eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشه ها می توانند 2 تا 3 برابر وزن خود خون بنوشند. دی اکسید کربن یکی از اصلی ترین راه هایی است که پشه ها طعمه خود را پیدا می کنند. آنها از اندام خاصی به نام کف فک بالا برای ردیابی بوی CO2 منتشر شده از نفس ما استفاده می کنند. ♻️امروزه با عکسبرداری از مشخص گردیده که، و بسیار کوچکی به نام ‏mite‏ زندگی می کنند که ‏از خون بدن پشه تغذیه می کنند و مشاهده ی آنها با چشم غیرمسلح به دلیل حجم کوچکشان بسیار ‏مشکل است. شاید اکنون ‏بتوانیم دقت کلام خداوند بلند مرتبه درقرآن کریم را به درستی درک کنیم که می فرماید: (بَعُوضَهً فَمَا ‏فَوْقَهَا)…خداوند در این ایه «إنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا مَا‎ ‎بَعُوضَهً فَمَا فَوْقَهَا‎…»( بقره - ‏ آیه ۲۶ ) ‼️خدا از اینکه به پشه‏ یا آنچه که بربالای اوست مثل زند شرمی ندارد؛… کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍃🌺هر مقدار برای شما میسر است قرآن بخوانید ‌ 📖سوره مزمل، آیه ۲۰ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای ﷽📚🕥📚🎆 📖 🦋🦋 و گفتگوى عبدالمطلب با ابرهه‏ 🌷عبدالمطلب همراه با بعضى از پسرانش با حُناطه به سوى جايگاه ابرهه حركت كردند، وقتى كه به لشكر رسيدند، عبدالمطلب با راهنمايى شخصى به نام اُنَيس نگهبان فِى‏ها با وساطتت ذونفر بر ابرهه وارد شد. 💥ابرهه بسيار بر عبدالمطلب احترام كرد، از تخت خود فرود آمد و بر زمين نشست، و عبدالمطلب را با تجليل و احترام كنارش نشاند، و توسط مترجم به او گفت: چه نيازى دارى؟ 💥 عبدالمطلب گفت: به من خبر رسيده دويست شترِ مرا غارت كرده‏اى، دستور بده آن‏ها را به من برگردانند. ابرهه گفت: من وقتى كه سيماى عظيم تو را ديدم در نظرم بسيار بزرگ جلوه كردى، ولى اين گفتارت تو را در نظرم كوچك نمود، آيا براى برگرداندن دويست شتر با من صحبت مى‏كنى، و از خانه كعبه كه خانه تو و دين تو است، و من براى ويران كردن آن آمده‏ام هيچ سخنى نمى‏گويى؟! 💥عبدالمطلب گفت: اءِنِّى اَنَا رَبُّ الاِبِلِ، وَ اءنّ لِلبَيتِ ربّاً سَيَمنَعُهُ؛ من صاحب شتر هستم، و براى خانه كعبه صاحبى است كه به زودى از آن دفاع مى‏كند. ابرهه با غرور و گستاخى گفت: هيچكس نمى‏تواند مانع من شود و از ويران كردن كعبه توسط من جلوگيرى نمايد. عبدالمطلب گفت: هر كار مى‏كنى بكن. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🏴 قرآن؛ معجزه‌ی جاوید ✅ معجزه، آیت و نشانه‌ای است که پیامبران برای اثبات نبوت و ارتباط خود با خدا می‌آورند و همراه با تحدّی است و دیگر انسان‌ها از انجام دادن مثل آن عاجزند. در لسان قرآن برای معجزه از واژه‌ی «آیت» هم استفاده شده است. البته به جز بحث نبوت، در مباحث دیگر مثل توحید نیز، کلمه آیت و آیات وجود دارد.(مانند آیات ۲۰ به بعد سوره روم) 🔸تحدّی، به معنی مبارزه طلبی، همانند‌آوری و هم‌آورد خواستن است. از خود قرآن چنین برمی‌آید که معجزه بودن قرآن به جنبه فصاحت و بلاغت آن منحصر نمی‌شود، زیرا تنها بر سر این مطلب تحدّی نشده است بلکه در قرآن؛ ▫️از حیث علم و معرفتی که قرآن عرضه کرده است (نحل/۸۹) ▫️از حیث کسی که قرآن بر او نازل شده (یونس/۱۶) ▫️از حیث آوردن اخبار غیبی (هود/۴۹) ▫️و از این حیث که هیچ اختلاف، تعارضی و تناقضی در قرآن وجود ندارد (نساء/۸۲) تحدّی شده است، لذا قرآن کریم از همه‌ی این ابعاد، معجزه است. 🔹قرآن در چند مرحله، تحدّی را مطرح کرده است: ۱- سخنی همانند قرآن بیاورند (طور/۳۳و۳۴) ۲- به اندازه ده سوره، هر چند کوچک (هود/۱۳) ۳- یک سوره همانند قرآن (یونس/۳۸) ۴- بیان عجز و ناتوانی مردم (بقره/۲۳و۲۴) ۵- بیان ابدیت اعجاز و تحدّی قرآن (اسراء/۸۸) 🔸البته برخی دانشمندان علوم قرآنی معتقدند که آوردن یک سوره - با تمامی ویژگی‌ها - مشکل‌تر از آوردن ده سوره - با ویژگی‌های متفاوت و پراکنده - است. باید توجه داشت که آیات تحدّی از دلایل عقلی و قرآنی، مصونیت این کتاب الاهی از تحریف لفظی و معنوی است. از آنجا که قرآن معجزه‌ی جاوید برای همه‌ٔ مردم و همه‌ٔ اعصار است، این تحدّی که سند حقّانیت و دلیل اعجاز قرآن به‌شمار می‌رود باید کلّیت و دوام داشته باشد.(یعنی جامعیت و جاودانگی) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 در محضر قرآن کریم / ✅ وَ لَا تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِى حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَ مَن قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَاناً فَلَا يُسْرِف فِّى الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُوراً (اسراء/۳۳) 🔹و كسى را كه خداوند، (قتل او را) حرام كرده است نكشید، مگر به حقّ. و هر كس مظلوم كشته شود، قطعاً براى ولىّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده‌ایم، پس نباید در كشتن (و قصاص) زیاده‌روى كند، چرا كه آن (ستمدیده به طور عادلانه) یارى و حمایت شده است. 🔸قتل نفس و آدم‌كشى از گناهان كبیره است. هر كس در غیر مورد قصاص یا فساد، كسى را بكشد، گویا همه‌ى مردم را كشته است، «مَن قتل نفساً بغیر نفسٍ او فسادٍ فى الارض فكاّنما قتل النّاس جمیعاً»(مائده/۳۲) و كیفر چنین قتلى، دوزخ ابدى است. «مَن یقتل مؤمناً متعمّداً فجزائه جهّنم خالداً فیها»(نساء/۹۳) این كیفر، براى كسى كه اسلحه بكشد و تهدید به قتل كند و به عنوان مفسد و محارب شناخته شود، نیز ثابت است.(مائده/۳۳) 🔸در روایات یكى از مصادیق «ولىّ»، حضرت مهدى ‌علیه السلام شمرده شده كه انتقام جدّ عزیزش امام حسین‌ علیه السلام را خواهد گرفت: «فقد جعلنا لولیّه سلطاناً». در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «... فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک، ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله». حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حقّ قصاص به ولىّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم‌كشى است و هم بازدارنده از اسراف در قصاص. «جعلنا لولیّه سلطاناً» ❇️ از پيام‌های آیه ▫️هر انسانى حقّ حیات دارد، حتّى غیر مسلمانى كه با مسلمانان سر جنگ نداشته باشد، مصونیّت جانى و مالى دارد. «لا تقتلوا النفس ...» ▫️قانون الهى، محور ارزش‌ها و حرمت‌هاست. «حرّم اللّه» ▫️خودكشى حرام است. «لا تقتلوا النّفس الّتى حرّم اللّه» ▫️از نظر اسلام، كشتن افراد، در مواردِ حق (همچون قصاص، دفاع، ارتداد و ...) جایز است. «الّا بالحقّ» ▫️مظلوم، هر كه باشد باید مورد حمایت قرار گیرد. «من قتل مظلوماً... منصوراً» ▫️قرار دادن حقّ قصاص، براى حمایت از مظلوم است. «جعلنا لولیّه سلطاناً» ▫️اولیاى مقتول داراى حقّ قصاص و كشتن قاتل هستند. «جعلنا لولیّه سلطاناً» ▫️در قصاص باید خشم و غضب مهار شود و عدالت مراعات گردد. «فلا یسرف فى القتل» اسلام حتّى براى متجاوزات به جان انسان‌ها، عدالت را شرط دانسته است. اولیاى مقتول، حقّ ندارند به عنوان قصاص، بیش از یک نفر را بكشند و از قانون قصاص سوء استفاده كنند. ▫️قاتل را مُثله نكنید و در نوع و كیفیّت قصاص، ناجوانمردى نكنید. «فلا یسرف فى القتل» ▫️از سنّت‌هاى الهى، حمایت از مظلوم است. «انّه كان منصورا» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🟢 سنخیت اوصاف بهشت با اهل آن 🔹اشاره‌ای کوتاه نسبت به سنخیت و به نوعی هماهنگی و هم‌جهتی بین اوصاف بهشت و بهشتیان. البته تمام آیاتی که در مورد بهشت بیان شده با اهل بهشت این نسبت را دارد. در اینجا فقط چند آیه در این خصوص را مرور می‌کنیم: 🔸سلامت بهشت: لهم دار السلام عند ربهم (انعام/۱۲۷) ⬅️ سلامت اهل آن: یوم لا ینفع مال و لا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم (شعراء/۸۹) 🔸کرامت بهشت: اولئک هم المؤمنون حقا لهم مغفره و رزق کریم (انفال/۷۴) ⬅️ کرامت اهل آن: ان اکرمکم عندالله اتقاکم (حجرات/۱۳) 🔸طیب بودن بهشت: لهم طوبی و حسن مأب (رعد/۲۹) ⬅️ طیب بودن اهل آن: الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه (فاطر/۱۰) 🔸منزه بودن بهشت از لغو و بیهودگی: لا لغو و لا تأثیم (طور/۲۳) ⬅️ منزه بودن اهل آن: قد افلح المؤمنون ... و الذینهم عن اللغو معرضون (مؤمنون/۵) 🔸علوّ و برتری بهشت: فهو فی عیشه راضیه فی جنة عالیه (حاقه/۲۱-۲۲) و من یأته مؤمنا قد عمل الصالحات فاولئک لهم الدرجات العلی (طه/۷۵) ⬅️ برتری اهل آن: و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین (آل‌عمران/۱۳۹) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 من و شما، در کدام گروه قرار می‌گیریم؟! ✅ گروهی که برای خدا کار می‌کنند و انتظار پاداش و تشکّر از مردم ندارند: 🔹... لا نرید منکم جزاء و لا شکورا (دهر/۹) 🔹و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله ... (بقره/۲۰۷) 🔹... مثل الذین ینفقون اموالهم ابتغاء مرضات الله (بقره/۲۶۵) 🔹... انه من عبادنا المخلَصین (یوسف/۲۴) ▪️گروهی که کار می‌کنند تا مردم ببینند و ستایش کنند: 🔸و الذین ینفقون اموالهم رئاء الناس (نساء/۳۸) 🔸... کالذی ینفق ما له رئاء الناس (بقره/۲۶۴) ▪️گروهی که اعمال نیک و بد را به هم می‌آمیزند و بعد پشیمان می‌شوند! 🔸و آخرون اعترفوا بذنوبهم خلطوا عملا صالحاً و آخر سیّئاً ... (توبه/۱۰۲) ▪️گروهی که دوست دارند برای کارهای خوبی که نکرده‌اند، تعریف و تمجید بشوند! 🔸... یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا (آل‌عمران/۱۸۸) ⬅️ خداوند، عاقبت ما را ختم به خیر بفرماید. آمین کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا