7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊🌸🕊🌸🕊
🌷لحظات معنوی اذان🌷
🕌به افق دلهای بیقرار...
✨حی علی الصلاه
التماس دعا🤲
🕊#اللهمعجللولیکالفرج
🍃 مرحوم مصطفی غلوش
گروه قرآنی طه نقنه
@Tahaquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خدا: همانا این دنیا سرگرمی و بازی بیهوده است.
آگاه باشیم بازی را بیش از حد خودش جدی نگیریم.
🌸اعلموا انما الحیاة الدنیا لعب و لهو....
*گروه قرآنی طه شهر نقنه *
@Tahaquran
💎#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ شنبه
👈22 اردیبهشت / ثور 1403
👈2 ذی القعده 1445
👈11 می 2024
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی.
❇️ امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر:
✅خواستگاری و عقد و ازدواج.
✅جابه جایی و نقل و انتقال.
✅بردن جهیزیه عروس.
✅قولنامه و قرارداد نوشتن.
✅مسافرت.
✅قرض و وام دادن و گرفتن.
✅تجارت و داد و ستد.
✅امور زراعی و کشاورزی.
✅و آغاز بنایی و خشت بنا نهادن خوب است.
🚘مسافرت: مسافرت خوب است.
👶 مناسب زایمان و نوزاد خوش یمن و خوش قدم است.
💑مباشرت امشب: مباشرت منع و یا توصیه ای ندارد.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج سرطان و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
✳️امور زراعی و کشاورزی
✳️بذر افشانی و کاشت.
✳️درختکاری.
✳️کندن چاه و کانال.
✳️و خرید و فروش اجناس و املاک خوب است.
🟣امور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت.
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث حاجت روایی می شود.
💉💉 حجامت:
فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری، خوب نیست.
😴😴 تعبیر خواب :
خواب و رویایی که امشب. (شبِ یکشنبه) دیده شود تعبیرش در ایه ی 3 سوره مبارکه "آل عمران " است.
نزل علیک بالحق مصدقا لما بین یدیه...
و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که سه چیز خوب و پی در پی به خواب بیننده برسد .ان شاءالله. و چیزی همانند آن قیاس گردد...
💅 ناخن گرفتن.
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود)
🙏🏻 استخاره:
وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
📿 ذکر روز شنبه ،یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد.
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
📚 منبع: کتاب تقویم همسران نوشته ی حبیب الله تقیان، انتشارات حسنین قم.
@Tahaquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرنده خیاط و.....
عظمت و بزرگی خداوند در آفرینش🌸
@Tahaquran
ٖؒ﷽گروه قرآنی طـــهٖؒ﷽
💠 خدا: همانا این دنیا سرگرمی و بازی بیهوده است. آگاه باشیم بازی را بیش از حد خودش جدی نگیریم. 🌸اعلمو
اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا ۖ وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ
بدانید زندگى دنیا تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخرفروشى در میان شما و افزون طلبى در اموال
و فرزندان است، همانندبارانى که محصولش کشاورزان را در شگفتى و سرور فرو مى برد، سپس خشک مى شود به گونه اى که آن را زرد رنگ مى بینى. سپس
تبدیل به کاه مى شود. (آرى دنیا نیز به همین سرعت مى گذرد) و در آخرت، عذاب شدید است یا آمرزش و رضاى الهى. و زندگى دنیا چیزى جز متاع فریب نیست.
(حدید/20)
دو دقیقه مطالعه تفسیر زیبا و کوتاه قسمتی از آیه قبل...
اینم برنامش👇👇
دوست داشتین نصب کنین و اینکه بزنین رو آیه تفسیرش نمایش میده
«تفسیر نمونه» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.makarem.tafsirnemooneh&ref=share
.....و از آنجا که حب و علاقه دنیا، سرچشمه هر گناه و رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة است در آیه بعد، ترسیم گویائى از وضع زندگى دنیا و مراحل مختلف، و انگیزه هاى حاکم بر هر مرحله را ارائه داده، مى گوید: بدانید! زندگى دنیا تنها بازى، و سرگرمى، و تجمل پرستى، و تفاخر در میان شما، و افزون طلبى در اموال و فرزندان است (اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِینَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِى الأَمْوالِ وَ الأَوْلادِ).
به این ترتیب، غفلت ، سرگرمى ، تجمّل ، تفاخر و تکاثر دورانهاى پنجگانه عمر آدمى را، تشکیل مى دهند.
نخست، دوران کودکى است که زندگى در هاله اى از غفلت و بى خبرى و لعب و بازى فرو مى رود.
سپس، مرحله نوجوانى فرا مى رسد، و سرگرمى، جاى بازى را مى گیرد، و در این مرحله، انسان به دنبال مسائلى است که او را به خود سرگرم سازد و از مسائل جدى دور دارد.
مرحله سوم، مرحله جوانى و شور و عشق و تجمل پرستى است.
از این مرحله که بگذرد مرحله چهارم، فرا مى رسد و احساسات کسب مقام و فخر در انسان زنده مى شود.
و سرانجام به مرحله پنجم مى رسد و در این مرحله، به فکر افزایش مال و نفرات و جمع ثروت مى افتد.
مراحل نخستین، تقریباً بر حسب سنین عمر، مشخص است ولى مراحل بعد در افراد، کاملاً متفاوت مى باشد، و بعضى از آنها، مانند مرحله تکاثر اموال، تا پایان عمر ادامه دارد، هر چند بعضى، معتقدند: هر دوره اى از این دوره هاى پنجگانه، هشت سال از عمر انسان را مى گیرد، و مجموعاً به چهل سال بالغ مى گردد، و هنگامى که به این سن رسید، شخصیت انسان تثبیت مى گردد.
این امر، نیز کاملاً ممکن است که بعضى از انسانها شخصیتشان در همان مرحله اول و دوم متوقف گردد، و تا پیرى در فکر بازى و سرگرمى و معرکه گیرى باشند، و یا در دوران تجمل پرستى متوقف گردد، و ذکر و فکرشان تا دم مرگ فراهم کردن خانه و مرکب و لباس زینتى باشد، اینها کودکانى هستند در سن کهولت، و پیرانى هستند با روحیه کودک!
سپس، با ذکر یک مثال، آغاز و پایان زندگى دنیا را در برابر دیدگان انسانها مجسم ساخته، مى فرماید: همانند بارانى است که از آسمان نازل مى شود، و چنان زمین را زنده مى کند که گیاهانش زارعان را در شگفتى فرو مى برد، پس از آن خشک مى گردد، به گونه اى که آن را زرد رنگ مى بینى، سپس درهم شکسته و خرد و تبدیل به کاه مى شود ! (کَمَثَلِ غَیْث أَعْجَبَ الْکُفّارَ نَباتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَراهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ یَکُونُ حُطاماً).(۴)
🔺ادامه دارد....
@Tahaquran
👈ادامه...
🔺کفّار در اینجا به معنى افراد بى ایمان نیست، بلکه به معنى کشاورزان است; زیرا اصل معنى کفر به معنى پوشاندن است، و چون کشاورز بذر افشانى کرده و آن را زیر خاک مى پوشاند از این رو به او کافر مى گویند، لذا، گاهى کفر به معنى قبر نیز آمده است چون بدن میت را مى پوشاند، و گاه به شب نیز کافر گفته مى شود; چرا که تاریکیش همه جا را مى پوشاند.
در حقیقت، آیه مورد بحث، همانند آیه ۲۹ سوره فتح است که وقتى سخن از نمو فراوان گیاه مى کند، مى گوید: یُعْجِبُ الزُّرّاعَ: زارعان را به شگفتى در مى آورد (یعنى به جاى کفار زارع گفته شده).
بعضى از مفسران، نیز احتمال داده اند: منظور از کفار در اینجا همان کافران نسبت به خداوند است، و پاره اى توجیهات براى آن ذکر کرده اند، ولى این تفسیر، چندان مناسب به نظر نمى رسد، زیرا مؤمن و کافر در این شگفتى شریکند.
حُطام از ماده حطم به معنى شکستن و خردکردن است، و به اجزاى پراکنده کاه حطام گفته مى شود که همراه تند باد به هر سو مى دود.
آرى، مراحلى را که انسان در طى هفتاد سال، یا بیشتر، طى مى کند در چند ماه در گیاهان ظاهر مى شود، و انسان مى تواند بر لب کشتزار بنشیند و گذشت عمر، و آغاز و پایان آن را در دیدارى کوتاه بنگرد.
آنگاه، به بازده عمر و نتیجه و محصول نهائى آن پرداخته، مى افزاید: اما در سراى آخرت، از دو حال خارج نیست: یا عذاب شدید است و یا مغفرت و رضا و خشنودى او (وَ فِى الآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللّهِ وَ رِضْوانٌ).
و سرانجام، آیه را با این جمله پایان مى دهد: و زندگى دنیا جز متاع غرور و فریب چیزى نیست ! (وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاّ مَتاعُ الْغُرُورِ).
غُرور در اصل از ماده غُرّ (بر وزن حُرّ) به معنى اثر ظاهر چیزى است، و لذا، به اثر ظاهر در پیشانىِ اسب غرّة گفته مى شود، سپس به حالت غفلت اطلاق شده است که در ظاهر، انسان هوشیار است، اما در حقیقت بى خبر است، و به معنى فریب و نیرنگ نیز استعمال مى شود.
مَتاع به معنى هر گونه وسائل بهره گیرى است، بنابراین جمله دنیا متاع غرور است ، مفهومش این است که، وسیله و ابزارى است براى فریبکارى، فریب دادن خویشتن، و هم فریب دیگران، و البته این در مورد کسانى است که دنیا را هدف نهائى قرار مى دهند و به آن دل مى بندند، و بر آن تکیه مى کنند و آخرین آرزویشان، وصول به آن است، اما اگر مواهب این جهان مادى وسیله اى براى وصول به ارزشهاى والاى انسانى و سعادت جاودان باشد، هرگز دنیا نیست، بلکه مزرعه آخرت، و قنطره و پلى براى رسیدن به آن هدفهاى بزرگ است.
بدیهى است، توجه به دنیا و مواهب آن به عنوان یک ، گذرگاه یا یک قرارگاه ، دو جهت گیرى مختلف به انسان مى دهد که در یکى مایه نزاع و فساد و تجاوز و بیدادگرى و طغیان و غفلت است، و در دیگرى وسیله بیدارى، آگاهى، ایثار، فداکارى، برادرى و گذشت.
@Tahaquran
انتشار.pdf
345.8K
✅ مسابقه زندگی با آیه ها
☝️راه یافتگان به مرحله استانی