eitaa logo
واکاوی 🔎
155 دنبال‌کننده
203 عکس
177 ویدیو
6 فایل
واکاوی | رصد و تحلیل 🔎
مشاهده در ایتا
دانلود
خطای راهبردی ما بحث بر سر عناوین جزئی این روزها نظرات درباره درمانگاه قرآن و عترت قم بسیار زیاد است و هر کسی از ظنّ خودش به ارائه تحلیل و اظهارنظر پرداخته است؛ حال‌آن‌که بحث‌ها تماماً بر سر عناوین جزئی است. اکنون چند عنوان جزئی درونی و بیرونی را مرور می‌کنیم: ۱. خانمی بی‌حجاب در جامعه حضور پیدا می‌کند. (نیاز به تذکر دارد) ۲. خانم بی‌حجابی به مرکز درمانی می‌رود. (او مشکل دارد، بیمار دارد و جای تذکر نیست) ۳. خانم بی‌حجاب، خاله فرزند بیمار است. (او مشکل ندارد، اما نیاز به تذکر دارد) ۴. طلبه‌ای به‌خاطر وظیفه دینی و طلبگی‌اش به او تذکر می‌دهد. (وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و باید تشویق شود) ۵. طلبه‌ای از خانم بی‌حجاب عکس می‌گیرد. (برخی: بد است | برخی: طبق قوانین است) ۶. خانم بی‌حجاب، با رفتارهایی عجیب، می‌خواهد موبایل طلبه را از او بگیرد. (حرف‌ها و بی‌احترامی‌های آن زن به طلبه، تیتر شبکه‌های ضدّاسلامی می‌شود) ۷. آن طلبه با خونسردی و بدون بی‌احترامی، چیزی به زن بی‌حجاب نمی‌گوید. ۸. زن‌های مشابهِ خانم بی‌حجاب، از او حمایت می‌کنند و حتی یکی از آن‌ها موبایل طلبه را می‌قاپد. ۹. طلبه به‌زحمت گوشی خود را پس می‌گیرد. ۱۰. مردم حاضر در صحنه، نظاره‌گر هستند و بی‌تفاوت از کنار طلبه می‌گذرند. ۱۱. چه کسی فیلم این اتفاق را که با دوربین‌های مداربسته ضبط شد به شبکه‌های ضدّاسلامی داد؟ این عناوین و عناوین دیگر در این چند روز از طرف موافقان و مخالفان مورد استفاده قرار گرفته است و در مورد هر یک از این عناوین تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است. اما تمام این عناوین جزئی است و موضوع اصلی چیز دیگری است. ◻️◻️◻️◻️◻️ نظر و تحلیل: این‌ها همه، عناوینی جزئی هستند و ذیل عنوان و پروژه اصلی و شعار «زن، زندگی، آزادی» تعریف می‌شوند. برای اجرای پروژه «زن، زندگی، آزادی» و حیات مجدد آن، نیاز به یک سوژه بود و چه‌بهتر که این سوژه از قم و با محوریت حجاب و طلبه اجرا شود. به‌نظر می‌رسد اصل پروژه، در اتاق‌فکر کشورهای غربی طراحی شد و پیاده‌سازی آن هم از طریق پیداکردن سوژه مناسب در کشور انجام گرفت. اما این‌که چرایی اجرای این پروژه در قم، چند هدف را دنبال می‌کند: ۱. احیا شعار آزادی زنان؛ ۲. تغییر ظاهری در شهر قم (قلب فرهنگی ایران و جهان اسلام)؛ ۳. افزایش هزینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر برای آمران و ناهیان؛ ۴. قرار دادن حوزه و طلبه‌ها در موضع انفعال و پاسخ‌گویی؛ ۵. ایجاد تفرقه و دو دستگی با بازنشر برخی خبرهای مخالفِ مبانی حجاب، از طریق افرادی که ظاهر دینی دارند؛ و… ◻️◻️◻️◻️◻️ خطا و اشتباه راهبردی ما: تحلیل و اظهارنظر در مورد موضوعات جزئی، بدون شک، افتادن در دام دشمن است. این‌که بگوییم «کار طلبه درست بود یا نه»، «چه کسی فیلم را به بیرون انتقال داد»، «قوانین حجاب در مراکز دولتی چگونه است» و…، همه و همه باعث دامن‌زدن بیش‌تر به موضوع خواهد شد. زیرا اصل پروژه، با محوریت ضربه‌زدن به مبانی دینی و ایجاد شکاف بین حکومت و دین است. با این مبنا به‌نظر می‌رسد هرگونه اظهارنظر خصوصاً در مورد فعل طلبه و متأسفانه انتقاداتی که نسبت به فعل او می‌شود، هزینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را برای دیگران، بسیار بالا می‌برد و این، همان خطای راهبردی است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. همان‌طور که در اهداف این پروژه نیز ذکر شد، اگر آن‌ها بتوانند در قم، با بالابردن هزینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر و در موضع انفعال قراردادن حوزه و طلاب، کار خود را پیش ببرند، می‌توانند در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر نیز موفق شوند. ◻️◻️◻️◻️◻️ نکته: با توجه به حجم گسترده کار تبلیغاتی دشمن در اطراف این موضوع، به‌نظر می‌رسد دشمنان اسلام در ادامهٔ پروژه درمانگاه، این اهداف را دنبال کنند: ۱. ترویج گزارهٔ غلط «مسئله حجاب فاقد مبنای دینی است» از طریق پخش مصاحبه‌های جدید یا آرشیوی از برخی افراد معمم؛ ۲. ترویج تفکر وجود اختلاف در بین حوزویان در مسئله حجاب؛ ۳. کشاندن افرادی که تاکنون موضع مشخصی در مورد مسائل حجاب نداشتند؛ ۴. مصاحبه با افراد ذی‌نفوذ در حوزه و سوءاستفاده از مطالب آنان و جهت‌دهی به مصاحبه‌های صورت‌گرفته از طریق تیترها و عناوین موردپسند ضدّانقلاب؛ ۵. ایجاد تردید میان نیروهای انقلابی و مذهبی، دربارهٔ مسئله حجاب. ◻️◻️◻️◻️◻️ جمع‌بندی: به‌نظر می‌رسد این پروژه (که توسط گروه‌های ضدّاسلام در خارج از کشور طراحی شده و توسط کارفرماهای آنان، بودجه آن تأمین می‌شود) در واقع یک کلان‌پروژه است و هدف‌گذاری آن، مسئله «حجاب و روحانیت» است. بنابراین ضرورت دارد که همه طلاب در هر سطحی، به این مهم توجه داشته باشند. مخصوصاً افراد مؤثر، دقت لازم را در مصاحبه‌ها و تبیین نظرات خود، به‌کار ببرند تا دشمن نتواند بر این موج سوار شود. 📝 محسن جمشیدی ❁❅❁❅❁❅واکاوی❅❁❅❁❅❁ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادداشت تحلیلی | بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب، درباره آنتی‌تز انقلاب و نسبت آن با حوادث اخیر درمانگاه قم eitaa.com/Vakavi/11316 👆👆👆 ❁❅❁❅ واکاوی ❅❁❅❁ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
✍ یادداشت تحلیلی | بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب، درباره آنتی‌تز انقلاب و نسبت آن با حوادث اخیر در
| 📝 یادداشت تحلیلی | بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب، درباره آنتی‌تز انقلاب و نسبت آن با حوادث اخیر درمانگاه قم 🎞 ویدئوی مربوطه ▫️▫️▫️▫️▫️ 🔘 نکات مهم در کلام رهبری: ۱. طراحی از سوی دشمن متخاصم خارجی؛ ۲. ایده از طریق کارشناسان ایرانی که آشنا به طبیعت روحانیت هستند و به آمریکایی‌ها یاد دادند؛ ۳. ایده: ساخت آنتی‌تز انقلاب از قم؛ ۴. جمع طلبگی قم در همه جای کشور نفوذ دارد؛ ۵. هر فکر، عزم، اراده و جهت‌گیری در قم، در سراسر کشور امتداد دارد؛ ۶. آمریکایی‌ها نمی‌توانستند این را بفهمند؛ ۷. سعی کردند در قم، زمینه فتنه را فراهم کنند؛ ۸. مردم قم، حماسه آفریدند، نه فقط مشت گره کنند، نه حماسه شعور و تحلیل درست؛ ۹. مخالفان عمدتاً بیرون مرز این را طراحی کرده بودند؛ ۱۰. اگر قمی‌ها و جوانان قم غافل بودند و از تحلیل عاجز بودند، اگر هوشمندی لازم را نمی‌داشتند، مشکلات بیش‌از این‌ها می‌شد. ▫️▫️▫️▫️▫️ 🔍 تحلیل سخنان: برای تحلیل سخنان مهم رهبر معظم انقلاب باید کلیدواژه‌های اصلی سخنان‌شان را استخراج کنیم تا بتوانیم در هر فتنه‌ای، حق را از باطل تشخیص دهیم و وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهیم. کلید واژه‌های مهمی که در این سخنرانی دیده می‌شود موارد زیر است: ۱. دشمن؛ ۲. کارشناسان داخلی در خدمت دشمن؛ ۳. طرح؛ ۴. محل اجرا؛ ۵. راه مقابله. 🔻 شرح کلیدواژه‌ها: ۱. دشمن در آن روزِ سخنرانی و امروز، هیچ تفاوتی نکرده است و همان دشمن اسلام و انقلاب است. دشمن هرگز به خواب نمی‌رود و همیشه در فکر ضربه‌زدن به مردم و نظام اسلامی ایران است. ۲. کارشناسان و تحلیل‌گران منافق هم با کمک فکری در خدمت دشمن خارجی هستند تا مزد کارشان را بگیرند. ۳. طرح، همان طرح است؛ یعنی تخریب جریان انقلاب، از چشمه و منشأ آن. ۴. راه مقابله با فتنه، بصیرت جوانان مؤمن و انقلابیِ قم از طریق جهاد تبیین و آشکارکردن خطوط حق‌وباطل از هم و درصحنه‌بودن و بصیرت‌داشتن است و همان‌طور که فرمودند، مخاطب اصلی ایشان، «جوانان» هستند نه گروه‌های دیگر. ▫️▫️▫️▫️▫️ 🔸 مسائل روز: با توجه به مقدماتی که عرض شد و طرح‌های دشمن برای شهر قم و حوزه‌های علمیه و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب از طریق گل‌آلودکردن چشمه و منشأ انقلاب، اتفاقات اخیر بیمارستان قم را باید یکی دیگر از فتنه‌های دشمن برای جبههٔ انقلاب دانست. بنابراین بایستی هوشیار بود و با مصاحبه‌های دوپهلو، در دام دشمن خارجی و طرف‌داران داخلیِ دشمن نیفتاد. ✍ محسن جمشیدی ❁❅❁❅ واکاوی ❅❁❅❁ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
93.08.01.mp3
5.48M
25:26 |نقل یک تجربهٔ مواجههٔ خیابانی دربارهٔ حجاب، توسط علامه مصباح ‹ره›؛ مشابه آن‌چه که در متروی تهران، درحال انجام است. 📝 گزارش خبری ❁❅❁❅❁❅❁❅ واکاوی 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
25:26 |نقل یک تجربهٔ مواجههٔ خیابانی دربارهٔ حجاب، توسط علامه مصباح ‹ره›؛ مشابه آن‌چه که در متروی ته
| گاهی جلوگیری از انجام گناه در جامعه، با محبت، میسر می‌شود نه امر و نهی بر کسی پوشیده نیست که مسأله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از فروع دین و ضروریات اسلام است؛ اما به‌رغم جایگاه والای این فریضه در معارف اسلامی، هنوز ابهاماتی درباره آن وجود دارد و گاه بدفهمی‌ها، سبب رفتار‌های نامناسب و مغایر با هدف امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌شود. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در واقع نظارت عمومی برای کاهش تخلف است/ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارای اقسام و انواع مختلفی است که یکی از آنها همان است که در رساله‌های عملیه با شرایط خاصی ازجمله عدم احتمال ضرر و به‌صورت آمرانه و از موضع استعلاء ذکر شده است. این نوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وظیفه مردم در شرایطی است كه حکومت اسلامی برقرار است و گناه علنی مگر در موارد اندک و نادر صورت نمی‌گیرد. زمانی‌که حضرت قیام كردند، از قبل مشخص بود و خودشان هم آگاهی داشتند که این حرکت، پیروزی ظاهری به‌همراه نخواهد داشت و به شهادت ایشان و یارانشان و اسارت خانواده‌شان می‌انجامد. لذا اگر قرار بود، ایشان شرایطی كه در رساله‌های عملیه ذكر شده را در نظر بگیرند، اصلاً نباید قیام می‌کردند؛ زیرا نه فقط احتمال ضرر، بلکه یقین به آن وجود داشت. بر همین اساس گاهی مصداق عملی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، قیام، جنگ و کشته‌شدن است، همان‌گونه که قیام امام‌(ره) نیز مصداقی از همین نوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود؛ چون ایشان از تبعید و شکنجه و سختی‌های آن آگاه بودند. گاهی نیز مصداق آن، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکری است که حتی احتمال ضرر هم در آن نیست. می‌دانیم خداوند متعال به ترك شعائر اسلامی در جامعه راضی نیست/ اگر مردم نسبت به احکام بی‌تفاوت باشند، تدریجاً احکام و ارزش‌های اسلامی فراموش می‌شوند/ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از راه‌هایی است که می‌تواند سبب احیای ارزش‌های الهی در جامعه شود. ما از هر راه صحیح شرعی و بدون ارتكاب گناه كه می‌توانیم باید دیگران را به انجام وظایفشان ترغیب کنیم و از انجام گناه علنی در جامعه باز بداریم؛ حتی اگر عنوان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بر آن صدق نكند، یا از موضع استعلاء و آمرانه نباشد؛ بلکه با خواهش و تمنا و محبت همراه باشد. گاهی امر و نهی نتیجه نمی‌دهد/ باید به‌دنبال راهکار‌هایی بود که افراد، بهتر آن را بپذیرند/ اولین راه، رفتار محترمانه و مؤدبانه همراه با محبت است. چون مخاطب، زمانی‌كه بفهمد شما او را دوست دارید و از سر دلسوزی مطلبی را به او می‌گویید، راحت‌تر می‌پذیرد. اگر امروز بخواهیم برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تمام شرایط آن را مثل آمرانه‌بودن، عدم احتمال ضرر و مانند آن‌را فراهم كنیم، دیگر جایی برای تأثیرپذیری مخاطب باقی نمی‌ماند؛ چون شرایطی که در رساله‌های عملیه برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ذکر شده، مربوط به زمانی است كه در شرایط است كه در جامعه اسلامی گناه کمتر اتفاق می‌افتد و امر و نهی در افراد متخلف، اثرگذار است. نحوه برخورد با شخص متخلف، باید متناسب با شأن هر افرد و شرایط و محیط زندگی وی باشد و سبب تحقیر وی نشود؛ چون هرچند آن فرد، تخلف و گناهی انجام داده، اما او هم، مسلمان و مؤمن است و نباید به‌خاطر یک عمل اشتباه، مورد تحقیر قرار گیرد. هدف از امر به معروف و نهی از منکر، برچیدن گناه از جامعه است/ اگر در شرایطی، برخی زمینه‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را با شرایط مذکور در رساله‌های عملیه محقق کرد، باید به‌دنبال راهکار‌های جایگزین و شیوه‌های مناسب بود. باید شیوه‌های مختلفی که می‌تواند هدف امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را محقق کند، به‌کار گرفته شود/ در این‌صورت تنش‌ها و اختلاف‌ها کمتر شده و محبت و احترام متقابل بیشتر می‌شود؛ درحالی‌كه گاه برخی کج‌فهمی‌ها از امر به معروف و نهی از منکر سبب افزایش دشمنی‌ها و اختلافات شود. کسی‌که با دیگران الفت نگیرد و دیگران با وی مأنوس نشوند، خیری در او نیست. لذا نمی‌توان با تحقیر و بی‌احترامی دیگران را به راه خیر دعوت کرد. اگر ما امروز جمع شده‌ایم و درباره چنین مسائلی سخن می‌گوئیم، از برکت امام راحل است که با قیام خود سبب احیای معارف و ارزش‌های اسلام شد. اگر امروز بر خلاف دوران طاغوت، دانشجوی نمازخوان مورد تمسخر و طعنه دیگران قرار نمی‌گیرد، و اگر مراسمی مانند اعتکاف با این شور و شوق برپا می‌شود و بعضی از جوانان به خاطر این‌که نتوانسته‌اند در اعتکاف شرکت کنند، گریه می‌کنند، همه این‌ها از برکات امام(ره) است. البته در عین‌حال امواج فرهنگ جهانی نیز به کشور ما نیز رسیده است و تسامح و تساهل برخی مسئولان هم در این امر دخیل بوده است که می‌توان با ارائه راهکار صحیح با این تهاجمات مقابله کرد و فطرت پاک جوانان را زنده نگاه داشت. 🔺1393/08/01 | مؤسسه امام خمینی (ره) | دیدار خواهران فعال در عرصه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ❁❅❁❅❁❅❁❅ واکاوی 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔰 استحالۀ فرهنگی | مرگ تمدّنی "...تحوّل را نبایستی با استحالۀ فکری اشتباه گرفت. اندکی قبل‌از حکومت پهلوی و بعد، شدّتش در دوران حکومت پهلوی، چیزی به نام تجدّد وارد کشور شد، که این را به‌عنوان یک تحوّلی در زندگی ملّت ایران به‌حساب می‌آوردند؛ این تحوّل نبود، این استحالۀ ملّت ایران بود، هویّت ملّت ایران را از او سلب‌کردن بود. یعنی در واقع ملّت ایران، هویّت دینی خود، هویّت ملّی خود، هویّت تاریخیِ عمیق خود را در این تجدّد از دست داد. تجدّدی که [طیّ آن،] در دوران پهلوی، هم یک‌مقداری به‌وسیلۀ رضاخان، هم [به‌وسیلۀ] پشتوانه‌ها و به‌اصطلاح روشنفکرهای غرب‌زده و طلسم‌شدۀ زمان رضاخان -که او را وادار می‌کردند، هدایت می‌کردند، کمک می‌کردند و توجیه می‌کردند کارهای او را- در واقع هویّت ملّت ایران سلب شد، یعنی [ملّت ایران] از آن هویّت واقعی خارج شد؛ این استحاله است، این تحوّل نیست. تحوّل باید رو به جلو باشد، این رو به عقب رفتن بود. ملّت‌ها اگر چنان‌چه هویّتِ خودشان را از دست بدهند، داشته‌های معنوی خودشان را از دست بدهند، در واقع یک مرگ تمدّنی برای آن‌ها به‌حساب می‌آید؛ این یک مرگ تمدّنی است..." 🗓 ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ 🎙 سخنرانی تلویزیونی: سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ❁❅❁❅❁❅❁❅ واکاوی 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است.pdf
110.3K
😎 کُت گشاد برای پزشکیان ✍️ عبدالحسین مشکانی 👈 متن باز این یادداشت با عنوان «این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است» ، ، 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
😎 کُت گشاد برای پزشکیان ✍️ عبدالحسین مشکانی 👈 متن باز این یادداشت با عنوان «این کُت، هنوز هم برای پ
😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش یکم از چهارم 🎬 روایت صحنه پس از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، ولوله‌ای فضای رسانه‌ای کشور را پُر کرد که «پزشکیان، پدیده‌ی این انتخابات خواهد بود». جالب این‌که همه‌شان هم یک نوع استدلال داشتند... 🔘 اهالی این ولوله و قیل‌وقال چند دسته‌اند: 1️⃣ دسته‌ی اول، اهالی و جبهه‌ی قوی و پُرشانتاژ رسانه‌ایِ مرتبط با اصلاحات هستند؛ جبهه‌ای که تلاش دارد تا با تصرف روایت اول در مورد «پیروز انتخابات»، نامزد خود را پیروز نهایی قلمداد کند. دروغی که وقتی در فضای رسانه‌ای ترند می‌شود، به‌راحتی تبدیل به یک واقعیت‌ در اذهان عمومی می‌شود. 2️⃣ دسته‌ی دوم، اهالی جبهه‌ی انقلاب‌اند؛ دلسوزانی که با هدف کمک به جریان انقلابی، انسجام نامزدها و همچنین فعال‌سازی و پویایی لایه‌های غیرفعال بدنه‌ی انقلابی، به «بزرگ‌نماییِ رقیبِ مشترک» می‌پردازند. همچنین طرف‌داران نامزدهایی که گمان می‌برند اگر رقیب را قَدَر نشان دهند، زمینه‌ی انصراف رفیقِ روبرویی‌شان را فراهم ساخته و بقای نامزد خودشان را تثبیت می‌کنند. 3️⃣ دسته‌ی سوم هم، بدنه‌ی جبهه‌ی انقلاب است که تحت تأثیر این حجم عظیم از شانتاژ خبریِ دو دسته‌ی رقیب، خود را باخته‌اند. 🔚 قضاوت این‌که: جبهه‌ی رسانه‌ای اصلاحات، در یک راهبرد موفق، در جهت فریب افکار عمومی حرکت کرد. مبارک‌شان بادا! اما جبهه‌ی انقلاب، در تله‌ای گرفتار شد که به موفقیتِ جبهه‌ی رقیب در فریب‌کاری، ضریب داده و کمکِ مؤثری به آنان نمود. عبرت‌شان بادا! 🔺بخش دوم این یادداشت: 👈 تله‌ی رسانه‌ای ترکیبی 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
﷽ 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش یکم از چهارم 🎬 روایت صحنه پس
. 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش دوم از چهارم 🤡 تله‌ی رسانه‌ای ترکیبی این تله‌ی رسانه‌ای را کمی شرح خواهم داد. همان لحظه‌ی اولِ اعلام اسامی نامزدها، مشهور شد که سبد آرای پزشکیان وحشتناک است: 1) نگاه قومیتی و سبد کامل رأی هم‌وطنان آذری‌زبان؛ 2) نگاه اقلیتی و سبد کامل رأی هم‌وطنان اهل‌سنت؛ 3) نگاه اصلاحاتی و سبد کامل رأی غرب‌گراها؛ 4) ژست آرمان‌خواهی و همراهی بسیاری از آرمان‌خواهان استقلال، آزادی، پاک‌دستی، محرومیت‌زدایی و... . 🔺این خط خبری، همراه با خط خبری دیگری که تلاش داشت نوعی «پیامِ مظلومیتِ» پزشکیان را به جامعه انتقال دهد، تمام رگ‌ها و مویرگ‌های رسانه‌ای را پیمود تا بتواند عملیات‌روانی خود را پیش ببرد. عملیات روانی‌ای که مخاطب را، دعوت به یک بازی‌ای می‌کند که برنده‌ی آن از پیش، تعیین شده‌است و می‌تواند با خیال راحت، روی آن قمار کند. 🤓 اما رقابت سنگین میان دو عضو جبهه‌ی انقلاب (جلیلی ـ قالیباف) و تأکید بر «رقابت» از سوی دو عضو دیگر (زاکانی ـ قاضی‌زاده) به‌مرور زمان، روایت دیگری را نزد مردم غلبه خواهد داد. حضور پور‌محمدی (که یقیناً به طیف سیاسی پزشکیان نزدیک‌تر است) هم به‌زودی خود را بر جامعه‌ی رسانه‌ای تحمیل خواهد کرد. این دوگانه، فضای مظلومیت جناب پزشکیان را به‌زودی درهم خواهدشکست و واقعیتِ ماجرا، روایت خواهد شد. 🧮 تحلیل سبد آرای برساختی پزشکیان 1) نگاه قومیتی و سبد کامل رأی هم‌وطنان آذری‌زبان! تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی نشان می‌دهد که فهم سیاسی مردم، از قومیت‌گرایی عبور کرده است. «عدم اقبال قومیت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌سوی هم‌قوم خودشان» (آذریِ داماد لرستان) از یک‌سوی و «رأی بسیاری از همشهریان آذری‌زبان در شهرستان‌های آمیخته» (فارس-آذری) فارغ از قومیت و زبان، پشتوانه‌ی تاریخیِ این مدعاست. درصورتی‌که پزشکیان به شعارهای جدایی‌طلبانه‌ی خود وفادار باشد یا بر روی آن‌ها صحه بگذارد، قشری از تجزیه‌طلبان که اهل رأی‌دادن نیستند، او را همراهی خواهند کرد؛ اما بسیاری از هم‌وطنانِ وطن‌پرستِ آذری‌مان از هر جناح و مسلکی، در مقابل او قرار خواهند گرفت. انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و تنزّل آراء جناب پزشکیان در سطح شهرستان، نشانه‌ی دیگری از کم‌توانی وی، برای یک‌دست‌ساختن آرای هم‌وطنانِ آذری‌زبان است. 2) نگاه اقلیتی و سبد کامل رأی هم‌وطنان اهل‌سنت! عموماً وعده و وعیدهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به هم‌وطنان اهل‌سنت‌مان، بیش‌تر از سوی دولت‌های انقلابی و در یک گفتمان و اندیشه تمدنی، وفا شده است. دولت‌های اصلاحاتی و غرب‌گرا، عموماً در یک فضای یارکشی و استفاده‌ی ابزاری، سراغ هم‌وطنان اهل‌سنت رفته‌اند و درصد ناچیزی از وعده‌های کلان و بزرگ خود را وفا نموده‌اند. همچنین از سویی، سه منطقه‌ی سنّی‌نشین کشورمان، عموماً در تصمیم‌گیری‌ها، مستقل عمل کرده و با منطق عقلانیِ مستقلّی، نامزد انتخاباتی خود را برمی‌گزینند و ازسوی‌دیگر قرارگرفتن پزشکیان در پایگاه خاصی از اهل‌سنت، دیگرپایگاه‌های رأی او را خدشه‌دار می‌سازد و ازاین‌روی منطق، حکم می‌کند که وی به‌صورت مستقیم، سراغ این پایگاه رأی نرفته و اجازه دهد به‌صورت طبیعی، سهم خود از این پایگاه رأی را، از محل‌های دیگری به‌دست آورد. تلاش در جهت تصرف «پایگاه رأی شمال‌غرب کشور» یقیناً پایگاه مُعتنابِهی از «پایگاه رأی آذری‌زبان» و هم‌چنین «پایگاه رأی انقلابیِ» پزشکیان را مورد حمله قرار می‌دهد. «پایگاه رأی شرق و جنوب‌شرق» نیز بر همین‌منوال «پایگاه رأی انقلابی و شیعیان محکم آذری» را مورد حمله قرار خواهد داد. بماند که برخی نامزدهای دیگر نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی برای تعامل با «پایگاه رأی اهل‌سنت» دارند که مُعتنابِه است. 🔺بخش سوم این یادداشت: 👈نگاه اصلاحاتی و رأی کامل غرب‌گراها! 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
. 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش دوم از چهارم 🤡 تله‌ی رسانه‌ای
. 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش سوم از چهارم 3) نگاه اصلاحاتی و سبد رأی کامل غرب‌گراها! طی سالیان گذشته که جریان اصلاحات و غرب‌گرا به‌جهت برون‌دادهایش، در مناصبی که در دست داشت (مجلس، شورای شهر، دولت و...) پایگاه رأی بالقوه‌ی‌ خود را از دست داد، آن‌چنان با بی‌شرمی و بی‌ملاحظگی نسبت به ناامیدسازی مردم از جمهوری‌اسلامی و دورکردن ایشان از صندوق‌های رأی، فعالیت جانانه‌ای کرد که اینک به‌سختی می‌تواند حتی «سبد رأی فعال و نیمه‌فعال» خود را زنده نگه دارد. «سبد رأی خاموش» ایشان نیز وضعیت وخیم‌تری دارد. این سبد رأی، در کنار «سبد رأی سیال و یا خاکستریِ دل‌زده و دل‌چرکین از دولت اعتدال»، درحال جان‌گرفتن از خدمات دولت شهید است. با توجه به روحی که به جان ایشان دمیده شده، اگر جبهه‌ی انقلاب با راستی و درستی، دست یاری به‌سوی ایشان دراز کند، این سبد رأی حتما برای جبهه‌ی انقلابی خواهد بود که نماینده و امتداد دولت شهید باشد. هرچند ممکن است صاحبان آراء خاموش (قهرکنندگان با صندوق‌ها) به قهرشان ادامه دهند، اما به‌نظر می‌رسد أعمال درست، خالصانه، منطقی و خدمت‌گرایانه‌ی جبهه‌ی انقلاب، می‌تواند آراء این خاموشان را به‌نفع جریان انقلاب، فعال سازد. هیچ شعاری در چنته‌ی جریان اصلاحات و غرب‌گرا نمانده است که دولت اعتدال آن‌ها را خرج نکرده باشد و به ابتذال نکشانده باشد. از سوی دیگر، برخی اعتدالیون که با تندروی‌های جریان پزشکیان مواجه شده و عصبیت‌ها و عصبانیت‌های شخصی او، آن‌ها را آزار خواهد داد، به سبد رأی پورمحمدی خواهند پیوست. 🔺بخش پایانی این یادداشت: 👈ژست آرمان‌خواهی و همراهی آرمان‌خواهان 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
. 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش سوم از چهارم 3) نگاه اصلاحاتی
. 😎 این کُت، هنوز هم برای پزشکیان گشاد است ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔢 بخش چهارم (پایانی) 4) ژست آرمان‌خواهی و همراهی بسیاری از آرمان‌خواهان (استقلال، آزادی، پاک‌دستی، محرومیت‌زدایی و ...)! ➖بلندترین آرمان قوام‌یافته در ذهنیت کنونی مردم ایران، اقتدار ایران و عزت ایرانی در جهان است؛ چیزی که به‌درستی با «عضویت در بریکس و شانگهای» و «افزایش چند دَه برابریِ سرمایه‌گذاری خارجی و مراودات اقتصادی» از یک‌سوی و «نبرد طوفان‌الاقصی» و «عملیات وعده‌ی صادق» از سوی دیگر و «احترام تمام‌قد جهانی به رئیس‌جمهور شهید بعد از شهادت‌شان» از دیگرسوی، به باور مردم ایران رسید. این باور آن‌چنان قوام یافته که به برکت خون شهیدان خدمت، به‌آسانی از حافظه‌ی تاریخی ایرانیان پاک نخواهد شد. ➖معرفی جناب ظریف (شاخص‌ترین رقیب این طرزتفکر که با برجام، فرجام ایرانیان را گره زده و حتی آب شرب مردم را هم منوط به زانو زدن در مقابل شیوخ عرب نموده بود) از سوی پزشکیان به‌عنوان وزیر خارجه‌ی دولت احتمالی‌اش، روایت صحیحی از تفکر ضد آرمانی وی است که حتماً دیگر ساحت‌های آرمانی او را نیز بازروایت خواهد کرد. ➖شعارهای تجزیه‌طلبانه‌ی او نیز آرمان تمدنی ایرانیان و قشر عظیم و وسیعی از هم‌وطنان وطن‌پرست‌مان را زیر سؤال برده است. سایه‌ی این نگاه و شعار، تا سالیانِ سال بر «روایت از پزشکیان» مستدام خواهد بود. ➖ساده‌زیستی و محروم‌گرایی پزشکیان نیز، در کنار مماشات‌های سالیان متمادی او با سرهای هفت‌گانه‌ی اژدهای فساد، رنگ خواهد باخت. او هرچند محرومین را دوست دارد و زیستی ساده اختیار کرده است، اما در کنش اجتماعی و سیاسی خود، هرگز بر عاملان چنین وضعیتی نشوریده؛ بلکه با آن‌ها رفیق شفیق هم بوده است. 🔚خط پایان همه‌ی این فرازها برای این بود که بگویم واقعیت صحنه و میدان چگونه است و برساخت رسانه‌ای از میدان، چگونه دارد پیش می‌رود. ما نباید با برساخت رسانه‌ای، هم‌نوایی کرده و به فعالیت رسانه‌ای فریب‌کارانه‌ی جبهه‌ی رقیب بدمیم. برماست که حقیقت را صادقانه با مردم درمیان بگذاریم و منصفانه، واقعیت را آشکار سازیم. اما هرگز نمی‌خواهم بگویم خیال‌مان تخت... ازقضا با توجه به فضای رسانه‌ای سنگینِ رقیب و فریب‌های عجیب‌وقریب همستریِ فضای مجازی و...، امکان برساخت یک پدیده از پزشکیان، وجود دارد؛ که ما نباید در این تله افتاده و به برساخت آن‌ها کمک کنیم؛ بلکه باید خود را برای مجاهدتی عظیم و رقابتی نفس‌گیر آماده کنیم که «خدمت ادامه دارد....» ، ، 📎 فایل Pdf این یادداشت👉 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
⛔️ نه هالو، نه لولو! بگذارید رشد کنیم ✍️ عبدالحسین مشکانی 🔰 رسم خیلی بدی است که جبهه انقلاب در هر انتخاباتی در پیش می‌گیرد. ➖این‌که بعضی‌ها هرچند اندک! تلاش دارند تا بسانِ دیگر احزاب و نحله‌ها، سهمی از دولت آینده داشته باشند؛ گیرم که با احساس تکلیف!! 🥸 انگار راه مذاکرهٔ قبل از انتخابات و سهم‌گیریِ خارج از گودِ نامزدی، بسته است و فقط با «نامزد»شدن، می‌توان از کیک انتخابات، سهم‌سِتانی کرد. 😏 خب برادرجان! اگر هم وارد این بازی‌های ناتمیز (نخواستم بنویسم کثیف!) می‌شوید، کمی عاقل باشید و قبل از انتخابات، سهم‌تان را بستانید و سهم‌شان را بدهید. کاش از رقیب‌تان یاد بگیرید! 🔺این بماند… 🔰 بعد از این‌که وارد گود می‌شوند، برای از میدان‌به‌درکردن رقیبِ رفیق‌شان، دو کار می‌کنند. اول از رقیبِ غیرِ رفیق‌شان لولو می‌سازند. آن‌قدر در این ‹لولو›سازی، پیش می‌روند که جریان تبلیغی عظیمی را بهنفعلولو›ی رقیب به‌راه می‌اندازند. سبد‌ رأی رقیب را رشد چشم‌نوازی می‌دهند، تا بل‌که رقیبِ رفیق‌شان و طرف‌داران‌اش را به‌نفع خودشان منصرف کنند. 😕 تا این‌جا، رقیبِ غیرِرفیق، یک بر صفر، از دو رقیبِ رفیق، پیشی می‌گیرد. 😔 سپس شروع می‌کنند به ‹هالو›نشان‌دادنِ رقیبِ رفیق‌شان؛ آن‌یکی در فهم عدالت و فهم انقلاب اسلامی هالوست و هیچ چیزی سرش نمی‌شود. این‌یکی در امور اجرایی هالوست و اصلا پدرسوخته بازی‌های عالم اجرا را نمی‌فهمد. آن‌یکی آن‌قدر ‹هالو›ست که حتی خانواده‌اش را نمی‌تواند مدیریت کند. این‌یکی این‌قدر ‹هالو›ست که نمی‌تواند دفتر خودش را اداره کند. یکی از یکی ‹هالو›تر… 😑و این‌گونه است که رقیبِ غیررفیق، با امتیاز 4 بر صفر، از هر دو پیشی می‌گیرد. 😞 بماند که چه سرمایهٔ اجتماعی‌ای از جبههٔ انقلاب و حتی خودِ انقلاب و بین انقلابیون، دود می‌شود و هوا می‌رود!! 😐 شما را به حضرت‌عباس کوتاه بیایید. از خوبی‌های‌تان بگویید و بگذارید ما رشد کنیم. بگذارید جبههٔ انقلاب رشد کند. به فهم بچه‌های انقلاب، احترام بگذارید و با این عملیات‌های روانی‌تان، روانی‌مان نکنید. ، ، 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
بیم تکرار ۹۲ 1⃣ در انتخابات۹۲، آقای حسن روحانی با ۵۰٫۷۱٪ آراء و در اوج ناباوری جبههٔ انقلاب، توانست رئیس‌جمهور شود؛ یعنی صرفاً با ۰/۷۱ درصد (حدود ۲۶۱هزار رأی) بیش‌تر از حدّ نصاب! 2⃣ اگر کاندیداهای جبههٔ انقلاب، در سال۹۲ خوش‌بین/خاطرجمع نسبت به پیروزی یکی از خودشان نبودند و ائتلاف/اتحاد می‌کردند و پیام اتحاد/ائتلاف‌شان تِرِند می‌شد، این تأثیر روانی را داشت که بخش قابل‌توجهی (لااقل حدود ۳۰۰هزار رأی) از آرای خاکستری، به‌جای ریخته‌شدن در سبد رأی روحانی، به سبد رأی کاندیدای مورد ائتلاف جبههٔ انقلاب منتقل شود و انتخابات به دور دوم کشیده شود و در مرحله دوم، فرصت داشتیم که تدبیر تازه‌ای کنیم. 3⃣ امیدوارم خوش‌بینی/خاطرجمعیِ جبههٔ انقلاب و اعتمادش به تحلیل‌ها، آمارها و برآوردهایش و خصوصاً بی‌توجهی/کم‌توجهی به دعا/توسل برای پیروزی‌های جبههٔ انقلاب، هشت‌سالِ خسارت‌بارِ دیگری را رقم نزند! ، ، 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
ناشناس_۲۰۲۴_۰۶_۱۴_۱۳_۱۰_۰۸_۵۴۳.mp3
16.33M
⁉️ اَصلح چه کسی است؟! 🧐 وقتی «برنامه هفتم توسعه» داریم، دیگر چه نیاز است که کاندیداها برنامه جداگانه داشته باشند؟! 😇 برنامه‌های آقای ، تئوری و روی کاغذ است و ایشان سابقه اجرایی چندانی ندارد! 😎 و…! ، 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔰 دوگانه‌های سرنوشت‌ساز (1) ✍️ عبدالحسین مشکانی 😐 در گفت‌وگوهای تنهایی خودم، گمان‌ام به این رسید که دوگانه‌هایی وجود دارند که تا در آن‌ها به نتیجه نرسم، تکلیف‌ام با خودم روشن نخواهد شد. بالاخره باید از این بلاتکلیفی خلاص شد. دارم کمی بلندبلند فکر می‌کنم: اولین دوگانه خیلی خصوصی است؛ شاید لازم نباشد که بنویسم؛ ولی چون درباره‌ی همین «نوشتن» است، می‌نویسم. 🔄 تعدادی از دوستان، معترض شدند که چرا در «جلسات گفت‌وگو» مشارکت نمی‌کنی و چرا اگر شرکت هم می‌کنی، سخنی بر زبان‌ نمی‌رانی؟ اگر از «این‌که واقعاً چیزی در چنته ندارم و از خودِ آیینه‌سان‌ام واهمه دارم» بگذریم، خودم را این‌گونه قانع کرده‌ام که به‌جای گفتن و گفت‌وگوی رو در رو، بیش‌تر بنویسم؛ حتی شده صرفاً برای خودم بنویسم، تا تکلیف خودم را روشن کنم. تفاوت نوشتن و گفتن در این‌است‌که وقتی می‌نویسی، چندبار می‌خوانی و مراقبی که به نفس أمّاره و شیطان،‌ پاسِ‌گل ندهی. بارها می‌نویسی و پاک می‌کنی و درنهایت می‌توانی قانع شوی که بی‌انصافی نکرده‌ای و ناعادلانه، گزندی بر کسی ننشانده‌ای. اما وقتی سخن می‌رانی، دیگر وقتی به خودت می‌آیی، که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.... ✅ پس نوشتن و بازنویسی‌کردن و باز هم بازنویسی‌کردن، بیش‌تر مرا به «نتیجه» می‌رساند، تا گفتن و شنیدن و فاز مناظره گرفتن و گاهی سواری‌دادن به نفس أمّاره و شیطان. ، ، 👈دوگانه‌های سرنوشت‌ساز (2)👉 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
🔰 دوگانه‌های سرنوشت‌ساز (1) ✍️ عبدالحسین مشکانی 😐 در گفت‌وگوهای تنهایی خودم، گمان‌ام به این رسید ک
. 🔰 دوگانه‌های سرنوشت‌ساز (2) ✍️عبدالحسین مشکانی 🔄 حالا که از میانِ گفتن و نوشتن، نوشتن را برگزیدم، دوراهیِ دیگری فراروی من است. قرار است بنویسم، که بعد از تذکر به خودم، پیامی را برسانم و ابلاغ کنم. حالا باید تکلیف خودم را باز با خودم روشن کنم؛ آیا «هدف»، «وسیله» را توجیه می‌کند، یا این‌که دست‌وپای‌ام را اسلام بسته است؟ جملاتی در ذهن‌ام رژه می‌روند که معنای دیگرش همان «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» است: «اونا زدند، پس ما هم زدیم»، «اونا اون‌جور گفتن، پس ما هم همون‌جور می‌گیم»، «اونا فیلم بازی کردند، پس ما هم فیلم بازی می‌کنیم»، «اصلاً علم تبلیغ و ارتباطات می‌گه»، «اصلاً اگه می‌خوای بِبَری، تو هم باید مثل اونا رسانه بلد باشی»، «رسانه‌شون رو می‌بینی که از کاه، کوه می‌سازند و قورباغه رو جای قناری می‌فروشند؟ اینا رسانه بلدند، نه ما»، «اصلاً کاش ما هم حسام‌الدین‌آشنا داشتیم!!»... و این‌گونه است که ما هم می‌شویم مثل آن‌ها و ای‌کاش در تقابل با آن‌ها، مثل آن‌ها می‌شدیم، نه‌این‌که با هم‌جبهه‌ای‌مان، مثل آن‌ها باشیم. سوگ‌مندانه به صاحب این سخنان هم خود را متصل می‌دانیم: "شرط این تبلیغ این‌است‌که صادقانه باشد، صمیمانه باشد، امانت‌دارانه باشد، مسئولانه باشد؛ این معنای تبلیغ است. درواقع کار باعظمتی که شما انجام می‌دهید، این است. در حکومت‌های مادّی -عمدتاً در غرب- هم، تبلیغ هست؛ [به‌اصطلاح] پروپاگاندا؛ که این با آن، به‌طور مبنایی و اصولی متفاوت است. پروپاگاندا، برای کنترل‌کردن افکار عمومی مردم است، در جهت دست‌یافتن به قدرت، به منفعت، به پول است. غربی‌ها انصافاً در این قضیّه، ورودشان هم خوب است، خیلی بلدند. تبلیغات به‌معنای غربی -پروپاگاندای غربی- را خیلی‌خوب بلدند؛ پول درمی‌آورند، به قدرت می‌رسند. با چه[کاری]؟ با کنترل افکار عمومی مردم. [امّا] تبلیغ اسلامی مسئله‌اش این نیست؛ تبلیغ اسلامی عبارت‌است‌از تفاهم با مردم؛ بحثِ کنترل نیست، بحثِ تفاهم است؛ ذهن‌ها را به‌سمت یک هدف عالی و والایی متوجّه‌کردن و ذهن‌ها را به‌هم نزدیک‌کردن. اثر این تفاهم چیست؟ اثر تفاهم این‌است‌که مردم در جهت کارهای اساسی و خیر، خودشان مسئولانه وارد می‌شوند؛ این[طور] است. در تبلیغ اسلامی، بحث قدرت‌یابی نیست، بحث دست‌یافتن به پول نیست [بلکه] بحث آوردن مردم در مقام مسئولیّت است؛ خودشان احساس مسئولیّت می‌کنند، خودشان وارد می‌شوند و قهراً نتیجه‌ای که بر این حرکت مردمی عظیم مترتّب شد، منافعش هم متوجّه خود مردم خواهد شد. این معنای تبلیغ است؛ بنابراین به‌کلّی متفاوت است با آن کاری‌که غربی‌ها می‌کنند. در آن پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی، اشکالی ندارد؛ بازیگری، اشکالی ندارد؛ رفتارهای هنرپیشه‌وار، اشکالی ندارد؛ دروغ‌گفتن، اشکالی ندارد." ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ، ، 👈دوگانه‌های سرنوشت‌ساز (3)👉 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍