حرف خاص.mp3
19.85M
#حرف_خاص
✘ بعد از هزار سال، هنوز منتظرید یه کسی ظهور کنه و دنیا رو گلستان کنه؟
خودتون از این انتظار خندهتون نمیگیره؟
✘ چجوری ثابت میکنید امام زمانی هست،
و این انتظار شما، انتظاری توهمی نیست؟
#استاد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
#امیدغریبانتنهاکجایی..؟
🍂چه قدر از مهربانی بی نصیب است
برایش عشق، احساسی عجیب است...
🍂چه قدر امروز، انسان معاصر
بدون «یا اباصالح» غریب است...
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
.
4_516474296994892459.mp3
4.02M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه10_11_12_13_14_15_16_17
#سوره_شعراء #آیه۱۰_۱۱_۱۲_۱۳_۱۴_۱۵_۱۶_۱۷
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیه 10_11_12سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162985
تفسیرآیه 13_14_15_16_17سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162986#
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره شعراء -آیه ۱۰ - ۱۲
وَإِذْ نَادَى رَبُّکَ مُوسَى أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ
قَوْمَ فِرْعَوْنَ أَلَا یَتَّقُونَ
قَالَ رَبِّ إِنِّى أَخَافُ أَن یُکَذِّبُونِ
ترجمه🔹
و (یادکن) زمانى که پروردگارت موسى را ندا داد که به سوى قوم ستمکار برو.
قوم فرعون؛ آیا پروا نمى کنند؟!
(موسى) گفت: پروردگارا! مى ترسم مرا تکذیب کنند.
در این سوره، هفت بار این جمله تکرار شده است: «ألا تتّقون»، «ألا یتّقون» آرى، اگر تقوا نباشد، سخن پیامبران مؤثّر نیست.
پیام ها🔹
۱- تاریخ انبیا نباید فراموش شود. («اذ» یعنى یاد کن آن زمان را)
۲- هم هدف و سیره انبیا بهم شباهت دارد و هم برخوردهاى مخالفان انبیا یکسان است. بنابراین آشنایى با تاریخ آنان مى تواند راهگشاىپیامبر اسلام باشد. «واذ نادى ربّک»
۳- فرستادن پیامبران به سوى مردم، از شئون ربوبیّت است. «نادى ربّک»
۴- مبارزه با طاغوت، در رأس برنامه هاى انبیا قرار دارد. «اِئتِ القومالظالمین»
۵ - در نهى از منکر، گاهى باید به استقبال خطر رفت. «أن ائت القوم الظالمین»
۶- قیام انبیا، بر اساس معیار است، نه کینه و انتقام. «القومالظالمین»
۷- فراموش کردن خدا وپیروى از طاغوت، بزرگترین ظلم است. «القومالظالمین»
۸ - براى نهى از منکر به سراغ سرچشمه هاى فساد بروید. «قوم فرعون»
۹- طاغوتها، بدون یارى مردم قدرتى ندارند. «قوم فرعون»
۱۰- بى تقوایى مردم، زمینه رشد طاغوتهاست. «الا یتّقون»
۱۱- هدایت مردم، بار سنگینى است که به امداد الهى نیاز دارد. «ربّ انّى أخاف...»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره شعراء -آیه ۱۳ - ۱۷
وَ یَضِیقُ صَدْرِى وَلَا یَنطَلِقُ لِسَانِى فَأَرْسِلْ إِلَى هَارُونَ
وَ لَهُمْ عَلَىَّ ذَنبٌ فَأَخَافُ أَن یَقْتُلُونِ
قَالَ کَلَّا فَاذْهَبَا بِآیَاتِنَآ إِنَّا مَعَکُم مُّسْتَمِعُونَ
فَأْتِیَا فِرْعَوْنَ فَقُولَا إِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعَالَمِینَ
أَنْ أَرْسِلْ مَعَنَا بَنِى إِسْرَآءِیلَ
ترجمه🔸
و سینه ام تنگ مىگردد و زبانم باز نمى شود، پس هارون را (نیز) رسالت بده (تا مرا یارى کند).
وآنان بر (گردن) من (ادّعاى) گناهى دارند، پس مىترسم مرا بکشند (و این رسالت به پایان نرسد).
خداوند فرمود: چنین نیست، پس (تو وهارون) همراه با معجزات ما حرکت کنید که ما با شما و شنونده (گفتگوهایتان) هستیم.
به سراغ فرعون بروید و بگویید: ما فرستادهى پروردگار جهانیانیم.
بنى اسرائیل را (آزاد کن و) همراه با ما بفرست.
مراد از گناه حضرت موسى که در آیهى ۱۴ آمده، ماجرائى است که در سورهى قصص آیهى ۱۴ به آن اشاره شده است: موسى قبل از نبوّت وارد شهرى شد و دید یکى از طرفدارانش با یکى از (قِبطیان) یاران فرعون درگیر شدهاند. طرفدار موسى از او کمک خواست و موسى به حمایت از او مشتى بر قبطى زد که او جان داد.
این ماجرا در منطقه موجى ایجاد کرد که موسى مجبور به فرار شد و این عمل موسى گرچه به قصد کشتن آن شخص نبود، بلکه براى حمایت از مظلومى بود، ولى باعث شد تا موسى نزد فرعونیان چهرهاى قاتل پیدا نمود، و هنگامى که موسى به مقام نبوّت رسید به خداوند گفت: مىترسم ماجراى کشته شدن آن مرد قِبطى مانع کارم شود. (از کلمهى «کلاّ» استفاده مىشود که عمل موسى قتل عمد نبوده است و گرنه خداوند به قاتل عمدى نمى فرماید: طورى نیست به تو اطمینان حمایت مىدهم.)
پیام ها🔸
۱- ظرفیّت افراد حتّى پیامبران محدود است. (جز خداوند، همه کس و همه چیز محدودند). «یَضیق صَدرى»
۲- به هنگام پذیرش مسئولیّت لازم است انسان نقاط ضعف خود را بیان کند. «یَضیقُ صدرى»
۳- صراحت و صداقت، از صفات بارز انبیا است. «یَضیقُ صَدرى»
۴- رهبرى، هدایت، تبلیغ و ارشاد، به سعهى صدر نیاز دارد. «و یَضیق صَدرى»
۵ - در نهى از منکر و مبارزه، گاهى باید چند نفرى حرکت کرد. «فاذهبا»
۶- نقاط ضعف را جبران کنید، ولى از زیر بار مسئولیّت، شانه خالى نکنید. «یَضیق صَدرى ولایَنطلق لسانى فَأرسل الى هارون» پذیرش یا اعطاى مسئولیّتهاى بزرگ با وجود ضعفها و کمبودهاى قابل جبران، مانعى ندارد.
۷- افراد سالم و بىغرض، انسانهاى شایستهى دیگر را براى قبول مسئولیّتهاى بزرگ معرّفى مىکنند. «فَأرسل الى هارون»
۸ - سوابق افراد، در موفقیّت آنان مؤثّر است. «و لهم عَلىَّ ذَنب»
۹- قانون قصاص، سابقه اى بس طولانى دارد. «ولهم عَلىَّ ذَنب فاخاف اَن یَقتلون» (شهادت، آرزوى پیامبران است ولى ترس و نگرانى آنان براى این بود که شاید به اهداف مقدّس خود نرسند.)
۱۰- مدیریّت تبلیغى به چند مسألهى مهم نیازمند است، از جمله: بررسى اوضاع اجتماعى، آینده نگرى وفراهمکردن زمینه هاى مؤثّر تبلیغ.«اَخاف - لهمعلىّ ذنب - فارسل الى هارون»
۱۱- در بیان حقّ، نه از کمى طرفداران حقّ بترسید و نه از زیادى مخالفان حقّ. «فاذهبا»
۱۲- پیشنهاد مفید و مناسب را خدا هم مى پذیرد. «فاَرسَل الى هارون ... فاذهبا»👇
👆
۱۳- دلدارى و کمک به کسانى که نگرانى دارند، کارى الهى است. «انّا معکم»
۱۴- خداوند پشتیبان انبیا است. «انّا معکم»
۱۵- آگاهى دقیق و لحظه به لحظه در مأموریّتهاى مهم، یک ضرورت است. «انّا معکم مستمعون»
۱۶- معجزات پیامبران، ابزار ارشاد و هدایت و ره توشهى آنان براى امّتهاست. «بآیاتنا»
۱۷- خداوند بر جزئیّات کارهاى ما آگاه است. «مستمعون» خداوند همه جا حاضر و ناظر است.
۱۸- براى مبارزه با نظامهاى تشکیلاتى و فاسد، اوّل به سراغ سرچشمه ها بروید. «فأتیا فرعون»
۱۹- در تبلیغ و دعوت دیگران به حقّ، صراحت و صلابت داشته باشید. «انّا رسول ربّ العالمین»
۲۰- فرستادن پیامبر براى مردم، از شئون ربوبیّت خداوند است. «رسول ربّ»
۲۱- تمام هستى، نوعى رشد دارند. «ربّ العالمین»
۲۲- تمام هستى در تحت تدبیر اوست. «ربّ العالمین»
۲۳- همهى انبیا یک هدف دارند. «انّا رسول» ونفرمود: «انّا رسولا»
۲۴- در برابر کسى که مى گوید: «أنَا ربّکم الاَعلى» باید گفت: «ربّ العالمین».
۲۵- اگر در یک زمان دو پیامبر مبعوث شوند، رهبرى با یکى از آنهاست. «انّا رسول»
۲۶- آزاد کردن مردم از اسارت طاغوتها، در رأس برنامه هاى انبیا قرار دارد. «اَرسِل مَعنا بنى اسرائیل»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
👤 #انسان_شناسی۲۳۳
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۳.mp3
11.32M
#انسان_شناسی ۲۳۳
#آیتالله_ضیاءآبادی
#استاد_شجاعی
☜ برای اینکه عمل خوب شما، قبول شود،
مردود و هدر رفته نباشد،
شما نیاز به یک ابزار دارید که مانند سپر عمل کرده و از کیفیت عملتان محافظت میکند!
• این ابزار چیست؟
• چگونه آنرا کسب کنم؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
👤 #انسان_شناسی۲۳۴
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۴.mp3
10.45M
#انسان_شناسی ۲۳۴
#آیتالله_مشکینی
#استاد_شجاعی
شما میتوانید فرد بسیار باهوشی باشید،
شاید جزو نخبگان و نوابغ علمی باشید،
✗ولی این دلیلی برای اینکه شما "فرد عاقلی" باشید نیست!
✦ انسانهای عاقل، ویژگیهای بارزی دارند که قرآن، تمام آنها را معرفی کرده است.
بعد از شنیدن این پادکست،
میزان عقلانیتمان را در واقعیت، بهتر تخمین خواهیم زد
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
👤 #انسان_شناسی۲۳۵
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۵.mp3
10.03M
#انسان_شناسی ۲۳۵
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_قرائتی
⭕️ اینو دوست دارم / اینو دوست ندارم
اینو قبول دارم / اینو قبول ندارم
حوصله اینو دارم / حوصله اینو ندارم
عمل مقبول:
دوست داشتنی/ قبول داشتنی / حوصله داشتنی نیست!
✦ عملی مقبوله که "خالص" باشه!
اما آنچه ما از "خالص" فهمیدهایم، خیلی کوچکتر است از حقیقت اخلاص ...
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
👤 #انسان_شناسی۲۳۶
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۶.mp3
11.18M
#انسان_شناسی ۲۳۶
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_ماندگاری
♨️ عملها ممکن است خالص باشند،
قبول هم شوند!
اما ماندگار نباشند!
☜ سه مهارت در وجود انسان، لازم است،
که باعث ماندگاری #عمل او میشود!
بدون این سه مهارت، عملها نمیمانند.
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
♥️⃟📿
آقاموݩمنٺظرھ...↯
بریمدعاےفرجبخوݩیم...🙃🤲🏻
اللھمعجللولیڪالفرج...🍃
📿|↫#دعـاےفࢪج
♥️|↫#قراࢪعـاشقانهـ
#مولاجانم
🍁ای که آمال همه منتظرانی بازآ...
شيعيان در غم هجر تو به حالی زارند...
🍁حسرت ديدن رويت به دل ما مگذار...
زود بازآ که همه منتظر دلدارند...
#العجلمولایغریبم
#شبتونمهدوی🌙
تعجیـلدرظهـور #امام_زمان صلـوات
4_516474296994892454.mp3
3.59M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه18_19_20_21
#سوره_شعراء #آیه۱۸_۱۹_۲۰_۲۱
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیه 18_19سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162988
تفسیرآیه 20_21سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162989
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره شعراء -آیه ۱۸ و ۱۹
قَالَ أَلَمْ نُرَبِّکَ فِینَا وَلِیداً وَلَبِثْتَ فِینَا مِنْ عُمُرِکَ سِنِینَ
وَ فَعَلْتَ فَعْلَتَکَ الَّتِى فَعَلْتَ وَ أَنتَ مِنَ الْکَفِرِینَ
ترجمه🔸
(فرعون) گفت: آیا ما تورا در کودکى نپروردیم و سالیانى از عمرت را در نزد ما نماندى؟
و با این حال انجامدادى آن کارى را که انجام دادى (و یکى از افراد ما را با مشت کشتى)، در حالى که تو از ناسپاسانى.
فرعون با دو جمله، نبوّت موسى را زیر سؤال برد: الف: تو نزد ما قاتل هستى و قاتل که پیامبر نمى شود. ب: ما تو را بزرگ کردیم، چگونه الطاف ما را کفران و ناسپاسى مى کنى، ناسپاس که پیامبر نمى شود. آیات بعد پاسخ موسى را بیان کرده است.
پیام ها🔹
۱- منّت گذاشتن و به رخ کشیدن، از ویژگى هاى مستکبران است. «ألم نُربّک فینا»
۲- اراده الهى، موسى را در دامن فرعون پرورش مى دهد. «ألم نُربّک»
۳- اگر کسى را بزرگ کردیم، یا حرفه اى به او آموختیم، یا در امر ازدواج و مسکن و امثال آن به او کمکى کردیم، نباید با این دلیل و بهانه، سخن حقّ او را نپذیریم. «ألم نُربّک فینا ولیداً»
۴- اولیاى خدا نمک گیر نمى شوند و محیط و جامعه در آنها اثر نمى گذارد. «لَبِثتَ فینا من عُمُرِک سنین» (موسى نگفت ما که مدّتها سر سفره فرعون بوده ایم یا حال که همه تسلیم او هستند و جامعه بر محور او مى چرخد، کمى کوتاه بیائیم و سکوت اختیار کنیم.)
۵ - حقّ نان و نمک آن نیست که صاحب حقّ را به حال خود رها کنیم و اشتباهات او را هم بپذیریم. (حضرت موسى نان و نمک فرعون را خورده بود، ولى او را به حال خود رها نکرد.) «نربّک فینا... لَبثتَ فینا»
۶- به توقّعات نا به جاى مستکبران اعتنا نکنیم. ناسپاسى در برابر مستکبر، بد نیست. «و انت من الکافرین»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره شعراء -آیه ۲۰ و ۲۱
قَالَ فَعَلْتُهَآ إِذاً وَ أَنَاْ مِنَ الضَّآلِّینَ
فَفَرَرْتُ مِنکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَوَهَبَ لِى رَبِّى حُکْماً وَ جَعَلَنِى مِنَ الْمُرْسَلِینَ
ترجمه🔻
(موسى) گفت: آن (قتل) را زمانى انجام دادم که از سرگشتگان بودم.
و چون از شما ترسیدم از نزد شما گریختم، سپس پروردگارم به من حکمت (و دانش) بخشید و مرا از پیامبران قرار داد.
مراد از «حُکم» در آیه؛ یا حکومت و سرپرستى بنىاسرائیل است و یا حکمت و دانش.
در این دو آیه، حضرت موسىعلیه السلام ایرادهاى فرعون را که در آیه قبل گفتیم، پاسخ مى دهد.
چنانکه گذشت حضرت موسى به خاطر طرفدارى از یکى از یاران خود، مشتى به مخالف او زد و شخص مخالف با همان ضربه مُرد. این قتل نه از روى عمد بود و نه با آلت قتل انجام گرفت، بلکه یک حادثه ناخواسته و یک لغزش عملى بدون سوء نیّت بود که قبل از نبوّت موسى آن هم به خاطر طرفدارى از یک مظلوم اتّفاق افتاده بود. بنابراین، «ضالّ» در آیه مذکور، یک انحراف عملى بدون قصد است که ضربهاى به عصمت نمى زند و یا به معناى تحیّر است، نظیر آیه ۷ سوره ضُحى: «و وَجَدک ضالاً فَهَدى».
از امیرالمؤمنین على (ع) پرسیدند: چرا بعد از پیامبر اکرم حقّ خود را با شمشیر نگرفتید، و چرا همان گونه که با طلحه و زبیر و معاویه جنگ کردید با خلفاى پیش از خود جنگ نکردید؟ حضرت فرمود: گاهى سکوت لازم است. مگر ابراهیم به مردم نفرمود: من از شما کناره مى گیرم: «و اعتزلُکم و ما تَدعون من دون اللّه» مگر هارون نفرمود: «اِنّ القوم استضعَفونى و کادوا یَقتلونَنى» مردم مرا به ضعف کشاندند و نزدیک بود مرا بکشند؟ مگر یوسف نفرمود: «ربّ السِجنُ اَحبّ الىّ» پروردگارا! زندان براى من بهتر از استجابت تقاضاى آنهاست؟ مگر پیامبر اکرم در غار نرفت و من جاى او نخوابیدم؟ مگر موسى نفرمود: «ففَررتُ منکم لما خِفتکم» همین که ترسیدم فرار کردم، و مگر حضرت لوط (ع) در برابر تقاضاى گنهکاران نفرمود: «لو اَنّ لى بکم قُوّة او آوى الى رُکنٍ شدید» اى کاش قدرتى داشتم (تا شما را از این عمل ننگین باز مى داشتم) و یا به جایگاه محکم و أمن پناه مىبردم (و از شرّ شما درامان بودم). بنابراین سایر اولیاى خدا نیز گاهى در شرایطى مجبور به سکوت و انزوا مى شدند.
پیام ها🔶
۱- گاهى اقرار، یک ارزش است. «قال فَعَلتُها»
۲- فرار از طاغوت، مقدّمه دریافت الطاف الهى است. «ففررت منکم... فوهب»
۳- انبیا از الطاف خاصّ خداوند برخوردارند. «فَوَهبَ لى - و جَعَلنى»
۴- نبوّت، یک جریان در طول تاریخ است، انبیاى بسیارى قبل از موسى بوده اند پس تعجّب فرعون نابجاست. «من المرسلین»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
👤 #انسان_شناسی۲۳۷
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۷.mp3
10.51M
#انسان_شناسی ۲۳۷
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
➖این چه دنیایی است خدا آفریده؟
بعضی زیباتر / بعضی معمولی تر
بعضی ثروتمند / بعضی فقیر
بعضی سالم / بعضی مریض
بعضی سفید / بعضی سیاه
اینهمه تفاوت و تبعیض، آیا در ذهن انسانها سؤال برانگیز و شک آفرین نسبت به خدا نیست؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ اینکارو نکن!
این حرف و نزن!
این لباس و نپوش... به صلاحت نیست!
✘آخه دوست دارم!
آخه خوشم میاد!
چی میشه آدما از چیزی که به صلاحشون نیست، اینقدر خوششون میاد؟
Montazer.media.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
♥️⃟📿
آقاموݩمنٺظرھ...↯
بریمدعاےفرجبخوݩیم...🙃🤲🏻
اللھمعجللولیڪالفرج...🍃
📿|↫#دعـاےفࢪج
♥️|↫#قراࢪعـاشقانهـ
#مولایمن
🍂ای وجودت بر تن بی جان عالم جان بیا
ای ظهورت دردها را خوشترین درمان بیا...
🍂ای جواب ناله مظلومی قرآن بیا
ای همه جانها به خاک مقدمت قربان بیا...
#امام_زمان
#شبتونمهدوی🌙
تعجیـلدرظهـور #امام_زمان صلـوات
4_516474296994892461.mp3
2.96M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه22_23_24_25_26_27_28
#سوره_شعراء #آیه۲۲_۲۳_۲۴_۲۵_۲۶_۲۷_۲۸
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیه22_23سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162990
تفسیرآیه24_25_26 سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162991
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره شعراء -آیه ۲۲ و ۲۳
موسى به فرعون گفت: من باید در خانه پدرم بزرگ مىشدم، چرا پدرم را به بردگى کشاندى که من به اجبار در خانه تو بزرگ شوم، آیا این، نعمت است که آن را سپاس گزارم و یا اسارت است؟! گرچه در کاخ تو همه وسائل رفاه براى من بود، ولى من از این که بنى اسرائیل گرفتار بودند، ناراحتم.
از قرآن استفاده مى شود که فرعون در درون خود، خدا را مىشناخت؛ «قال لقد عَلِمتَ ما انزل هولاء الاّ ربّ السموات والارض» ولى به ظاهر خود را ربّ اعلاى مردم مى دانست، مثل مدیرى که بر افرادى تسلّط دارد، ولى در عین حال خود را تحت امر دیگرى مى داند.
پیام ها🔸
۱- تکبّر، زشتىها را نزد انسان زیبا جلوه مىدهد. «تلک نعمة تَمنّها علىَّ»
۲- به استکبار و منّتهاى او با صلابت پاسخ دهید. «تلک نعمة...»
۳- گاهى مستکبران به خاطر حفظ تاج و تخت، خود را به نادانى مىزنند. «و ما ربّ العالمین»
۴- سؤال مستکبرین، مغرورانه و همراه با تحقیر دیگران است. فرعون گفت: «و ما ربّ العالمین» و نگفت: «و مَن ربّ العالمین» (حرف «ما» در زبان عرب براى جمادات به کار مى رود.)
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠تفسیر سوره شعراء- آیه ۲۴ - ۲۶
قرآن مى گوید: دعواى انبیا با مخالفانشان بر سر ربوبیّت خداوند یعنى مدیریّت و قانونگذارى خداوند و لزوم اطاعت از دستورات اوست وگرنه مخالفان آنان، اللّه را به عنوان خالق جهان قبول داشتند. سخن کسانى که امروز مىگویند: دین از سیاست جداست، همانند سخن کسانى است که مى گویند: حساب آفریدن جهان به اراده خداوند از حساب اداره کردن آن جداست. (خداوند خلق کند، ولى ما حکومت کنیم) قرآن و عقل، حقّ ربوبیّت و تکلیف کردن و اطاعت شدن را تنها از کسى مى داند که خالق است، نه دیگران. کسى که آفرید مى داند چه قانونى وضع کند. «الا یعلم مَن خَلق»
بعضى جملهى «ان کنتم موقنین» را این گونه معنا کرده اند که موسى گفت: من م ىدانم که سؤال شما براى فهمیدن نیست، بلکه براى طفره رفتن است، ولى اگر شما در جستجوى حقیقت باشید، در نظم و نظام هستى فکر کنید، ربوبیّت ویکتایى او را خواهید فهمید.
پیام ها🔹
۱- باید به سؤالهاى اعتقادى، پاسخ صریح و روشن داد. «قال و ما ربّ العالمین قال ربّ السموات والارض»
۲- تمام هستى یک خدا دارد. «ربّ السموات والارض» (بر خلاف مشرکان که به خدایان متعدّد عقیده داشتند).
۳- تمام هستى تحت یک تدبیر، نظارت وحرکت تکاملى قرار دارند. «ربّالعالمین»
۴- ذات خداوند قابل شناسایى نیست، باید او را از راه آفریده هایش شناخت و معرّفى کرد. «ربّ السموات والارض» (فرعون از چیستى وچگونگى خداوند سؤال کرد، ولى موسى از آفریده هاى او پاسخ داد چون ذات قابل شناخت نیست)
۵ - هر کسى نمى تواند وحدت تدبیر تمام هستى را درک کند. «ان کنتم موقنین» اهل یقین هرگاه به آفرینش آسمانها و زمین نگاه عمیق کنند، ربوبیّت الهى را درک مى کنند.
۶- جوسازى، حقّ پوشى و حرف منطقى دیگران را قطع کردن، ابزار کار طاغوتهاست. «اَلا تستمعون» (مناظرهى موسى و فرعون علنى بود.)
۷- ربوبیّت خداوند نسبت به انسانهاى موجود، انسانهاى گذشته و آسمان و زمین یکسان است. «ربّ السموات و الارض... ربّکم و ربّ آبائکم...» (تدبیر و نظارت و مدیریّت خداوند بر آیات آفاقى (آسمانها و زمین)، و آیات انفسى (انسانها) یکسان است.)
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
تعریف فضای مجازی
🔹 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی در رابطه با شنیده نشدن بزرگترین جنایات در فضای مجازی
♦️ ما را در ویراستی (توئیتر فارسی) دنبال کنید
https://virasty.com/H_raji
جهت نصب ویراستی کلیک کنید
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
سلام بر شهدای روحانیت
🔹 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی در رابطه با برشی از منشور روحانیت امام خمینی
♦️ ما را در ویراستی (توئیتر فارسی) دنبال کنید
https://virasty.com/H_raji
جهت نصب ویراستی کلیک کنید
💠اندیشکده راهبردی #سعداء
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
👤 #انسان_شناسی۲۳۸
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۳۸.mp3
11.5M
#انسان_شناسی ۲۳۸
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_فرحزاد
💢عملها ممکن است خالص باشند،
قبول هم شوند!
اما ماندگار نباشند!
سه مهارت در وجود انسان، لازم است،
که باعث ماندگاری #عمل او میشود!
بدون این سه مهارت، عملها نمیمانند.
※ در این پادکست دومین و سومین مهارت را میآموزیم.
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.