#معرفی_کتاب
کتاب "انقلاب ژاکت های دگمه دار" اثر رقیه رودسرایی است که پیرامون حجاب خواهی در غرب سخن میگوید
🌀 کتاب از 3 فصل تشکیل شده است.
فصل اول، نگاهی اجمالی به چگونگی پیشامد برهنگی در غرب است.
فصل دوم درباره گروه یا انجمنی مردمی به نام مد ناب هست که در مقابل برهنگی می ایستد و حجاب عفیفانه را انتخاب و ترویج میکند.
فصل سوم هم در مورد پیشنهاد و توصیه اسلام و انقلاب اسلامی است.
✔️ کتاب در 80 صفحهٔ مصور میباشد، که شاید خواندن آن کمتر از 1 ساعت لازم داشته باشد.
خوشا وقتی که می رقصد میان باد ها مویت
ویا آندم که میخندیُ خم خواهد شد ابرویت
خیالِ با تو بودن، آن چنان دیوانه ام کرده
کههرجا چشم گردانم بهچشمم میخورد رویت
پریشان می کنی در خواب هایم گیسوانت را
ومنماندمکه خوابِمن بلندستیا که گیسویت
جهانی را به یک لبخندِ کوچک محو خود کردی
به موسی هم بیاموز اندکی از سحر و جادویت
پس از هر فالِ قهوه من، تو را با خویش می بینم
که در بازوی من روزی گره خوردهست بازویت
نظر در مورد زیبایی از من خواستی، گویم:
خوشا وقتی که می رقصد میان باد ها مویت
محمد ارمیا کیش بافان (سماء)
_ پرتره: فروغ فرخزاد
#شعر
یکی از بچه ها اومد پیشم گفت : محمد؛ با استاد فلانی درس برنداشتم(این استاد فلانی امتحاناش خیلی خوبه).
منم مبهوت بهش گفتم : «چرااا؛ اون یکی استاد خیلی داغونه هم درس دادنش هم امتحاناش»
گفت : «استاد فلانی خیلی بی پرده در مورد مسائل جنسی صحبت میکنه من خیلی اذیت میشم!!»
مدتی هم هست که دارم دقت میکنم؛ میبینم بسته اینترنت هم نمیخره
بعضی اوقات خدا یه آدمایی رو میزاره جلوی پات تا همیشه باهات اتمام حجت کرده باشه که: دیدی؟ میشه پاک موند...
چقدر دل صاف و زلال بعضیا دوست داشتنیه...
#خاطرات_خود_نوشت
#خود_نوشت
#معرفی_کتاب
کتاب "مثل خون در رگ های من" نامه های احمد شاملو به آیدا سرکیسیان است که توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.
🌀 احمد شاملو، بعد از دو بار شکست و طلاق، با آیدا آشنا شده و زندگی پر از عشق و محبت را با او شروع میکند و با او به اتمام میرساند.
او در دهه 40 و اوائل آشنایی خود با آیدا، نامه هایی با نثر زیبا به ایشان مینویسد، که 15 سال پس از مرگ شاملو، بانو آیدا به چاپ آن ها رضایت میدهد.
نامه هایی پر از عشق و عطوفت و محبت...
✔️ خیلی از نامه ها الزامی به چاپشان نبوده و باعث ملال شده است؛ چراکه خیلی خصوصی و تقریبا بیارزش از برای مخاطبان است.
این نامه ها میتواند فانتزی آفرین باشد، مخصوصا برای دختران و بالاخص دختران نوجوان.
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من هم همینطور عمو ابتهاج🥲
#به_وقت_عمو_ابتهاج
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 نامش ستوده است، ستایش بر او؛ محمد...
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
#مناسبتی
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
روز ماه رمضان، زلف میفشان که فقیه بخورد روزهٔ خود را به گمانش که شب است😁 (شاطر عباس صبوحی) #شعر
مرا چه به قانون و خیارات و مباحات
چون گوشه چشمی کنی، کار تمام است☺️
(کوثر خزاعی)
#شعر
#معرفی_کتاب
تابستان امسال را با دوستان در خدمت اشعار فاضل نظری بودیم.
و گذشت
چه زیبا و نیکو گذشت...
جای رنجش نیست از دنیا که این تاراجگر
هر چه برد از آنچه روزی خود به دستم داد برد
(فاضل میفرماد)
عکس : عاطفه شکی
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خود_نوشت :
در این وانفسای زندگی و زمانه، بیا که فارغ از هرچه مشغله و دغدغه است، جَلوت طبیعت اش را به خلوت خود کشانیم...
باری
سراپا گوش باش که سعدی نیک فرمود :
دمی با دوست در خلوت، به از صد سال در عشرت...
#معرفی_فیلم
پارت اول
فیلم"بیبدن" یک ژانر جنایی است که با صحنه قصاص آغاز و با صحنه قصاص پایان مییابد.
این یعنی از همان ابتدا، مخاطب با دگرگونی روحی و اضطراب با فیلم همراه میشود و به نوبه خود همراهی مخاطب را ضمانت میکند.
ماجرا از این قرار است که دختری به اسم ارغوان، توسط سروش که دوستپسر اوست، مورد تجاوز و قتل قرار میگیرد.
نقطه قوت فیلم، ابهام و چالشی هست که مخاطب را 120 دقیقه درگیر خود کرده؛ اینکه "بالاخره قاتل کیست و چه هدفی داشت و چرا قتل و تجاوز صورت گرفت؟!" و قطعا ضامن اصلی همراهی مخاطب خواهد بود.
فیلم از ماجرایی واقعی اقتباس شده و داستان جذابی به همراه بازی خوب بازیگران دارد.
اما نقاط ضعف :
_علت جدایی ارغوان از خانواده، و به تبع تمایلش به سروش، «محبت ندیدن از پدر» به دلیل "مشغله های فراوان کاری" قلمداد شد؛ اما متاسفانه روی این موضوع آن طور که باید و شاید پردازش صورت نگرفت و بسیار بهجا بود که زوایای کار پدر ارغوان مورد بررسی و فلش بک قرار میگرفت تا بالاخره مخاطب با دست پر و آگاهی ای که در ذهن او میخکوب شده، فیلم را به پایان میرساند؛ نه اینکه به صورت اجمالی و گذرا از کنار آن عبور شود.
_ خانواده قاتل توسط فضای مجازی، پروپاگاندایی علیه خانواده مقتول به راه میانداخت،
یکی از نکاتی که فیلم میخواست به آن توجه بدهد، تاثیر فضای مجازی در روند زندگی ها و عوض کردن حق و باطل بود؛ اما بازهم با پردازش نسبتا ضعیف و گذرا از کنار آن عبور کرد. فیلم میتوانست صحنه توهین های مردم به خانواده مقتول، در خیابان و صفحات مجازی را به تصویر بکشد تا به خوبی تاثیر عمیق آن را در مخاطب ایجاد کند.