4_516474296994892497.mp3
2.84M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه12_13
#سوره_قصص #آیه۱۲_۱۳
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 12 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=175230
تفسیر آیه 13 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=175231
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۲
وَحَرَّمْنَا عَلَیْهِ الْمَرَاضِعَ مِن قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ یَکْفُلُونَهُ لَکُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ
ترجمه🔸
و ما (به دهان گرفتن سینه) زنان شیرده را از پیش بر او ممنوع کردیم، پس (خواهر موسى که مأموران را در جستجوى دایه دید) گفت: آیا مى خواهید شما را بر خانواده اى راهنمایى کنم که سرپرستى او را براى شما بپذیرند و براى او خیرخواه باشند؟
«مراضع» جمع «مرضع»، یعنى زنان شیرده و دایه.
پیام ها🔸
۱- اگر خداوند نخواهد، تشکیلات عریض و طویلى همچون دستگاه فرعون نیز از تأمین غذاى یک کودک عاجز مى ماند. «حرّمنا»
۲- ابتدایىترین کارها مثل مکیدن نوزاد نیز با اراده الهى است و اگر او نخواهد، اتّفاق نخواهد افتاد. «حرّمنا»
۳- رضاع و سپردن نوزاد به دایه براى شیردادن، سابقه اى تاریخى و طولانى دارد. «المراضع»
۴- وقتى سر انسان متکبّر به سنگ خورد، راهنمایى و پیشنهاد دیگران، حتّى یک فرد ناشناس را نیز به راحتى مى پذیرد. «فقالت هل ادلّکم»
۵ - پیشنهادات خود را در رابطه با چیزى که حساسیّت برانگیز است، به طور عادّى مطرح کنیم. «هل ادلّکم»
۶- در برابر دشمن باید زیرک بود. (خواهر موسى، نامى از مادر به میان نیاورد و نگفت: «على اُمّه»، بلکه آن را به صورت ناشناس ذکر کرد.) «على اهلبیتٍ»
۷- نیازمندىهاى نوزاد، منحصر در غذا نیست، بلکه او به خانواده و کانون محبّت نیز احتیاج دارد؛ لذا خواهر موسى سخن از سرپرستى همه جانبه کرد، نه تنها تغذیه. «یکفلونه»
۸ - پیش نهادهاى خود را به گونه اى مطرح کنیم که مخاطب، آن را به نفع خود بداند. «یکفلونه لکم»
۹- کفالتى ارزشمند است که با خیرخواهى و محبّت همراه باشد. «یکفلونه لکم و هم له ناصحون»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۳
فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ کَىْ تَقَرَّ عَیْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَ لِتَعْلَمَ أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لَا یَعْلَمُونَ
ترجمه🔸
پس ما (اینگونه) او را به مادرش باز گردانیدیم تا روشنى چشم او باشد و غم نخورد و بداند که همانا وعده الهى حقّ است، ولى بیشتر مردم نمىدانند.
🍃گاهى اوقات عناوین براى انسان، مزاحم و مانعند. مثلاً در این ماجرا مادر موسى پذیرفت که به عنوان دایه فرزندش را شیر دهد؛ زیرا عنوان مادر، سبب قتل فرزند وآزار مادر مىشد.
پیام ها🔸
۱- وعده هاى الهى تخلّف ندارد. در آیه هفتم خداوند وعده داد که نوزاد را به مادر برگرداند و در این آیه مى خوانیم که او را برگرداند. «انّا رادّوه الیک - رددناه الى اُمّه»
۲- نوزاد، نور چشم مادر است. «کى تَقَرّ عینها»
۳- براى اهل حقّ، اهداف مهم است، نه عناوین. «رددناه الى اُمّه» سرانجام، فرزند به آغوش مادر بازگشت گرچه این بار، مادر به عنوان دایه استخدام شد؛ ولى عنوان مهم نیست، برگشتن نوزاد مهم است.
۴- مادر به واسطه ارتباط عمیق با فرزند، بیشترین نقش را در زندگى او دارد. «الى اُمّه» (در اینجا نامى از پدر موسى به میان نیامده است.)
۵ - عاقبت، سختىها بسر آمده و فراق به وصال خواهد انجامید. «رددناه الى اُمّه کى تَقَرّ عینها» (پس از مدّتها نگرانى و غم، سرانجام خداوند، موسى را به مادر بازگرداند. «اِنّ مع العسر یسرا»)
۶- اگر خداوند بخواهد، یک فرد، مایهى امید و نور چشم دو گروه مخالف (خاندان فرعون و خاندان موسى) مىشود. «قُرّة عینٍ لى ولک - تَقَرّ عینها»
۷- انبساط و شادى، حزن و اندوه، در بینایى انسان تأثیر دارد. «تَقَرّ عینها» چنانکه در آیه ۸۴ سورهى یوسف، مىخوانیم: دورى حضرت یوسف، باعث نابینایى حضرت یعقوب گردید. «وابیَضّت عیناه من الحُزن»
۸ - ایمان به خداوند داراى مراحل و درجاتى است. مادر موسى بانویى مؤمنه بود، «رَبَطنا على قلبها لتکون منالمؤمنین» امّا یک مؤمن نیز باید به مرحله یقین و علم عمیق برسد. «لتَعلم أنّ وعد اللّه حقّ»
۹- فلسفه و دلیل بعضى حوادث، درک حقّانیّت وعده هاى الهى است. «لتَعلم أنّ وعد اللّه حقّ»
۱۰- اکثر مردم ظاهربین هستند و درکى از اسرار حکیمانه و نقشه هاى مدبّرانهى خداوند ندارند. «اکثرهم لایعلمون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#همه_نمیرسند
※ سحرها چقدر راههای فکر بسمت آینده باز میشوند!
آیندهای که هست!
فقط ما در حصار زمان و مکان، هنوز به ادراکش نرسیدهایم!
فکر میکردم:
چند کربلای دیگر برای هر کداممان مانده،
تا به ما هم بگویند: أنت ولیّنا حقّا !
اصلاً میشود روزی ما هم مخاطب این جمله باشیم؟
میشود آیا روزی امامداریِ ما آنقدری تایید شود
که مژده بیاید: "یار پسندید مرا"؟
میشود آیا دیگر چیزی از ما نماند!
| شبیه زلیخا: دیگر منی نیست،
اینک همه تویی! |
چقدر قربانی لازم است، تا اهل آسمان با انگشت، نشانهی تأیید بسمت ما بگیرند:
او ماندنیاست، امن است برای امامش!
دیگر چیزی میان او و امامش، حائل نیست!
※ عجیب مدرسهای را ۱۴ قرن خدا ترتیب داده، تا آدمها، امام داری بیاموزند.
تا تاریخ برای آخرین امام، تکرار نشود!
آموخته باشند خود را قربانی کنند نه امامشان را، که وعدهی خداست، زمین میراث صالحان خواهد بود.
• در لیست انتشار محرم، هر صبح داستان کوتاهی را مرور خواهیم کرد، از آنان که به امام نرسیدند!
فریاد خواهی امام را شنیدند و نرسیدند:
"شاید شبیه ما ا"
• مجموعه داستان #همه_نمیرسند:
هر صبح از صفحات رسمی #استاد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#انسان_شناسی۲۹۴
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
انسان شناسی ۲۹۴.mp3
11.93M
#انسان_شناسی ۲۹۴
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
مهندسی فکر، بزرگترین مهارت هر انسانه!
یعنی من بلد باشم، به چی فکر کنم، و به چی فکر نکنم !
محاله کسی مهندسی فکر بلد نباشه، ولی بتونه خودش رو از به خواب رفتنهای معنوی (غفلت) حفظ کنه.
مهندسی فکر یعنی چه؟
چجوری باید این مهارت رو آموخت؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
• بخاطر خداست؟
• یا بخاطر خودم ؟
رنجشهایی که میان من و دیگران رخ میدهد...
✘ آیا به چنین پرسشی از خود، عادت داریم؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5863887753665580828.mp3
1.38M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
※ به بلندای ابدیت
✘ ایجاد روابط گرم و عاشقانه در خانواده به هیچ کار عجیب و غریبی نیاز ندارد!
با رعایت دو قاعدهی ساده ؛
✓ همهی تنشها و دعواها ریشهکن میشود!
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه محبت درمانی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#امام_زمان
#یاحسین ع
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#محرم
#شبتونمهدوی🌙
.
4_516474296994892502.mp3
3.08M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه14_15
#سوره_قصص #آیه۱۴_۱۵
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 14 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=175232
تفسیر آیه 15 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=146258
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۴
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَى آتَیْنَاهُ حُکْماً وَ عِلْماً وَ کَذَ لِکَ نَجْزِى الْمُحْسِنِینَ
ترجمه🔸
چون موسى نیرومند شد و کامل گردید، به او حکمت و دانش عطا کردیم و ما اینگونه نیکوکاران را پاداش مى دهیم.
🍃«أشدّ» از «شدّت»، به معنى نیرومند شدن و «استوى» از «استواء» به معناى کمال خلقت و اعتدال آن است.
🍃عبارت «حُکماً و عِلماً» سه مرتبه در قرآن مجید آمده که در همه موارد، حُکم بر علم مقدّم شده است. «حُکم» به معناى فهم درست و قدرت بر داورى صحیح و «عِلم» به معناى داشتن آگاهى و اطلاعات است.
پیام ها🔸
۱- اوّلین شرط پذیرش مسئولیّت، بلوغ جسمانى است. «و لمّا بَلَغ»
۲- بلوغ واقعى، تنها به رشد جسمى و نیروى جنسى نیست، بلکه به کمال فکر و عقل نیز وابسته است. «و لمّا بَلَغ أشدّه و استوى»
۳- وعده هاى الهى، تخلّف ناپذیر است. «جاعلوه من المرسلین - ولمّا بَلغ... آتیناه»
۴- نزول الطاف الهى، شرایط مناسب مىخواهد. «و لمّا بَلَغ ... آتیناه»
۵ - حکمت بر علم مقدّم است. «حُکماً و علماً»
۶- لطف به نیکوکاران، سنّت الهى است. «وکذلک»
۷- پاداش نیکوکاران، منحصر به آخرت نیست. «و کذلک نجزى المحسنین» (بهرهمند شدن موسىعلیه السلام از حکمت و دانش، پاداش الهى در برابر احسان اوست.)
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۵
ودَخَلَ الْمَدِینَةَ عَلَى حِینِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِیهَا رَجُلَیْنِ یَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِیعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِى مِن شِیعَتِهِ عَلَى الَّذِى مِنْ عَدُوِّهِ فَوَکَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَیْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِینٌ
ترجمه🔸
و موسى وارد شهر شد، در حالى که مردم (از ورودش) بى خبر بودند، پس در آنجا به دو مرد برخورد که با یکدیگر نزاع مى کردند، این یکى از طرفدارانش و آن (دیگرى) از دشمنانش بود. پس آن که از پیروان موسى بود، از او در برابر دشمنش یارى خواست. پس موسى (به حمایت از دوست خود) مُشتى بر او زد که کار او را ساخت (و با همان مشت کشته شد)، موسى (از این پیشامد تکانى خورد و) گفت: این از کار شیطان بود، همانا او دشمن گمراه کننده آشکارى است.
🍃ظاهراً حضرت موسى قبل از نبوّتش، بیرون از شهر زندگى مى کرده است و این یا به خاطر حرکات انقلابى او بوده که در آنجا بسر مى برده و یا به خاطر اینکه کاخ فرعون که موسى (ع) در آن زندگى مى کرده، خارج از شهر قرار داشته است.
سؤال: اگر پیامبران خدا معصومند، پس مشتزدن و آدم کشتن موسى (ع) چه توجیهى دارد و چگونه تفسیر مى شود؟
پاسخ: کلمه «هذا» در جمله «هذا من عمل الشیطان» به نزاع و ستیز آن دو مرد اشاره دارد نه به عمل حضرت موسى، یعنى ایجاد این درگیرى کار شیطان است.
🍃حضرت موسى قصد کشتن آن مرد را نداشت و فقط به خاطر دفاع از یک مؤمنى دست به این کار زد. از این روى خداوند از قتل او انتقاد نکرده و در جاى دیگر مى فرماید: «و قَتَلت نفساً فنجّیناک من الغَمّ»تو یکى از فرعونیان را به قتل رساندى و دچار غم و اندوه شدى و ما تورا از غم نجات دادیم.
پیام ها🔸
۱- مصلحان جامعه باید گاهى به صورت ناشناس و غیر رسمى، بدون نام و عنوان در میان مردم حاضر شوند. «دخل المدینة على حین غفلة من اهلها»
۲- حضرت موسى قبل از نبوّت نیز داراى یار و پیرو بود. «مِن شیعته»
۳- گرچه موسى بزرگ شدهى کاخ فرعون بود، ولى مردم مستضعف به خاطر تفکّر و منش، او را حامى و رهبر خود مى دانستند. «فاستغاثه»
۴- دفاع و حمایت از مظلومان، شیوهى اولیاى الهى است. «فوَکَزه موسى»
۵ - انبیا، افرادى با غیرت، جوانمرد، مظلوم و از ظلم ستیز بودهاند. «فاستغاثه... فوکزه موسى»
۶- مردان خدا در صورت لزوم بادشمن درگیر مى شدند و از زور بازو بهره مىبردند. «فوَکَزه موسى»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ چرا در کربلا، بعضیا تونستن بمونن پای امام، و خیلیها نتونستن؟
✘ چرا همین الآن، بعضیها رسیدن به همراهی با امام زمان علیهالسلام و ما هنوز نرسیدیم؟
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#انسان_شناسی۲۹۵
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
انسان شناسی ۲۹۵.mp3
10.78M
#انسان_شناسی ۲۹۵
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
※ فکر مرگ خودم و عزیزانم، حالمو خراب میکنه!
چجوری هم روی لحظهی وفات تمرکز کنیم، و خودمون رو براش آماده کنیم،
هم به زندگی دنیامون توجه کنیم و ازش لذّت ببریم؟
✘ نمیشه که ....
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#مولایمن
▪️بر پا شده حسینیه گریه ها بیا
بر روی چشم های تر از اشک ما بیا...
▪️شال عزای تو به عزایم نشانده است
وقت عزای مان شده صاحب عزا بیا...
#امام_زمان #محرم
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
شبتونمهدوی🌙
#دعایفرجفراموشنشود.
.
4_516474296994892535.mp3
2.4M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه16_17
#سوره_قصص #آیه۱۶_۱۷
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 16 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177787
تفسیر آیه 17 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177788
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره قصص - آیه ۱۶
قَالَ رَبِّ إِنِّى ظَلَمْتُ نَفْسِى فَاغْفِرْ لِى فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
ترجمه🔸
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من به خویشتن ستم کرده ام، پس مراببخش، پس (خداوند) او را آمرزید به درستى که او آمرزنده مهربان است.
🍃سؤال: جملهى «ظَلمتُ نَفسى» به خودم ظلم کردم، از زبان کسى که به پیامبرى مى رسد چه معنایى دارد؟
پاسخ: مراد از ظلم به خود در اینجا، گرفتار شدن به آثار اجتماعى قتل غیر عمد است، نه گناه، تا با مقام عصمت منافات داشته باشد. زیرا خداوند، موسى را مخلَص مى داند؛ «اِنّه کانَ مُخلَصاً» و کسى که به این درجه نائل گردید دیگر گناه نمى کند، زیرا شیطان اقرار کرده که قدرت نفوذ در مخلصین را ندارد. «فَبِعزّتِک لاُغویّنّهم اَجمَعین . اِلاّ عبادکَ منهُم المخلَصین»
پیام ها🔸
۱- در دعا، خداوند را با کلمه مبارکهى «ربّ» بخوانیم. «قال ربّ»
۲- هر چند کار خلاف، عمدى نباشد ولى نباید از آثار طبیعى و وضعى آن غافل بود. «ظَلمتُ نفسى» (حضرت موسى به قصد نجات یک مؤمن وارد صحنه شد و ناخواسته مرتکب قتل گردید و در واقع گناهکار به حساب نمى آمد؛ امّا این عمل، کار او را دشوار کرد و این یک آفت بود.)
۳- افراد صالح حتّى در برابر کجى اى غیر عمدى نیز بلافاصله استغفار مى کنند و از تبعات آن دورى مى گزینند. «فاغفرلى»
(حضرت موسى با استغفار خود چند چیز را از خداوند درخواست کرد، هم محو آثار اجتماعى کار خود را، هم برطرف شدن نگرانى از آینده را و هم دفع توطئه هاى انتقام جویانهى فرعونیان را.)
۴- دعاى انبیا مستجاب است. «فَغَفرلَه»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۷
قَالَ رَبِّ بِمَآ أَنْعَمْتَ عَلَىَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ
ترجمه🔸
(سپس موسى) گفت: پروردگارا! به خاطر (قدرت و) نعمتى که بر من ارزانى داشتى، پس هرگز پشتیبان تبهکاران نخواهم بود.
🍃شاید مراد از نعمت در جملهى «انعمت علىَّ»، غفران و بخشش الهى باشد.
پیام ها🔸
۱- قدرت جسمى،از نعمتهاى الهى است. «بما اَنعمتَ علىَّ» (موسى قدرتى داشت که با یک مشت توانست کافرى را از پا در آورد.)
۲- شکر نعمتهاى الهى، دورى از ستم به دیگران است. «بما اَنعمتَ علىّ فلَن أکون ظَهیراً للمجرمین»
شکرانهى بازوى توانا
بگرفتن دست ناتوان است
۳- همکارى با گنهکاران نیز گناه است. «فلن أکونَ ظَهیراً للمجرمین»
(به گفته روایات، راضى بودن به گناهدیگران هم گناه بحساب مى آید.)
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصلهای #مقام_محمود۱
۱• مقام محمود : اوج مقام مطلوب یک انسان حقیقی
۲• هماهنگی دقیق ساختار نفس انسان با این مقام
۳• مراحل سه گانهی کاملاً ریاضیِ حرکت انسان از جهل به سمت کسب مقام.
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج