eitaa logo
📖 ترنم وحی 📖
161 دنبال‌کننده
0 عکس
146 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📖۵ 🔎فراز پنجم:دو شرط مهم در اجابت دعا 📖 وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ (186- بقره) ▫️هنگامی که بندگانم از تو سراغ مرا می‌گیرند، همانا من نزدیکم؛ دعای دعا کننده‌ای که مرا بخواند می‌کنم. در این آیه، خداوند متعال با مقید کردن وعده اجابت به «إِذا دَعانِ»، دو شرط مهم در دعا را به ما گوشزد می‌کند: 1⃣یکی اینکه باید حقیقتاً دعا باشد. «أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» مانند آن است که بگوییم: عالم را احترام کن در صورتی که عالم باشد. این جمله یعنی آن عالمی را احترام کن که حقیقتاً عالم باشد و به علم خود عمل کند. ▫️جمله إِذا «دَعانِ» نیز می‌فهماند که وعده اجابت در مورد دعایی است که حقیقتاً دعا باشد 🔺یعنی قلب دعاکننده آن با زبانش موافق باشد؛ چون دعای حقیقی آن دعائی است که قبل از زبان سر، زبان قلب و فطرت که دروغ در کارش نیست آن را بخواهد. 2⃣دوم اینکه فرمود «دَعَانِ؛ مرا بخواند». دعایی وعده اجابت دارد که دعاکننده واقعاً آن را از خدا بخواهد؛ ▫️ پس اگر کسی به زبان، خدا را خواند و در دل، امیدش به اسباب عادی و امور وهمی بود چنین کسی خدا را به دل نخوانده و شرط اجابت دعا را رعایت نکرده است.  🌷هدیه به لبخند (عج) 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📗 🔻« ١٩»: ⁉️تفسير به رأى چيست‌؟ 🔻: تفسير به رأى آن است كه معنايى را بر تحميل كنيم،بدون آنكه از ظاهر قرآن دليلى داشته باشيم؛ولى اگر با تكيه بر ظاهر قرآن مصاديق جديدى نقل كنيم، به رأى نيست. 🔻به چند نمونه دقت كنيد: الف)،امام در حديثى در ذيل آيه، 📖«فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ‌ إِلى‌ طَعامِهِ‌» ۱ مى‌فرمايد: مراد از غذا،علمى است كه انسان مى‌آموزد؛يعنى يكى از مصاديق طعام،طعام علمى و معنوى است. ب)در حديث مى‌خوانيم: امام براى خريد لباس احرام حج،به بازار رفتند و اين آيه را تلاوت فرمودند: 📖«وَ لَوْ أَرادُوا الْخُرُوجَ‌ لَأَعَدُّوا لَهُ‌ عُدَّةً‌»۲ يعنى اگر قصد رفتن به ميدان جهاد داشتند،خود را آماده مى‌كردند. 🔺با اينكه آيه در مورد جهاد است؛ولى امام اين آيه را در مورد نيز بكار مى‌برد؛زيرا آماده‌باش براى حج و جهاد دو مصداق از يك حقيقت و آن انجام تكاليف الهى مى‌باشد. ۳ ج)نجاشى به خاطر شرابخوارى در ماه مبارك رمضان،صد ضربه شلاق خورد؛هشتاد ضربه به خاطر شراب و بيست ضربه به خاطر رعايت نكردن احترام ماه رمضان. او از حضرت على عليه السلام ناراحت شد و به معاويه پيوست و عليه حضرت شعرى گفت. ▫️طارق بن عبدالله رئيس قبيله‌ى نجاشى نزد حضرت على عليه السلام گلايه كرد كه چرا شما بين دوست و بيگانه تفاوت قائل نمى‌شويد! شخص معروفى مثل نجاشى نبايد شلاق بخورد! ما اين گونه رفتار را تحمّل نمى‌كنيم. ✨امام اين آيه را تلاوت فرمود: «وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ‌ إِلاّ عَلَى الْخاشِعِينَ‌» ۴ ▫️طارق نيز به معاويه و دشمنان على پيوست با اين‌كه همه مى‌دانيم اين آيه مربوط‍‌ به نماز است؛ولى حضرت على خود را يكى از مصاديق آيه دانست. 🌷هدیه به لبخند(عج) 🔻پی نوشت: (۱).عبس،۲۴ (۲).توبه،۴۶ (۳).هدایه الامه،ج۵،ص۱۴ (۴).بقره،۴۵ 📌حجت الاسلام 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه126 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم و آیات 109تا 113مائده 📌 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📌 ✨بخشش،دل میخواهد نه ثروت 📖 «.....أعدّت للمتّقين ¤ الّذين ينفقون فى السرّاء و الضرّاء» (آل عمران ۱۳۳ - ۱۳۴) ✨ كريم يكى از اوصاف پرهيزكاران را در حال توانگرى و تنگدستى معرفى میكند. ✨ پس، انفاق نياز به ندارد، بلكه نيازمند روح سخاوت است، گرچه انفاق كننده تنگدست باشد. ✨ از اين رو پيامبر صلی الله علیه وآله وسلم میفرمايد: «الجنّة دار الأسخياء». خانه‏ سخاوتمندان است. @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📖۶ 🔎فراز ششم:ورود ممنوع‌های الهی 📖 تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَعْتَدُوهَا وَ مَن یَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُوْلَئکَ هُمُ الظَّالِمُونَ(229- بقره) ▪️این فراز در پایان آیه‌ای قرار دارد که خداوند متعال تعدادی از الهی را در آن بیان کرده و در نهایت فرموده است: 📖 این‌ها حدود و مرزهای الهی است؛ از آن تجاوز نکنید و آن‌ها که از آن تجاوز می‌کنند ستمگرند. ▫️در این آیه تعبیر لطیفی درباره قوانین الهی به چشم می‌خورد و آن تعبیر به «حد» و «مرز» است. ▪️بر این اساس، در میان کارهایی که انسان می‌تواند انجام دهد یک سلسله مناطق ممنوعه‌ای وجود دارد که ورود در آن‌ها فوق‌العاده خطرناک است. ✨خداوند متعال با قوانین و احکام این مناطق را مشخص کرده و بسان علائمی هشدار دهنده انسان را از ورود به آن منع می‌کند. ▫️ بنابراین کسی که معصیت کرد و به این قوانین بی اعتنایی نمود در حقیقت با تجاوز از حد و مرز الهی خود را به دست خود به هلاکت انداخت و بدبخت کرد. ▪️با توجه به این اصل است که در آیه 187 همین سوره می‌بینیم که حتی از نزدیک شدن به این مرزها هم نهی شده است 📖تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها؛ زیرا نزدیکی به این مرزها، انسان را بر لب پرتگاه قرار می‌دهد و نیز در روایات وارده از طرق اهل بیت علیهم السلام می‌خوانیم که از موارد شبهه‌ناک نهی فرموده‌اند و گفته‌اند: ▫️این کار در حکم نزدیک شدن به مرز است و چه بسا با یک غفلت انسانی که به مرز نزدیک شده گام در آن طرف بگذارد و گرفتار هلاکت و نابودی شود.  🌷هدیه به لبخند (عج) 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔖نكته های کوتاه وجذاب از و احاديث 🔻معناي « لم يلد و لم يولد » 🖌از بعضى روايات استفاده مى‏شود كه تولد در آيه" لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ" معنى وسيعترى دارد، و هر گونه خروج اشياء مادى و لطيف را از او، و يا خروج آن ذات مقدس از اشياء مادى و لطيف ديگر را نفى مى‏كند. ▫️چنان كه در همان نامه‏اى كه امام حسين علیه السلام در پاسخ اهل" بصره" در تفسير صمد مرقوم فرمود، جمله" لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ" چنين تفسير شده: 🖌" لَمْ يَلِدْ" يعنى چيزى از او خارج نشد، نه اشياء مادى مانند فرزند، و ساير اشيايى كه از مخلوقين خارج مى‏شود (مانند شير از پستان مادر) ▫️ و نه چيز لطيف، مانند نفس، و نه عوارض گوناگون، مانند خواب و خيال و اندوه و حزن و خوشحالى و خنده و گريه و و و شوق و ملالت و گرسنگى و سيرى، خداوند برتر از اين است كه چيزى از او خارج شود. 🖌و نيز برتر از آن است كه او متولد از شى‏ء مادى و لطيف گردد ... مانند خارج شدن موجوده زنده‏اى از موجود ديگر، و گياه از زمين، و آب از چشمه و ميوه از درختان، و خارج شدن اشياء لطيف از منابعش، مانند ديدن از چشم، و شنيدن از گوش، و استشمام از بينى، و چشيدن از دهان، و سخن از زبان، و معرفت و تشخيص از دل، و جرقه آتش از سنگ" ‏✨هدیه به لبخند(عج) 📚تفسير نمونه ج 27 ص 442 به نقل از بحار ج 3 ص 224 📖 ۱۴ @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📗 🔻« ٢٠»: ⁉️بزرگ‌ترين نعمت كدام است‌؟ 🔻: گرچه از نگاه و ديدگاه بعضى،بزرگ‌ترين نعمت، زندگى همراه با رفاه و امكانات و مقام و ثروت و قدرت و محبوبيّت است؛ امّا حقيقت اين است كه بزرگ‌ترين آن است كه انسان را به هدف واقعى برساند. ▫️كسى كه انواع نعمت‌ها را داشته باشد؛ولى به هدف نرسد، مثل كسى مى‌ماند كه انواع ماشين‌ها را دارد،ولى خود در خيابان‌ها سرگردان است. ▫️ بنابراين،بزرگ‌ترين نعمت،هدايت الهى و معرفت و اطاعت كامل و داشتن هاديان معصوم و نجات از هوسهاى درونى و طاغوت‌هاى بيرونى است. 🔻قرآن مى‌فرمايد: 📖 «أَتْمَمْتُ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ‌ لَكُمُ‌ الْإِسْلامَ‌ دِيناً» ١ 🔺يعنى با آمدن و پيامبر اسلام و تعيين رهبرى معصوم براى بعد از پيامبر نعمت بر مردم تمام و دين كامل و خدا راضى شد و در ذيل آيه «ثُمَّ‌ لَتُسْئَلُنَّ‌ يَوْمَئِذٍ عَنِ‌ النَّعِيمِ‌» ٢ ▫️همچنين امام رضا عليه السلام فرمود:مراد از نعمت، ما اهل بيت است،خواه در رفاه و زندگى باشد يا در تلخى و شهادت. ▫️با اين نگاه است كه فرزند ١٣ ساله‌ى امام حسن مجتبى عليه السلام (حضرت قاسم)در در پاسخ به عموى خود مى‌گويد: مرگ براى من از عسل شيرين‌تر است؛ 🔺زيرا حق را فهميدم و رهبرم امام معصوم است و هدفم مبارزه با ظلم و جانم را با خدا معامله مى‌كنم. 🌷هدیه به لبخند(عج) 🔻پی نوشت: (۱).مائده، ۳ (۲).تکاثر،۸ 📌حجت الاسلام 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه127 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم و آیات 114 تا 120 مائده 📌 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔖🔎 📌عدم اختصاص خلافت به حضرت آدم 📖فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ۖ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِينٌ (اعراف/۲۲) ◽️در مسأله گرچه خطاب گاهی به آدم است و گاهی ضمير به صورت مفرد يا مذكر و مانند آن است، اما اين به آن معنا نيست كه خليفه بودن يا مسجود شدن، مخصوص يا مختص به مرد است برای آن كه : 1⃣ محور تعليل قرآن كريم تعليم است و تعليم عام است. 2⃣ در همين قضيه حضرت آدم : ❶ اولاً، جريان دشمنی شيطان با آدم و حوا را در يك سوره با ضمير مفرد ذكر مي كند و در سوره ديگر با ضمير تثنيه می‌آورد و از اين نحوه بيان معلوم می‌شود كه مفرد آوردنِ ضمير در يك مورد، برای اشعار به اين است كه نماينده، يك نفر است، نه برای آن كه كار، با يك نفر است، و به همين جهت است كه عداوت را در سوره ديگر با ضمير تثنيه ذكر می‌كند و می‌فرمايد : 📖 «لَكُما عَدُوُُّ مُبين؛ شيطان برای شما دشمنی آشكار است.»(اعراف/۲۲) ❷ آنجا كه سخن از و تأثيرپذيری آدم است، همين معنا را در بخشی از به ضمير مفرد ذكر می‌كند و در بخشی ديگر با ضمير تثنيه می‌فرمايد. ◽️ در يكجا به صورت گزارشی می‌فرمايد : 📖 «وَ قاسَمَهُمَا اِنّي لَكُمَا لَمِنَ النّاصِحينَ؛ خورد براي آنها كه حقيقتاً من ناصح شما هستم.» ▪️شيطان در اينجا كلام خدا را به رأی می‌كند و اين تحريف از كسی كه ادعا می‌كند «أنَا خَيرُُ مِنهُ» بعيد نيست! می‌گويد اين كه خدا شما را نهی كرد و فرمود: «و لا تَقرُبا هذِهِ الشَّجَرة؛ نزديك اين نشويد. ◽️براي آن است كه اگر از اين شجره بخوريد، مي شويد، و تا ابد مي مانيد. خدا شما را براي اين كه ابدی نشويد و از زندگی جاودانه برخوردار نگرديد نهی كرد. ▪️و يا می‌گويد : ای آدم می‌خواهی من تو را دلالت و راهنمايی كنم به كاری كه اگر آن را انجام دادی واز آن درخت خوردی جاودانه می‌شوی؟ ◽️شيطان مستقيماً در هر دو نفوذ كرد، نه از راه زن، مرد را فريب داد ـ چه اين كه برخي بر اين اعتقادند ـ و نه از راه مرد ، زن را فريب داد، چه اين كه ممكن است شخص ساده انديشی از آيه «هَل أدُلّكَ عَلي شَجَرةِ الخُلد» چنين استفاده‌ای بكند. ❸ ثالثاً، امر به هبوط نيز گاهی تثنيه است و می‌فرمايد: «اِهبِطا» (طه/۱۲۳) ➖و گاهي به صورت جمع است «اِهبِطوا»(بقره/۳۶) ◽️ اين مطلب اشعار به اين امر دارد كه آنچه به خلافت برمی‌گردد، انسانيت است و آنچه مورد عداوت شيطان است، نيز انسانيت انسان است. 📔کتاب زن در آیینه جلال و جمال ✍ آیت الله جوادی آملی @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔖 📖بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ( هود، آیه۸۶) 📖 این آیه اشاره دارد به اینکه ″بقیة الله″ در این آیه به معنای درآمد و سودی است که از یک سرمایه حلال و خدا پسندانه برای انسان باقی می ماند. یعنی صددرصد است. ◽️ اما در روایات به هر وجود مبارکی که به اراده خداوند برای بشریت باقی می‌ماند ″بقیةالله″ گفته می شود، از جمله سربازان مومنی که پیروزمندانه از جنگ با کفار برمی گردند، زیرا به اراده الهی باقی ماندند. 💫به (عج) هم بقیةالله می‌گویند که یکی از لقب های زیبایی است که برای علیه السلام می شناسیم. ◽️به خواست خداوند برای مردم ذخیره شده. البته به سایر معصومین هم لقب داده می شود. 💫 امام صادق علیه السلام درباره چگونگی سلام به امام مهدی عج میفرماید اینگونه سلام بدهید؛ ◽️«اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَ اللهِ..» سپس در ادامه این آیه را حضرت تلاوت کردند: «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ..» 💫امام باقرعلیه السلام میفرماید؛ هنگامی که حضرت می کند به کعبه تکیه می زند و ۳۱۳ نفر یاران خاص حضرت دور او جمع می شوند اولین سخنی که بیان می کند این آیه هست «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» ◽️ یعنی منم بقیه خدا در روی زمین و جانشین حجت خدا بر شما هستم. یعنی حضرت خودشان را معرفی می کند، هیچ سلام کننده ای به او سلام نمی کند جز اینکه می گویند «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَ اللهِ فی أرضِه» 💫 دعـا می کنیم ان شاءالله به برکت همین آیه نورانی سوره هود آن روز را شاهد باشیم، یا حداقل جزو کسانی باشیم زمینه هایی را فراهم کنیم، دخیل باشیم که بتوانیم وقتی حضرت ظهور می کند می آید این سلام را می دهد، ما نیز شریک باشیم. 🖇🔖 چند نکته در این آیه: 1⃣ در ادامه ی سفارش های حضرت شعیب علیه السلام به مردم مدین در پرهیز از مال حرام به خیر بودن مال حلال تأکید دارد، ما در هم ‌داریم می گوید مردم تلاش کنید مالتان «حَلَالًا طَيِّبًا» باشد. خُب حلال بوده، چرا طیب آورده یعنی در نهایت پاکی باشد، شبهه ناک هم نباشد. چون بعضی موقع ها در زندگی فرد جنسی را خرید و فروش می کند ولی انصاف را رعایت نمی کند. بله از نظر فقهی معامله اش درست است اما انصاف را رعایت نکرده. یا در محیط کار دارد کار می کند آنجوری که باید سنگ تمام بگذارد نمی ‌گذارد، می گوید چقدر به من می دهند که من خودم را زحمت بدهم. مال حلال که در آن نبـاشد رضایت امام زمان علیه السلام را دارد. لذا در حدیثی که حدیث قدسی هم هست، در کتاب با عظمت و ‌با ارزش علامه ی مجلسی در بحار، ج ۷۴ ص ۲۷ خطاب می کند: ➖ «يا أحمد، إنَّ العِبادَةَ عَشرَةُ أجزاءٍ» می گوید عبادت ده جزء دارد «تِسعَةٌ منها طَلَبُ الحَلالِ» نه جزء آن در طلب حلال است. پس توجه به این داشته باشید در حفظ و حمایت از حجت و ولی خدا اگر واقعا می خواهیم به آن قله بندگی خدا نزدیک بشویم سوختی که برای خودمان داریم باید پاک باشد. آیا مالهایی که وارد زندگی می کنیم امام زمان رضایت از آن دارد، می پسندد. ◽️آیا در زندگی مان در مال خودمان می‌خواهیم امام زمان را شریک بکنیم، نعوذبالله در مال و شبهه ناک امام شریک می شود؟ 2⃣ نکته ی دومی که در این آیه می توانیم به آن اشاره بکنیم امامان معصوم همانطور که عرض کردیم لایه های درونی هستند که معمولا پرده بر می‌دارند از اسرار آیات مراد از بقیة الله اینجا به نوعی نگاه عام به همه اهل بیت و به طور خاص الان آخرین ذخیره و حجت الهی علیه السلام است، که توجه ویژه ای باید ما داشته باشیم و این آخرین ذخیره و این بزرگ که بتوانیم نعمت های زیادی از این منبع فیض استفاده کنیم. 3⃣ نکته سوم ، نفهمیدن این حقیقت که امام خیر مطلق است. قدرناشناسی مردم در مورد اهل بیت سبب شده تا وقتی نوبت به آخرین ذخیره الهی رسید و اینکه زمین از حجت خالی نباشد چاره ای نبوده جز ایشان!!! و جهان به بلای غیبت گرفتار شده. خداوند هیچ نعمتی را به گروهی داده تغییر نمی دهد جز اینکه خودشان تغییر.. یعنی کفران نعمت می کنند. 🔖 توجه به این داشته باشید امام یک نعمت بزرگ ‌است. دوازده قرن است امام غایب است!! ما برای قطع شدن گاز منطقه، آب منطقه، برق منطقه، سیل که می آید، زلزله که می آید ستاد بحران تشکیل می دهیم، آیا امام زمان غیبتش برای ما، بخصوص برای آن منتظرین واقعی نیست نباید یک ستاد بحران تشکیل بدهیم چرا امام نمی آید!؟ عاشق امام مگر نیستیم؟ این ذخیره الهی را باید توجه بکنیم. @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه128 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم و آیات 1 تا 8 انعام 📌 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📖۷ 🔎فراز هفتم:دو جور دعای متفاوت 📖 فَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فیِ الدُّنْیَا وَ مَا لَهُ فیِ الاَْخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ(200) وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فیِ الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فیِ الاَْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ(201) أُوْلَئکَ لَهُمْ نَصِیبٌ مِّمَّا کَسَبُواْ وَ اللَّهُ سَرِیعُ الحِْسَابِ(202- بقره) ▫️بر اساس این بخش از آیات، درخواست‌های قلبی مردم از خداوند متعال به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. 1⃣ دسته اول درخواست‌هایی اند که فقط به دنیا ختم می‌شوند و کاری به آخرت ندارند؛ ▪️ یعنی کسی که چنین می‌خواهد برایش مهم نیست که آیا این خواسته او برایش بهشت می‌سازد یا جهنم؛ ▫️ او پول می‌خواهد و حلال و حرامش برایش مهم نیست. وعده خدا به این عده بی نصیبی از نعمت‌های آخرت است. 2⃣دسته دوم درخواست کسانی است که با نگاه به آخرت از خدا طلب می‌کنند. ▪️ برای این‌ها مهم است که مطلوبشان چه تأثیری در قیامت آن‌ها خواهد گذاشت از این رو درخواست خود را با قید حسنه از خدا می‌خواهند. وعده خدا به این گروه بهره مندی از نعمت‌های بهشت است.  🌷هدیه به لبخند (عج) 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا