دنیا و رابطه آن با آخرت (۱).pdf
4.07M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (1)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
🆔 https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۲).pdf
4.03M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (2)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
🆔 https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
🌹🌹 امام جواد(عليه السلام): 🌹🌹
✍️ نيكوكاران به نيكى كردن نيازمندترند تا كسانى كه به آن نيازمندند؛ زيرا پاداش و افتخار و نيكنامیاش از آنِ آنهاست.
بنابراين آدمى هر خوبى كه كند، نخست به خود كرده است. پس نبايد به خاطر خوبيای كه به خود كرده از ديگران سپاسگزارى بخواهد.
الإمامُ الجوادُ(عليه السلام):
أهلُ المَعروفِ إلَى اصطِناعِه أحوَجُ مِن أهلِ الحاجَةِ إلَيهِ ؛ لأِنَّ لَهُم أجرَهُ وفَخرَهُ وذِكرَهُ ، فمَهما اصطَنَعَ الرَّجُلُ مِن مَعروفٍ فإنَّما يَبدأ فيهِ بِنَفسِهِ ، فلا يَطلُبَنَّ شُكرَ ما صَنَعَ إلى نَفسِهِ مِن غَيرِهِ .
📗 كشف الغمة/ج ۲ /ص ۳۴۷
🆔 https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
﷽سلام علیکم
سلام نماز دهه ی اول ذی الحجه از امشب شروع میشه از فیض این نماز بی بهره نباشید ان شاءالله
التماس دعا🌹
اللهم عجل لولیک الفرج🤲
https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۳).pdf
4.04M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (3)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
✅ https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۴).pdf
4M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (4)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
✅ https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۵).pdf
4M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (5)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
✅ https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۶).pdf
4.02M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (6)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
✅ https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
دنیا و رابطه آن با آخرت (۷).pdf
4M
﷽سلام
کلید واژه ها: دنیا – آخرت – سعادت – شقاوت
موضوع :
دنیا و رابطه آن با آخرت (7)
✅ با افتخار انتشار تمامی مطالب در جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام مجاز است .
✅ https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
﷽سلام علیکم
✅شرط استفاده از هر فایل✅
5 بار :
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وألعن عدوهم الی یوم القیامة
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
﷽سلام علیکم
🌙 شرافت دهه اول ماه ذیحجه
❇️ والفجر ولیال عشر
دهه اول ذیحجه اشرف اوقات سال است و منظور از «لیالی عشر» در آغاز سوره فجر که خداوند به آن قسم یاد فرموده، همین دهه است:
«وَالْفَجْرِ وَلَيَالٍ عَشْرٍ»
▫️ در روایت نبوی(صلی الله علیه و آله وسلم) وارد شده که حضرت فرمود:
«مَا مِنْ أَيَّامٍ أَزْكَی عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَی وَ لَا أَعْظَمَ أَجْراً مِنْ خَيْرٍ فِي عَشْرِ الْأَضْحَی.»
یعنی در میان ایام سال، هیچ زمانی برتر از دهه اول ذیحجه نیست؛ تا به آنجا که از حضرتش سؤال میشود: حتی از جهاد فی سبیل الله هم بالاتر است؟ و حضرت میفرمایند: بله، مگر برای کسی که در راه خدا شهید شود و از جبهه نزد خانوادهاش باز نگردد (وسائلالشیعه، ج۱۴، ص۲۷۳).
🆔 https://eitaa.com/Vaezoon1
پرتال جامع پژوهشی تبلیغی واعظون
هدایت شده از ﷽ . حدیثنا
امام باقر علیه السلام:
ای جابر ! روزی اندک خدارا برای خویش بسیاربدان تاازعهده ی شکرش به در آیی ، طاعت بسیارت رابرای خدا ناچیز شمار تانفس راخوار بداری وخویش را شایسته گذشت گردانی ،بلای رسیده رابادانش حاضر خویش دورساز...
تحف العقول ص ۵۰۳
آیامیدانستید،،
امام باقر اولین امامی بودند که برای هدایت و آموزش احکام دین، برای مردم #ایران، مبلغ دینی فرستادند؟
درزمان حیات مبارک امام باقرعلیه السلام،زمانی که آوازه علم پربار امام فراگیر شده بود،
مردم کاشان، قاصدی را به مدینه،نزد امام باقرعلیه السلام، فرستادند واز ایشان درخواست کردندکه فردی مطمئن را برای ایشان بفرستندتا علوم و احکام دین را به
آنها بیاموزد.
امام باقرعلیه السلام،جگرگوشه خود، حضرت علی بن محمد،برادرامام صادق علیه السلام را به ایران و کاشان فرستادند.
حضرت علی بن محمد،پس از ورود به کاشان دریکی از محله های کاشان، ساکن شدومورد اقبال و توجه مردم کاشان قرار گرفت و مشهورشد به سلطان علی!
حضرت سلطان علی بن محمدباقر،کار تبلیغ دین و ارشاد مردم و شناساندن بهتر #امیرالمۏمنین و #غدیر را آغاز کرد.
در بعضی فصول سال، این امامزاده بزرگوار به روستای اردهال میرفتند.
پس ازسه سال ارشاد مجاهدانه، حکومت سفاک بنی امیه لعنة الله علیهم اجمعین،
به قصد ازمیان برداشتن این امامزاده از جان گذشته،به طرف اردهال، لشکری فرستاد، مردم کاشان متوجه شدند و به سمت اردهال حرکت کردند،،
اما وقتی رسیدند که این امامزاده مطهر و مظلوم را به شهادت رسانده بودند و همچون جدش اباعبدالله الحسین علیه السلام، سر مطهرش را ازبدن جدا کرده بودند
از آن به بعد،اردهال معروف شد به مشهد،
یعنی محل شهادت!
مشهد اردهال!
اینگونه ائمه مظلوم ماو خاندان مطهر و پیروانشان،همیشه تحت نظر بودند و
برای تعلیم ما و نجات ما از جهالتها،
از جان و مال و فرزندان خود می گذشتند.
السلام علیک یا مسلم بن عقیل سلام الله علیه
✅ فضیلتی عظیم از حضرت #مسلم بن #عقیل علیه السلام
✨قال امیرالمومنین علیه السلام لرسول الله صلی الله علیه و آله:«یا رسول الله انک تحب عقیلا؟ قال صلی الله علیه و آله: ای والله، انی لأحبه حبّین، حبّاً له وحبّاً لحبِّ ابی طالب له وانّ ولده لمقتول فی مصیبة ولدک فتدمع علیه عیون المؤمنین وتصلّی علیه الملائکة المقربون.
ثم بکی رسول الله صل الله علیه و آله حتی جرت دموعه علی صدره ثم قال: الی الله اشکو ما تلقی عترتی من بعدی».
🔰حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در محضر حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله عرض میکند: یا رسول الله آیا عقیل را دوست دارید؟ حضرت فرمودند: آری به خدا قسم من دو محبت به او دارم یکی به خاطر خودش و دیگر آنکه چون ابوطالب به او محبت دارد.
بدرستیکه فرزندش یعنی مسلم بن عقیل علیهما السلام
در مصیبت فرزند تو کشته خواهد شد وچشمان اهل ایمان برایش میگرید و فرشتگان مقرب بر او درود میفرستند.
سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله چنان گریست که اشک های مبارکشان بر سینه شان جاری گردید و پس از آن فرمودند: از آنچه به عترت و ذریه من میرسد به خدا شکایت خواهم نمود.
📚بحارالانوار، جلد۲۲، صفحه۲۸۸