32.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ماجرای نامه آیتاللّٰه بهجت به امام خمینی، درباره چگونگی اداره کشور و انتقاد به الگوی مدیریت امام و پاسخ امام به ایشان؛
و خاطرهای از آقای #هاشمی رفسنجانی در ماجرای #بنی_صدر و درخواست از #امام ره برای انجام سخنرانی درباره او و منصرف کردن مردم از انتخاب وی و پاسخ امام به آقای هاشمی
🔹 تأکید #امامین_انقلاب، بر روی مردمیبودن انقلاب و اولویتداشتن #خواست_مردم 🔹
🔺حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🎬 برنامه میدان انقلاب
📺 شبکه سوم سیما
🗓 ۱۳۹۸/۳/۱۴
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
راه فهم فعل معصوم(ع) .mp3
3.46M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی دربارهٔ «راهِ فهمِ قول و فعلِ امام»، ۹۸/۴/۷
⚡️ اگر با امام(ع) به وسطِ صحنهها بروی و بارها را تحمل کنی، «علم امام» را به همان اندازه میفهمی.
⚡️ نمیتوانی بیرون از کربلا بایستی و کربلا را تحلیل کنی!
⚡️ راهِ فهمِ قول و فعلِ امام، فیلسوفبازی و فلسفهبافی نیست!
☑️ @mirbaqeri
🔘 ماجرای دیدار اجنه با آیتاللّٰه بهجت از زبان خودشان/ خوف اجنه از ایشان
⚪️ چه کرامتی، چه سلوکی و چه جهاد با نفسی از این عظیمتر که در تمام طول سلوک تنها در موارد معدودی کلمهٔ «من» را به کار برد در حالی که اگر هر کسی فقط و فقط در ظاهر جملاتی که به کار میبرد و یا مینویسد اندکی دقت کند تعداد منها سر به آسمان میگذارد.
🔻حجت الاسلام روحی تعریف میکند:
خیلی از داستانهایی که آیت الله بهجت نقل میکردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند میگفتند. دوستان میگفتند: این خودش است. میگفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیهای که اغلب آن را نقل میکردند به صحت این مطلب پی بردیم.
ایشان بارها میفرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچههای کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچهها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و میخواستم مراقبت کنم که چه کار میخواهند بکنند آقا. دیدم به آنها فرمودند: جن ترس ندارد، آنها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال میگفت یک آقایی، به این بچههای کوچک میگفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آنجا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامهام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آنها را بیرون در اتاق میشنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامهام کنارم است. رفت به آنها گفت: این لشکر خداست."
عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جملهاش این بود: هذا خیل الله..
سی سال به ما در خانه میگفتند:
یک آقایی بود...
📍 irinn.ir/fa/news/25612
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
در دعای جوشن کبیر، یه عبارت هست که میگیم؛ «یا کریمَ الصَّفْح» که معناش خیلی جالبه؛
یه وقتایی کسی شما رو میبخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه جوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته؛ یه جورایی که انگار سابقهٔ بدت رو مُدام به یادت میاره و سرزنشت میکنه...
ولی یه وقتی، یه کسی شما را میبخشه و طوری کار و خطای تو رو فراموش میکنه، انگار نه انگار که تو خطایی مرتکب شدی، اصلاً به روت هم نمیاره... به این بخشش میگن «صَفح»
خدای ما «کریمُ الصَفح» است..
💠 💠 💠 💠 💠
➕ امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) فرمودند:
در عجبم از کسی که از رحمت خدا نااُمید میشود و حال آنکه مَحوکنندهٔ گناهان را در اختیار دارد...
از حضرت پرسیده شد: مَحوکنندهٔ گناهان چیست؟
حضرت فرمودند: توبه و استغفار...
و نیز فرمودند: خود را با استغفار، معطر و خوشبو سازید تا بوهای بدِ گناهان، شما را رسوا نکند.
📚 عین الحیوة، ص ۱۸۷
#استغفار
#جوشن_کبیر
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات حملهٔ انتحاری سال۹۴ به مسجد امام صادق علیهالسلام کویت و مشاهدات عجیب فردی که زنده ماند..
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکسن کرونا؛ سلاح سرّی !!!
⚠️ هدفگذاری برای تسخیر دنیا
🚨 #کرونا #واکسن_کرونا
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مهمانخانهٔ ماه رمضان و آداب آن
🎙 حضرت امام خمینی (ره)
"چیزی که من میخواهم عرض کنم، راجع به یک فقره از این خطبهای است که رسول اکرم ص در ماه رمضان فرمودهاند. یک جمله از او این است که خداوند شماها را مهمان کرده است، دعوت کرده است شما را به ضیافت، شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید؛ مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است. البته این ضیافت نسبت به اولیاء کُمّل الهی به آن نحوی نیست که ما تخیل کنیم، یا دست ما به او برسد. ما باید حساب کنیم ببینیم که این ضیافت چی بوده است و ما چقدر راه یافتیم به این ضیافت. در عین حالی که همه عالم تحت رحمت الهی است و هرچه هست رحمت اوست و رحمت او به هر چیز واسع است، لکن باب ضیافت، یک باب دیگر است، دعوت به ضیافت یک مسئله دیگری است.
این ضیافت، همهاش ترک است؛ ترک شهوات از قبیل خوردنیها، نوشیدنیها و جهات دیگری که شهوات انسان اقتضا میکند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمانخانه و این ضیافت هم جز ترک، چیزی نیست؛ ترک هواها، ترک خودیها، ترک منیها، منیتها. اینها همه در این میهمانخانه است و ما باید حساب کنیم ببینیم که آیا وارد شدیم در این میهمانخانه یا اصلاً، وارد نشدیم، راهمان دادند به این ضیافتخانه یا نه، استفاده کردیم از این ضیافت الهی یا نه. البته حساب امثال من با کرام الکاتبین است. اما من به شما آقایان و به هرکس که این کلمات میرسد و خصوصاً، طبقه جوان عرض میکنم که آیا در این مهمانخانه رفتید؟ استفاده کردید؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوی چشم پوشیدید؟..."
🌐 yun.ir/ek2y7g
#رمضان #ماه_رمضان
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تندخوانی باورها
⁉️ وحدت یا اختلاف افق
#تندخوانی_باورها، #رمضان، #افق، #ماه_رمضان، #اختلاف، #وحدت، #اختلاف_افق، #وحدت_افق، #فطرس، #فطرس_مدیا
🔺 @fotrosmediatv
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
⚠️ وضعیت روانی یک توئیت
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرقت در آمریکا با ماشینهای لوکس!
#آمریکا_بدون_روتوش
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
49.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📡 شبکه چینی بررسی میکند:
🤝 توافق ایران و چین 🧐
⚠️ واقعیتها و دروغها
🔺 تفسیر نيويورک تایمز از توافق، بَدَنِ آدولف اوکس، بنیانگذار این روزنامه را در گور لرزاند...!
🔺 مقاله نیویورک تایمز سراسر جملاتی هدفمند، تحقیرآمیز و غیر محترمانه/ ردگمکنی روزنامهنگاران بینالمللی!
🔺 تشبیه توافق به ترکمنچای از کجا شروع شد؟!/ دوست دارم بعد از انتشار جزئیات توافق، دوباره مقاله را بازخوانی کنم؛ واشنگتن پست عذرخواهی میکند؟
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
👌 پنجاه فضیلت امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام در یک نگاه
🌷🌷🌷 #عید_غدیر، #عید_ولایت
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⟨جانشین پیامبر⟩
✍ به قلم «ویکتور هوگو»
‼️ تحقیق این اثر، توسط فطرسمدیا، ششماه بهطول انجامیده!
#غدیر، #امامت، #ویکتور_هوگو، #پیامبر، #عید_غدیر، #فطرس، #فطرس_مدیا
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
🔘 در پیشینۀ تاریخیِ بحث اخیر بر سَرِ «وحدت»
✍ یادداشتی مهم از دکتر سجاد صفارهرندی
ماجرا ماجرای دیروز و امروز نیست. بحثِ این روزهای ما، دربارۀ #وحدت، عقبۀ تاریخی دارد. اگر نخواهیم خیلی عقب برویم، دستکم از دهۀ ۱۳۴۰، ما با دو مکتب، یا دو مدرسه، مواجهیم:
از یکسو، «مدرسۀ انقلاب اسلامی» که اسلام/تشیع را به مثابه دعوتی فراگیر و عمومی در جهت اقامۀ حق و قسط طرح میکند. در مقابل، مدرسهای (البته ریشهدار و کهنسال) که خود را نگهبان تشیع، بهمثابه نوعی کیش و آموزۀ تاریخی قلمداد میکند.
موارد تمایز این دو مدرسه، متعدد است؛ اما مشخصاً در سطح هویتی، مدرسۀ انقلاب اسلامی، دیگریِ خود را «رژیم»، و در امتداد آن را غرب و صهیونیسم میبیند؛ و جریان دیگر، که مسامحتاً میتواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی، هویت خود را در تمایز با عامۀ مسلمین (اهلسنت) یا در مراتبی در تقابل با جریانهای بدعتآمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف میکند.
در اینجا ما صرفاً از دو ایده یا گفتمانِ علمی و کلامی که در دورهای از تاریخ تشیع، مقابل هم بودهاند سخن نمیگوییم. سخن از تضادّی واقعی و داغ و زنده است.
خاطراتِ پُرشمار انقلابیون از آن سالهای تنگنا و شدّت و مبارزه، حاکی از این واقعیت است که زخمی که آنان، از این نارفیقانِ همخانه میخوردند، کماز زخم داغ و درفش دستگاه امنیتی رژیم نبود. «ولایتی»ها البته داغ و درفش نداشتند، اما سلاحی داشتند بسیار قدرتمند: #زخم_زبان. کاریبودنِ این زخمزبانها را اگر میخواهید ببینید، به منشور روحانیتِ امام مراجعه کنید؛ (پیام سوم اسفند ۶۷). همان امامی که دنیا و مافیها را در برابر عمل به تکلیفِ خود، هیچ میانگارد؛ بعد از گذر سالها با یادآوری جفاکاری و زخمزبانِ «ولایتی»ها و «حجتیهای»ها سینهاش تنگ و بیانش تلخ میشود.
وقتی انقلاب شد، درخششِ نورِ آن، چنان بود که کمتر دیدهای تواناییِ چشمپوشی از آن را داشت. اینچنین بود که اغلب سنتیها و حجتیهایها و ولایتیها هم ولو دیر، به انقلاب پیوستند. برخی صادقانه، عهد جدید بستند؛ و بعضی محاسبهگرانه، به انتظار گذر زمان نشستند.
با گذشت زمان، این تمایزها و تفاوتها، مجدداً سر برآورد، ولی در دهۀ نخست انقلاب، میدان واقعیِ عشقبازی با ولایت، چنان نزدیک، و آدرس آن در جبهههای غرب و جنوب، چنان سرراست بود، که مجالی به خودنمایی دیگران نمیداد.
اما در دهههای بعد، این شرایط، تا حدّی دگرگون شد. در سایۀ ناملایمتها و ناکامیهای انقلاب، جریان سنتی، مجدداً فضایی برای تجدیدِ حیات یافت؛ و بر تمایزِ خود از مدلِ دینداریِ انقلابِ اسلامی تأکید کرد. چیزی که خود را در تأکید مضاعف بر اُموری چون قمهزنی و مجالس موسوم به عیدالزهراء و برنامههای تبلیغاتی شبکههای ماهوارهای ظاهر میساخت.
فراتر از این، فرآیندی آغاز شد که اینک در آغاز دهۀ پنجم انقلاب، با نتایج حادّ آن مواجه هستیم. بهتدریج برخی محافل و مجامع مذهبیِ انقلابی نیز از خلالِ «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسلهمراتبِ علمایی» بخشهایی از گفتمان سنتی و «ولایتیِ» پیشاز انقلاب را وام گرفته، و در آمیزهای غریب با داعیهها و شعارهای انقلابی، تلفیق کردند.
نتیجه، ظهورِ هیأتهایی است که همزمان، «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنّی و شیعه برادرند» را دم میگیرند و حتی تأکیدات چندبارۀ رهبری بر مسألۀ وحدت و امثال آن را، با عناوینی چون تقیّه و امثال آن، از سر باز میکنند. بالاتر اینکه، یادآوریِ معارف و آموزۀ انقلاب اسلامی، و بلکه مسلّماتِ برآمده از عقلِ سلیم را، با همانجنس از زخمزبانهایی که در دهۀ چهل و پنجاه رایج بود، سُنّیگری و «مُنّیگری» مینامند.
در فرهنگ و مَرام انقلاب اسلامی، این گزارۀ محوری که «هر گامی که به عقب برداری، دشمنِ وقیح، جلوتر میآید» ناظر به آمریکا و اسرائیل است. اگر برادرِ فاضلی همین رتوریک را در تعامل با اهلسنت به کار میگیرد، نباید از اینکه فاصلۀ گفتمانیاش با فرهنگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، مکدّر شود. در اینجا ما از نسب و نسبتهای گفتمانی صحبت میکنیم، و داعیۀ قضاوت دربارۀ اشخاص را نداریم. ما که باشیم که کسی را از دایرۀ انقلاب خارج کنیم؟ مسأله، تنها ایناست: آن گفتاری که معتقد است ما با مسألۀ وحدت، در مقابل اهلسنت وادادهایم، گفتارِ برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی نیست. این، امتدادِ گفتار همان شخصیتِ محترمی است که بهطور ضمنی، گرایشِ رهبران انقلاب به وحدت با اکثریت جهان اسلام را «سنّیْذلیلبودن» نامید. این امتدادِ نگاهِ همانهایی است که بهقول امام در منشور روحانیت، «حسرتِ ولایتِ دورۀ شاه را میخورند.» اگر از آنها نیستید، که نیستید، به شیوۀ آنها، سخن نگویید.
@yaminpour
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
13901004_3816_192k.mp3
5.78M
▪️ "یک حرکت بجا، یکوقت تاریخ را نجات میدهد؛ یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، گاهی تاریخ را در ورطهی گمراهی میغلتاند./ اگر خواص، امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا میکند و دیگر حسینبنعلیها به کربلاها کشانده نمیشوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد."
🗓 ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
▪️ "در قضیهی احد، آن حادثهٔ تلخ اتفاق افتاد: مسلمانها اول پیروز شدند، بعد یک عدهای مأموریتها را فراموش کردند، تنگه را رها کردند، رفتند سراغ غنیمت جمع کردن؛ دشمن هم توانست نیروهای اسلام را دور بزند، بیفتد به جانشان، تعدادی از آنها را بکشد، آنها را منهزم کند؛ بهطوری که مسلمانها از ترسشان مجبور شدند به کوه پناه ببرند. جان مبارک پیغمبر به خطر افتاد، به پیغمبر ضربه وارد آمد. بعد مسلمانها گفتند: خب، چرا اینجوری شد؟ خدا به ما وعدهٔ پیروزی داده بود. خدای متعال میفرماید که ما شما را پیروز کردیم، وعدهٔ خدا عملی شد، اما شما خودتان هستید که کار را خراب کردید. اولاً اگر دشمن به شما ضربه زد، شما هم متقابلاً به دشمن ضربهها زدید -«قد اصبتم مثلیها»- تعجب نکنید؛ بالاخره در میدان جنگ، زدن و خوردن، هر دو هست. در عرصهٔ جنگ بزرگِ میدان سیاست و اقتصاد جهانی، آدم، هم میزند، هم میخورد؛ نباید خلاف انتظار باشد. اما «قلتم انّی هذا»؛ میگوئید ما از کجا این ضربه را خوردیم. بعد قرآن میفرماید: «قل هو من عند انفسکم»؛ از خود شما بود، خودتان خطا کردید."
🗓 ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
#امام_حسين ع
🆔 @vakavi 🔍
13901006_3818_192k.mp3
5.88M
بنده که نگاه میکنم، میبینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند.... یکوقت یک حرکت بجا، گاهی تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطهٔ گمراهی میغلتاند. ای شریح قاضی! چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است، شهادت حق ندادی؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیحدهندهٔ دنیا بر دین، همین است.
🗓 ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
#امام_حسين علیهالسلام
👈 کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخهای آقامیری را باید همینگونه (در سطح و جنس خودش) داد:
http://instagram.com/p/CE6bHjEFOVB/?igshid=m0z6idr0y6vd
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وحشت و عصبانیت از انتشار سریع و جهانیشدن تشیع
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"در روایت هست، هر کسی از مسئولین، در زمانِ امامزمان (عج)، جز نانِ خشک و لباس خشن بپوشد، جایش در جهنم خواهد بود...جرأت نکنند..
مقام معظم رهبری در یک جلسهای، به یک هیئتدولتی میفرماید: «تشریفات رو کنار بگذارید!»
رئیس اون هیئتدولت، بیرون جلسه، با حضرتآقا دعوا میکنه!!! 😳😳😳
چی میخوای بشه؟!
ریشههای سیاسیِ برقراری عدالت را بریم دنبالش، غوغا میشه.."
🎙 حجتالاسلام والمسلمین پناهیان
🔺 شب دهم محرم99
⚠️ گویا این روزها، علیرضا پناهیان، هزینهٔ اینقبیل افشاگریها و مواضع علیه دولت را میدهد..
#ما_ملت_امام_حسينيم
#ما_همه_پناهيانيم
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی
🆔 eitaa.com/vakavi 🔍