eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ «انفال آیه22» همانا بدترين جنبندگان نزد خداوند، (كسانى هستند كه نسبت به شنيدن حقّ) كران (و نسبت‌به گفتن حقّ) لال‌هايند، آنها كه تعقّل نمى‌كنند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ «انفال آیه22» همانا بدترين جنبندگان نزد خداوند، (كسانى هستند كه نسبت به شنيدن حقّ) كران (و نسبت‌به گفتن حقّ) لال‌هايند، آنها كه تعقّل نمى‌كنند. نکته ها «صُمٌّ» جمع «أصم»، به معناى كر و «بُكْمٌ» جمع «أبكم»، به معناى لال است و در اينجا، كنايه از كسانى است كه گوش به شنيدن حقّ نمى‌دهند واز بيان حقّ لب فروبسته‌اند. در تعبيرات قرآن، افرادى كه تربيت الهى انبيا را نمى‌پذيرند و دل را تسليم حقّ نمى‌كنند، گاهى به مرده تشبيه شده‌اند: «فَإِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‌» «1» گاهى به چهارپايان: «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ» «2»، «يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الْأَنْعامُ» «3» «1». روم، 52. «2». اعراف، 179. «3». محمّد، 12. جلد 3 - صفحه 292 گاهى به بدتر از چهارپايان: «كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» «1» و گاهى به بدترين جنبنده: «شَرَّ الدَّوَابِّ» حضرت على عليه السلام فرمود: «بدترين جنبنده‌ها كسانى هستند كه حقّ را مى‌فهمند، ولى لجاجت كرده و كفر مى‌ورزند». «2» گروهى در قيامت اقرار خواهند كرد كه به سخن حقّ گوش فرا نمى‌دادند ويا در آن تعقّل نمى‌كردند و اين سبب دوزخى شدن آنان شده است. «لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِيرِ» «3» اگر گوش شنوا داشتيم، يا تعقّل مى‌كرديم، از دوزخيان نبوديم. پیام ها 1- مدّعيان ايمان و كسانى كه ملتزم به اطاعت از خدا و رسول نباشند، «وَ لا تَكُونُوا كَالَّذِينَ قالُوا سَمِعْنا وَ هُمْ لا يَسْمَعُونَ»، بدترين جنبندگانند. «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ» 2- ارزش انسان به خردورزى اوست، اگر تعقّل نكند، بدترين جنبندگان مى‌شود. إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِ‌ ... الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ‌ (آرى، داشتن گوش، زبان و عقل زمانى ارزشمند است كه بهره‌گيرى صحيح از آنها شود. كسى كه مثلًا با زبانش امر به معروف و نهى از منكر نمى‌كند، همچون آدم لال است.) 3- كسانى كه از تعاليم دين روى مى‌گردانند، بى‌خردند. وَ لا تَوَلَّوْا عَنْهُ‌ ... لا يَعْقِلُونَ‌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ وَ قُرْءَاناً فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَى‌ مُكْثٍ وَ نَزَّلْنَاهُ تَنزِيلاً (اسراء/۱۰۶) 🔹و قرآنى كه آن را بخش‌بخش كردیم تا آن را با تأنّى و درنگ بر مردم بخوانى و آن را آنگونه كه باید به تدریج نازل كردیم. 🔸یكى از اعتراض‌هاى كفّار این بود كه چرا قرآن یكباره نازل نمى‌شود: «لولا نُزّل القرآن جُملةً واحدة»(فرقان/۳۲) این آیه پاسخى به گفته‌ى آنان است. آیات قرآن چون با حوادث مختلف ارتباط دارد و براى رفع نیاز همه‌ى طبقات در طول تاریخ است، بخش‌بخش نازل شده تا با رویدادهاى گوناگون، تطبیق داشته و براى منتظران دلچسب‌تر باشد. مثلاً اگر آیات جهاد در زمان صلح نازل مى‌شد، در جایگاه واقعى خود نبود. یکی از مباحث علوم قرآنی که در پی موضوع تنزیل و نزول تدریجی آیات و سور مطرح می‌شود، مسأله اسباب النزول و شأن نزول آیات است. 🔸تدریج، یكى از سنّت‌هاى الهى است، چه در آفرینش، كه جهان را در شش روز آفرید و چه در نزول قرآن، با آنكه مى‌توانست یكباره نازل كند یا بیافریند. نزول تدریجى آیات قرآن براى آن بود كه علم به آن با عمل به آن توأم شود. قرآن تنها جنبه تعلیمی ندارد که فقط مردم بخواهند آن را بخوانند، بلکه یک دستورالعمل و قانون برای زندگی است و لازمه آن اجرایی شدن فرمان‌های آن است و اگر همه قرآن یکجا نازل می‌شد باید یکجا عمل هم می‌شد و این امری محال بود. البتّه از نزول تدریجى قرآن، ارتباط دائمى پیامبر صلى الله علیه و آله با مبدأ وحى نیز استفاده مى‌‌گردد. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️بخش بخش شدن قرآن به اراده خداوند است. «فَرَقناه» ▫️تعلیم و تربیت و ارشاد، باید تدریجى باشد. «فرقناه، على مُكثٍ» ▫️تلاوت تدریجى قرآن، شنونده را براى آیات دیگر تشنه و منتظر مى‌كند. «على مُكثٍ» «مُكث» آرامش همراه اطمینان است. ▫️یک مربّى و مصلح، باید براى دراز مدّت برنامه داشته باشد و از زمان و نیازمندى‌هاى جدید غافل نباشد. «على مُكثٍ» ▫️گرچه روح بزرگ پیامبر اکرم(ص) ظرفیّت دریافت همه‌ى وحى را یكجا دارد، امّا مردم كم ظرفیّتند و باید به تدریج آن را دریابند. «لتقرأه على النّاس على مُكثٍ» ▫️قرآن، علاوه بر جنبه‌ى تعلیمى، جنبه‌ى اجرایى هم دارد كه باید به تدریج اجرا شود. اجراى صدها دستور در جامعه‌اى كه صدها فساد دارد، یكباره محال است. «نزّلناه تنزیلا» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 آشنایی با سوره‌ی قدر / ۲ 💠 بیان عظمت ظرفِ نزول قرآن در آیات ۲ تا ۵ ▫️پس از آن با طرح یک سؤال کنایی از پیامبر(ص) که چه چیز تو را به حقیقت شب قدر آگاه ساخت: «و ما ادراک ما لیلة‌القدر؟» از یک سو عظمت شب قدر را بیان می‌کند و از سوی دیگر گویای آن است که تنها راه رسیدن به پاسخ این پرسش و جزئیات مربوط به آن، فقط وحی و قرآن است و علم و عقل برای رسیدن به پاسخ آن، راه به جایی نمی‌برند و نیز زمینه را برای مطلب آیه‌ی سوم فراهم می‌کند که شب قدر بهتر از هزار ماه است: «لیلة‌القدر خیر من الف شهر». پس از بیان عظمت شب قدر به دلیل نزول قرآن(تشریع) در آن، ادامه‌ی سخن باز هم در باره‌ی شب قدر است؛ فضیلت این شب به دلیل نزول فرشتگان و روح، همراه مقدرات تکوینی: «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کلام امر» و اینکه تا طلوع بامداد همه، سلام و درود است: «سلام هی حتی مطلع الفجر». 🔸نتیجه: باید دانست که بیان ویژگی‌های ممتاز شبِ قدر، همه برای آن است که اهمیت و عظمت قرآن را به دلیل نزولش در چنین شبی، ثابت کند. در واقع عبارت کانونی این سوره، آیه‌ی اول یعنی نزول قرآن است که جهت سوره را نشان می‌دهد. چهار دلیل بر محوریت آیه‌ی نخست سوره دلالت می‌کنند: ➖آغاز شدن آیه با حرف «ان» در «انا» که اهمیت مطلب را نشان می‌دهد. ➖ضمیر «نا» و فعل متکلم مع الغیر در «انا انزلناه» که عظمت قرآن را می‌رساند. ➖ضمیر غایب بی‌مرجع «ه» برای قرآن در «انزلناه» که همه برای تفخیم و عظمت امر قرآن است. ➖آغاز سوره با بیان این حقیقت، که قرآن در این شب نازل شده است. ⬅️ از این رو، جهت هدایتی سوره با توجه به کانونی بودن آیه‌ی نخست، عبارت است از: بیان عظمت قرآن از طریق جلوه‌های عظمت زمان نزول آن(شب قدر) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برکت و مبارک در قرآن ✅ مبارک چیزی است که در آن خیر است (خواه مادی باشد یا معنوی) و برکت یعنی فایدهٔ ثابت و در اصطلاح یعنی استقرار خیر از سوی خداوند و در لغت به معنای مطلق رشد و نمو، زیادت و فزونی، یا فزونی و کثرت در خیر است. گرچه همه‌ی برکات از جانب خداست ولی از یک جهت می‌توان آن را به دو قسم تقسیم کرد: ➖برکات آسمانی یا معنوی که همان توجهات معنوی و رحمت‌های الهی است که سبب گشایش و انبساط روح و وسعت قلبی و نورانیت باطنی و استفاضه از فیوضات الهی می‌شود. ➖برکات زمینی، مادّی و حسّی که منشاء آنها از زمین است مانند: آب، خاک، هوا، اشجار، زراعات و حیوانات دریایی، صحرایی و هوایی و همه‌ی آنچه مورد استفاده انسان‌ها قرار می‌گیرد. 🔻در قرآن امور مختلفی به برکت و مبارک بودن توصیف شده‌است که نمونه‌‌هایی از این آیات را در اینجا مرور می‌کنیم: 🔹ذات خداوند متعال؛ ذلکم الله ربکم فتبارک الله رب العالمین (غافر/۶۴) 🔸مکّه معظّمه؛ ان اول بیت وضع للناس للذی ببکة مبارکاً (آل‌عمران/۹۶) 🔹اطراف مسجد الاقصی؛ سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقضی الذی بارکنا حوله (اسراء/۱) 🔸باران آسمان؛ و نزلنا من السماء ماء مبارکاً (ق/۹) 🔹قرآن کریم؛ و هذا کتاب انزلنا مبارک (انعام/۹۲) 🔸حضرت عیسی(ع)؛ و جعلنی مبارکاً اینما کنت (مریم/۳۱) 🔹درخت؛ کانّها کوکب درّی یوقد من شجرة مبارکه زیتونه (نور/۳۵) 🔸سلام خداوند؛ فسلّموا علی انفسکم تحیّة من عندالله مبارکة طیبة (نور/۶۱) 🔹شب قدر؛ انا انزلنا فی لیلة مبارکة (دخان/۳) 🔸برکت در زمین و آسمان؛ و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض (اعراف/۹۶) ⬅️ البته برخی از این آیات دارای تفسیر و تأویل هست که می‌توانید به کتب مربوط مراجعه نمایید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ آیه۸ إِذْ قَالُواْ لَيُوسُفُ وَأَخُوهُ أَحَبُّ إِلَى أَبِينَا مِنَّا وَنَحْنُ عُصْبَةٌ برادران یوسف گفتند ما ایم🌻 ودرآیه۱۴ گفتند قَالُواْ لَئِنْ أَكَلَهُ الذِّئْبُ وَنَحْنُ عُصْبَةٌ اگر گرگ اورا بخورد درحالی که ما عصبه ایم پس خاک توی سرمان❌ در۷۶قصص فرمود حمل کلید های گنج قارون مَفَاتِحَهُ لَتَنُوءُ بِالْعُصْبَةِ ل=حتما 1 عصبه را به زحمت می انداخت🤯 عصبه یعنی۱ گروه به هم پیوسته که حد اقل ۱۰نفر باشند و۱ هدف را دنبال کنند برای آنکه معنی این کلمه را بهتر بفهمیم بسراغ کلمه های مشابه آن میرویم✅ مثل کلمه اعتصاب اعتصاب کردن یعنی گروهی متحد که دست به۱ کار هماهنگ میزنند✅ اعصاب بدن را اعصاب گویند زیرا بشکل گروهی وبه شکل هماهنگ ومتحد عمل میکنند🎄 کلمات عربی چقدر ریشه دارند🍒 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اعیاد اربعه اسلامی در قرآن🌺 1⃣عید فطر✅ قد أفلح من تزکی و ذکر اسم ربه فصلی (أعلی ۱۴ و ۱۵ ) 2⃣عید قربان✅ و فدیناه بذبح عظیم (صافات ۱۰۷) 3⃣عید غدیر✅ الیوم اکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا (مائده ۳) 4⃣ عید جمعه✅ إذا نودی للصلوة من یوم الجمعة فاسعوا إلی ذکر الله و ذروا البیع (جمعه ۹ ) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️زندگی با آیه‌ها یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (حشر: ۱۸) چرا باید کشیک نفس‌ بکشیم؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂از منفی نگری بپرهیزید🍂 ⚡️در سوره مبارکه "همزه" خداوند می فرماید: وای بر کسانی که بسیار عیبجویی می کنند و مدام دنبال عیبهای دیگران می گردند. ⚡️عیبجوییِ زیاد، نشانه ی روحیه ی منفی نگری است. یعنی انسان فقط بدنبال پیداکردن ایرادهای منفیِ دیگران بوده و به نکات مثبت توجه ندارد. ⚡️چنین کسی همیشه خود را بی عیب و برتر از دیگران می بیند و بنابراین بین خود و دیگران حصاری ایجاد کرده و تنها می ماند. 🌺رهنمودهای دین اسلام، بهترین راهکار برای رسیدن به مثبت اندیشی است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سخترین قسمت حرام اول آن است 👈سپس آسان میشود، 👈سپس گوارا میشود، 👈سپس انسان به آن اُنس و الفت میگیرد، 👈 سپس شیرین میشود، 👈سپس قلب سیاه میشود، 👈 و بعد از آن قلب به دنبال حرامی دیگر میگردد 📜اگر نفست تو را برای انجام معصیت فرا خواند با او به گفتگو بنشین و او را به این آیه تذکره بده: 💥 قلْ أَذَٰلِكَ خَيْرٌ أَمْ جَنَّةُ الْخُلْدِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۚ كَانَتْ لَهُمْ جَزَاءً وَمَصِيرًا💥 📖فرقان آیه۱۵ 🔰ترجمه: اى پيامبر! به مردم بگو: آيا اين ذلّت و عذاب بهتر است يا بهشت جاودانى كه به پرهيزكاران وعده داده شده و سزا و سرانجام آنان است؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 معارف قرآن از نظر علامه مصباح یزدی(ره) ✅ در زمینه دسته‌بندى موضوعى آیات قرآن كریم، آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) طرحى بدیع و ابتكارى را پیشنهاد مى‌كنند كه در قیاس با طرح‌‌هاى سابق كه آیات را بر محور «عقاید، احكام و اخلاق» یا بر محور «انسان و ابعاد وجودى او» دسته‌بندى می‌‌كردند، امتیازات چشم‌‌گیرى دارد. در این طرح، موضوعات آیات مورد بحث، بر محور «اللّه» كه هستى‌‌بخش همه كائنات است، دسته‌‌بندى شده و با الهام از آیه شریفه «أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا...»، بحث از نقطه معینى آغاز مى‌‌گردد و پس از تكمیل آن در هر مرحله، به ترتیب به مراحل پایین‌تر _ كه در طول یكدیگرند _ مى‌‌رسد، و در نتیجه ارتباط منطقى میانِ هر مبحث با مبحث قبل برقرار مى‌‌شود. بر این اساس موضوعات مورد بحث در دروس تفسیر موضوعى حضرت استاد به ترتیب ذیل است: ۱/ خداشناسى: این بخش با بحث در زمینه شناخت خداوند آغاز مى‌شود و به بحث درباره كلیات و تفاصیل افعال الهى خاتمه می‌یابد. ۲/ جهان‌‌شناسى: خلقت جهان هستى، یكى از افعال الهى است و از این جهت مباحث این بخش با بخش قبلى ارتباط مى‌‌یابد، و به اینجا مى‌‌رسد كه خلقت همه پدیده‌‌هاى جهان، مقدم بر خلقت «انسان» به منزله شریف‌‌ترین مخلوق خداوند بوده است. ۳/ انسان‌‌شناسى: در این بخش اثبات مى‌‌شود كه انسان موجودى تک‌‌بعدى نبوده، زندگى او در دنیا مقدمه زندگى اخروى است، و او در این سیر نیازمند راه و طریق وصول به كمال و جاودانگى است. ۴/ راه‌‌شناسى: در این بخش، سخن بر سر شناخت راه درست وصول به سعادت آدمى است. این موضوع به مباحث رسالت و نبوت و امامت تسرّى مى‌‌یابد و به این ترتیب با بخش بعدى مرتبط مى‌‌شود. ۵/ راهنماشناسى: صفات و ویژگى‌‌هاى راهنمایان طریق هدایت و چگونگى هدایت آنان موضوع این مبحث است. حلقه اتصال این مبحث با مباحث بخش بعد، طرح بحث كتب آسمانى پیشین است كه به قرآن‌شناسى مى‌‌انجامد. ۶/ قرآن‌‌شناسى: این بخش قرآن را از زبان خود قرآن معرفى مى‌‌كند و از آنجا كه در این بخش از تزكیه و تعلیم، به منزله هدف قرآن سخن به میان آمده، زمینه بحث تزكیه و انسان‌‌سازى قرآن فراهم مى‌‌آید. ۷/ اخلاق یا انسان‌‌سازى قرآن: در این مقام، دیدگاه‌‌هاى اخلاقى قرآن تبیین مى‌‌گردد و ثابت مى‌‌شود كه عبادت و بندگىِ خدا، تنها اكسیر انسان‌‌سازى است. ۸/ برنامه‌هاى عبادى قرآن: در این بحث به برنامه‌های عبادی قرآن اعم از برنامه‌هاى فردى و اجتماعى اشاره می‌شود. ۹/ احكام فردى قرآن ۱۰/ احكام اجتماعى قرآن: در مقدمه این بخش، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن مورد بحث قرار مى‌‌گیرد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نور خدا، خاموش‌شدنی نیست ✅ قرآن در آیه‌ی ۳۲ سوره توبه می‌فرماید: فضای نورانی آموزه‌های دینی را می‌خواهند با حرف‌های بی‌ارزش، تیره‌و‌تار کنند؛ ولی خدا جز این نمی‌خواهد که این دین نورانی را تابنده و پاینده کند؛ هرچند بی‌دین‌ها خوششان نیاید! (هم‌چنین در سوره صف، آیه ۸) 🔹دشمنان براى خاموش كردن نور خداوند از راه‌هاى مختلفى استفاده مى‌كنند، از جمله: ➖تهمت ارتجاع و كهنه‌گرایى مى‌زنند: «اساطیر الاولین» (انعام/۲۵) ➖مى‌گویند این سخنان، خیال و پندار است: «اضغاث احلام» (انبیا/۵) ➖ سخنان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را دروغ و افترا مى‌نامند: «ام یقولون افتراه» (احقاف/۸) ➖ آیات وحى را سطحى و بى‌ارزش قلمداد می‌كنند: «لو نشاء لقلنا مثل هذا» (انفال/۳۱) ➖ براى خداوند، رقیب تراشى مى‌كنند: «و جعلوا للّه انداداً» (ابراهیم/۳۰) ➖ مردم را از شنیدن آیات الهى باز مى‌دارند: «لاتسمعوا لهذا القرآن و الغوا فیه» (فصلت/۲۶) ➖به راه و مكتب مؤمنان، طعنه مى‌زنند و آنان را تحقیر مى‌كنند: «و طعنوا فى دینكم» (توبه/۱۲) ➖دین خدا را مسخره مى‌كنند: «اتخذوا دینكم هزواً و لعباً» (مائده/۵۷) ➖سعى در تخریب مساجد، مراکز مذهبی و پایگاه‌هاى مكتب دارند: «سعى فى خرابها» (بقره/۱۱۴) ➖سعى در تحریف دین مى‌نمایند: «یُحرّفون الكلم» (نساء/۴۶) ➖گاهى در دین، بدعت‌گذارى دارند: «و رهبانیة ابتدعوها» (حدید/۲۷) ➖حقایق دین را، كتمان مى‌كنند: «یكتمون ما أنزلنا من البیّنات» (بقره/۱۵۹) ➖دین خداوند را، تجزیه مى‌كنند: «افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض» (بقره/۸۵) ➖حق و باطل را در هم مى‌آمیزند: «ولاتلبسوا الحق بالباطل» (بقره/۴۲) ➖در دین خدا، غلوّ مى‌كنند: «لاتغلوا فى دینكم» (مائده/۷۷) ➖با مسلمانان به جنگ و ‌ستیز برمى‌خیزند: «لایزالون یقاتلونكم حتّى یردّوكم عن دینكم» (بقره/۲۱۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🦋 تأثیر قرائت سوره هنگام خروج از خانه: امام صادق(ع)فرمودند: هنگامی که کسی از منزلش خارج می شود،ده (10)بار سوره«قُل هُوُ اللهُ اَحَد»را بخواند، پیوسته در حفظ ونگهداری خدای عزوجل باشد تا به منزل برگردد. 📚اصول کافی.جلد 4 صفحه ی 537 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محبان مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار بیشمار قرائت سوره واقعه در شب جمعه👌👌 شب جمعه است این سوره رو به نیابت از قرائت کنیم🌷 📌متن و صوت و ترجمه سوره واقعه در لینک زیر https://eitaa.com/delneshinha/26670
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا