eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام به نکته ظریفی اشاره کردی؛ ولی میتونه ادعا کنه این تا قبل از بچه آوردنه بالاخره بچه خیلی خرج داره به آرزوهاشم نمیرسه. همونطور که این زوج به آرزوهاشون نرسیدن و به تعبیر خودش همش دارن سگ دو میزنن
یعنی به قیمت بدبخت شدن یه آدم دیگه؟ اسم این رشده؟
نکته ی لطیفی‌ست
منم نظرمو میگم ولی توقع داشتم بیشتر تحلیل بشه☺️
آینده بچه چی؟ به آرزوهاش نمیرسه هم خود بچه بدبخت میشه و هم خانوادش تو فلاکتن اینا رو رهبری قراره متحمل بشه؟ (من دارم با منطق فاطمه حسینی جواب میدما😊)
بچه رو پدر و مادر میسازن، و بعد پرتش میکنن تو جامعه ای که بازگشت همه به سوی اسنپ است!!😁 آینده ای وجود داره؟ همش سگ دو زدنه هر شغلی بری آخرش سگ دو زدنی بیش نیست بچه آرزو داره یه خونه خوب داشته باشه، یه ماشین خوب و... با این اوضاع درآمد، خونه و ماشین خوب خریدن جزو محالات حساب میشه
خوشمان آمد😊 اما اگه زندگی جای خوشی نیست چرا یه نفر دیگه رو بیاریم تو این دنیا که همش زجر بکشه😊 خودمون که داریم زجر میکشیم بسه دیگه ها؟ درسته؟
1_ هر قطره منی مرد حاوی 20 میلیون اسپرم هست که از این 20 میلیون فقط یکیش با تخمکی که رحم زن آزاد میکنه جفت می‌شه و تبدیل به بچه میشه. یعنی فک کن از اون حداقل 50 میلیون اسپرم(که معادل تقریبا 3 قطره منی هست)، فقط یکیش کارسازه🙊🙈 یعنی حتی شب انعقاد نطفه تاثیر داره در اینکه چه کسی بیاد، چه برسه به اینکه زوجین متفاوت باشن. یاد علوم کلاس هشتم افتادم😂 2_ فرضا هم اینطوری باشه که شما میگی. خوب بزار از یه ننه و بابای دیگه به وجود بیاد چرا ما شریک جرم باشیم😊
: مشکل اصلی فاطمه حسینی در کلیپ، این است که کاملا از دیدگاهی "مادی" به جهان هستی نظاره می‌کند. اینگونه می‌شود که "خواسته های مادی" اش در تعریف او از «بدبختی» و «خوشبختی» بسیار مدخلیت پیدا می‌کند؛ پس، فلسفه خلقت انسان و جهان را در ماورای "ماده" و "اين دنیا"ی خرد ندیده و در نتیجه "نگون‌بختی" و "خوشبختی" را در ورای آن، نخواهد دید. دنیا محلی برای خوشگذرانی نیست؛ بل مزرعه ای است برای آخرت و پلی است برای عبور. مقصد اینجا نیست، مقصد جای دیگریست... و بایستی از به کارگیری هرچه که ما را در سرای آخرت سربلند می‌کند و علو درجه و مرتبه می‌بخشاید، دریغ نکرد: برویم چند روایت و آیه بخوانیم : 1_هر انسانی روی این کرۀ خاکی برایش رزق و روزی در نظر گرفته شده. با فرزندآوری اصلا از رزق و روزی من و تو کاسته نمیشه؛ هرکسی در این جهان رزق خود را می‌خورد. نامه 72 نهج البلاغه : آنچه روزى تو نيست به تو ندهند و بدان كه دنيا دو روز است: روزى به سود تو و روزى به زيان تو. آنچه از آن تو باشد، سرانجام به تو خواهد رسيد؛ هر چند، ناتوان باشى و آنچه بر زيان توست، دفعش نتوانى كرد، هر چند، نيرومند باشى. در قرآن در این باره آمده است: وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ: « فرزندانتان را از بیم فقر نکشید، ما شما و آنها را روزی می‌دهیم».(سوره اسرا/31) 2_در احادیث آمده که فزونی فرزندان شما، در آخرت کمک کار خواهد بود. حتی فرزندی که سقط شده است. امام صادق(علیه السلام) می فرماید: (رسول خدا(ص) فرمود با دختران باکره ازدواج کنید زیرا آنها از جهت بوی دهان خوشبوتر و از حیث شیردهی پرشیرتر و از لحاظ رحم فراخ ترند؛ آیا نمی دانید که من در روز قیامت به فزونی شما بر امّتها حتی به جنین سقط شده افتخار می کنم؟). التوحید، صدوق،ص 395. 3_ رسول خدا(ص) می‌فرماید: هفت سبب [از اسباب خير] است كه ثوابش براى بنده خدا بعد از مرگ او نوشته مى شود: كسى كه نخلى بكارد يا چاه آبى حفر كند يا نهرى به جريان‌اندازد يا مسجدى بنا كند يا قرآنى بنويسد يا علمى از خود به يادگار بگذارد يا فرزند صالحى بعد از او بماند كه پس از درگذشت وى برايش استغفار كند». (تنبيه الخواطر و نزهة النواظر ج ‏2، ص 110) 4_ در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) می خوانیم: (رسول خدا فرمود: بر تعداد فرزندان بیافزایید تا در روز قیامت به فزونی شما بر امت ها تفاخر کنم). الکافی، ج 6، ص 2.