eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
149 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
¬¬¬¬¬¬ رسالت ادبیات انعکاس واقعیت است با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها زیبایی‌ها و زشتی‌ها شیرینی‌ها و تلخی‌ها پیروزی‌ها و شکست‌ها و امیدها و نا امیدی‌های مطلق حذف هرکدام، ادبیات را به دروغ و تخدیر تبدیل می‌کند. دروغی که فقط بخشی از واقعیت است. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
¬¬¬¬¬¬ این روزها کتاب کمتر خواندم و بیشتر مشغول پادکست و فیلم و برنامهٔ تاک‌شو بودم. از میان شان این چندتا را مفیدتر دیدم. 1_ پادکست داستان «کرم ابریشم» از رانپو. داستانی با یک فضای بسیار خشن و دل‌ریش کن. روحم با گوش دادن به این داستان خط برداشت. بخشی از پایان بندی داستان بدون کاشت و پرداخت بود اما به هر صورت پیرنگ بسیار کنش‌مند است و پایان‌بندی هم انفجاری و عجیب. ترجمه چندان چنگی به دل نمی‌زند گرچه قابل تحمل بود. احتمالا برای ایده‌یایی بازهم سراغ رانپو می‌روم. 3_ فیلم خوب «انجمن شاعران مرده». شخصیت‌پردازی قابل قبول، پیرنگ استخوان‌‌دار و کنش‌مند ، درونمایه‌ قوی و تحول درست‌حسابی و البته برداشت‌های نمادین و... 4_ برنامه اکنون با میهمانی هوشنگ مرادی کرمانی. یکی از بهترین قسمت‌های اکنون بود. هرکس به داستان و ادبیات و اساسا روایت، علاقه‌مند است احتمالا از این قسمت لذت می‌برد. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
پست‌ها حذف شدند اما نه به خاطر این حجم از حملات چند جانبه و توهینات دوستان، بلکه به خاطر تمهیداتی دیگر! + اما چند کلامی با شما دوستان عزیزم : اگه کسی راهش ازتون جدا باشه تحملش نمی‌کنید ‌؟ چه فرقی با جبهه مخالف‌تون دارید؟ چه توقعی از اونا دارید که باهاتون با متانت برخورد کنن؟ چجوری می‌خواید به اون قله‌ها و اهداف عالیه‌ای که فقط با اتحاد و همدلی به دست میاد برسین؟ شما دوست‌تون رو که از قضا باهاتون همفکره ولی قلمش با شما متفاوته تحمل نمی‌کنید و میخواید تیکه‌‌تیکه و پاره‌‌پاره‌ش کنید. اگه امروز حضرت هوشنگ‌خان گلشیری یا حضرت عالیجناب احمد‌خان محمود کبیر زنده بودند سعی نمی‌کردید بر سر مشترکات تون، که وطن باشه و انسان و... باهم کار کنید، همدلی کنید و همدیگه رو تحمل کنید ؟ سعی نمی‌کردید از بسترشون استفاده کنید؟ طرد شون می‌کردید ؟ با رفتارتون ازشون یک آدم صد درصد متعصب می‌ساختین که هیچوقت با شما کنار نیان و ستیزه‌جو بشن؟ چرا این رفتارها رو انجام می‌دین؟ به خدا من که دوست تون دارم و برام عزیزین، بعد این رفتارها ازتون خیلی دلچرکین و دلزده می‌شم وای به حال کسی که از لحاظ فکری باهاتون قرابتی نداشته باشه ! یاد بگیریم که همدیگه رو تحمل کنیم و در کنار هم باشیم! یاحق
¬¬¬¬¬¬ بچه‌ها می‌خواهند از شنبه‌ هفته آینده، توی گروه نادرخوانی کتاب «برجاده‌های آبی سرخ» را جمع‌خوانی کنند. اگر تمایل به عضویت دارید، لینک تقدیم شما : https://eitaa.com/joinchat/1705641001C2d60bc5815 همراهی کردن کتاب، شرط عضویت نیست. می‌توانید توی اتمسفر نادرخوانان تنفس کنید و حظ ببرید. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬¬ دو روزه که برق خونه مون اتصالی کرده و برق نداریم! عینکمم شکسته! حالا من ذهنم درگیره که چجوری می‌تونم یه داستان از دل این حوادث بیرون بکشم! نویسندگی عجب احوالاتی دارد آقا! ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
pantelis_pantelidis_karavia_sto_vytho_gewrnc4-gs_140.mp3
زمان: حجم: 6.2M
¬¬¬¬¬¬ چند روز است که دچارشم :) اهنگ یونانی از pantelis pantelidis ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬¬ شب هجدهم دی ماه صفرچهار، درست پنجاه‌و‌سه‌روز قبل، توی خواب در آغوشش گرفتم. بدنش حرارت نداشت. سبک بود. خنک بود. صورت و گلو و سینه‌ام نرمی عباش را می‌مکید. گفت : «کاری که داری می‌کنی خوبه.» و رفت! چه خوابنما شده بودم و چه نه، می‌دانستم به‌زودی خواهی رفت! شهادت برازنده تو نباشد، برازنده کیست؟ امیدوارم اگر ذره‌ای قوت قلم دارم، در خدمت مسیرت باشد! إن شاء الله ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat