📽نقد و تحلیل فیلم ملکه صحرا (Queen of the Desert 2015)
✍️ محسن مؤمنی
▪️فیلم ملکۀ صحرا در ژانر درام و بیوگرافی(زندگینامهای) است که ورنر هرتزوگ(Werner Herzog) آن را کارگردانی کرده و در سال ۲۰۱۵ تولید شده است. این فیلم محصول مشترک ایالات متحده و مراکش است و داستان آن به اوایل قرن بیستم بازمیگردد.
▫️اوضاع امروز منطقه از غزه تا لبنان و از عراق تا سوریه و ترکیه، ریشه در نظمی جدید دارد که غرب در جنگهای جهانی اول و دوم طرحریزی کرده است. این نظم کهنه در حال فروپاشی و جایگزینی با نظمی جدید است؛ نظمی که جریان مقاومت در حال رقم زدن آن است.ملکه صحرا قدرت تحولگرای مقاومت و عقل را برجسته میکند و بل را بهعنوان پیشگامی که هنجارهای اجتماعی را به چالش کشید، به تصویر میکشد.
#تحلیل_کاربران
#بازنشر
#نقد_فیلم
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
📍چهارپایه؛ کمدیزدۀ اجتماعی
🖋صارمی
🔻بخش اول
🔸سریال چهارپایه اثر جدید تهیهکنندۀ برنامههای خودمونی آقای حامدخانی اوشانی است که از مهر ماه امسال به روی آنتن شبکه سه رفت.
🔹فضای کلی سریال فضای شاد و مفرحی است که بازیگران آن چهار تن از کمدینهای مشهور یعنی علی صادقی، یوسف تیموری، قدرتالله ایزدی و جواد خواجوی هستند. این برنامه گردانندۀ خاص ندارد و در هر قسمت یکی از چهار کمدین، رئیس میشود و چالشهایی را برگزار میکند.
🔸نقطه ضعف اصلی این سریال شوخیهای سطحی و سخیف است که نمیتواند از مخاطب خنده بگیرد. در یکی از قسمتها قرار است چهار نفر با هم نقش مسؤول جایگاه پمپ بنزین را اجرا کنند. این ایده بسیار ضعیف اجرا شد و قطعاً کسی با این شوخیها نمیخندد.
#یادداشت
#سینما_و_تلویزیون_ایران
#رسانه_ملی
#نقد_سینما
#تحلیل_کاربران
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأویل، نوزادی که از اول مهر ماه ۱۴۰۳ با زنگ مدارس و دانش آموزان به دنیا آمد!
و تواین ۳ ماه به هم سن و سالی نوجوانان رسید! 😁😎
تأویل حالا یک نوجوان آگاه تحلیلگر از جنس کنشگر است ؛ برای خودش کلی دوست نووجون هم پیدا کرده ❤️
مهم ترین تفکر زیست این نوجوان ، نوزاد دیروز هم اینه : همیشه قرار است نوجوان بمانم و با نوجوانان در جامعه نقش ایفا کنم🔥⭐️
خلاصه تو این کلیپ قرار است مسیر بزرگ شدن ۳ ماهه این نوزاد که چجوری به یک نوجوان آگاه تحلیل گر با کمک های شما رسیده ، مشاهده کنیم .
#در_تاویل_جا_برای_همه_نوجوانان_هست
#حتی_اگر_ایرانی_نباشی
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل🔵| مدارس و اصلاح برنامه تغذیه ای در دانش اموزان
تحول برنامه تغذیهای مدارس برای نهادینهسازی عادات غذایی سالم در دانشآموزان؛ از آموزش تغذیه سالم گرفته تا ارائهی غذاهای مقوی و جلب مشارکت والدین
#تغذیه
#کارگروهبهداشتوسلامتاجتماعی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsirir
#اینفو_تاویل 🟣| معلم بلاگر نخوایم به کی بگیم؟!
آیا معلمان بلاگر تهدیدی برای آموزش سنتی هستند یا میتوانند نوآوریهای جدیدی را به ارمغان بیاورند؟
#معلم_بلاگر
#کارگروه_آموزشی_تربیتی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🟢هیس، دخترها هیستریک نمیشوند!
از تروماهای ناشی از زندگی اجتماعی دختران تا ابتلا به هیستریا
نگاهی بر تأثیرات اجتماعی و روانی بر دختران و زنان
#هیستریا
#زندگی_اجتماعی
#کارگروهبهداشتوسلامتاجتماعی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🟤تحول جشنواره رشد کجاست؟
بررسی چالش های این جشنواره بین المللی پس از دهه ها فعالیت
#جشنواره_رشد
#کارگروه_فرهنگ_سینما
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵معلمان عامل رشد یا تخریب دانش اموزان!
نقش معلمان در رشد شخصیتی نوجوانان؛
نقشی فراتر از تدریس
#معلم
#کارگروهبهداشتوسلامتاجتماعی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🟡جرعه ای از نسخه چهارم ماهنامه خبرگزاری تاویل🗞
هویت دیجیتال و فضای آنلاین
ترکیبی از اطلاعات درست و گاها شکل و شمایلی از آمال و آرزوها!
جوانان معمولاً استادان هنر یادآوری لحظات پایانی هستند؛ همانند شبهای آخر قبل از امتحان:)
در اینجا بخوانید☝️
#چکیده_ماهنامه
#ماهنامه_چهارم
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵آمار آزار های جنسی تا نگاهی بر جنجالی ترین پرونده های تعرض
ریشه این تعرض ها چیست؟
#تجاوز
#کارگروه_حقوق_هویتاجتماعی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
🕸رونمایی هالیوود از مرد عنکبوتی نسل Z
🔸مایلز مورالز نوجوان سیاهپوستی از اهالی یکی از ایالتهای آمریکا است که در یکی از مدارس استعدادهای درخشان در حال تحصیل است، پس از گذران اتفاقاتی توسط عنکبوتی نیش زده شده و متوجه میشود به مرد عنکبوتی تبدیل شده است. این در حالی است که در همان زمان فرد دیگری در این دنیا به عنوان مرد عنکبوتی قهرمان کشور است.
🔹در ادامۀ انیمیشن مرد عنکبوتی با کشته شدن مرد عنکبوتی اصلی این دنیا او متوجه مرد عنکبوتیهایی در جهانهای موازی دیگر میشود که طی اتفاقاتی به جهان او آمدهاند. سپس متوجه میشود عنکبوتی که او را نیش زده برای این دنیا نبوده و دنیای آن عنکبوت بدون قهرمان و منجی برای نجات مانده است.
#بازنشر
#نقد_انیمیشن #هالیوود
#سینما_و_تلویزیون_غرب
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
30.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️تأثیر فرهنگی و اجتماعی بر نگارش مطالب ژورنالیستی
👤 دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔸باید ببینید در چه جامعهای این متن میخواهد نوشته شود. مثلا وقتی میخواهم یک تیتر در جامعه قم بنویسم فرق میکند با جامعهای مثل تهران.
🔹نهتنها باید صفحهٔ قبل و بعد را نگاه کنیم بلکه باید ببینیم در چه جامعهای این متن میخواهد نوشته شود؛ پس شرایط فرهنگی-اجتماعی حتی در پاراگرافنویسی و متن نوشتن تاثیرگذار است و این بسیار مهم است.
#ببینید
#آموزش
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
🎮مفهومی جعلی از مرگ در بازی دث استرندینگ
🔻بخش کلیدی
🔸نگاه کوجیما سازندۀ بازی مرگ سرگردان به مرگ قابل توجه است. اینکه غربِ امروز جهانهای غیبی را میپذیرد، به معنی الهی بودن نگاه این تمدن نیست، بلکه حلقههای باطنی غرب از رنسانس تا به امروز به غیبی باور دارند که محل پرسه زدن شیاطین و خدایان مشرکانه بوده است.
🔹و همچنین مرگ یا نابودی یا رها شدن در جهانی بیحساب و کتاب است. پس اساساً نگاه ماورایی غرب امروز با نگاهی الهی که مبتنی بر بازگشت انسان به سمت خداست، در تضاد است.
🔸در بازی دث استرندینگ هم همین نوع بازنمایی از جهان پس از مرگ وجود دارد؛ مردگان موجوداتی رنگپریده و لایعقل هستند و جهان مردگان نیز خاکستری و غمبار است.
🔹در حالیکه بر اساس تجربیات مختلف از جمله تجربیات نزدیک به مرگ، قوای باطنی انسان پس از مرگ اتفاقاً شکوفا میشود! جهان پس از مرگ بسیار واقعیتر از این جهان مادی است.
🔸و مثل خوابهای ما که در مقایسه با ادراکات این جهانی ابهام دارد، این جهان مادی نیز در سنجش با جهانهای غیبی و پس از مرگ، کوتاهمدت، بیرنگ و رو و بیحساب و کتاب جلوه میکند.
#یادداشت
#نقد_بازی
#بازیهای_ویدیویی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵کارهایی که برای برندسازی ملی ایران در سوریه نکردیم!
📍پیاده سازی مشابه بسیاری از کسب و کارهای دانش بنیان ایرانی در سوریه...
📍مهاجرت بسیاری از نخبگان سوری از این کشور...
#کارگروه_اقتصادی_کارآفرینی
#سوریه
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵تاثیر فاجعه بار کمرنگ شدن نقش مشاورین در مدرسه
چه دلایلی باعث کم کاری مشاوران شده است؟
در اینفو تاویل امروز میخوانیم☝️
#مشاوره
#کارگروه_آموزشی_تربیتی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تحلیلی|🔴چالش مساله ساز بیکاری، مخصوصا جوانان ماهشهری
چاره چیست؟!
نوجوان تاویلی کیارش طاهری پاسخ میدهد🌱✅
#بیکاری
#ماهشهر
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🟡جرعه ای از نسخه چهارم ماهنامه خبرگزاری تاویل🗞
راهی به سوی اینده
روایت داستان پسری با اراده به نام ارش .
پستی بلندی هایی که تجربه میشود و ایده های بزرگی که در سر دارد
در اینجا بخوانید☝️
#چکیده_ماهنامه
#ماهنامه_چهارم
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🔵برنامهریزی تحصیلی، کلیدی به سوی موفقیت🚀📖
هر قدمی که امروز برمیداری، ساختن آیندهات رو تضمین میکنه فقط باید بدونی که یک برنامه ریزی خوب چجوریه📚✨
همیشه یادت باشه که هیچ مسیری بدون برنامه ریزی دقیق، به مقصد نمیرسه🥇
#برنامه_ریزی
#مشاور
#کارگروه_آموزشی_تربیتی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵 بازی های فکری کلید هوشمندی💡♟️
بیایید ذهنهایمان را به چالش بکشیم🧠
با معرفی چند بازی جذاب، کمی از فضای بازی های رایانه ای دورتر شویم🧩
#بازی_فکری
#پیشنهادی
#کارگروه_آموزشی_تربیتی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔵معاون مدرسه، پل ارتباطی بین دانشآموزان و معلمان
تلاش برای ساخت محیطی سازنده و پربار برای یادگیری📚🌈
چند پیشنهاد برای معاونان پرورشی، اینجا در اینفو تاویل امروز✅
#معاون_پرورشی
#چند_پیشنهاد
#کارگروه_آموزشی_تربیتی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل |🔴 ایران قوی و نوجوان🇮🇷
ایران قوی، جوانان قوی تر💪🏻
#کارگروه_سیاسی_بینالملل
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
💠طرحوارۀ خود تحول نیافته
🔻این طرحواره دارای سه مؤلفۀ اصلی است:
1️⃣شناختی: باورهای هستهای و درونی که فرد را به این نتیجه میرساند که بدون حمایت دیگران قادر به انجام امور یا مواجهه با چالشها نیست. هویت فردی این افراد وابسته به دیگران است و خود را ناتوان از تشکیل هویت مستقل میدانند.
2️⃣هیجانی: احساساتی مانند اضطراب، ترس از طرد شدن و نگرانی عمیق از تنها ماندن. این افراد به شدت از اینکه در روابط خود رها شوند یا ترک شوند نگران هستند و این نگرانیها میتواند باعث احساساتی مثل بیقراری و دلتنگی شدید شود.
3️⃣رفتاری: رفتارهای مقابلهای که فرد برای مدیریت و مقابله با ترسها و احساسات ناشی از این طرحواره از خود نشان میدهد.این افراد معمولاً از روابط ناپایدار پرهیز نمیکنند بلکه حتی در روابط ناسالم نیز باقی میمانند تا از احساس تنهایی یا طرد شدن جلوگیری کنند.
#بازنشر
#روانشناسی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
👨👩👧👦سبکهای تربیتی و تأثیر آنها بر کودکان
▪️مطالعات روانشناختی نشان دادهاند که سبکهای تربیتی والدین تأثیر عمیقی بر رشد روانی، اجتماعی و اخلاقی کودکان دارند. بر اساس نظریه بامریند(Baumrind) چهار سبک اصلی تربیتی به شرح زیر هستند؛
1️⃣استبدادی(Authoritarian)
این سبک، بر کنترل شدید، اطاعت بیچونوچرا و نادیده گرفتن نیازهای عاطفی کودک استوار است. این کودکان ممکن است در بلندمدت دچار اضطراب، عدم انعطافپذیری و مشکلات روانشناختی شوند.
2️⃣دموکراتیک(Permissive)
در این سبک، والدین آزادی زیادی به کودکان میدهند و محدودیتهای کمتری اعمال میکنند. این سبک منجر به بروز رفتارهای تکانشی، عدم توانایی در کنترل خویشتن و مشکلات جدی در همکاری با دیگران میشود.
3️⃣رهاشده(Uninvolved یا Neglectful)
این سبک، اغلب در خانوادههایی دیده میشود که با مشکلاتی مانند اعتیاد یا اختلالات روانی دستوپنجه نرم میکنند. این کودکان اغلب در زندگی بزرگسالی دچار مشکلات اساسی در برقراری روابط سالم و مدیریت زندگی میشوند.
4️⃣اقتدارگرایانه(Authoritative)
این سبک تعادلی میان محبت و محدودیت ایجاد میکند و بهعنوان بهترین سبک تربیتی شناخته میشود. این کودکان معمولاً مسؤولیتپذیر، متعهد و با اعتمادبهنفس هستند.
این متن توسط هوش مصنوعی سایت باشگاه تحلیل خبری تأویل گردآوری شده است.
#بازنشر
#روانشناسی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
باشگاه تحلیل خبری تأویل
🔍 اقلیتهای یهودی دوران قاجار و پهلوی
✍️اسداللهی
🔸تاریخ معاصر ایران گواهی میدهد که اقلیت یهود بهویژه پس از صعود رضاخان تا زمان سقوط محمدرضا پهلوی از جایگاه و موقعیت ممتاز و برجستهای در کشور برخوردار بودند.
✨ چنانچه نویسندگان یهودی از آن دوران با عنوان دوره شکوفایی عظمت و آزادی یهود با تمجید و نیکی فراوان یاد میکنند. حبیب لوی نویسندۀ مشهور یهودی در اینباره نوشته است؛
«بدون تردید جلوس رضاشاه کبیر بر تخت سلطنت ایران یکی از واقعیات تاریخی مهم این کشور به شمار میرود».(حبیب لوی جلد سوم،ص 959)
🕎 با سلطنت رضاخان پهلوی انقلاب عظیمی در بهبود وضع آزادی و آسایش یهودیان ایران پدید آمد.
✴️ به طوری که در منابع یهودی از آن دوران به عنوان «عصر طلایی» یاد میشود:
مسلماً دوران پهلوی را میتوان برای یهودیان «عصر طلایی» نامید چه از نظر اقتصادی و چه کسب آزادی و مساوات که این خود نعمت بزرگی است.
(یهودیان ایران در تاریخ معاصر، انتشارات مرکز شفاهی یهودیان ایرانی، جلد دوم، چاپ آمریکا، پاییز 1997[1376]، صفحۀ 30)
✴️ طبق اطلاعات و اسناد موجود، امتیاز و موقعیت یهود نهتنها با دیگر اقوام بلکه حتی با مردم مسلمان ایران نیز به هیچوجه قابل مقایسه نبود، این بخشی از امکانات خوب یهودیان در ایران بوده است.
⬅️تشکیل و اعلام موجودیت صهیونیستها در میان یهودیان ایران که سابقۀ آن به سالهای پس از مشروطه و قبل از روی کار آمدن رضاخان برمیگردد.
🔹«آمنون نتصر» در نشریهای یهودی در این باره مینویسد: «در دورۀ احمدشاه قاجار، تقریبا تمام رجال سیاسی ایران از جمله سردار سپه رضاخان پهلوی از فعالیتهای صهیونیستی در ایران باخبر بودند و حتی در پارهای از جشنهای صهیونیستی شرکت میکردند.»
🔸تشکیلات صهیونیسم طی سالهای پایانی دورۀ قاجار در ایران موجودیت خود را آشکار ساخت؛ پس این واقعیت در تاریخ معاصر ایران قابل کتمان نیست که تشکیلات صهیونیسم ایران متشکل از شماری از سران و سرشناسان یهود در ایران ضمن ارتباط و پیوند سازمانی با صهیونیسم جهانی در زمان روی کار آمدن رضاخان و سلسله پهلوی به طور رسمی و گسترده در ایران فعالیت داشته است.
🔹تلاش برای ترویج و تبلیغ اندیشه صهیونیستی در ایران با هدف ایجاد «موطن ملی یهود» در سرزمین اسلامی فلسطین در نزد عموم مردم، مغایر ادعای وطندوستی این گروه بود. نمونۀ آن، انتقال تعدادی از یهودیان به سرزمین اشغالی بود که حبیب لوی به آن اشاره میکند:
«در سال 1919م [1298ش] چند فامیل از همدان برای اورشلیم حرکت نموده بودند و در این سال1920م[1299ش] دو دسته از تهران و شیراز مهاجرت نمودند». (حبیب لوی، ص 922)
📌آمنون نتصر، در صدمین سالگرد صیونیسم در نشریۀ چشمانداز شماره 56، چاپ1997 آمریکا، دربارۀ قدرت و چگونگی پیدایش صهیونیسم در جامعه یهود ایران چنین نوشته است:
«تأسیس نخستین مدرسه آلیانس در سال 1898م و از همه مهمتر اوج گرفتن موج مهاجرت یهودیان ایرانی به سرزمین اسرائیل، اینها از جمله وقایعی بود که در روند شکلگیری تشکیلات صهیونیسم ایران اثرگذار بودند. در سال 1918 سازمانی تحت عنوان «تشکیلات صیونت» در تهران و پس از آن در هجده شهر دیگر افتتاح شد. این تشکیلات تا سال 1926م نخستین سال سلطنت رضاشاه با آزادی نسبی فعالیت میکرد».
❗️جریانهای یهود با برخورداری از آزادی و امتیازها در دوران سلطنت پهلوی، باعث ایجاد سازمانها و کانونها و تشکلهای یهودی در ایران شدند و این امر با افزایش ثروت و نفوذ آنها در دربار پهلوی و نقش پراهمیت آنها در اواخر حکومت قاجار و حکومت شاهنشاهی پهلوی شد.
▫️بنابراین همیشه با دید خالصانه و تطهیر نمیتوان به دورهای از تاریخ نگاه کرد، گاهی با بررسی لایههای پنهانی تاریخی میتوان به اسراری شگفت دربارۀ قومی خاص رسید که این موضوع، نگاه عموم جامعه را عمیقتر و با بصیرتی بیشتر شکل خواهد داد.
#یادداشت
#یهود_و_صهیونیسم
#تاریخی
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین
🖊حسین عبداللهی
🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنیایی متاورسی را به تصویر میکشد که افراد با به سر گذاشتن کلاهی وارد دنیایی مجازی شده و در آنجا زندگی نزدیک به زندگی واقعی اما با تجریبات هیجانانگیزتری خواهند داشت.
🔹شخصیتها در این جهان متاورسی گیر میافتند و مجبور میشوند برای رهایی از این دنیا، بازی مرگ و زندگی را آغاز کنند.
🔸موضوع جالبی که در این انیمه با آن طرف هستیم، بحث تداخل زندگی مجازی با زندگی حقیقی شخصیتهای داستان است. مخصوصاً در فصل دوم که شخصیتی به اسم «شینون» داریم و شخصیت مجازیاش به گفتۀ خود او، با شخصیت واقعیاش کاملاً متفاوت است.
🔹با وجود اینکه قبول دارد زندگی مجازی و واقعی از هم مجزا نیستند و روی هم تأثیر دارند اما او زندگی مجازی را به زندگی واقعیاش ترجیح میدهد؛ چون میخواهد با قویتر شدن در دنیای مجازی، در دنیا واقعی هم قوی شود.
🔸در آرک(خط داستانی) اصلی «هنر شمشیرزنی آنلاین» شاهد آن هستیم که برخی زندگی مجازیشان را بیشتر از زندگی واقعیشان دوست دارند، چون در مجازی نقش قهرمانانهتری دارند. در حالی که در دنیای واقعی نقش خاصی در جامعه نداشتهاند و در جبر زندگی میکردهاند.
🔹عکس این موضوع هم وجود دارد؛ یعنی کسانی که زندگی حقیقی را بسیار بیشتر دوست داشتهاند در این دنیا عذاب میکشند. در قسمت پنجم و ششم فصل اول شاهد داستان معماگونهای هستیم که در نهایت مشخص میشود شخصی به علت ترجیح دادن شرایط دنیای حقیقی به مجازی، همسرش را به قتل رسانده است.
[ادامه🔻]
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
باشگاه تحلیل خبری تأویل
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین 🖊حسین عبداللهی 🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنی
🔸به راستی مرز میان دنیای حقیقی و مجازی کجاست؟ یا اینکه فرق بین دنیای حقیقی و مجازی چیست؟ کیریتو(شخصیت اصلی) برای هر دو سؤال پاسخی دارد که دیدگاه تولیدکنندگان به این مسأله را بیان میکند. از نظر کیریتو فرق بین حقیقت و مجاز در اطلاعات است.
🔹مثلاً هر مقدار اطلاعات بیشتری نسبت به مزۀ یک میوه به ما منتقل شود یعنی واقعیتر و حقیقیتر است. جالب است که با توجه به گفتۀ کسانی که تجربۀ نزدیک به مرگ داشتهاند، دنیای پس از مرگ اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به دنیای معمولی دارد. پس آنجا واقعیتر است و زندگی فعلی ما مجازی یا به تعبیری انگاری خواب است.
🔸در این انیمه، دو بار به مضمون خواب اشاره میشود؛ یکبار در فصل سوم و یکبار در فصل اول. فرض کنید آینکراد(فضای بازی داخل انیمه) دنیای خودمان است و دنیای حقیقی داخل داستان، جهان پس از مرگ باشد. کدام واقعیتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام لذتبخشتر و آرامتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام طولانیتر است؟ جهان پس از مرگ به قدری طولانیتر است که وقایع دنیای واقعی(آینکراد) گویا هیچی نیست.
🔹با این حال، رخدادهای داخل آینکراد بر زندگی همۀ شخصیتها در دنیای واقعی اثر گذاشته است. همانطور که زندگی ما در این دنیا در زندگی ما در جهان پس از مرگ تأثیر دارد.
🔸علاوه بر این موارد، شاهد بحثهای اخلاقی جالبی از جانب کیریتو هستیم. در انیمههای فراوانی همچون «اوشی نوکو» دیدهایم که مردم در دنیای مجازی نسبت به دنیای حقیقی بسیار بیرحمتر و بیبندوبارتر هستند. یا مثلاً در انیمههای اینویاشیکی و بل شاهد آن هستیم که مردم در دنیای مجازی تا چه حد میتوانند ولنگار و بیتوجه باشند.
🔹در حدی که از خود میپرسیم مگر میشود آن جامعۀ متمدننمایی که در زندگی حقیقی و دنیای واقعی داخل داستان میبینیم اینچنین در فضای مجازی بیرحم باشد؟ در این میان فقط کیریتو فرق دارد. وی الگوی خوبی برای همسانسازی زیست واقعی و مجازی است. کیریتو میداند که در حال انجام بازیهای آنلاین است اما چون این فقط یک بازی است نباید از هر خط قرمزی گذشت؛ چرا که شکستن این خطوط قرمز باعث میشود تا متعاقباً به زندگی حقیقی او نیز اثر بگذارد.
🔸همانطور که انجمن تابوت خندان در بازی هنر شمشیرزنی آنلاین و گان گیل آنلاین واقعاً مردم را میکشتند. خوب است این نکتۀ اخلاقی را از کیریتو بیاموزیم. رفتار مجازی ما که تا حدود زیادی رفتاری ناشناس و غیرقابل ردیابی برای عام است، رفتار حقیقی ماست نه چیزی که از خودمان در جامعه ساختهایم.
🔹فضای مجازی این فرصت را به ما داده تا یا دوباره ماسک بپوشیم آن هم بیشتر از همیشه یا اینکه خود واقعیمان باشیم. حالا اگر خود واقعیمان باشیم، چقدر انسان درستکاری هستیم؟
#یادداشت
#رسانه_های_شرقی
#نقد_انیمه
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
🔵نشست پرسش و پاسخ مجازی نوجوانان با مدیر مسئول(جواد شعیبی)
🔻زمان:چهارشنبه ۱۲ دیماه
🕘ساعت ۲۱
⬅️از اپلیکیشن قرار
🔷لینک جلسه ساعت ۲۰:۳۰ همان روز در کانال های شاد،ایتا و تلگرام و استوری اینستاگرام گذاشته خواهد شد.
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir
#اینفو_تاویل|🟡جرعه ای از نسخه چهارم ماهنامه خبرگزاری تاویل🗞
دو روی سکه تاثیرات بازی های رایانه ای🎮
بررسی تاثیرات مثبت و منفی این بازی ها🪄
از تقویت مهارت های شناختی تا افزایش سطح اضطراب💭
در اینجا بخوانید☝️
#بازی_رایانهای
#چکیده_ماهنامه
#ماهنامه_چهارم
📌باشگاه تحلیل خبری تأویل
@Tavilnewsir