eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
139 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موضوع مهم کربلا، امام حسین (ع) نیست! ※ موضوع شخص توئی! 🌐آپارات | یوتیوب | اینستاگرام 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
▪️امام حسین علیه‌السلام: 🔸️والله تا ظهور مهدی علیه‌السلام، خون من از جوش و خروش نمی‌افتد. 🔹️وَ اللَّهِ لَا یَسْکُنُ دَمِی حَتَّی یَبْعَثَ اللَّهُ الْمَهْدِیَّ 📚مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۸۵. 🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین ۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892553.mp3
3.12M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه 23_24 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177793 تفسیر آیه25سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177794 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 قصص - آیه ۲۳ و ۲۴ وَلَمَّا وَرَدَ مَآءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِّنَ النَّاسِ یَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُکُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِى حَتَّى‏ یُصْدِرَ الرِّعَآءُ وَ أَبُونَا شَیْخٌ کَبِیرٌ فَسَقَى‏ لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّى‏ إِلَى الظِّلِ‏ّ فَقَالَ رَبِ‏ّ إِنِّى لِمَآ أَنزَلْتَ إِلَىَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ ترجمه🔸 و چون موسى به (چاه) آب مدین رسید، گروهى از مردم را در اطراف آن دید که به سیراب کردن (چهار پایان خویش) مشغولند و در کنار آنان به دو زن برخورد که مراقب بودند (تا گوسفندانشان با گوسفندان دیگر مخلوط نشوند. پس موسى جلو رفته و به آنان) گفت: منظور شما (از این کناره‏ گیرى) چیست؟ گفتند: ما (براى پرهیز از اختلاط با مردان، گوسفندان خود را) آب نمى‏ دهیم تا این‏که همه‏ چوپانان خارج شوند و (حضور ما در این‏جا براى آن است که) پدر ما پیرمردى کهنسال است. پس (موسى گوسفندانشان را) براى آنان آب داد، سپس رو به سوى سایه آورد و گفت: پروردگارا! همانا من به هر خیرى که تو برایم بفرستى نیازمندم. 🍃«تذودان» از مادّه «ذود» به معناى منع کردن و جلوگیرى کردن است. در این آیه، کلمه «وَجَدَ» دو مرتبه تکرار شده که نشانه‏ دو نگاه جداگانه است، در حالى که اگر مردان و زنان در کنار هم بودند با یک نگاه دیده مى‏ شدند. پیام ها🔸 ۱- از حیا و ضعف زنان، سوء استفاده نکنیم. اگر قانون و حمایتى در کار نباشد، بسیارى از مردان، حقوق زنان را نادیده مى‏ گیرند. «اُمّة... یَسقون و وَجد من دونهم امرأتین» ۲- حریم میان زن و مرد یک ارزش است که دختران شعیب آن را مراعات مى‏ کردند. «و وجَدَ من دونهم امرأتین» ۳- دختران پیامبر خدا چوپانى مى‏ کنند، ولى هرگز تن به ذلّت و گدایى نمى ‏دهند. «امرأتین تذودان» ۴- چوپانى، شغل بسیارى از انبیاى الهى بوده است. «و أبونا شیخ کبیر» اگر پدر ما پیر نبود، خودش چوپانى مى‏کرد. ۵ - مشکلات شخصى، ما را از حمایت دیگران باز ندارد. «قال ما خَطبُکما» (موسى‏ (ع) که جانش در خطر و در حال فرار بود، از کمک و حمایت دیگران دست برنداشت.) ۶- حمایت از زنان یک ارزش انسانى است. «ما خَطبُکما» ۷- گفتگوى مرد با زن در صورت لزوم مانعى ندارد. «ما خَطبُکما» ۸ - سعى کنیم در حرف زدن با نامحرم، خلاصه سخن بگوییم. «ما خَطبُکما» ۹- نسبت به آنچه در اطراف ما مى‏ گذرد، بى‏ تفاوت نباشیم. «ما خطبکما» ۱۰- کار زن در خارج از منزل اشکالى ندارد، به شرط آنکه: الف: زن در محیط کار، تنها نباشد. «امرأتین» ب: با مردان اختلاطى نداشته باشد. «من دونهم - لانسقى حتّى یصدر الرّعاء» ج: مردى که توان کار داشته باشد، در خانواده نباشد. «أبونا شیخ کبیر» ۱۱- اگر در موضعى غیر عادّى قرار داریم، از خود دفع شبهه کنیم. «و أبونا شیخ کبیر» ۱۲- وقتى پدر و نان‏آور خانواده از کار مى‏افتد، همه‏ى فرزندان حتّى دختران نیز مسئول هستند. «أبونا شیخ کبیر» ۱۳- در کمک به دیگران، شرطى قرار ندهیم و سریع اقدام کنیم. «فسقى‏ لهما» حضرت موسى همین که دلیل منطقى آن دو زن را شنید، بدون هیچ گونه پرسش و درخواستى، بى‏درنگ به رفع خواسته آنان پرداخت. ۱۴- خدمت به مردم را خالصانه انجام دهیم و حل مشکلات خود را از خداوند بخواهیم. «فسقى‏ لهما - ربّ انّى» (موسى گوسفندان آن دو دختر را سیراب کرد، ولى براى رفع گرسنگى خود به جاى استمداد از آنان، از خدا کمک طلبید.) ۱۵- همه چیز را از خداوند درخواست نماییم. «ربّ انّى لما انزلت الىّ من خیر فقیر» ۱۶- در دعا، براى خداوند تکلیف و مصداق معیّن نکنیم. «ربّ انّى لما انزلت الىّ من خیر فقیر» (حضرت موسى با این که گرسنه بود؛ ولى از خدا، مصداقى از نان و غذا طلب نکرد.) ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 سوره قصص - آیه ۲۵ فَجَآءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِى عَلَى اسْتِحْیَآءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِى یَدْعُوکَ لِیَجْزِیَکَ أَجْرَ مَا سَقَیْتَ لَنَا فَلَمَّا جَآءَهُ وَ قَصَّ عَلَیْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَاتَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ ترجمه🔸 پس (چیزى نگذشت که) یکى از آن دو (زن) در حالى که با حیا و عفّت راه مى ‏رفت به نزد او آمد و گفت: همانا پدرم از شما دعوت مى‏ کند تا مزد این‏که براى ما آب دادى به تو بپردازد. پس همین‏ که‏ موسى به نزد آن پدر پیر (حضرت شعیب) آمد و سرگذشت خود را براى او بازگو کرد، او گفت: نترس، تو از (دست) گروه ستمگران نجات یافتى. پیام ها🔸 ۱- پاداش انسان‏ها را سریع و بلافاصله بپردازیم. «فجاءته» ۲- رفت وآمد زن در بیرون خانه باید براساس حیا و عفّت باشد.«تمشى على استحیاء» (حیا، از برجسته ‏ترین کمالات زن در قرآن مى‏ باشد). ۳- در دعوت، مرد از مرد و زن از زن دعوت کند. «اِنّ أبى یَدعوک» ۴- بدون دعوت، خود را میهمان نکنیم. «اِنّ أبى یدعوک»👇
۵ - کسى‏که از دامن طاغوت بگریزد، به خانه‏ى پیامبر خدا میهمان مى‏ شود. «اِنّ أبى یدعوک» ۶- غریب نوازى، از صفات بارز پیامبران الهى است. «یدعوک» ۷- براى خدمات مردم، ارزش قائل شویم. «لیجزیک» ۸ - قصد قربت، با قدردانى دیگران منافاتى ندارد. «أجر ما سقیت» (حضرت موسى کار را براى رضاى خدا انجام داد؛ ولى حضرت شعیب با پرداخت مزد از زحمات او تقدیر کرد.) ۹- حوادث را براى اهل‏ خبره، تفسیر و تحلیل و بازگو کنیم. «قصّ علیه القصص» ۱۰- عاقبت اهل ایمان، نجات و رستگارى است. «نَجوتَ» ۱۱- دعاى انبیا، مستجاب است. «نجوتَ» حضرت موسى دیروز دعا کرد: «ربّ نجّنى من القوم الظالمین»، امروز مى‏شنود: «لاتخف نجوت من القوم الظالمین» ۱۲- با اولیاى خدا بودن، یک نوع ایمنى و احساس امنیّت است. «نَجَوتَ» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی درسته که برای تو / شبیه زهیر نمیشم، اگه نباشه روضه‌هات/ عاقبت‌بخیر نمیشم. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※مجموعه داستان ۵ | ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما | روز پنجم  | ضَحّاک بن عبدالله مشرقی ※ ضحاک از "گزارشگران" واقعه کربلا در کوفه است. طبری نقل کرده است ضحاک  در میانه راه کاروان حسینی به سوی کوفه، با امام حسین(ع) ملاقات کرد. امام حسین(ع) او را به یاری خود خواند. وقتی ضحاک عذر خواست، امام علیه‌السلام علت عدم همراهی‌اش را جویا شد. • ضحاک دعوت امام را ✘ ✘ قبول کرد و گفت: «من فردی عیالوارم و به مردم مقروض هستم؛ اما اگر به من اجازه دهی، هنگامی که هیچ جنگجویی که از تو دفاع کند - در کنارت - نیافتم، بازگردم و فقط تا آنجا برایت بجنگم که برایت سودمند باشد و بتوانم از تو دفاع کنم». امام علیه‌السلام پذیرفت. (اوج رحمت امام برای نجات یک نفر) • ضحاک در صبح روز عاشورا در حمله اول شرکت کرد و شجاعت‌های بسیاری از خود به نمایش گذاشت و نماز ظهر را همراه امام به جای آورد. او وقتی که دید سپاه بنی‌امیه به دستور عمر بن سعد اسب‌های یاران امام (ع) را هدف قرار داده و با پی کردن از پای درمی‌آورند، اسب خود را در خیمه‌ای پنهان کرد و خود پیاده به نبرد با دشمن پرداخت. • ضحاک خود نقل کرده که در مقابل امام علیه‌السلام، دو نفر از دشمن را که پیاده می‌جنگیدند، به قتل رسانده و دست یکی دیگر را از تنش قطع کرده که حضرت هم در حق او دعا کردند و فرمودند: «سست نگردی، دستت بریده نشود. خداوند از اهل بیت پیامبر صلوات‌الله‌علیه، بهترین پاداش‌ها را به تو ارزانی دارد.» ※ وقتی دیدم یاران امام حسین(ع) کشته شده‌اند و نوبت به وی و خاندانش رسیده و با وی به جز "سوید بن عمرو خثعمی و بشیر بن عمرو حضرمی" باقی نمانده‌اند، خدمت اباعبدالله آمدم و گفتم: یابن رسول الله! به خاطر دارید که بین من و شما چه شرطی بود؟ حضرت فرمود: آری، من بیعت خود را از تو برداشتم؛ ولی تو چگونه می‌توانی از بین سپاه دشمن فرار کنی؟ (رحمت امام به کسی که از میدان می‌گریزد) • ضحاک گفت: من اسب خود را در خیمه‌ای پنهان کرده‌ام و به همین جهت بود که پیاده می‌جنگیدم.» پس ضحاک سوار بر اسب شد و از صحنه نبرد گریخت. ـــــــــــــــــــــ پ . ن : تسلیم، شرط عشق است! و عاشق، شرط نمی‌گذارد! اگر شرایط اینطور باشد هستم! و اگر آنطور باشد، من نیستم! تسلیم، شرط امنیت امام است، و ما در نقطه‌ای، دیگر برای امام خطرناک نیستیم، که به عشق میرسیم! عاشق چیزی به نام نمی‌داند! اینجا را می‌توانم، آنجا را نمی‌توانم، ندارد! عاشق می‌ماند و "ماندن" برایش موضوع اصلی است ... "ماندن" تمامِ شرط است برای او! من فقـــط می‌خواهم که باشم زیر سایه‌ات همین! هر طور که باشد / هر کجا که باشد / فقـــط باشم ! (فمعکم، معکم، لا مع غیرکم) اگر اهل شرطیم! اهل "با این کمبود نمی‌توانم" اهل "با این اوضاع نمی‌مانم" اهل "انتخاب نحوه‌ی ماندن" امام را به چشم سر هم که ببینیم، ضحاک درونمان شرط میگذارد برایش! و بالاخره از همراهی امام، می‌گریزیم! ✘ آری ! فقط آنهایی می‌رسند که قصدِ رسیدن دارند در هر حال و اوضاع و شرایطی! رسانه رسمی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصل‌های ۱• مراتب سلوک عاشورایی در حدیث قدسی زیارت عاشورا ۲• باطن سازی متناسب با مقام ۳• چگونگی عبور از مراتب چهارگانه‌ی مقام‌خواهی در زیارت عاشورا رسانه رسمی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
مقام محمود 5.mp3
9.61M
۵ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. ※ از کجا معلوم می‌شود ما را هم برای مقامات بلند انسانی خواهند پذیرفت؟ ※ از کجا بفهمیم سعی ما با مقامی که هدف ماست، متناسب است ؟ ※ آیا مقام‌خواهیِ انسانی مرتبه دارد؟ از هر مرتبه به مرتبه‌ی دیگر چگونه می‌شود صعود کرد؟ منبع : کارگاه مقام محمود 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج