سلام علیکم
انقلاب اسلامي امام خميني(ره)؛ اعجاز بزرگ قرن!
در گستره وسيع تاريخ بشريت، انقلاب هاي زيادي ظهور و افول كردهاند وهركدام توانسته اند تا مدتي افكارعمومي جهان رابه خودمشغول كرده و ميزان معيني از زمان و مكان را در شعاع تأثير خويش قرار دهند. واضح است كه هر انقلاب با توجه به پيام و هدفي كه دارد، ميزان و محدودهي تأثيرگذاري و ماندگاري آن مشخص خواهد شد و انقلاب اسلامي ايران تحت رهبريهاي آگاهانه و خردمندانه امام خميني(ره) از آنجا كه پيام و هدف الهي و انساني داشت و جهت اعتلاي كلمهي حق و برقراري عدالت اجتماعي، پيريزي گرديده بود، و از آنجا كه خدا و انسانيت مفاهيم بياندازه بلند و ماندگار هستند، از این جهت نهضت و انقلابي هم كه در جهت بقاء و ماندگاري ارزشهاي الهي، انساني رقم خورده باشد،مانا جاودان و برقرار خواهد ماند.
صرف نظر از عوامل مادي و ظاهري، نظير رهبري، حضور مردم و ... كه تا حدودي در پيروزي و همچنان ماندگاري انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، نقش داشتند، عاملي كه به عنوان علت العلل و در واقع به مثابه شاهبيت همهي علتها و عوامل ميتوان از آن نام برد، نصرت و ياري مخصوص خداوند تبارك و تعالي و جهت اعجاز گونهي انقلاب اسلامي مردم ايران است.🙏🌷👌
https://eitaa.com/Tarikhdarsebrat
سلام علیکم
ندبه انتظار قسمت دوم
باسلام و صلوات برمحمد و آل محمد بلاخص حضرت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام
ادیان الهی برآنند که سرانجام موعودی ظهور میکند که با رسالتی الهی، انسان را از تاریکی ظلم و گمراهی و گناهکاری میرهاند و برای زمین و زمینیان خوشبختی و خیر و برکت میآورد.
در برخی ادیان به نشانههایی برای ظهور او اشاره شده است؛ چنانکه در کتاب مقدس آمده است که او بر ابرهای آسمانی، با قدرت و جلال میآید و فرشتگان و برگزیدگان او را همراهی میکنند.
برخی از این نشانهها با نشانههای گفته شده در اسلام مشترک است و با بعضی روایات اسلامی همخوانی دارد، مانند نزول حضرت عیسی(ع) از آسمان هنگام ظهور و برپایی نماز به امامت حضرت مهدی(ع) و صیحه آسمانی پیش از ظهور منجی موعود.
قرآن کریم ظهور چنین مصلح نجاتبخشی را «خلافت و وراثت صالحان» مینامد و تأیید میکند، همچنین روایات فراوانی در کتابهای اهل سنت و شیعه دربارهٔ این مصلح نجاتبخش نقل شده است.
بر اساس برخی از این روایات، در میثاق ازلی، مهدویت در کنار توحید، رسالت و ولایت مطرحشده و بر آن میثاق گرفته شده است.
از سوی دیگر، مهدویت یک عقیده اسلامی که تنها رنگ دین داشته باشد، نیست، بلکه اعتقاد به روزی موعود در زمین فصل مهمی از خواستههای بشری است که انسانها با داشتن ادیان و مذاهب مختلف، رو به سوی آن دارند.
چنین حکومت عدلی، نتیجه آمادگی نفوس و افکار عمومی مردم جهان یا گروههای مؤثر در سرنوشت جهان است...
ادامه دارد...🙏🌷
سلام علیکم
ندبه انتظار قسمت سوم
(مرتضی رئوفی)
عرض شد، اعتقاد به مهدویت در طول تاریخ با انحرافهایی مواجه شد و عدهای اعتقاد به مهدویت را وسیله رسیدن به اهداف خود قرار دادند؛ اما با گذشت زمان دروغبودن ادعای آنان روشن شد. ادعای مهدویت از زمان محمدبنحنفیه (م ۸۴ق) آغاز شد و گفته شده مختار ثقفی با هدف انتقامگرفتن از قاتلان امامحسین(ع)، وی را مهدی موعود خواند و خود را نایب او معرفی کرد.
همچنین در پایان دوره اموی، عبدالله محض فرزند حسن مثنّی مدعی بود فرزندش مهدی(ع) است که او را صاحب نفس زکیه مینامیدند.
در دورههای اخیر سیدعلیمحمد باب (م۱۲۶۶ق) یکی از مدعیان دروغین مهدویت بود که نخست خود را «باب» و «نایب خاص مهدی» معرفی میکرد؛ ولی پس از مدتی با جمعشدن عدهای در اطراف او، ادعای خود را به «مهدویت» تغییر داد.
او از پیروان فرقه شیخیه بود؛ فرقهای که شیخاحمد احسائی تأسیس کرد. پیروان این فرقه معتقد بودند تنها کسی که میتواند به خدا برسد، امام زمان(ع) است و دیگران این امکان را ندارند و دسترسی به امام زمان(ع) نیز برای همه ممکن نیست؛ بنابراین باید واسطهای میان مردم و امام زمان(ع) باشد که آن «شیخ» است و پس از خداوند، پیامبر(ص) و امام(ع)، رکن چهارم در دین شمرده شد.
لذا ادعای مهدویت اختصاص به شیعه ندارد، بلکه در میان اهل سنت نیز مدعیان مهدویت زیاد بودهاند؛ ازجمله مهدی سودانی (م۱۳۰۲ق) در سودان که در سال( ۱۸۸۱م/ ۱۲۲۰ش) از طریق پیروان تبلیغات خود را آغاز کرد و بر ضد مصر و انگلستان قیام کرد.
ادامه دارد....☘
سلام علیکم
ندبه انتظار : قسمت چهارم
(مرتضی رئوفی)
وجود حضرت مهدی(ع)
اندیشمندان اسلامی وجود امام معصوم(ع) را از راه عقل و نقل اثبات کردهاند. ازجمله ادله عقلی که بر وجود اماممهدی(ع) نیز قابل انطباق است،امتناع خالیبودن زمین در هر عصری از امام(ع) است.دلیل دیگر عقلی قاعده لطف است؛به این معنا که صفت لطف و رحمت در حقتعالی اقتضا میکند که خداوند آنچه سبب نزدیکشدن بندگان به طاعت و دوری آنان از معصیت میشود و امکان دستیابی به آن را ندارند، برای آنان فراهم کند و در هر عصری حجتی بر مردم قرار دهد که حق را از باطل جدا و مردم را به سوی راه مستقیم هدایت کند و علما و غیر علما را از اعتقاد باطلی که بر آن اجماع کردهاند، بازگرداند.
امامخمینی در اثبات ضرورت عقلیِ امامت، نگاه جامعتری دارد. ایشان به صفت حکمت خداوند در اجرای قانون الهی تکیه میکند و اثبات میکند که به حکم عقل، همانطور که دین و قرآن در پیشگاه خدا و پیامبر(ص) با اهمیت تلقی میشوند، امامت و ضرورت وجود آن در همه زمانها حتی در این زمان نیز در آن پیشگاه، با اهمیت و ضروری است.
ایشان در مباحث عرفانی خود نیز از طریق تبیین مقام انسان کامل، به اثبات وجود امام میپردازد.
از نظر ایشان مصداق بزرگ انسان کامل،رسول اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) و در این عصر حضرت مهدی(ع) است.
از نظر دلیل نقلی، شیعه و اهل سنت بر ظهور حضرت مهدی(ع) در آخرالزمان از نسل فاطمه(س) و فرزند امامحسن عسکری(ع) است. ایشان در نیمه شعبان سال ۲۵۶ق متولد شده و مادر ایشان نرجسخاتون است.
از القاب آن حضرت، هادی، قائم، صاحب، منتظر، حجت، خاتم و منتقم است.
ادامه دارد..🌷
سلام علیکم
روز تولد حضرت عباس علیه السلام و روز جانبازان عزیز مبارک🌷
عباس بن علی بن ابیطالب (۲۶-۶۱ق) مشهور به ابوالفضل پنجمین پسر امام علی(ع) و اولین فرزند امالبنین است. مهمترین فراز زندگی او حضور در واقعه کربلا و شهادت در روز عاشورا است. دربارهٔ زندگی و احوالاتش تا قبل از ماه محرم ۶۱ق اطلاعات چندانی وجود ندارد جز اینکه بر اساس برخی گزارشها در جنگ صفین حضور داشته است.
او در واقعه کربلا، فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) بود و برای همراهان امام حسین(ع) از فرات آب آورد. حضرت عباس به همراه برادرانش دو اماننامه از طرف عبیدالله بن زیاد را رد کردند و در سپاه امام حسین(ع) جنگیدند و شهید شدند.
به گفته برخی از کتابهای مقتل، در روز عاشورا در حالی که دو دستش بریده شده بود و گرز آهنین بر سرش فرود آمده بود، شهید شد.
برخی منابع او را دارای قدی بسیار بلند و چهرهای زیبا توصیف کردهاند. امامان شیعه در احادیثی مقام بالایی برای حضرت عباس در بهشت بیان کردهاند.
حرم حضرت عباس(ع) در نزدیکی حرم امام حسین(ع) یکی از مهمترین مکانهای زیارتی شیعیان است. همچنین شیعیان از او با تعبیر سقای کربلا یاد میکنند.
رجز خوانی حضرت عباس در کربلا..
والله ان قطعتموا یمینی انّی احامی ابداً عن دینی
و عن امام صادق الیقین نجل النبی الطاهر الامین
«به خدا سوگند، اگر دست راست مرا قطع کردید، من پیوسته از دین خود و از امام راستگوی دارای یقین که نوه پیامبر پاک و امین است، دفاع میکنم»🙏🤲🌷
سلام علیکم
شعر کوتاه از استاد بداغی بسیار زیبا وپرمعنا برای میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام🌷
امشب شبِ میلادِعلمدارِ حسین است
میلادِ گلِ فاطمه سردارِ حسین است
لبخندبه لبهای مـَلـک، گُل کند هر دم
زیراهمه دم خنده زرخسارحسین است
مَــه گشته خِجِل از رخِ زیبای ابالفضل
این قرصِ قمرهدیه زِدادارحسین است
مولا بزند بوسه به دستانِ نگارش
زیرا به جهان تا به ابد یارِ حسین است
هر دم بَــرَد از قلبِ برادر غمِ دنیا
عباسِ علی واله وغمخوارحسین است
همچون پدرش نقشِ زمین کرد عدو را
در کرب و بلا حیدرِ کرارِ حسین است
مدّاحِ علی باشد و آواره ی ارباب
کارش به خدا گرمیِ بازارِ حسین است
هر چند که عالم همه محتاجِ نگاهش
اما همه دم خواجه گرفتارحسین است
زوّارِ حرم بیمه ی دستانِ ابالفضل
او حامی و دلداده ی زوّارِ حسین است
در گردِ حرم گشته نگهبانِ امامت
چشمانِ گلِ فاطمه بیدارِ حسین است
اوراچه به پیمان و امان نامه ی دشمن
فرزندِ علی محرمِ اسرارِ حسین است
بخشیده به میدانِ بلا جان و تنش را
فانی شده اندر رهِ پیکارِ حسین است
گر مدحِ ابالفضلِ علی کرده بداغی
این لطفِ کریمانه، وَ بسیارِ حسین است..🙏🌷
سلام علیکم
ندبه انتظار قسمت پنجم
(مرتضی رئوفی)
در بینش اسلامی،حضرت مهدی(ع) حجتالله، ولیالله، حافظ اسرار وحی و احکام دین الهی، واسطه و مظهر فیض کامل خدا در عالم تکوین، خلیفه خدا در زمین، خاتم ولایت محمدی(ص) مصداق انسان کامل در سراسر هستی در این زمان و مظهر تمام اسمای حُسنای الهی است. در عرفان، اماممهدی(ع) قطب عالم محسوب میشود که از ناحیه او فیض به دیگران میرسد و این انسان کامل در هر عصری است که به جهتدارا بودن و اتصاف به همه اسمای الهی، واسطه میان حق و خلق شده و فیض و مدد را از ناحیه حقتعالی به کل عالم میرساند.در عرفان شیعی خاتم اولیا، منطبق بر ولیعصر(ع) است.
امامخمینی سوگند به عصر در آغاز سوره عصر را سوگند به انسان کامل میداند که عصاره همه موجودات و نسخه تمام عالم است.
ایشان معتقد است اماممهدی(ع) ولیّالله و واسطه فیض و عنایات حقتعالی است و انسان کاملی است که صاحب ولایت مطلق الهی و تداومبخش رسالت پیامبران است و همانگونه که رسول اکرم(ص) به حسب واقع، حاکم بر جمیع موجودات و خاتم رسولان است و به اصالت دارای ولایت کلی است، حضرت مهدی(ع) نیز حاکم بر همه موجودات و خاتم ولایت کلی به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) است.به باور ایشان، امام زمان(ع)، خود قرآن جامع و فرقان قاطع است و باطن حضرت تمام حقیقت قرآن است.
همچنین امام عصر(ع) سرّ امتداد لیلةالقدر و سرّ نزول ملائکه در شب قدر است و در حقیقت شب قدر، شب توجه ولی تام است که امروز امام زمان(ع) است و ظهور سلطنت ملکوتی اوست و تمام تغییرات، حرکات، تبدلات و گسترش یا کمشدن هر رزقی تحت سیطره نفس شریف ایشان انجام میشود....
ادامه دارد..🌷