه ی تحولی و جهادی جنابعالی این پیشنهادات به منصه ی اجرا برسد:
١) طبق بند ١-٢ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت در سال ١٣٩٣، بایستی سیاست ها و مقررات ابلاغی وزارت بهداشت با لحاظ تقدّمِ پیشگیری بیماری بر درمان صورت پذیرد لکن بی توجهی مسئولین بهداشت و درمان کشور به این اصل مهم و دینی، منجر به آسیب های جدیدی به سلامت مردم شده است به طوری که امروز اندک شمارند خانواده ای که در آن عضوی سالم و بدون رنج و درد بیماری یافت شود. وضعیت اسفناک سلامت مردم را در آئینه آمار و ارقام های مستند وزارت بهداشت بهتر می توان مشاهده نمود. به عنوان نمونه در سال ١٣٩٧ از مجموع ٣٩٠ هزارفوتی کشور،علت فوت قریب به ۴٠ درصد، بیماری های قلبی و عروقی بوده است یعنی چیزی معادل به روزانه ۴١٩ نفر. در همین سال بیش از ١٠ درصد از هموطنان به علت سرطان فوت کردند، به عبارتی معادل روزانه ١١٧ نفر. امروز حدود ١٠درصد از جمعیت کشور به بیماری دیابت دچار هستند. آیا مستحضر هستید طبق آمار وزارت بهداشت در هر سه دقیقه یک پا در ایران به علت این بیماری قطع میشود؟ آیا می دانید در ایران سالانه ١٠٠ هزار نفر به علت فشارخون فوت میکنند؟ آیا این وضعیت دردناک بیماری ها حاصل از یک نظام تغذیه ای سالم و پیشگیرانه است؟! آیا بهتر نیست بجای ساختن بیمارستان با اصلاح نظام سبک زندگی برای مردم سلامتی و حیات به ارمغان بیاوریم؟
آیا رخداد روزانه بیش از ١٠٠٠ سقط جنین، حاصل یک نظام بهداشت و درمان مبتنی بر ارزش های اسلامی است یا میراث نظام های طاغوتی گذشته و حاصل از نفوذ فرهنگ غربی است؟
٢- پیشنهاد می شود در مسئولیت های مربوط به این حوزه افرادی را به خدمت منصوب نمایید که به علت فعالیت در بخش تولید یا واردات دارو و تجهیزات پزشکی دچار تعارض منافع نشوند. متأسفانه نادیده گرفتن این مهم، موجب عدم اجرای قوانین و رسیدن آسیب جدیدی به سلامت مردم شده است. البته صورت دیگر تعارض منافع زمانی است که نان گروهی از پزشکان به بیمار شدن مردم وابسته است، آنگاه اگر عنصر ایمان و تقوا در آن ها قوی نباشد، دیگری تلاشی برای اجرای سیاست های مربوط به پیشگیری از بیماری صورت نمی گیرد.
٣-به مسئولین امر در این حوزه تأکید شود به جای قرائت و اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان های بین اللملی تحت نفوذ استکبار جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت (WHO) که سابقه ی خباثت هایشان در مسئله کنترل جمعیت، سقط جنین و تألیف و اجرای بخش هفتم سند توسعه پایدارِ ٢٠٣٠ در بسیاری از کشورها از جمله ایران، بر همگان روشن است،از ظرفیت پزشکان بومی،متخصص و مؤمن کشور استفاده شود.
۴- مستند به بند ١٢ سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت در سال ٩٣، وزارت بهداشت مکلف به"بازشناسی، تبیین،ترویج،توسعه ونهادینه کردن طب سنتی" می باشد؛ پیشنهاد می شود به جای ادامه ی برخی بی توجهی ها و لجاجت های غیر استدلالی و غیر علمی که بعضاً ریشه در به خطر افتادن منافع برخی افراد دارد،از ظرفیت طب اسلامی-سنتی که از مزیّت هایی چون تقدم پیشگیری بر درمان،عوارض بسیار ناچیز،هزینه کم درمانی و تشخیصی برای مردم و کشور و منطبق بودن با اصول و مبانی دینی برخوردار است، در دولت حضرتعالی بهره گیری حداکثری صورت گیرد. در دولت های یازدهم و دوازدهم نه تنها طب اسلامی-سنتی هیچ سهمی در بودجه ی کشور نداشته است، بلکه با ایجاد برخی از موانع،از خدمت رسانی این جریان به سلامت مردم جلوگیری شده است.امید داریم اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از طب سنتی و اسلامی منجر به سلامت مردم،پیشگیری از بیماری و جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی کشور و کاهش هزینه های درمانی مردم عزیز شود.
۵- باتوجه به وجود آموزه های بسیار وغنی وحیانی درحوزه ی سلامت، امید است دولت سیزدهم به عنوان یک دولت اسلامی، با بهره گیری از پژوهشگران حوزه های علمیه، بتواند زمینه را برای تولید و عملیاتی شدن نظام سلامت اسلامی که با محوریت وحی و حاصل یک جریان تقومی بین اندیشه های وحیانی،تجربی و عقلی است، فراهم کند و ان شاءالله این گام، قدمی مؤثر در تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
در آخر برای حضرتعالی و همه ی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی اخلاص و عاقبت بخیری می کنیم
٣ مردادماه ١۴٠٠
@TaghziyesalemYZ
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
۶
خیلی از آدمهای بزرگ و موفق مسئولیتپذیرند ولی «حسین»، «مسئولیتساز» بود. نمیشد چند دقیقه کنارت بنشیند و بعدش احساس نکنی عجب! چه مسئولیت سنگینی در عالم داری. و اینقدر دردمندانه میگفت که تمام وجودت درد میکشید. تو را متوجه فلسفهی انسانیتت میکرد. مداومت در ارتباط با او دمای انسانیت را بهقدری بالا میآورد که به جوش میآمدی و ناخودآگاه «قیام» میکردی. لحظات آخر وداع با پیکرش در حسینیهی امیرچقماق یزد یکی از خانمهایی که اخیراً در یکی از دورهها پای مباحث استاد فرخنژاد بود خواهش میکرد: «از طرف من از استاد حلالیت بطلبید. چون با وجود بچهی کوچکی که دارم نمیتوانم برخی تکالیفی که ایشان گفتند را انجام بدهم. ما شرمنده ایشان هستیم!»
۷
بعضی از کلمات با «حسین» برایم معنی واقعی پیدا میکند؛ «عمیق»، «جدی»، «پُرکار»، «قانع»، «بیادعا». یعنی اندیشه، رفتار و کردارش تجسمبخش فضائلی بود که یک «مؤمن مجاهد انقلابی» به تعبیر حضرت آقا در وجودش موج میزند.
۸
«حسین» تجلی «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ» بود. حضرت آقا در تفسیر آیه 256 سوره بقره اشاره میکنند: «فرمود: فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لَاانفِصامَ لَها؛ این یک معرفتی است، این یک اصل است؛ کفر به طاغوت و ایمان به خدا. یعنی ما همهی عالم وجود را تقسیم میکنیم به دو قسمت: یک قسمت منطقهی نفوذ طاغوت است، باید به آن کفر ورزید؛ یک قسمت منطقهی نفوذ الله است، باید به او ایمان آورد، باید او را باور کرد؛ هویّت ایمانی در مقابل هویّت کفر...» شالودهی همه مباحثی که در فلسفهی علم، فلسفه هنر، ماهیت سینما و رسانه، فلسفه طب، غربشناسی، دشمنشناسی، فلسفه سیاست و... از او میشنیدیم همین ایجاد «هویت ایمانی در مقابل هویت کفر» بود. روی همهی وایتبردها و تختهسیاههای کلاسهایش عالم را با یک خط عمودی تقسیم میکرد به منطقهی نفوذ الله و منطقهی نفوذ طاغوت. این مسئله و ملکهی تمام زندگی شخصیاش هم بود. کارها و رفتارهای شخصی و خانوادگیاش هم در منطقهی الله جا داشت و برای همین هم برای برخی رفتارهایش تعجببرانگیز بود.
۹
انقلابیبودن «حسین» ترازی داشت که شاید خیلی از ماها نسبت به این تراز فاصله داریم. قطبنمای حرکتش متأثر از تمایلات و اجتهاد شخصی نبود. همواره متوجه امامین انقلاب اسلامی بود و برای همین مسئلهی اولش، مسئلهی اول جهان اسلام بود. یعنی آرمان آزادی قدس شریف و محو اسرائیل و صهیونیسم از جهان. این مسئله خیلی نیاز به توصیف و نقل خاطره ندارد. نیاز به تأمل دارد که چگونه یک مؤمن خود را تماماً در جنگ حق و باطل میبیند و در جبههی حق نگاه همه را متوجه به ماهیت، هویت، مأموریت، نقشه و ابزار شیطان و اصحابش میکند. پس تمرکز او در مسئله ضدیت با صهیونیسم جهانی یک برداشت شخصی از اولویت نبود. منبعث از موقف مجاهدت او بود در نزاع جهانی حق و باطل.
۱۰
«حسین» با این نحوه عروجش در شام عرفه و شب عید قربان با تمامی اعضای خانواده عزیزش برای همه رفقا و دوستان نکتهای ناب داشت و آن هم: «ضرورت جهاد و مبارزه خانوادگی». حتماً این تقدیر که حقیقتاً برای همهی ما جانسوز بود، پیامآور معیت خانوادگی او بود در عرصه مبارزه. خداوند همهی آنان را در سفر به جهان آخرت همراه و همسفر کرد تا سیر اصلی حیات و این زندگی بدون وقفه ادامه یابد و این تلخی دنیایی این داغ را برای او و عزیزانش شیرین میکند.
۱۱
امروز در عالم ظاهر «حسین» رفته است و کتابها و آثاری از او به یادگار مانده. اما حقیقت آنست که «حسین» مانده است و به اعتبار همهی لحظات مجاهدتش و همهی انسانهای دلبستهاش همچنان در مسیر مبارزه با طاغوت حضور دارد و این حضور مرهون لطف الهی به همهی آنانیاست که در راه حق جان و مال و عزیزانشان را فدا کردند.
«وَلاتَحسَبَنَّالَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِاللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ؛ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زندهاند، و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند...» (۳)
۱۲
میماند یک دعا:
خدایا برادر عزیزمان «محمدحسین فرجنژاد» را با برادر شهیدمان «محمدحسین محمدخانی» در رجعت موعود بازگردان تا بار دیگر در رکاب ولیاللهالاعظم جانی دوباره تقدیم کنند.
🚩🚩🚩
انشاءالله
سیداحمد عبودتیان
------‐--------------------------------------
(۱) بقره/ آیه ۲۶۹
(۲) امام صادق علیهالسلام، اصول کافی، جلد ۲، ص ۱۲۸
(۳) آل عمران/ آیه ۱۶۹