eitaa logo
درمانگاه دینے وسـواس
11.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
84 فایل
﷽ 🔴 درمان وسواس در حوزه دین بہ شیوه تخصصےومستند باحضورجمعےازمسئولین دفاترمراجع واساتیدحوزوی . . . بهبودیافتگان👈 @behbodyafteha مشاوره👈 @moshaverh3 کارگاه ها👈 @Markaz_moshaverh_dini انتشار محتوای کانال با لینک بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️روايت دوم:📖 جالب اين است كه جناب خوارزمی نقل می كند از إبن عباس از نبی مكرم (صلی الله عليه و آله) و مشابه اين روايت از خليفه دوم هم نقل شده است كه پيامبر اكرم (صلی الله عليه و آله) فرمود:📝 لو أن الغياض أقلام و البحر مداد و الجن كتاب و الإنس حساب ما أحصوا فضائل علی.✨🥀 اگر تمام درختان قلم شوند و درياها مركب شوند و تمام جن نويسنده شوند و تمام بشر حساب‌گر شوند، باز هم نمی توانند فضائل علی را بشمارند.⚡️🌷 المناقب للموفق الخوارزمی، ص۳۲ ـ كفاية الطالب للكنجی الشافعی، ص۱۵۱ ـ فرائد السمطين للجوينی، ج۱، ص۱۶ ـ التذكرة للسبط إبن الجوزی، ص۸📚 آقای صاحب بن عبّاد، از شعرای نامی عرب، شعری زيبا دارد كه من غالبا آن را در اين‌گونه جلسات بيان می كنم:🖌📃 و قالوا: عليٌ عليٰ، قلت: لا                                فإن العليٰ بعلي عليٰ💌 مي‌گويند علی مرتبه بالایی گرفت                   والایی و برتری، به بركت وجود علی است💎 💢 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👌 یکی از راهکارها برای این که در دام نیفتیم❌، این است که از شستن بیش از مقدار لازم کنیم. ✅ روی در شست و شو کار را خراب می کند و انسان را به وسوسه می اندازد.😢 اگر یک بار ، بعد گفتی یک بار دیگر هم بشویم، این ورود در جاده است. 🔥 گاهی هم به عمل انسان منجر می شود. 🔥 امام عسکری علیه السلام فرمودند:👇 💧 من تعدی فی طهوره کان کناقضه؛(1) 🔰🔰🔰 هرکس از خود کند (و بیشتر از مقرر بشوید، یا بریزد) همانند کننده و کننده آن است.👌 کسی که در شست و شو در وضو یا غسل زیاده روی کند❣️، مثل این است که آن را باطل یا نقض کرده است. 👌 از حدودی که گفته اند نباید تعدی کنیم.❌ 📚 منبع: راهکارهای پیشگیری و درمان وسواس آیت الله فرحزاد. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 😊 نکته دیگر این که بسیاری از نجاسات مورد ابتلای ما نیست. ❌ اصلا اگر تمام عالم باشد به من ربطی ندارد. 😌 من برای نماز خواندن باید بدنم و لباسم و مهری که روی آن سجده می کنم باشد.👌 حتی فرش و سجاده ای که روی آن نماز می خوانم اگر نجس و خشک باشد، مشکلی ندارد. ❌ فقط محل سجده باید باشد. 📚 منبع: راهکارهای پیشگیری و درمان وسواس آیت الله فرحزاد. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ برخی اشخاص و مخصوصاً وسواسي ها در برخورد با هر چيز جديدی، آن را آب می‌كشند😒 خريد ظرف نو، مواد غذايی، پارچه و فرش، لباس و... در حالی كه اصل 👋در مورد همه اشياء👋 پاك بودنشان است☘️ يعنی 🌞 📣📣همه اشیاء دنيا است است است 💚كل شي ء لک طاهر💚 قاعده و اصل طهارت را مبنا قرار دهیم👌 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چراغے برایتان روشن مےڪنم💡 در تاریڪے قلب سیاہ شب🌃 آنگاہ از خدا مےخواهم🕋 اگر در تاریڪے غم اسیر تنهایے شدید چراغ امیدتان روشن بماند…🍃🥀 🌛 🌜 💢 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️روايت سوم:📖 آقای يعقوبی، مورخ نامی و إبن حجر عسقلانی و ديگران نقل می كنند:📝 وقتي علی به خلافت رسيد، هر كدام از صحابه برخاستند و سخنی درباره علي گفتند. در اين ميان، صعصعة بن سوهان برخاست و گفت:🖌📜 والله! يا أمير المؤمنين! قد زينت الخلافة و ما زانتك و رفعتها و ما رفعتك و لهی إليك أحوج منك إليها.✨🥀 به خدا قسم! ای أمير المؤمنين! اين تو بودی كه به خلافت زينت دادی، نه اين‌كه خلافت به تو زينت داده باشد و اين تو بودي كه مقام خلافت را بلند كردی، نه اين‌كه خلافت، مقام تو را بلند كرده باشد و نياز خلافت به تو، از نياز تو به خلافت بيشتر است.🍃🌻 تاريخ اليعقوبی، ج۲، ص۱۷۹ ـ ينابيع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج۲، ص۴۰۷ ـ الصواعق المحرقة لإبن حجر عسقلانی، چاپ مصر، ص۱۲۷ ـ فيض القدير شرح الجامع الصغير للمناوی، ج۴، ص۴۶۹📚 🎀 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 🛑 به صورت و 🔴 مطابق نظر آیت الله 👌 ⤵️⤵️⤵️
🔴 كه در آب كشیدن شیء نجس، مانند افراد معمولی پیدا نمی‌كند❌، ✍️ اگر همان طوری كه افراد شیء را آب می‌كشند رفتار نماید، است و احتیاط زیاد از حد در مسأله نجس و پاکی از نظر شرع كار پسندیده‌‌ای نیست❌ . 👈و فرد - چه وسواسی و چه غیر وسواسی - لازم نیست بررسی کند و ببیند بدن یا لباسش یا شیء دیگر نجس شده یانه و نیز لازم نیست دقّت نماید و ببیند آیا فلان شیء نجس با شیء دیگر برخورد کرده یا نه و یا اگر برخورد کرده تری سرایت کننده داشته یا نه👉 . ✍️ و در همه این موارد حکم به اشیاء مذکور می‌‌شود. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برای درمان بیماری ، راه نجات بخشی جز به وسوسه و ترتیب اثر ندادن بر آن 👌برای مدّت طولانی نیست❌. ✍️ و هر چه زمان این بیماری بیشتر باشد درمان آن نیازمند به وسوسه برای مدّت است👉 . ✍️ و فرد باید توجّه داشته باشد كه اگر به اعتنا نكند و بر آن ترتیب اثر ندهد❌، گناه مرتكب نشده 😊 و در روز قیامت عذاب نخواهد شد هرچند مخالف با عمل كرده باشد🤙. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏺ قطعاً یكی از عواملی كه شخص را به عمل بر طبق وسوسه فرا می‌‌خواند او از بودن عمل است 👌و این كه او ممکن است مستحق عذاب شود، 👉 . ✍️ در حالی كه این چنین نیست🙃 و مخالفت با وسوسه و بی‌اعتنایی به آن، ابداً هیچ گناهی ندارد؛❌ هرچند عمل فرد در واقع صحیح نبوده و باطل باشد👌. ✍️بلكه او در پیشگاه پروردگارش است مثلاً زمانی كه فرد در پاكی بدنش داشت و بنا بر گذارد و وضو گرفت و نماز خواند ولی در علم خداوند متعال، بدنش بود و وضو و نمازش بود، در پیشگاه الهی مسؤولیتی نخواهد داشت❌👉 . ✍️ زیرا او با اعتنا نكردن به وسواس بر طبق وظیفه شرعی خویش رفتار نموده است و فتوای فقیه، برای مكلّف است یعنی اگر مكلّف طبق فتوای عمل كند و این عمل در علم الهی مخالف با باشد فرد بر آن عذاب و سرزنش نخواهد شد❌ 👉 . ✍️ مثلاً اگر فقیه فتوی به پاكی داد و مكلّف هم بر اساس این فتوی از اجتناب نكرد و با بدن یا لباس آغشته به الكل وضو گرفت و نماز خواند ولی در واقع، الكل، بود در به خاطر نمازهای باطلی كه خوانده عذاب نمی‌‌شود🤙. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻🔻🔻 ❣️ 💧 سؤال141: متأسّفانه مدّتی است که به بیماری دچار شده‌ام. شاید به نظرتان بیاید اما هر دفعه که به دستشوئی می‌روم (با عرض معذرت) با وجود اینکه خودم را تطهیر می‌کنم، امّا همین که از دستشوئی بیرون می‌آیم، می‌کنم که این کار ( تطهیر) را کرده‌ام یا نه. 😥 از ترس اینکه مبادا نمازهایم صحیح نباشند❌ به تعویض لباس و تطهیر مجدد اقدام می‌کنم 😢 امّا دفعه دوّم (و گاه دفعات سوّم، چهارم و پنجم) همین شک برایم پیش می‌آید. گاه شک می‌کنم که ممکن است به درستی تطهیر نکرده باشم😭. آیا می‌توانم به شک هایم در این موارد که واقعاً برایم آزار دهنده شده اعتنا نکنم؟🙏🙏 ° همان دفعه‌ي که از دستشوئی بیرون آمدید باید برنگردید.❌ باید لباس عوض نکنید. ❌ باید به شکّ خود، بلکه به مظنّه خود، بلکه به یقین خود عمل نکنید.❌ و این بی اعتنائی دوای درد شما است و این بی اعتنائی از نماز هم برای شما تر و اعتناکردن برای شما است.♨️ https://b2n.ir/682724 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا🕋 اگر فراموش کردم که خدای بزرگی دارم📿 توفراموش نکن که بنده کوچکی داری😔 بانوازشی یا شاید تلنگری آرام🌺 وجودت را🍃 مهربانی وبزرگیت را✨ به من یادآوری کن🙏 ✨ ✨ 💎 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️روايت چهارم:📖 آقای خوارزمی از خليفه دوم نقل می كند كه درباره حضرت علی (عليه السلام) گفت:📝 عجزت النساء أن تلدن مثل علی بن أبی طالب✨🌷. زنان عالم، عاجزتر از آن هستند كه فرزندی مانند علی بن أبی طالب را به دنيا بياورند.⚡️🥀 المناقب للموفق الخوارزمی، ص۸۱ ـ مطالب السئول، ص۱۳ ـ الأربعين للفخر الرازی، ص۴۶۶📚 🔎 @Vasvas_feghhi_eteghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درمانگاه دینے وسـواس
⏺ قطعاً یكی از عواملی كه شخص #وسواسی را به عمل بر طبق وسوسه فرا می‌‌خواند #ترس او از #باطل بودن عمل
⏺ زیرا در محضر پروردگار دارد و خطاب به متعال عرض می‌‌كند: . •✍️ ای پروردگارِ من تو دادی كه مطابق فقیه عمل كنم و مرجع تقلید من، فتوی به الكل داد و لذا من از آن اجتناب ❌ ، آیا با این وجود، من مستحق عذابم؟🙃 . و مطمئناً به او خطاب می‌‌شود: 🔻🔻. عذر تو پذیرفته است😊 و چیزی بر تو نیست ❌ . و حالِ فرد نیز چنین است زیرا همه فقهاء بزرگوار رضوان الله‌ تعالی علیهم به روشنی و بر اساس روایات فتوی می‌‌دهند كه وظیفه فرد ، اعتنا نكردن به وسوسه و بنا بر گذاردن هر شیئی كه در طهارت آن دارد می‌باشد👍 . 🔴 بلكه اگر انسان شیئی را نجس بداند، ولی برای افراد عادی كه مبتلا به وسواس ، علم به نجاست آن حاصل نمی‌‌شود.⤵️⤵️. •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi