eitaa logo
طاها مهاجر | محمد سالار
26 دنبال‌کننده
90 عکس
21 ویدیو
15 فایل
سوره انفال: ‎﴿وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ الله ...[آیه ٧٤]﴾‏ به سوی حق و حقیقت مهاجرت کنیم... یادداشت‌های محمد سالار راوندی @MohammadSalar14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مشاهده و تبیین فتنه‌ها، کار هرکسی نیست 🌸 در الهی است که سراج منیر می‌شوید ، روزتون مبارک ✍️ محمد سالار #️⃣ @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
💬 مجلسی که قرار بود اسلامی رو ریل‌گذاری کند، با تصویب علیه گام دوم انقلاب اسلامی شمشیر کشید! reba.ir/banking-plan ✍️ محمد سالار #️⃣ @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
🔰«دولت» مرکزی است که باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کند، قوه قضائیه مرحله آخر قرار می‌گیرد 💠 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 💬 به اعتقاد من مرکزی که باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کند، دولت است و قوّه قضاییّه در مرحله آخر قرار می‌‏گیرد. باید دولت سینه سپر کند و به میدان بیاید و مبارزه با مفاسد اقتصادی را به ‏جد بخواهد. آن‏‌جایی که لایحه می‏‌خواهد، تنظیم کند و بلافاصله به مجلس بدهد و از مجلس مطالبه کند. وقتی لایحه می‏‌آید به شکل قانون می‌‏شود؛ به ‏دقّت اجرا کند. آن‏‌جایی که محتاج قانون نیست، بخشنامه‌‏های گوناگون و تصویب‌‏نامه‌‏های دولت کفایت می‏‌کند. بالاخره به‏ جد دنبال کند؛ باید این مسأله را جدّی بگیریم. ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔺پ.ن: آیت الله رئیسی برای مبارزه با فساد، تشخیص صحیح و درستی گرفته است، مهم‌تر از آن، مطالبه از ایشان است که طرح و برنامه‌تان برای مبارزه با فساد چیست؟ هشت شاخص برای انتخاب درست ۱. دارای مدیریت و کفایت ۲. با ایمان ۳. معتقد به جوانان ۴. عدالت‌خواه و ضدفساد ۵. مردمی ۶. امیدوار ۷. معتقد به توان‌مندی‌های داخل ۸. دارای عملکرد انقلابی و جهادی @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
تعقیبات پیروزی: تسبیح ◀️ استغفار ◀️ طلب مغفرت ◀️ مغرور نشدن ◀️ از خودمان ندانیم، از خدا بدانیم. 💠 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 💬 در مواجهه‌ی با پیروزی‌ها قرآن به ما درس می‌دهد: اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ، وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا، فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَ استَغفِرهُ اِنَّه کانَ تَوّابًا (سوره‌ی نصر، آیات ۱ تا ۳)؛ نمی‌گوید خوشحالی کن، مثلاً برو وسط میدان شعار بده؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک؛ [می‌گوید] برو تسبیح کن؛ این مربوط به تو نیست، مربوط به خدا است؛ استغفار کن. در خلال این حرکت ممکن است یک غفلتی از تو سر زده باشد، از خدای متعال طلب مغفرت کن؛ در برخورد با حوادث مثبت این‌جوری باید برخورد کرد: دچار غرور نشدن، و از خدا دانستن که «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللهَ رَمىٰ» (سوره‌ی انفال، بخشی از آیه‌ی ۱۷). این اغترار به نفْس و اغترار [نسبت] به خدا که انسان غرّه بشود، [درست نیست]؛ «فَحَقُّ لَکَ اَن لا یَغتَرَّ بِکَ الصِّدّیقون» (صحیفه‌ی سجّادیّه، دعای سی‌ونهم)؛ در دعای صحیفه‌ی سجّادیّه [آمده] که صدّیقون هم نبایستی اغترار پیدا کنند به تو که بگویند «ما که دیگر با خدا وضعمان روشن است و ...»؛ نخیر، خدای متعال با صدّیقون هم رودربایستی ندارد؛ [اگر] یک وقت خطائی بکنند، ضربه را خواهند خورد. کاری که انجام می‌گیرد، کار خوبی را که انجام گرفته، از خودمان ندانیم، از خدا بدانیم. ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
💐 دنیا گناهی ندارد! 🔹 از صلوات‌الله علیه نقل شده که الدُّنْيَا سُوقٌ‏ دنیا یک بازار است اگر درست کار بکنی سود می‌بری اگر غافل بشوی و همت نکنی ضرر می‌کنی هم سودش دست خودت است هم ضررش دست خودت است اگر وارد این بازار بشوی با همت کار درست انجام بدهی سود می‌بری اگر شیطنت و تنبلی کنی کلاه مردم را برداری کلاهت را برمی‌دارند، دنیا سخت به تو می‌گذرد آخرت هم عذاب باید بکشی پس دنیا گناهی ندارد بی‌خود به این دنیا مذمت نکن. ۱۳۸۹/۰۶/۰۷ ☑️ @mesbahyazdi_ir #️⃣ @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
🔰 سود و زیان 🔹 چون نیمه ماه پر برکت ذي‌حجّة متعلق به حضرت هادی امام دهم (سلام‌الله‌عليه) است، اين بیان نورانی را از آن حضرت نقل کنیم، فرمود: «الدُّنْيَا سُوقٌ رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛[تحف‌العقول، النص، ص۴۸۳] فرمود: دنیا یک بازاری است یک عده سود می‌برند، یک عده زیان می‌کنند. یک عده عمر می‌دهند در برابر چیزی را می‌گيرند که با عمرشان با هم آمیخته است. وقتی ذات اقدس الهی اعلام کرد من بيش‌تر می‌خرم،[الصحيفة‌السجادية، دعای چهل‌وپنجم؛ «وَ أَنْتَ‏ الَّذِي‏ زِدْتَ‏ فِي السَّوْمِ»] با من معامله کنید، سرّش اين است که عوض و معوّض هر دو را خدا به انسان بر می‌گرداند. اگر کسی با دیگری یعنی با شیطان معامله کرد، عوض و معوض هر دو را او می‌برد. اگر کسی خدایی ناکرده راه باطل را طی کرد، حیثیت و حیات خود را به شیطان داد، یک؛ آن‌چه را هم که گرفت باید برابر میل شیطنت و شیطان عمل کند، دو؛ یعنی عوض و معوض هر دو را او می‌برد؛ اما اگر با ذات اقدس الهی معامله کردیم, این‌طور نیست که جان ما را بگیرد و چیزی به ما بدهد. 🔹 این‌که فرمود: ﴿إِنَّ اللّهَ اشْتَرَي مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ [گزیده‌ای از آیه ۱۱۱ سوره توبه]﴾، به این معنا نیست که جان ما را می‌گيرد و بهشت به ما می‌دهد؛ بهشت را به ما داد ما چه کنيم بی‌جان!؟ جان با بهشت را، یعنی عوض و معوَّض هر دو را به ما می‌دهد. بیان نورانی امام دهم ما حضرت هادی (سلام‌الله‌عليه) این است: «الدُّنْيَا سُوقٌ»؛ دنیا بازار است، «رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛ یک عده در اين تجارت سود بردند تا آخرین لحظه حیثیت آن‌ها دستشان است، محصول کارشان هم دستشان است و چیزی را از کف ندادند «وَ خَسِرَ آخَرُونَ»؛ یک عده‌ای هم خسارت دیدند، عوض و معوض هر دو را در اختیار شیطان قرار دادند. 💬 علامه جوادی آملی، سخنرانی عمومی، ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ #️⃣ @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاه‌آبادی (ره) که استاد عرفان و اخلاق امام خمینی (ره) هستند، در کتاب یکی از مرض‌های مزمن و مهلک جامعه‌ی اسلامی رو «افتراق مسلمین و انفصام خیط اخوت از میانه آن‌ها» می‌داند که «به‌واسطه اختلاط با اجانب که موجب اضمحلال معاش و معاد» می‌شود. این بیانات در چه زمانی گفته شده؟ آیا امروز مبتلا به این مریضی نشدیم؟ وقتی ما برخلاف قواعد الهی بر روی زمین گام برمی‌داریم، بایستی منتظر نابودی و خسران زندگی دنیوی و اخروی خویش باشیم. این اختلاط با اجانب، ممکن است از طریق نفوذ فردی، جریانی، علمی و فرهنگی انجام شود. محتوای این نفوذ، هم‌اکنون در دانشگاه‌های ما به مثابه موجود هستند؛ علومی که مبنای آن صرفاً مادی، غیرالهی و غیرتوحیدی می‌باشند. این علوم (حتی با روی‌کرد التقاطی)، سربازانی برای اندیشه و تفکر حاکم بر پارادایم اومانیسم تربیت می‌کند. این سربازان (چه در مقام استاد و چه در مقام نخبه یا دانشجو) در نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور، این قواعد رو به گفتمان عمومی تبدیل کرده و در سطوح مختلف، مدیریت و کنترل می‌نمایند. و یک زمانی هم هست که اختلاط با اجانب از طریق رابطه برقرار کردن با نظام سلطه به نام "مذاکره" راه رو برای شناسایی نقاط قوت و ضعف دشمنان و معاندین انقلاب اسلامی باز می‌کند. وقتی دشمن از ما شناخت کافی داشته باشد، از طریق تغییر اولویت‌ها و با استفاده از قواعد خود در زمین ما، ضربه‌های نرم اما مهلکی رو برپیکره نظام جمهوری اسلامی وارد می‌‌سازد. این روند به آسانی از سوی جریان وابسته فکری و جریانی به طاغوت، اجرایی و عملیاتی می‌شود. دولت آقای روحانی با فریب و اغوای مردم، کلید حل مشکلات رو در دست کدخدا [نه ذات اقدس الهی] دانست و افزود که "بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند... آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است". حتی با فریب و وسوسه به کمک جناب روحانی آمد تا مردم رو امیدوار کنند که مشکلات ما حتی توسط غیراله نیز حل می‌شود! این هم گونه‌ای جدید از می‌باشد؛ مرحوم آیت الله حائری‌شیرازی (ره) «استعمار نوین» رو تعطیلی فکر معنا می‌فرمایند: تعطیلی فکر نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید بلکه به آن معنی که فرصت ندهند شما فکر کنید. به‌جای این‌که تفکر کنیم که منشأ و چرایی پدید آمدن مشکلات چیست و راه حلی برای مسائل پدید آمده پیدا کنیم، "محصول" رو در اختیار ما قرار می‌دهند! هرچند در طول چند دهه گذشته پس از انقلاب اسلامی با نظام سلطه بارها مذاکره کردیم، که نتیجه هر بار مذاکره، بدعهدی و نیرنگ طرف نظام سلطه بود. چرا عبرت نگرفتیم؟! چون شاخص‌های غدر و غدار در شورای عالی امنیت ملی به دکترین امنیت ملی و در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به دکترین سیاست خارجی تبدیل نشده بود. واژه‌‌ی «ﻏﺪر» و «ﻏﺪار» در ﻧﻬﺞاﻟﺒﻼﻏﻪ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) ﻃﻨﯿﻦ وﯾﮋه‌ای دارد. «ﻏﺪار» از دﯾﺪ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) ﮐﺴﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺲ از ﻣﺬاﮐﺮه، ﻫﻤﻪی ﺗﻮاﻓﻘﺎت را ﻧﻘﺾ ﻣﯽﮐﻨﺪ. در واﻗﻊ، اﺻﻞ ﻣﺬاﮐﺮه و دﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ ﺑﺮای «ﻏﺪار» ﯾـﮏ ﻧﯿﺮﻧﮓ و ﺣﯿﻠﻪ اﺳﺖ. ﻫﺪف ﻏﺪار آن ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ او در ﻣﺬاﮐﺮه ﻣﻄﺮح ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﺮ آن ﺗﻮاﻓﻖ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺑﻠﮑﻪ اﺑﺘﺪا ﺧـﻮد ﻣـﺬاﮐﺮه، و ﺳﭙﺲ ﺣﯿﻠﻪای ﮐﻪ در ﭘﺲ ﻣﺬاﮐﺮه ﻣﺪﻧﻈﺮ دارد ﻣﻄﻤﻊ ﻧﻈﺮ اوﺳﺖ. در ﻧﺘﯿﺠﻪ او ﻫﯿﭻﮔﺎه ﺑـﻪ ﺗﻮاﻓﻖ ﭘﺎیﺑﻨﺪ ﻧﯿﺴﺖ. این‌جا جمهوری اسلامی است؛ چرا خبری از چنین معیارهایی در دکترین‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های ما نیست؟! امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به مدت هشت‌سال دیگر به صورت کاربردی و عملی به مردم ثابت نمودند که هیچ‌گاه نبایستی به اعتماد کرد. پس چه موقع زمان اعتماد ما به ذات اقدس الهی فرا می‌رسد؟ آیا برای حل مشکلات به سمت ثقلین (قرآن کریم و عترت معصومین علیهم‌السلام) و امامان انقلاب اسلامی می‌رویم؟ این‌جا مردم تصمیم‌گیر هستند. @TahaMohajer1444 TahaMohajer.blog.ir
هدایت شده از مبارز راوندی
☑️ همه‌ شهدا به آن غبطه می‌خورند! ▪️شما فکر می‌کنید چقدر انسان ها به برکت حضرت ابوالفضل علیه السلام -از اولی که شهید شده‌اند تا روز قیامت - به حوائج‌شان می‌رسند؟ مشکلاتشان حل می‌شود و گناهانشان آمرزیده می‌شود؟! ▫️وقتی ایشان آن روز در صحنه کربلا هنرنمایی کردند، چند ساعت طول کشید؟ اصلاً فرض کنید یک عمل چند روزهای بود اما به یک مقام رسیدند که "یَغْبِطُهُ بِها جَميعُ الشُّهَداء" همه شهدای عالم انسانیت به آن غبطه می‌خورند. ▪️این چه مقامی است؟ وقتی کار اوج گرفت و به آن حدی رسید که تشخیص آن مشکل است؛ مقاومت مشکل است؛ پاداشش این جور می‌شود. ۱۳۸۸/۸/۱۷ 🏴 @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
▪️دکتر خاندوزی (وزیر اقتصاد و دارایی) مدعی شدند که "خلق پول باید تولیدآفرین باشد نه تورم‌زا"! ◀️ دو سؤال: ۱. آیا آقای خاندوزی اطلاع دارند که حکم «خلق پول از عدم» حرام و اکل مال به باطل است؟ ۲. آیا می‌دانند که خلق پول (بخوانید چاپ کارنسی یعنی پولی که ارزش ذاتی و ثابت ندارد) از موانع تولید است؟ این ادعا زمانی شدنی است که موضوع «پول چیست؟» و مسئله ارزش پول در اسلام تبیین شود. ✍️ محمد سالار @TahaMohajer1444
🔰 امام خمینی(ره): هجرت یک معنای بزرگ است و از همه هجرت‌ها [مهم‌تر] هجرت از خودبینی و از انانیت نفس و هجرت از خود به خداست. ۱۳۵۸/۱۰/۱۶ 🔺 جامعه‌ی مهدوی، جامعه هجری است، نه جامعه مدنی! جامعه‌ی هجری، جامعه‌ای‌ست که با ولایت الله از انگاره‌های باطل به انگاره‌های حق هجرت می‌نمایند. محمد سالار @TahaMohajer
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دانشمندانی که به کفر و الحاد خود اعتراف می‌کنند 📚 کتب آن‌ها در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تدریس می‌شوند ولی خبری از تدریس و تعلیم علم توحیدی در دانشگاه‌ها نیست! ☑️ برشی از فیلم سینمایی «خدا نمرده است (محصول ۲۰۱۴)» Gods Not Dead 2014 @TahaMohajer
🔰 هر شب خودتان را کنید 🔻 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): خب، انسان به بعضی گناه‌ها عادت کرده، بعضی گناه‌ها را کوچک شمرده و به آنها تن داده. سال نو یکی از کارهائی که میشود کرد، همین است؛ آدم ببیند چطور میشود گناهان را کم کرد؛ یعنی بنویسند. 🔹 پارسال یا پیرارسال بود که من شرح حال شهید افشردی (باقری) را می‌خواندم - به نظرم شرح حال ایشان یا یکی دیگر از همین شهدا بود - در آن‌جا ذکر شده بود که ایشان هر روز خطاهای خود را می‌نوشته؛ همین که در توصیه‌ی علمای اخلاق و در توصیه‌های بعضی از احادیث و این‌ها هم هست که خطاهای خودتان را بنویسید، هر شب خودتان را محاسبه کنید. او این چیزها را روی کاغذ می‌نوشته. ماها رومان نمی‌شود خودمان بنویسیم، روی کاغذ بیاوریم، علنی کنیم؛ ولو بین خودمان و کاغذ. 🔺 او در یادداشت‌های خود نوشته بود که مثلاً من شب دیدم امروز این چند تا گناه را انجام دادم.۱۳۹۰/۰۱/۲۳ 🗓 سالروز شهادت شهید غلامحسین افشردی () @TahaMohajer