• بخاطر خداست؟
• یا بخاطر خودم ؟
رنجشهایی که میان من و دیگران رخ میدهد...
✘ آیا به چنین پرسشی از خود، عادت داریم؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5863887753665580828.mp3
1.38M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
※ به بلندای ابدیت
✘ ایجاد روابط گرم و عاشقانه در خانواده به هیچ کار عجیب و غریبی نیاز ندارد!
با رعایت دو قاعدهی ساده ؛
✓ همهی تنشها و دعواها ریشهکن میشود!
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه محبت درمانی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#امام_زمان
#یاحسین ع
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#محرم
#شبتونمهدوی🌙
.
4_516474296994892502.mp3
3.08M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه14_15
#سوره_قصص #آیه۱۴_۱۵
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 14 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=175232
تفسیر آیه 15 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=146258
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۴
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَى آتَیْنَاهُ حُکْماً وَ عِلْماً وَ کَذَ لِکَ نَجْزِى الْمُحْسِنِینَ
ترجمه🔸
چون موسى نیرومند شد و کامل گردید، به او حکمت و دانش عطا کردیم و ما اینگونه نیکوکاران را پاداش مى دهیم.
🍃«أشدّ» از «شدّت»، به معنى نیرومند شدن و «استوى» از «استواء» به معناى کمال خلقت و اعتدال آن است.
🍃عبارت «حُکماً و عِلماً» سه مرتبه در قرآن مجید آمده که در همه موارد، حُکم بر علم مقدّم شده است. «حُکم» به معناى فهم درست و قدرت بر داورى صحیح و «عِلم» به معناى داشتن آگاهى و اطلاعات است.
پیام ها🔸
۱- اوّلین شرط پذیرش مسئولیّت، بلوغ جسمانى است. «و لمّا بَلَغ»
۲- بلوغ واقعى، تنها به رشد جسمى و نیروى جنسى نیست، بلکه به کمال فکر و عقل نیز وابسته است. «و لمّا بَلَغ أشدّه و استوى»
۳- وعده هاى الهى، تخلّف ناپذیر است. «جاعلوه من المرسلین - ولمّا بَلغ... آتیناه»
۴- نزول الطاف الهى، شرایط مناسب مىخواهد. «و لمّا بَلَغ ... آتیناه»
۵ - حکمت بر علم مقدّم است. «حُکماً و علماً»
۶- لطف به نیکوکاران، سنّت الهى است. «وکذلک»
۷- پاداش نیکوکاران، منحصر به آخرت نیست. «و کذلک نجزى المحسنین» (بهرهمند شدن موسىعلیه السلام از حکمت و دانش، پاداش الهى در برابر احسان اوست.)
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۵
ودَخَلَ الْمَدِینَةَ عَلَى حِینِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِیهَا رَجُلَیْنِ یَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِیعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِى مِن شِیعَتِهِ عَلَى الَّذِى مِنْ عَدُوِّهِ فَوَکَزَهُ مُوسَى فَقَضَى عَلَیْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِینٌ
ترجمه🔸
و موسى وارد شهر شد، در حالى که مردم (از ورودش) بى خبر بودند، پس در آنجا به دو مرد برخورد که با یکدیگر نزاع مى کردند، این یکى از طرفدارانش و آن (دیگرى) از دشمنانش بود. پس آن که از پیروان موسى بود، از او در برابر دشمنش یارى خواست. پس موسى (به حمایت از دوست خود) مُشتى بر او زد که کار او را ساخت (و با همان مشت کشته شد)، موسى (از این پیشامد تکانى خورد و) گفت: این از کار شیطان بود، همانا او دشمن گمراه کننده آشکارى است.
🍃ظاهراً حضرت موسى قبل از نبوّتش، بیرون از شهر زندگى مى کرده است و این یا به خاطر حرکات انقلابى او بوده که در آنجا بسر مى برده و یا به خاطر اینکه کاخ فرعون که موسى (ع) در آن زندگى مى کرده، خارج از شهر قرار داشته است.
سؤال: اگر پیامبران خدا معصومند، پس مشتزدن و آدم کشتن موسى (ع) چه توجیهى دارد و چگونه تفسیر مى شود؟
پاسخ: کلمه «هذا» در جمله «هذا من عمل الشیطان» به نزاع و ستیز آن دو مرد اشاره دارد نه به عمل حضرت موسى، یعنى ایجاد این درگیرى کار شیطان است.
🍃حضرت موسى قصد کشتن آن مرد را نداشت و فقط به خاطر دفاع از یک مؤمنى دست به این کار زد. از این روى خداوند از قتل او انتقاد نکرده و در جاى دیگر مى فرماید: «و قَتَلت نفساً فنجّیناک من الغَمّ»تو یکى از فرعونیان را به قتل رساندى و دچار غم و اندوه شدى و ما تورا از غم نجات دادیم.
پیام ها🔸
۱- مصلحان جامعه باید گاهى به صورت ناشناس و غیر رسمى، بدون نام و عنوان در میان مردم حاضر شوند. «دخل المدینة على حین غفلة من اهلها»
۲- حضرت موسى قبل از نبوّت نیز داراى یار و پیرو بود. «مِن شیعته»
۳- گرچه موسى بزرگ شدهى کاخ فرعون بود، ولى مردم مستضعف به خاطر تفکّر و منش، او را حامى و رهبر خود مى دانستند. «فاستغاثه»
۴- دفاع و حمایت از مظلومان، شیوهى اولیاى الهى است. «فوَکَزه موسى»
۵ - انبیا، افرادى با غیرت، جوانمرد، مظلوم و از ظلم ستیز بودهاند. «فاستغاثه... فوکزه موسى»
۶- مردان خدا در صورت لزوم بادشمن درگیر مى شدند و از زور بازو بهره مىبردند. «فوَکَزه موسى»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ چرا در کربلا، بعضیا تونستن بمونن پای امام، و خیلیها نتونستن؟
✘ چرا همین الآن، بعضیها رسیدن به همراهی با امام زمان علیهالسلام و ما هنوز نرسیدیم؟
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#انسان_شناسی۲۹۵
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
انسان شناسی ۲۹۵.mp3
10.78M
#انسان_شناسی ۲۹۵
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
※ فکر مرگ خودم و عزیزانم، حالمو خراب میکنه!
چجوری هم روی لحظهی وفات تمرکز کنیم، و خودمون رو براش آماده کنیم،
هم به زندگی دنیامون توجه کنیم و ازش لذّت ببریم؟
✘ نمیشه که ....
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#مولایمن
▪️بر پا شده حسینیه گریه ها بیا
بر روی چشم های تر از اشک ما بیا...
▪️شال عزای تو به عزایم نشانده است
وقت عزای مان شده صاحب عزا بیا...
#امام_زمان #محرم
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
شبتونمهدوی🌙
#دعایفرجفراموشنشود.
.
4_516474296994892535.mp3
2.4M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه16_17
#سوره_قصص #آیه۱۶_۱۷
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 16 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177787
تفسیر آیه 17 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177788
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره قصص - آیه ۱۶
قَالَ رَبِّ إِنِّى ظَلَمْتُ نَفْسِى فَاغْفِرْ لِى فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
ترجمه🔸
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من به خویشتن ستم کرده ام، پس مراببخش، پس (خداوند) او را آمرزید به درستى که او آمرزنده مهربان است.
🍃سؤال: جملهى «ظَلمتُ نَفسى» به خودم ظلم کردم، از زبان کسى که به پیامبرى مى رسد چه معنایى دارد؟
پاسخ: مراد از ظلم به خود در اینجا، گرفتار شدن به آثار اجتماعى قتل غیر عمد است، نه گناه، تا با مقام عصمت منافات داشته باشد. زیرا خداوند، موسى را مخلَص مى داند؛ «اِنّه کانَ مُخلَصاً» و کسى که به این درجه نائل گردید دیگر گناه نمى کند، زیرا شیطان اقرار کرده که قدرت نفوذ در مخلصین را ندارد. «فَبِعزّتِک لاُغویّنّهم اَجمَعین . اِلاّ عبادکَ منهُم المخلَصین»
پیام ها🔸
۱- در دعا، خداوند را با کلمه مبارکهى «ربّ» بخوانیم. «قال ربّ»
۲- هر چند کار خلاف، عمدى نباشد ولى نباید از آثار طبیعى و وضعى آن غافل بود. «ظَلمتُ نفسى» (حضرت موسى به قصد نجات یک مؤمن وارد صحنه شد و ناخواسته مرتکب قتل گردید و در واقع گناهکار به حساب نمى آمد؛ امّا این عمل، کار او را دشوار کرد و این یک آفت بود.)
۳- افراد صالح حتّى در برابر کجى اى غیر عمدى نیز بلافاصله استغفار مى کنند و از تبعات آن دورى مى گزینند. «فاغفرلى»
(حضرت موسى با استغفار خود چند چیز را از خداوند درخواست کرد، هم محو آثار اجتماعى کار خود را، هم برطرف شدن نگرانى از آینده را و هم دفع توطئه هاى انتقام جویانهى فرعونیان را.)
۴- دعاى انبیا مستجاب است. «فَغَفرلَه»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۷
قَالَ رَبِّ بِمَآ أَنْعَمْتَ عَلَىَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ
ترجمه🔸
(سپس موسى) گفت: پروردگارا! به خاطر (قدرت و) نعمتى که بر من ارزانى داشتى، پس هرگز پشتیبان تبهکاران نخواهم بود.
🍃شاید مراد از نعمت در جملهى «انعمت علىَّ»، غفران و بخشش الهى باشد.
پیام ها🔸
۱- قدرت جسمى،از نعمتهاى الهى است. «بما اَنعمتَ علىَّ» (موسى قدرتى داشت که با یک مشت توانست کافرى را از پا در آورد.)
۲- شکر نعمتهاى الهى، دورى از ستم به دیگران است. «بما اَنعمتَ علىّ فلَن أکون ظَهیراً للمجرمین»
شکرانهى بازوى توانا
بگرفتن دست ناتوان است
۳- همکارى با گنهکاران نیز گناه است. «فلن أکونَ ظَهیراً للمجرمین»
(به گفته روایات، راضى بودن به گناهدیگران هم گناه بحساب مى آید.)
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصلهای #مقام_محمود۱
۱• مقام محمود : اوج مقام مطلوب یک انسان حقیقی
۲• هماهنگی دقیق ساختار نفس انسان با این مقام
۳• مراحل سه گانهی کاملاً ریاضیِ حرکت انسان از جهل به سمت کسب مقام.
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
مقام محمود 1.mp3
11.1M
#مقام_محمود ۱
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
※ اوجِ جایی که انسان میتواند بدان برسد کجاست؟
• همان اوجی که خدا تأییدش میکند!
همان مقصدی که روزی برای آن، سفرمان را به زمین آغاز کردیم.
• من قصدِ شناختن
و قصد رسیدن دارم، چه کنم؟
منبع: کارگاه مقام محمود
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
امام حسین علیهالسلام دارن میرن بسمت کوفه،
و بعضی شیعیان مشغول حجّند!
✘ شخص شما کجایی توی این قصه؟
آپارات | یوتیوب | اینستاگرام
#عزادار_حقیقی
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
#شبهات_عاشورا
✘ سؤال:
بعد از شهادت حضرت مسلم علیهالسلام، امام حسین علیهالسلام به یقین میدانستند که در این سفر ، کشته خواهند شد!
آیا اینکه زنان و دختران را در این سفر با خود همراه کردند، عملی عاقلانه بود؟
√ علاقهمندان میتوانند پاسخ را در لینک زیر مطالعه بفرمایند :
🌐 blog.montazer.ir/?p=4587
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋ با این نیّت عزاداری کنیم...
#آوانما "بهترین نیّت"
#امام_زمان
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
#محرم
#صاحب_عزا
#به_نیت_فرج
#دعایفرجفراموشنشود.
.
4_516474296994892632.mp3
2.38M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه18_19
#سوره_قصص #آیه۱۸_۱۹
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 18 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177789
تفسیر آیه 19 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177790
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۸
فَأَصْبَحَ فِى الْمَدِینَةِ خَآئِفاً یَتَرَقَّبُ فَإِذَا الَّذِى اسْتَنصَرَهُ بِالْأَمْسِ یَسْتَصْرِخُهُ قَالَ لَهُ مُوسَى إِنَّکَ لَغَوِىٌّ مُّبِینٌ
ترجمه🔸
(ولى از آن پس، موسى به سبب این قتل) در شهر نگران و ترسان گردید (و هر لحظه انتظار حادثه اى را مى کشید) پس ناگهان (مشاهده کرد) همان کسى که دیروز از او یارى طلبیده بود، با فریاد از او کمک مى خواهد!، موسى به او گفت: به درستى که تو در گمراهى آشکارى هستى!.
پیام ها🔸
۱- هر ترسى مذموم نیست، ترس از نرسیدن به اهداف خود و یا دستیابى دشمن به آرزوهایش، ترس پسندیده است. «خائفاً یَتَرقّب»
۲- از بازتاب کارها و تصمیمات خود مراقبت کنیم. «یَتَرقّب»
۳- با وجود آنکه موسى در کاخ فرعون زندگى مى کرد، ولى با مردم رابطه داشت و در میان آنان به شخصى مصلح شهرتیافته بود. «یَستَصرخُه»
۴- اگر در جایى وظیفه تقیّه است و باید به خاطر مصالحى اهداف مکتوم بماند، نباید هر روز دست به تحرّک و آشوبى زد و عدم رعایت این موضوع، گناه محسوب مى شود. «اِنّک لَغَوىٌّ مُبین»
۵ - خودىهاى بى توجّه را باید توبیخ کرد و نباید به خاطر حزب و گروه، خلاف آنان را نادیده گرفت. «اِنّک لغَوىٌّ مبین»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠تفسیر سوره قصص - آیه ۱۹
فَلَمَّآ أَنْ أَرَادَ أَن یَبْطِشَ بِالَّذِى هُوَ عَدُوٌّ لَّهُمَا قَالَ یَا مُوسَى أَتُرِیدُ أَن تَقْتُلَنِى کَمَا قَتَلْتَ نَفْساً بِالْأَمْسِ إِن تُرِیدُ إِلَّا أَن تَکُونَ جَبَّاراً فِى الْأَرْضِ وَ مَاتُرِیدُ أَن تَکُونَ مِنَ الْمُصْلِحِینَ
ترجمه🔸
پس چون (موسى) خواست به آن کسى که دشمن هر دوى آنها بود حمله کند (و با او درگیر شود، او) گفت: اى موسى! آیا تصمیم گرفته اى که مرا (هم) به قتل برسانى، همانگونه که دیروز (نیز) انسانى را کُشتى؟! تو جز زورگویى در روى زمین هدفى ندارى و نمىخواهى که از مصلحان باشى.
🍃کلمه «بَطش» به معناى خشم همراه با شدّت و قدرت است.
پیام ها🔸
۱- انتقاد از خلاف دوستان، نباید سبب رها کردن و حمایت نکردن از حقّ آنان شود. (با اینکه حضرت موسى در آیه قبل با جمله «اِنّک لغوىّ مبین» از یار خود انتقاد کرد؛ ولى باز هم تصمیم به حمایت از او گرفت) «أرادَ أن یَبطش»
۲- در همه جا موعظه کارساز و کافى نیست، گاهى زور و قدرت لازم است. «أراد أن یَبطش»
(«وقار» به معناى وارفتگى و بى حالى نیست، حضرت موسى دو روز پى در پى درگیرى خیابانى داشت.)
۳- در نظام استکبارى، فرعون که نوزادان معصوم را عمداً به قتل مى رساند، خدا خوانده مى شود! ولى موسى که بدون قصد قتل به دشمن کافر ضربه اى وارد مى کند و منجر به مرگ او مى شود، جبّار معرّفى مى شود!! «تَکون جبّاراً فى الارض»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
※ مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۲
|ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز دوم | عبدالله بن مطیع
پرده اول :
※ وقتی امام(علیهالسّلام) به عبدالله رسید، او از امام خواست از آب چاهش نوشیده، دعایی کند تا چاه، آبدار شود. امام نیز خواسته او را اجابت کرد.
آن گاه عبدالله از امام پرسید: قصد کجا را دارید؟ امام فرمود: در حال حاضر به مکه میروم. عبدالله گفت: خداوند برایت خیر قرار دهد.
اما من نیز رای و نظری دارم که دلم میخواهد برای شما بازگو کنم. امام فرمود: نظر تو چیست؟
عبدالله گفت: پس از ورود به مکه وقتی خواستی از آنجا به شهر دیگری بروی، به کوفه نزدیک نشو، زیرا کوفه شهری شوم و محنت زاست. در کوفه پدرت کشته و برادرت تنها رها شد، و ضربه مهلکی بر او وارد شد. از مکه جدا نشو؛ زیرا شما سرور و آقای عرب هستید
و به خدا قسم اگر کشته شوید خاندان شما نیز هلاک میشوند.
پرده دوم:
امام از جاده اصلی به سوی مکه متوجه شد... و در راه از کنار عبدالله بن مطیع که در ملک خود و کنار چاه آبش اقامت کرده بود، گذر کرد و در آنجا فرود آمد.
عبدالله به امام حسین علیهالسّلام گفت: ای اباعبدالله؛ خدا بعد از تو آب گوارایی را برای ما ننوشانَد؛ به کجا میروی؟
امام (علیهالسّلام) گفت: به سوی عراق، عبدالله گفت: سبحان الله چرا؟ ایشان پاسخ داد: معاویه مرده و بیش از یک بارشتر، نامه از مردم عراق برای من آمده است.
عبدالله گفت: یا اباعبدالله! این کار را انجام نده، به خدا سوگند آنان حرمت پدرت را حفظ نکردند؛ در حالی که بهتر از تو بود؛ پس چگونه حرمت تو را حفظ خواهند کرد؟ به خدا سوگند اگر تو کشته شوی بعد از تو حرمتی باقی نخواهد ماند.
هنگامی که امام به مکه رسید این آیه را تلاوت کرد: ولما توجه تلقاء مدین قال عسی ربی ان یهدینی سواء السبیل«و چون (موسی پس از خروج از مصر) رو به سوی مدین نهاد، گفت : باشد که پروردگارم مرا به راه راست راهنمایی کند».
ـــــــــــــــــــــــ پ. ن :
※ عبدالله بن مطیع دوبار امام را در مسیر دید !
و دوبار فقط او بود که امام را نصیحت میکرد! گویی او امام بود و حسین علیهالسلام مأموم.
ازسویی عبدالله انگار، بالاتر از چاهِ آبش همّی نداشت!
و دغدغهای بالاتر از پر آب شدنش!
داشتم با خودم فکر میکردم، آدم امام را هم که به چشم ببیند، باز از پنجرهی فهم خودش میبیند، از پنجرهی آرزوها و دغدغههایش.
دارم یکی یکی ورق میزنم روزهایی را که حالِ خوش دعایی دست داد و من همه چیز خواستم جز همراهیِ امام را !
همان " فمعکم معکم، لا مع غیرکم " را !
همان " فقط تو و دیگر هیچ " را!
✘ من قطعاً اگر به چشم سر هم امام را میدیدم، همان را میخواستم که پادشاهِ قلب و ذهنم بود.
چقدر "عبدالله بن مطیع"هایی در درون من جریان دارد و نمیشناختمش!
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج