eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
این متن پشت جلد رو بخونید
متن پشت جلد رو بخونید خودش کارو درمیاره🙂🤞 یکی از بهترین خاطرات کتابخوانی من برای خوندن این کتابه
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
#معرفی_فیلم سریال اسکوئید گیم فصل 1 و 2 چند روزی هست یه نکته ای تو سرم ورجلا میزنه و دوست داشتم ب
به مناسبت اتمام فصل سوم اسکوئید گیم ( فارغ از فرم) : اول از همه اجمالا بگویم که فصل سوم بهتر و قوی تر از فصل دوم بود قبلا نوشتم که سریال هایی مثل اسکوئید گیم، مفهوم "خون ریختن"، "قتل" و "خشونت" را عادی سازی می‌کنند( و اگر به فرض محال، قبح‌اش را نشکنند و عادی سازی‌اش نکنند، قطعا باعث نزول درجه قبح آن می‌شوند) . و بدا به حال جامعه ای که خشونت و خون ریزی در آن عادی سازی شود. از نظر من با بیشتر شدن اینجور فیلم ها و بازی‌ها و... کم کم می‌توانیم برویم به سمتی که وقایع خشونت آمیز جامعه (مانند اغتشاشات و...) قربانی هایی داشته باشد که به طور فجیعی کشته می‌شوند، و از آن طرف، لطافت و ترحم دل‌های عامه مردم (مخصوصا جوانان و نوجوانان) هم کمتر بشود. من به عنوان یک مخاطب، در پایان فصل سوم اصلا دل‌رحمی و دل‌نازکی ای که در مواجهه با کشتار های فصل اول داشتم را که ندارم به کنار ، بلکه رفته رفته از کشتار و خون ریزی ها لذت بردم و در پیشروی داستان، ذهنم شرطی شد به دیدن( و اندکی هم لذت بردن از) صحنه‌های قتل و کشتار !
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زبان و لحن آخرسال اون هم‌اتاقیت که از داهات اسفیدواجان اصفهان اومده بود 😅 : پوارتنر🤪 (لازم نیست که بگم سینا ساعی منظوره؟😄)
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
#خود_نوشت: زبانم الکن از وصف زیبایی های توست. تو آنی که من، با تمام وسعت و دامن گستر بودن زیبایی
محبوبم! تو، نقطه اوج خط داستان زندگانی منی! همان‌جا که «اتفاق»اش می‌نامند و موجب «تحول» شخصیت! اگر تمامی افلاک دست به دست هم بدهند و قالب پیرنگ داستان زندگی‌ام را «سقوط» طراحی کنند، تو با دستان لطیف و ظریف‌تر از قلب مهربان‌ت، آن را در قالب «رستخیز» استحاله می‌کنی! آن روز که دچار چشمان و نگاهت شدم و تا به امروز که دچارت هستم، نوع کشمکش‌م را نه «درونی_عواطف» تعریف می‌کنم و نه «فردی_روابط» ؛ بلکه تنها، کشمکش «فرافردی‌» درخورِ بارقه‌ای‌ ست که از چشمان آهوانت طالع می‌شود... (مشخصه که برای مادر نوشتم مگه نه😅❤️)
دیشب توی مارتن حلقه کتاب، این کتاب خوب را معرفی کردم و دیدم متن معرفی‌اش را در کانال نگذاشته ام. کتاب «عصر جدید» از آقای ميرباقري. این کتاب شرح بیانیه گام دوم رهبری است. در باب اهمیت ببانیه گام دوم، آقای ميرباقري سخنی دارند به این مضمون که : «این متن، مهمترین سند تمدنی ای هست که در تاریخ اسلام به چشم می‌خورد». اگر تصمیم دارید این بیانیه مهم را مطالعه کنید، شرح های استاد میرباقری که از قضا ایشان مجتهد است و فقیه، می‌تواند کمک کارتان باشد و مطالب را برایتان بسط بدهد. به ویژه آنکه ایشان خود صاحب فکر و اندیشه تمدنی نیز هست و برای شناخت نسبتا اجمالی آن نگاه تمدنی و نگاه خاصش در باب حق و باطل، این کتاب بسیار گزینه مناسبی خواهد بود. از ویژگی های بارز کتاب، نثر بسیار بسیار روان آن است. من یک لیستی دارم که توی آن، کتاب‌هایی که مناسب هدیه هستند را جمع آوری می‌کنم. این کتاب یکی از آن کتاب‌هاست و من خیلی دوستش داشتم. نکته آخر آنکه حتما قبل از خواندن بیانات استاد میرباقری، متن بیانیه رهبری را که مولف در پیوست آخر کتاب آورده بخوانید.
هدایت شده از هُرم
وقتی رمان هست چرا باید سراغ داستان‌کوتاه برویم؟ این سوالی است که معمولا اکثر هنرجویان نویسندگی یا خوانندگان حرفه‌ای داستان از خودشان می‌پرسند. به قول یک عزیزی ته داستان کوتاه همیشه یک «خب که چی؟» وجود دارد. داستان کوتاه خیلی وقتها قبل از اینکه شروع بشود و مخاطبش را غرق داستان بکند تمام می‌شود. به پیشنهاد استاد قیصری چند روزی است که سراغ مجموعه‌‌ داستان کوتاه های نشر نیلوفر با ترجمه خانم مژده دقیقی رفته ام. توی یکی از این کتابها (داستان کیک عروسی) قبل از یادداشت مترجم، متنی چاپ شده که به نظرم خواندنش برای کسانی که این سوال توی ذهنشان حک شده خالی از لطف نیست.
42.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای جنگ به روایت جواد موگویی قسمت‌‌دوم: سید عباس عراقچی (فیلم کامل) @javadmogoei