5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خود_نوشت :
در این وانفسای زندگی و زمانه، بیا که فارغ از هرچه مشغله و دغدغه است، جَلوت طبیعت اش را به خلوت خود کشانیم...
باری
سراپا گوش باش که سعدی نیک فرمود :
دمی با دوست در خلوت، به از صد سال در عشرت...
#معرفی_فیلم
پارت اول
فیلم"بیبدن" یک ژانر جنایی است که با صحنه قصاص آغاز و با صحنه قصاص پایان مییابد.
این یعنی از همان ابتدا، مخاطب با دگرگونی روحی و اضطراب با فیلم همراه میشود و به نوبه خود همراهی مخاطب را ضمانت میکند.
ماجرا از این قرار است که دختری به اسم ارغوان، توسط سروش که دوستپسر اوست، مورد تجاوز و قتل قرار میگیرد.
نقطه قوت فیلم، ابهام و چالشی هست که مخاطب را 120 دقیقه درگیر خود کرده؛ اینکه "بالاخره قاتل کیست و چه هدفی داشت و چرا قتل و تجاوز صورت گرفت؟!" و قطعا ضامن اصلی همراهی مخاطب خواهد بود.
فیلم از ماجرایی واقعی اقتباس شده و داستان جذابی به همراه بازی خوب بازیگران دارد.
اما نقاط ضعف :
_علت جدایی ارغوان از خانواده، و به تبع تمایلش به سروش، «محبت ندیدن از پدر» به دلیل "مشغله های فراوان کاری" قلمداد شد؛ اما متاسفانه روی این موضوع آن طور که باید و شاید پردازش صورت نگرفت و بسیار بهجا بود که زوایای کار پدر ارغوان مورد بررسی و فلش بک قرار میگرفت تا بالاخره مخاطب با دست پر و آگاهی ای که در ذهن او میخکوب شده، فیلم را به پایان میرساند؛ نه اینکه به صورت اجمالی و گذرا از کنار آن عبور شود.
_ خانواده قاتل توسط فضای مجازی، پروپاگاندایی علیه خانواده مقتول به راه میانداخت،
یکی از نکاتی که فیلم میخواست به آن توجه بدهد، تاثیر فضای مجازی در روند زندگی ها و عوض کردن حق و باطل بود؛ اما بازهم با پردازش نسبتا ضعیف و گذرا از کنار آن عبور کرد. فیلم میتوانست صحنه توهین های مردم به خانواده مقتول، در خیابان و صفحات مجازی را به تصویر بکشد تا به خوبی تاثیر عمیق آن را در مخاطب ایجاد کند.
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
#معرفی_فیلم پارت اول فیلم"بیبدن" یک ژانر جنایی است که با صحنه قصاص آغاز و با صحنه قصاص پایان مییا
پارت دوم
_ علت تجاوز و قتلی که سروش مرتکب میشود، "سرمایه داری" و "سهل الوصول بودن خواسته ها"ی او معرفی شد. پسری که در ناز و نعمت بزرگ شده و هرچه تابحال خواسته، به راحتی به دست آورده و گمان میکند که دستدرازی و دستیابی به دختر مردم هم برای او به راحتیِ دسترسی به اموال پدرش است. نقد سرمایه داری به صورت خیلی ریز و رگه ای بود؛ لکن بازهم گذرا و با پردازش ضعیف. اما با این حال به نوبه خود خیلی جسورانه بود.
_نقطه ضعف اساسی فیلم، حل ابهام و چالش داستان، به بدترین وجه ممکن بود. گویی مخاطبی که 120 دقیقه با اضطراب و تلاطم روحی، آجر به آجر از دیوار مبهم داستان بالا آمده تا پشت دیوار را ببیند، به یکباره به زمین کوبیده شود و جواب سوالش با خنثی ترین صحنه به او نشان داده شود...
امروز از آن روز هاست که دل و دماغ هیچ کس و هیچ چیز را ندارم...
بالاخره دومینوی این داغ ها کی و کجا به پایان میرسد؟
#سید_حسن
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
امروز از آن روز هاست که دل و دماغ هیچ کس و هیچ چیز را ندارم... بالاخره دومینوی این داغ ها کی و کجا
آنجا، لبنان، فرعون همه کسانی را که ممکن است موسی باشند، جستجو و قربانی میکند... تک تک... با موشک نقطهزن.
پیشتر هم فرعونهای دیگر چنین میکردند؛ اینجا، در ایران، ۴۵ سال پیش. بهشتی و مطهری و رجایی و دهها موسای دیگر را... اما رسولی که بنا بود باقی بماند، باقی ماند و به جای امام، ردای ولایت پوشید.
همانطور که فرعون دیگری، همت و باکری و خرازی و متوسلیان و صدها موسای دیگر را از ما گرفت. و آن هنگام که همگان میگفتند سرداران خمینی همه قربانی شدند، قاسم سلیمانی به صحنهی تاریخ بازگشت و سحر ساحران را باطل کرد.
آن موسی که بنیان فرعون را از ریشه میکَند، بر تکه چوبی در رود تاریخ، رها شده و به سوی مقصدش روان است.
خدا، میتوانست موساهای دیگر را هم از چشم فرعون پنهان کند؛ میتوانست تیغها را بشکند و موشکهای نقطهزن را به نقطهی دیگری فرو نشاند...
اما، خدا هست و خدایی میکند.
فرعون سرخوش از کشتن همهی آنها که در کابوسش موسی بودهاند، به تخت شاهی باز گشته. موسی هم به نوبهی خود، تاریخ را میشکافد و با عصای اژدها بیرون میجهد.
ما چه کنیم؟ ما برادران و خواهران صدهای موسای قربان شده؟
خدا در این صحنهی بههم پیچیدهی طاقتسوز از ما چه میخواهد؟
"صبر و شکر" که صحنه نهایی خروج از ظلمات به سوی نور را رقم میزنند. صبر و شکر، حقیقت جهاد و مقاومت است. صبر بر مصیبت فقدان سرداران و صبر بر اطاعت از امر ولی در استمرار مبارزه، شاید دشوارترین صبرها باشد.
ولَقَد أَرسَلْنَا مُوسَىٰ بِآياتِنَا أَنْ أَخرِجْ قَومكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرهمْ بِأَيامِ اللَّهِ إنَّ فِي ذَلِكَ لَآياتٍ لِكلِّ صَبَّار شَكُور
#وحید_یامین_پور
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کپشن این پست باشه واسه چند روز دیگه...
#شاید_موقت
امشب را خیلی آسوده بخوابید...
خیلی
خیلی
00:24 بامداد چهارشنبه 11 مهر 1403
#بماند_به_یادگار
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ننه جون نمیدونم چرا من یه غذاهایی رو بدون در درست میکنم که همه، انگشتاشونم میخورن😅
قابلمه های بی در دستا بالا😁✋
#دراشام
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آری! همه باخت بود سر تا سر عمر دستی که به گیسوی تو بردم، بردم (هوشنگ ابتهاج) _رویاها، اثر ویتوریو
طمع وصال گفتی که به کیش ما حرام است
تو بگو که خون عاشق، به کدام دین حلال است؟
(شیخ بهایی)
#شعر
#خود_نوشت :
امشب از آن شب هاست که نفس هایم در سینه محبوس مانده و به سختی فرایند دم و بازدم را طی میکند.
آیا فردا اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا توانستیم تدابیر امنیتی لازم را برای «رئیس جمهور شهیدمان»، «اسماعیل هنیه» و «شهدای تجمع کرمان» تدارک ببینیم، که حالا در این شرایط حساس منطقه ای، برای نائب امام زمان و راهبر جبهه مقاومت و اسلام، به میهمانی انبوهی از زن و کودک بیگناه، اجتماعی بس عجیب و خطرخیز مهیا و تعریف نموده ایم؟
خداوندا
خودت یار و نگهدار رهبری عظیم الشان و این مردم بیگناه باش...