eitaa logo
باشگاه تحلیل خبری تأویل
427 دنبال‌کننده
624 عکس
162 ویدیو
9 فایل
باشگاه تحلیل خبری نوجوان/تأویل "اینجا نوجوانان روایت می کنند" [تبیین،تشریح،تکمیل] ارسال سوژه خبری : @Taviladmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین 🖊حسین عبداللهی 🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنیایی متاورسی را به تصویر می‌کشد که افراد با به سر گذاشتن کلاهی وارد دنیایی مجازی شده و در آنجا زندگی نزدیک به زندگی واقعی اما با تجریبات هیجان‌انگیزتری خواهند داشت. 🔹شخصیت‌ها در این جهان متاورسی گیر می‌افتند و مجبور می‌شوند برای رهایی از این دنیا، بازی مرگ و زندگی را آغاز کنند. 🔸موضوع جالبی که در این انیمه با آن طرف هستیم، بحث تداخل زندگی مجازی با زندگی حقیقی شخصیت‌های داستان است. مخصوصاً در فصل دوم که شخصیتی به اسم «شینون» داریم و شخصیت مجازی‌اش به گفتۀ خود او، با شخصیت واقعی‌اش کاملاً متفاوت است. 🔹با وجود اینکه قبول دارد زندگی مجازی و واقعی از هم مجزا نیستند و روی هم تأثیر دارند اما او زندگی مجازی را به زندگی واقعی‌اش ترجیح می‌دهد؛ چون می‌خواهد با قوی‌تر شدن در دنیای مجازی، در دنیا واقعی هم قوی شود. 🔸در آرک(خط داستانی) اصلی «هنر شمشیرزنی آنلاین» شاهد آن هستیم که برخی زندگی مجازی‌شان را بیشتر از زندگی واقعی‌شان دوست دارند، چون در مجازی نقش قهرمانانه‌تری دارند. در حالی که در دنیای واقعی نقش خاصی در جامعه نداشته‌اند و در جبر زندگی می‌کرده‌اند. 🔹عکس این موضوع هم وجود دارد؛ یعنی کسانی که زندگی حقیقی را بسیار بیشتر دوست داشته‌اند در این دنیا عذاب می‌کشند. در قسمت پنجم و ششم فصل اول شاهد داستان معماگونه‌ای هستیم که در نهایت مشخص می‌شود شخصی به علت ترجیح دادن شرایط دنیای حقیقی به مجازی، همسرش را به قتل رسانده است. [ادامه🔻] 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
باشگاه تحلیل خبری تأویل
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین 🖊حسین عبداللهی 🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنی
🔸به راستی مرز میان دنیای حقیقی و مجازی کجاست؟ یا اینکه فرق بین دنیای حقیقی و مجازی چیست؟ کیریتو(شخصیت اصلی) برای هر دو سؤال پاسخی دارد که دیدگاه تولیدکنندگان به این مسأله را بیان می‌کند. از نظر کیریتو فرق بین حقیقت و مجاز در اطلاعات است. 🔹مثلاً هر مقدار اطلاعات بیشتری نسبت به مزۀ یک میوه به ما منتقل شود یعنی واقعی‌تر و حقیقی‌تر است. جالب است که با توجه به گفتۀ کسانی که تجربۀ نزدیک به مرگ داشته‌اند، دنیای پس از مرگ اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به دنیای معمولی دارد. پس آنجا واقعی‌تر است و زندگی فعلی ما مجازی یا به تعبیری انگاری خواب است. 🔸در این انیمه، دو بار به مضمون خواب اشاره می‌شود؛ یکبار در فصل سوم و یکبار در فصل اول. فرض کنید آینکراد(فضای بازی داخل انیمه) دنیای خودمان است و دنیای حقیقی داخل داستان، جهان پس از مرگ باشد. کدام واقعی‌تر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام لذتبخش‌تر و آرامتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام طولانی‌تر است؟ جهان پس از مرگ به قدری طولانی‌تر است که وقایع دنیای واقعی(آینکراد) گویا هیچی نیست. 🔹با این حال، رخدادهای داخل آینکراد بر زندگی همۀ شخصیت‌ها در دنیای واقعی اثر گذاشته است. همانطور که زندگی ما در این دنیا در زندگی ما در جهان پس از مرگ تأثیر دارد. 🔸علاوه بر این موارد، شاهد بحث‌های اخلاقی جالبی از جانب کیریتو هستیم. در انیمه‌های فراوانی همچون «اوشی نوکو» دیده‌ایم که مردم در دنیای مجازی نسبت به دنیای حقیقی بسیار بی‌رحم‌تر و بی‌بندوبارتر هستند. یا مثلاً در انیمه‌های اینویاشیکی و بل شاهد آن هستیم که مردم در دنیای مجازی تا چه حد می‌توانند ولنگار و بی‌توجه باشند. 🔹در حدی که از خود می‌پرسیم مگر می‌شود آن جامعۀ متمدن‌نمایی که در زندگی حقیقی و دنیای واقعی داخل داستان می‌بینیم اینچنین در فضای مجازی بی‌رحم باشد؟ در این میان فقط کیریتو فرق دارد. وی الگوی خوبی برای همسان‌سازی زیست واقعی و مجازی است. کیریتو می‌داند که در حال انجام بازی‌های آنلاین است اما چون این فقط یک بازی است نباید از هر خط قرمزی گذشت؛ چرا که شکستن این خطوط قرمز باعث می‌شود تا متعاقباً به زندگی حقیقی او نیز اثر بگذارد. 🔸همانطور که انجمن تابوت خندان در بازی هنر شمشیرزنی آنلاین و گان گیل آنلاین واقعاً مردم را می‌کشتند. خوب است این نکتۀ اخلاقی را از کیریتو بیاموزیم. رفتار مجازی ما که تا حدود زیادی رفتاری ناشناس و غیرقابل ردیابی برای عام است، رفتار حقیقی ماست نه چیزی که از خودمان در جامعه ساخته‌ایم. 🔹فضای مجازی این فرصت را به ما داده تا یا دوباره ماسک بپوشیم آن هم بیشتر از همیشه یا اینکه خود واقعی‌مان باشیم. حالا اگر خود واقعی‌مان باشیم، چقدر انسان درستکاری هستیم؟ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
🔵نشست پرسش و پاسخ مجازی نوجوانان با مدیر مسئول(جواد شعیبی) 🔻زمان:چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه 🕘ساعت ۲۱ ⬅️از اپلیکیشن قرار 🔷لینک جلسه ساعت ۲۰:۳۰ همان روز در کانال های شاد،ایتا و تلگرام و استوری اینستاگرام گذاشته خواهد شد. 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🟡جرعه ای از نسخه چهارم ماهنامه خبرگزاری تاویل🗞 دو روی سکه تاثیرات بازی های رایانه ای🎮 بررسی تاثیرات مثبت و منفی این بازی ها🪄 از تقویت مهارت های شناختی تا افزایش سطح اضطراب💭 در اینجا بخوانید☝️ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🟣چگونگی تبدیل شاد بودن کودکان و نوجوانان به حقی اساسی؟! 📍شاد بودن،هنری قابل آموزش است... 📍تاثیر گذاری شادی برهمه مراحل رشد یک کودک... 📍تاثیر رفت‌وآمد با افراد دارای روحیه شاد بر کاهش افسردگی... در اینجا بخوانید👆🏻 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔴هویت‌یابی برای یک نوجوان به مثابه افتادن در سیاهچاله‌ای است! 🔺نوجوانی دوران گذر از کودکی و و قدم گذاشتن در دنیای ......... است؟!🤔 🔺پیدا کردن هویت خود کارآسانی نیست،چون نیاز دارد به....❓ در اینجا بخوانید👆🏻 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران نوجوان 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
📌الگوی زن فمینیست در کتابفروشی قم 📍مجموعه کتاب‌های ۹گانۀ انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ، اثری برای کودک و نوجوان است با هدف معرفی الگوهای گاهی ضدنظام و گاهی فمنیسیت که در کتابفروشی مشهور قم به فروش می‌رود. 📍چندی پیش به یکی از کتاب‌فروشی‌هایی که چند سالی است در قم شعبه‌ای زده سری زدیم. این کتابفروشی که شعبۀ خود را از خیابان عطاران به میدان شهید دستغیب (فلکه بستنی) منتقل کرده است در واقع از مهم‌ترین مراکز نشر آثار روشنفکری به حساب می‌آید. 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🟡جشنواره فجر ، تکرار به جای نوآوری حاشیه هایی در پی اعلام اسامی برگزیدگان. آیا این جشنواره از هنرها و ایده های نو گریزان است یا داوران کلیشه پسند شده اند؟! پاسخ به این سوالات در اینفو تاویل امشب☝️ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir