eitaa logo
یاوران قرآن
95 دنبال‌کننده
42 عکس
311 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊 🌿 باران شدیدی در تهران باریده بود. خیابان 17 شهریور را آب گرفته بود. چند پیرمرد می خواستند به سمت دیگر خیابان بروند مانده بودند چه کنند. همان موقع ابراهیم از راه رسید. پاچه شلوار را بالا زد. با کول کردن پیرمردها، آن ها را به طرف دیگر خیابان برد. ابراهیم از این کارها زیاد انجام می داد. هدفی جز شکستن نفس خودش نداشت. مخصوصا زمانی که خیلی بین بچه ها مطرح بود! ☀️  @shahidabad313 ╰━━🌷🕊🌼🕊🌷━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅🔅 حدیث قرب نوافل کسب رضایت ائمه طاهرین علیهم‌السلام 🍃🍃✼══♻️♻️ کارشناس: حجت الاسلام سید علی علوی 🍃🌸🍃 🌷لینک کانال آموزش دینی کودکان و نوجوانان 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2319515732C44f00aa591
62.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅 تحلیلی از شهادت اسماعیل هنیه؛ سرداری بزرگ و سرفراز از جبهه مقاومت فلسطین ( حماس ) ضرورت وحدت در بین سلایق و جناح های سیاسی پاسخ کوبنده و پشیمان کننده ایران و جبهه مقاومت به اسرائیل 🍃🍃✼══♻️♻️ کارشناس: حجت الاسلام سید علی علوی 🍃🌸🍃 🌷لینک کانال آموزش دینی کودکان و نوجوانان 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2319515732C44f00aa591
37.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅 نقش ادعیه معصومین علیهم‌السلام در معرفی شیعه به جهانیان 🍃🍃✼══♻️♻️ کارشناس: حجت الاسلام سید علی علوی 🍃🌸🍃 🌷لینک کانال آموزش دینی کودکان و نوجوانان 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2319515732C44f00aa591
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانش‌آموزی که خادم مدرسه را غافلگیر کرد⁉️ برشی از سخنرانی به مناسبت ۱۵مرداد، سالروز شهادت شهید 🔸 @ZSHOBHE
بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم. ✍امام موسی صدر 🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی این که اسرائیل شر مطلق است معنایش همان آیه قرآنی است که می‌فرماید: وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا ۚ( اعراف، ۵۸) اسرائیل سرزمین خباثت است در برابر سرزمین طیب که وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ. 👈 این که اسرائیل شر مطلق است معنایش این نیست که ما در جبهه مقابل او بایستیم؛ چون در مواردی ممکن است جبهه مقابل او هم مثل خودش شر باشد 👈 لذا در ادعیه داریم ▫️أللّهُمَّ اشغَلِ الظّالِمِینَ بِالظّالِمِینَ وَ اجعَلنَا مِن بَینِهِم سَالِمِین غانِمین تفسیر صحیح این جمله این است که ما هیچ گاه و حتی در یک مورد با اسرائیل همکاری نمی‌کنیم؛ چون او سرتاسر شر است؛ شر مطلق است نه شر نسبی! 👈 بنابراین اگر اسرائیل و شیطان با هم بجنگند ما نه در کنار اسرائیل می ایستیم و نه در کنار شیطان؛ 👈 ما همواره در جبهه حق می ایستیم. از همین روست که ما هیچ‌گاه درکنار اسراییل نمی ایستیم؛ چون شر مطلق است و اما این که در جبهه مقابل او خواهیم ایستاد یا نه، بستگی به این دارد که جبهه مقابل او حق است یا باطل؛ اگرحق باشد ما قطعاً در کنار او می‌ایستم ولی اگر باطل باشد هرگز 🆔 @Hassanzadeh_ALI
 🔴 ماجرای مشک عسل پس از شهادت علی علیه السلام برادرش عقیل وارد دربار معاویه شد. معاویه از عقیل داستان آهن گداخته را پرسید. عقیل از یادآوری برادری مانند علی علیه السلام قطره های اشک از دیده فرو ریخت. سپس گفت: معاویه! نخست داستان دیگری از برادرم علی نقل می کنم آنگاه از آنچه پرسیدی سخن می گویم. روزی مهمانی به امام حسین علیه السلام وارد شد. حضرت برای پذیرایی از او یک درهم وام گرفت. چون خورشتی نداشت از خادمشان، قنبر خواست یکی از مشک های عسل را که از یمن آورده بودند باز کند. قنبر اطاعت کرد. حسین علیه السلام یک ظرف عسل از آن برداشت و مهمانش را با نان و عسل پذیرایی نمود. هنگامی که علی علیه السلام خواست عسل را میان مسلمانان تقسیم کند، مشاهده کرد دهانه مشک باز شده است. فرمود: - قنبر! دهانه این مشک عسل باز شده و دست خورده است. قنبر عرض کرد: بلی، درست است. سپس جریان حسین علیه السلام را بیان نمود. امام سخت خشمگین شد. دستور داد حسین را آوردند. شلاق را بلند کرد تا او را بزند. حسین علیه السلام عرض کرد: به حق عمویم جعفر از من بگذر! هرگاه امام را به حق برادرش جعفر طیار قسم می دادند غضبش فرو می نشست. امام آرام گرفت و فرزندش حسین را بخشید. سپس فرمود: چرا پیش از آن که عسل میان مسلمانان تقسیم گردد به آن دست زدی؟ عرض کرد: پدر جان! ما در آن سهمی داریم. من به عنوان قرض برداشتم وقتی که سهم ما را دادید، قرضم را ادا می کنم. حضرت فرمود: فرزندم! اگر چه تو هم سهمی در آن داری ولی نباید قبل از آن که حق مسلمانان داده شود از آن برداری. آنگاه فرمود: اگر ندیده بودم پیغمبر خدا دندانهای پیشین تو را می بوسید به خاطر پیش دستی از مسلمانان تو را کتک زده و شکنجه می کردم. پس از آن یک درهم به قنبر داد تا با آن از بهترین عسل خریده به جای آن بگذارد. عقیل می گوید: گو این که دست علی را می بینم دهانه مشک عسل را باز کرده و قنبر عسل خریداری شده را در آن می ریزد. سپس دهانه مشک را جمع کرد و بست و با حال گریه عرض کرد: (اللهم اغفر للحسین فانه لم یعلم) بار خدایا! حسین را ببخش و از تقصیرات وی در گذر که توجه نداشت. معاویه گفت: سخن از فضایل شخصی گفتی که کسی توان انکار آن را ندارد. خداوند رحمت کند ابوالحسن را حقا بر گذشتگان سبقت گرفت و آیندگان نیز ناتوانند مانند او عمل کنند... ( بحارالانوار، ج ۴۲, ص ۱۱۷ و ۱۱۸) ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی شواهدی در متن این داستان وجود دارد که حاکی از جعلی و ساختگی بودن آن می باشد. ✍️ اهم شواهد 1️⃣ 👈 - با توجه به اینکه امام حسین در سال چهارم هجری - یک سال بعد از امام حسن - متولد شده اند آن حضرت هنگام وقوع این واقعه حداقل ۳۲ سال سن داشته اند و چگونه متصور است که از احکام بیت المال و حساسیت پدر گرامی خود نسبت به تساوی مسلمانان در برخورداری از بیت المال مطلع نباشند. 2️⃣ 👈 وقتی این کار تخلف از مقررات حکومتی بوده چرا قنبر مورد بازخواست قرار نگرفته است! 3️⃣ 👈 - اگر امام حسین برای خرید نان یک درهم قرض گرفته اند، یک درهم دیگر هم از دیگران قرض می گرفتند و نیازی به برداشت زودهنگام از بیت المال پیدا نمی‌کردند. افزون بر این که برابری قیمت عسل با نان برای یک میهمان دور از ذهن می نماید. 4️⃣ 👈 امام حسین در خانواده ای رشد یافته بودند که پدر و مادر گرامی شان در مواقع تنگدستی شدید این چنینی از دیگران قرض می گرفته اند و بعض اوقات شاهد کرامات و امدادهای غیبی نیز بوده اند لذا از نظر تربیت خانوادگی نیز قرض گرفتن برای این خاندان آسان تر بوده تا استفاده غیر مجاز از خزانه بیت المال مسلمین. 5️⃣ 👈 نه امام حسین و نه قنبر - هیچ کدام - قبل از انجام این کار از حضرت علی؛ ولی امر مسلمین, اجازه نگرفته اند و از این مهم تر اینکه چرا هنگامی که حضرت می خواستند عسل ها را تقسیم کنند- قبل از سؤال آن حضرت- خودشان جریان کار خود را به اطلاع آن حضرت نرساندند 6️⃣ 👈 اگر در خزانه مرکزی چنین اتفاقی افتاده بود حضرت علی فرد خاطی را مجازات می کرد تا از بروز اتفاقات بدتر در سطوح پایین تر در خزانه های محلی در استان‌ها جلوگیری کنند 👇👇
.👆👆 این در حالی است که گاهی موارد در استان‌ها تخلفات بزرگی در امور بیت المال اتفاق می افتاد و حضرت شدیداً با آن برخورد می کردند و هیچ یک از متخلفین برای تقلیل مجازات خود به این جریان نه استنادی کرده اند و نه حتی اشاره ای 7️⃣ 👈 چگونه باورکردنی است که عقیل - که از معصومین نبوده - در وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی خود نزد حضرت علی برود ولی امام حسین - که معصوم هستند- چنین کاری را انجام نداده باشند و اگر بگوییم از بیم مخالفت حضرت علی بوده و می خواسته اند آن حضرت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، اشکال، مضاعف می شود. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ♨️ 🔸 اهداف جعل حاکمان بنی امیه با انتشار این داستان ساختگی از کاخ سبز معاویه اهداف زیر را تعقیب می کرده اند: 1️⃣ 👈 اثبات برخورد دوگانه و تبعیض آمیز حضرت علی در باره بیت المال؛ با عقیل آن گونه قهرآمیز و با امام حسین تا اندازه‌ای مهرآمیز 2️⃣ 👈 نفی عصمت حداکثری از حضرت علی با اثبات عفو نابجا و ناعادلانه و از امام حسین با نقض قانون و فراقانون دانستن خود نسبت به سایر مسلمانان به ویژه با استناد به عبارت حضرت علی: « اللهم اغفر للحسین فانه لم یعلم » 3️⃣ 👈 محبوبیت زدایی از عقیل با انتساب این فضیلت جعلی مشک عسل به ایشان تا اگر مسلمانان آن را تلقی به قبول کردند، نفی عدالت و عصمت، از زبان ایشان انتشار یافته باشد نه از زبان خودشان و شیعه خودش، تیشه ای بر ریشه خودش زده باشد و اگر مسلمانان این فضیلت را جعلی و منافی با جایگاه عصمت و رسالت علیهم السلام دانستند، این دروغ و نسبت ناروا به خود شیعه نسبت داده شود نه به دستگاه دروغ پرداز بنی امیه خصوصا که اگر انتشار این داستان جعلی بعد از حادثه کربلا باشد یکی از دلایل نقل آن از زبان عقیل این می تواند باشد که بنی امیه کینه ای مضاعف نسبت به عقیل داشتند به دلیل حضور چشمگیر خاندان عقیل در کربلا و تقدیم بیشترین شهدا از بنی هاشم. 4️⃣ 👈 اثبات اجتهاد در برابر نص امام حسین در این قضیه دست به اجتهاد می زنند و در برابر سیره عملی و نصوص موکدانه پدر اظهار نظر می کنند و حضرت علی گرچه این را نمی پسندند ولی برخوردی قاطع با این استدلال نمی کنند. اثبات و حتی ایهام این روش استدلالی و اجتهادی بسیار به نفع حاکمان بنی امیه و مخالفان اهلبیت علیهم السلام بوده است. ♨️ 🔸نکته مهم این داستان در باره امام حسن علیه السلام نیز نقل شده و اختصاصی به امام حسین علیه‌السلام ندارد ( المناقب، ج ۲, ص ۱۰۷ و کشف الغمه، ج۱, ص ۱۷۶) لذا اگر این داستان جعلی در باره هر دو امام باشد عمق کینه دستگاه بنی امیه نسبت به حسنین علیهماالسلام اثبات می‌گردد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
▪️طلای تکواندو کار محجبه بلژیکی ثابت کرد حجاب بهونست، همه چی به تلاش خود فرد بستگی داره. 🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨یوسف یاسین، آمریکایی عرب تبار، با دستکاری اذان به آنچه در غزه می گذرد اعتراض کرده است 《 https://eitaa.com/women92 》 📍 📍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیابونا خالیه؛ فروشگاه‌ها خالیه؛ همه نگرانیم. همه داریم از ترس می‌لرزیم، نیاز نیست از گفتنش خجالت بکشیم!» ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 آخ حسین کشته شد! اگر حسین آن موقع کشته نمی‌شد ۷۲ سالش بوده؛ ۷۲ سالگی به شهادت می‌رسد، شاید در آن زمان ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی بوده من اطلاعات دینی خیلی دارم هر کسی می‌خواهد، بیاید بنشیند جلو دوربین با هم بحث کنیم ( نادر رفیعی؛ مدیر شبکه تلویزیونی اپوزیسیون ( امید ایران) در آمریکا ) ⁉️ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی از آن‌جا که شما اطلاعات دینی بالایی دارید و دعوت به بحث کرده و با همین سطح ادب و اطلاعات مدعی نجات ما ایرانیان هستید چند جمله ای به اطلاع شما می رسانیم: 1️⃣ 👈 شما که اعتقادات مذهبی و عمیق ملت بزرگ ایران را به سخره گرفته ا ید چگونه به خود امید می دهید که روزی بر این ملت بزرگ ریاست و حکومت کنید! 2️⃣ 👈 اگر به جای آمریکا در بین مردم ایران زندگی می کردید به راحتی می‌دانستید که امام حسین در سن ۵۷ سالگی به شهادت رسیده‌اند نه در ۷۲ سالگی! 3️⃣ 👈 شاید شما عدد ۷۲ را در باره شمار شهدای کربلا شنیده اید و آن را با سن امام حسین اشتباه گرفته اید؟! 4️⃣ 👈 و اما درنگی در تاریخ: از نظر تاریخی امام حسین در سال ۶۱ هجری به شهادت رسیده‌اند. از طرفی اکثر منابع تاریخی ولادت آن حضرت را در سال چهارم هجری می دانند ( بحارالانوار، ج ۴۳, ص ۲۳۷) اگر ۴ را از ۶۱ کم کنید به عدد ۵۷ می‌رسید. 👇👇
.👆👆 البته سال ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا را اول یا دوم یا سوم- بنا بر اختلاف نظر بین علمای شیعه و اهل سنت گفته اند- بنابر این سن امام حسین یک سال کم تر یا یک سال بیشتر از آنچه گفتیم میشود یعنی سه نظر وجود دارد ۵۶ - ۵۷ -۵۸ سال ما در تاریخ نظر دیگری نداریم. ♨️ و اما طوری که شما ادعا می کنید، باید امام حسین در سال دوم بعثت و در نتیجه امام حسن نیز اول بعثت متولد شده باشند، و تاریخ ازدواج حضرت علی با حضرت زهرا نیز تقریباً یک سال قبل از بعثت باشد ♨️ مشکل تاریخی این نظریه این است که بپذیریم حضرت علی در نه سالگی ازدواج کرده باشند در حالی که بنا بر مشهور آن حضرت در ۲۵ سالگی ازدواج کرده اند و البته ۲۴ و ۲۶ سالگی هم گفته اند. حضرت علی هنگام بعثت بنا بر مشهور ده ساله بوده اند و البته۹ و ۱۱ هم گفته‌اند ♨️ از عجایب نظریه شما این است که حضرت زهرا باید حدود ۶ سال قبل از اینکه به دنیا بیایند، ازدواج کرده باشند؛ چون مشهور شیعه و قول عده ای از علمای اهل سنت این است که حضرت زهرا سال پنجم بعثت متولد شده اند ( مناقب ابن شهر آشوب, ج ۳, ص ۳۵۷) ♨️ البته برخی از علمای اهل سنت تاریخ تولد حضرت زهرا را از ۲ تا ۱۲ سال قبل از بعثت هم گفته اند ( ذخائر العقبی ، ص ۴۹ ) بنا بر این که کسی قائل به ۱۲ سال قبل از بعثت باشد، حضرت زهرا هنگام ازدواج ۱۱ سال سن داشته اند البته بنا بر این نظر، این جا این مشکل باقی می ماند که سن حضرت علی هنگام ازدواج ۹ بوده است یعنی دو سال کمتر از حضرت زهرا و کسی از مورخین این را نمی پذیرد. 5️⃣ 👈 و اما این که می گویید سن امام حسین هنگام شهادت ۷۲ بوده و شاید در آن زمان ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی بوده باید بگوییم، سن نسبتاً بالایی بوده ولی نه خیلی بالا؛ چون افرادی سنی بالاتر از این هم داشته اند که به برخی از معروف ها اشاره می کنیم: 🔸حبیب بن مظاهر ۷۵ ساله ( حبیب بن مظاهر اسوه قاریان، فرهنگ کوثر، شماره ۳۸ ) 🔸سلمان فارسی حداقل ۸۰ ساله البته بیشتر مورخین ۲۵۰ گفته اند و برخی هم بیشتر ( اسد الغاله، ج ۲, ص ۳۲۲ ) 🔸ام سلمه ( همسر پیامبر) ۸۴ ساله ( الطبقات الکبری، ج ۸ ، ص ۹۶ ) 🔸عمار یاسر ۹۰ ساله ( الغارات، ص ۵۱۵ ) 🔸سلیمان بن صرد خزاعی ۹۳ ساله ( الطبقات الکبری، ج ۶ ، ص ۲۶ ) 🔸جابربن عبدالله انصاری ۹۴ ساله ( دانشنامه جهان اسلام، ج ۴ ، ص ۴۵۳ ) 🔸معاویه بن ابی سفیان ۷۸ ساله البته ۷۳-۷۵-۸۰-۸۵ نیز گفته اند ( تاریخ طبری، ج ۴ ، ص ۲۳۹ ) 🔸ابوسفیان ۹۳ ساله البته ۹۷ ساله هم گفته اند پس دیدید سن ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی هم نبوده 6️⃣ 👈 این چه جسارتی است که شما می کنید بر فرض که سن امام حسین ۷۲ و این هم در آن زمان، سن خیلی بالایی بوده باشد و طبعاً آن حضرت به مرگ طبیعی رحلت می کرده اند، آیا این دلیل می‌شود که ما از شهادت ایشان اندوهگین و در غم فقدان آن بزرگ مرد تاریخ بشریت عزادار نباشیم؟!!! ما حتی اگر کسی امام زمانمان را- که بیش از هزار سال از عمر مبارکشان می گذرد- شهید کند، ما عزادار می شویم و هرگز از قاتل او و جریان پشتیبان او نمی گذریم. 📣 این جسارت شما ناشی از کینه شما نسبت به ملت ولایتمدار و شریف ایران است و این که می دانید ملت ایران تا به امامان خود - به ویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام - عشق و ارادت می ورزد، هرگز تسلیم زورگویان و مستکبران عالم نخواهد شد تا چه برسد به شماها که عددی نیستید!! 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ پاسخ به اظهارات ذلیلانه و گستاخانه شهرام همایون مدیر شبکه سلطنت‌طلب در باره پیاده روی اربعین ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 📣 می گویی: پیاده‌روی اربعین «دکان» است⁉️ 🏴🍂 اتفاقاً از دکان هم بالاتر است؛ «بازار» است؛ بازار شور، بازار عشق، بازار دلدادگی، و بازار از خود رستن و به خدا پیوستن! 📣 می گویی: اکثر قریب به اتفاق آدم‌هایی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند، «کاسبی» می‌کنند؛ ⁉️ 🏴🍂 کاملاً درست می گویی، همین هم هست. می‌رویم نزد اماممان تا مالمان و روحمان و حتی زندگی و جانمان را بدهیم و در عوض, حیات طیبه، جنات عدن، قرب الهی و همجواری در کنار اولیای خدا را به دست آوریم! 📣 می گویی: اکثرشان «مواد» می‌برند! ⁉️ 🏴🍂 کاش «مواد حسنات» داشتیم و می‌بردیم؛ نه! ما دست خالی می‌رویم. می‌رویم تا از دستان مولایمان حسین علیه‌السلام «موادی معرفت زا» بگیریم تا وقتی به اوطانمان بازگشتیم با همتی عالی‌تر از گذشته به «سمت خدا» سرعت بگیریم! 📣 می گویی: عده‌ای از آن‌ها «رانت» می‌گیرند! ⁉️ 🏴🍂 اتفاقا این آرزوی ماست که با این کارمان هم نزد امام حسین و رسول خدا و حضرت زهرا سلام الله علیهم اجمعین آبرو و موقعیت پیدا کنیم و هم نزد محبان آن حضرات؛ 📣 می گویی: اکثر قریب به اتفاق آن ها «عرق خور» هستند!!⁉️ 👇👇
.👆👆 🏴🍂 بد فهمیده‌ای ما بطری «عرق گناه» را در همان شهر و روستایمان می‌شکنیم و می‌رویم تا جامی از «زلال کوثر» و از «چشمه تسنیم» از دستان مولایمان حسین بنوشیم و مست «حضور خدا» شویم! 📣 می گویی: چونان کسی که فیلم می‌بیند، «احساساتی» هستند و اشک می‌ریزند ⁉️ 🏴🍂 چقدر زیبا می‌گویی، مرتب صحنه‌های «واقعه کربلا» را با چشمان قلبمان می‌بینیم و به پهنای صورت اشک می‌ریزیم و با همین اشک، جان و روحمان را صیقلی داده و شفاف می‌کنیم؛ سبک بال می‌شویم و در «اوج بی‌نهایت» پرواز می‌کنیم! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🔸🔸 پیام ما به شما این است که: بیایید حسین همه را می‌پذیرد حتی شما منحرفان را، و صد البته به شرط آن که چونان حر پشیمان شوید و وقتی خالصانه و صادقانه نزد حسین علیه‌السلام آمدید و اظهار پشیمانی کردید، رو به سمت جبهه ای که در آن بوده اید، واقعیاتی را که دریافته‌اید برای آنان بازگو کرده و حتی با آنان وارد کارزار شوید و بدین وسیله گذشته‌هایتان را جبران نمایید! آری آغوش حسین به روی همه حرهای زمان گشوده است؛ به راستی از این همه انحراف و از این همه گستاخی و هتاکی خسته نشده‌اید!!! برگردید که خیمه حسین همین نزدیکی هاست! و کمی گوش فرا دهید به فریادش که شما را صدا می زند، باور کنید شما را صدا می زند و می‌گوید: صادقانه بیایید که مدت هاست چشم به راه بازگشت شما دوخته ام! بله حسین منتظر است برگردید! 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ اشکالات مولوی عبدالحمید به مراسم پیاده‌روی اربعین ۱- چنین مراسمی در صدر اسلام یعنی در زمان حیات طیبه رسول خدا سابقه نداشته است! ۲- ملتی که خود نیازمند است آیا درست است که برای یک مراسم مذهبی این همه هزینه کند! ⁉️ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی 1️⃣ 👈 از نظر اهل سنت، سخن و عملکرد صحابه حجیت داشته و مشروعیت بخش است. 👈 سعید بن مسیب می‌گوید: صحابی کسی است که یکی دو سال با پیامبر اسلام مصاحب بوده و در یکی دو جنگ با ایشان شرکت داشته باشد. 👈 بنابراین تعریف -که در بین تعاریف، سختگیرانه ترین تعریف محسوب می‌شود - جابربن عبدالله انصاری یک صحابی بزرگ است؛ ایشان ۱۶ ساله بود که در پیمان عقبه دوم در سال ۱۳ بعثت شرکت کرده و اسلام آورد و حداقل ده سال با پیامبر بوده و در تمامی جنگ‌های زمان پیامبر - به جز بدر و احد- حضور داشته است. 👈 پس شکی نیست که جابر از صحابه است. از طرفی ایشان اولین زائر امام حسین است که با عطیه عوفی کوفی به کربلا آمده است و حداقل مسیر کوفه تا کربلا را با عطیه پیموده است در حالی که پیرمردی ۷۷ ساله بوده اند. 👈 آیا میتوان گفت فعل و عملکرد این صحابی بزرگ، قابل قبول و تأسی نباشد ولی عملکردهای معاویه مقبول و غیر قابل نقد باشد در حالی که معاویه در سال هشتم هجری و در فتح مکه در ۲۶ سالگی اسلام آوردند و گرچه حداقل دو سالی مصاحب رسول خدا بوده اند ولی 👇👇
👆👆 ولی در هیچ یک از جنگ‌های زمان رسول خدا حضور نداشته اند؛ اولین جنگی که وی حضور داشته «جنگ یمامه» بعد از رحلت رسول خدا و در سال ۱۲ هجری بوده است. البته بنا بر تعاریف احمدبن حنبل، واقدی و بخاری که فقط مصاحبت را - اگرچه کم تر از یک روز باشد- کافی می‌دانند معاویه و خیلی از دیگران صحابی به شمار می آیند. 👈 اگر تعریف صحابی را این گونه سهل بدانیم، باید فعل و عملکرد حضرت زینب و ام کلثوم - علیهماالسلام - را نیز به عنوان دو صحابی بپذیریم؛ چرا که این دو بزرگوار حداقل چهار سال در مصاحبت جد بزرگوارشان رسول خدا زندگی کرده اند. در دومین کاروان اربعین که ده ها نفر بوده اند دو صحابی بزرگ- حضرت زینب و ام کلثوم که حداقل ۵۵ ساله بوده اند- شرکت داشته اند. 👈 بنابراین، بر اساس مبانی اهل سنت باید بپذیرید که کاروان پیاده روی برای بزرگداشت یک شخصیت بزرگ دینی اگرچه در زمان رسول خدا سابقه نداشته ولی اولین و دومین راهپیمایی برای زیارت امام حسین در سال ۶۱ هجری در حالی اتفاق افتاده که حداقل سه صحابی بزرگ در آن شرکت داشته و برپایی آن دو کاروان به حضور آن‌ها وابسته بوده است؛ اولی به جابربن عبدالله انصاری و دومی به حضرت زینب و ام کلثوم علیهماالسلام. 👈 اگر عملکرد این سه صحابی را نمی پذیرید پس چگونه برخی مراسم مذهبی دیگر را می پذیرید که یکی از آن ها - مراسمات جشن تکلیف- است که علاوه بر شیعیان، توسط اهل سنت نیز در ایران و برخی کشورها برگزار می‌شود. مراسم جشن تکلیف اولاً در زمان رسول خدا سابقه نداشته و ثانیاً توسط هیچ یک از صحابه نیز برگزار نشده است. اولین کسی که جشن تکلیف را پایه گذاری کرد، عالم شیعی « سیدبن طاووس» در قرن هفتم بود و به تدریج فراگیر شد. البته بنا بر مبانی شیعی جشن تکلیف ایرادی ندارد چون از نظر شیعه هر امر بدیعی، بدعت به شمار نمی آید بلکه اگر مبتنی بر عمومات و اطلاقات و موازین شرعی باشد هر چند بی سابقه باشد، مشروع و مجاز به شمار می آید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 2️⃣ 👈 و اما هزینه های پیاده‌روی اربعین، اولاً اکثرشان مردمی است و اگر صرف اربعین نشود، صاحبان و بانیان آن در داخل کشور اغلب انگیزه ای برای صرف آن مبالغ برای نیازمندان ندارند؛ و ثانیاً مبالغ اندک دولتی و حکومتی از نظر فرهنگی، بسیار نافع و مفید می‌باشد که در جای دیگر باید به آن بپردازیم. 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
29.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جناب آقای حسن آقا میری لااقل سخنان شهید دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دولت شهید رئیسی را مطالعه فرمایید تا منظور نظام اسلامی از شعار «نه شرقی، نه غربی» را به درستی دریافت کرده و سپس اظهارنظر کنید👇👇 ┅═✧❀💠❀✧═┅┄  👈 شعار «نه شرقی نه غربی»، به معنای انزوا طلبی و دوری از شرق و غرب نیست بلکه هدف اساسی وابسته نشدن به شرق و غرب است. .👈 بعد از اینکه رویکرد نگاه به آسیا با اولویت همسایگان را در دولت جدید بیان کردیم، برخی نقدها مطرح شد که  شما کشور را به سمت چین و روسیه سوق می‌دهید‌ و این در تعارض با استقلال سیاسی است که جمهوری اسلامی ایران از آن یاد می‌کند ولی در ادامه دیدند سیاست خارجی مد نظر متوازن است.... 👈 طی این سالها هیچ خدشه ای به سیاست و نگاه اصولی که در اندیشه سیاسی امام راحل به خوبی پایه ریزی شد، به وجود نیامد و سیاست «نه شرقی, نه غربی» با همه ابعاد خود مورد توجه است. البته سیاست استفاده از هر آنچه در راستای منافع ملت وجود دارد، چه در غرب و چه شرق مورد توجه جدی ماست... 👈 وقتی می‌گوییم سیاست خارجی متوازن در چارچوب نگاه حضرت امام و در چارچوب نگاه مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی، نگاه و تاکید ویژه بر این موضوع داریم که زیر سلطه غرب و شرق نخواهیم رفت، ولی براساس منافع خود با هر دو طرف ارتباط منطقی و تعامل لازم را خواهیم داشت. ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 قرائتی ناصواب از امام حسین علیه‌السلام ❌ عاشق خدا و امام حسین باشید و دیگر کاری به شمر و یزید نداشته باشید! امام حسین شمر و یزید را هم سرانجام شفاعت می‌کند! امام حسین عاشق خدا بود و جز حق نمی‌دید؛ او اصلاً شمر نمی‌دید! عشق یعنی کینه هیچ آدمی - حتی شمر و یزید- را هم در دل نداشته باشیم و بزرگان هم همین گونه بوده اند! (دکتر حسین الهی قمشه‌ای) ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی «امام حسین قرآن» یا «امام حسین عرفان»!!! ما مسلمانیم و شیعه و امام حسینی را که قبول داریم همانیست که قرآن می‌گوید نه امام حسینی که مکاتب عرفانی بگویند. 1️⃣ 👈 امام حسین از قرآن جدا نمی‌شود و ذره‌ای از «معارف قرآن» و «موازین قرآنی» فاصله نمی‌گیرد و هیچ‌گاه برخلاف آنها عمل نمی‌کند. 2️⃣ 👈 قرآن «کشف تام محمدی»ست و کشفیات سایر عرفا - حتی اگر به دور از القائات شیطانی باشد- ناقص می‌باشند و در هنگام تعارض، «کشف تام» بر «کشف ناقص» مقدم است. 3️⃣ 👈 اینکه گمان کنیم امام حسین محو حضور خدا و اسماء جمالیه و جلالیه او بوده و فقط خدا را می‌دیده و دیگر در آن مقام نمی‌توانسته شمر و یزید را ببیند و کینه آنان را در دل داشته باشد، ناشی از درک ناقص از مقام رفیع ائمه طاهرین علیهم السلام است؛ آن ذوات مقدس در عین مشاهده «وحدت»، «کثرت» را هم می‌بینند و در عین اشتغال به کثرت از وحدت و توجه تام به معشوق نیز غافل نیستند. 👈 لذا امام حسین در عین اینکه غرق حضور خداست، شمر و یزید را هم می‌بیند و به وظایف و تکالیفی که معشوقش در ارتباط با آنها بر عهده‌اش گذاشته، می‌اندیشد و بر اساس آن عمل می‌کند. 👇👇
👆👆 👈 حتی زینب کبری - سلام الله علیها- با آن که صادقانه دم از «ما رأیت الا جمیلا» می‌زند در عین حال، شمر و یزید و خولی و سنان و ابن زیاد و عمر سعد را هم می‌بیند و با آنان محاجه و مبارزه می‌کند. 4️⃣ 👈 این توصیه که ما فقط عاشق امام حسین و خدا باشیم و دیگر کاری به شمر و یزید نداشته باشیم ناشی از فهم ناقص از عشق به خدا و اولیای اوست اگر عاشقی نسبت به دشمنان معشوقش بی‌تفاوت و یا با آنان دوست باشد، عشقش دروغین است. ما را به «عشق‌های دروغین» توصیه نفرمایید! 5️⃣ 👈 این که به سخن مولانا تمسک می‌جویید که می گوید: هو الاول، هو الاخر، هو الظاهر، هو الباطن به غیر از «هو» و «یا من هو» دگر چیزی نمی‌دانم شما که فرهیخته و شیفته شعر و ادب هستید، خوب بود به فیض کاشانی هم اشاره می‌کردید که چه زیبا می‌سراید: چو گوش هوش بدادم منادی حق را شنیدم از همه جا «لا اله الا هو» به آسمان نگرو بر و بحر و سهل و جبل نوشته بین همه جا «لا اله الا هو» بنابراین وقتی به «هو» که مولانا می‌گوید، می‌رسیم که از «لا اله الا» عبور کرده باشیم و بدون ستیز و درگیری با « الهه‌های مزاحم و دروغین» نمی‌توان ادعای « هو» و «یا من هو» کرد! 6️⃣ 👈 خداوند در قرآن که معیار تشخیص « عرفان‌ ناب» از «عرفان‌های کاذب» را ارائه می‌دهد، مرتب از «یحب الله» و «لایحب الله» سخن می‌گوید و مرتب «عدو الله» و « اعداء الله» را معرفی می‌کند. امام حسینی که به این مرزبندی‌های معشوقش توجه نداشته باشد، «امام حسین قرآن» نیست! 7️⃣ 👈 از این‌ها که بگذریم خود عملکرد امام حسین شاهد صدقی است بر این که او دشمنانش را می‌دیده و تا پای جان با آنان به ستیز برخاسته است. 8⃣ 👈 و اما اینکه ادعا شود امام حسین از ما می‌خواهد کاری به شمر و یزید نداشته باشیم، اگر چنین بود این توصیه را به حضرت زینب و امام سجاد و شیعیانشان می‌کردند 9⃣ 👈 و اما اینکه بگوییم امام حسین سرانجام در قیامت شمر و یزید و سایر دشمنانشان را شفاعت می‌کنند اولا این یک ادعاست و باید مستندات خود را ارائه دهید و ثانیاً بر فرض که امام حسین سرانجام آنها را شفاعت کنند، این دلیل نمی‌شود بر اینکه ما در دنیا با آنان و با جبهه‌ای که آنان گشوده‌اند از سر ستیز برنخیزیم؛ آنان را لعن نکرده و از آنها برائت و بیزاری نجوییم و با طرفداران آنان درگیر نشویم و مبارزه نکنیم! 🔟 👈 شایسته است به این سؤال هم پاسخ دهید که آیا فقط امام حسین خدا را می‌دید و عاشق او بود و دیگر دشمنانش را نمی‌دید یا این که نه، این اختصاص به آن حضرت ندارد و همه ائمه طاهرین این گونه بوده‌اند. اگر همه ائمه چنین بوده اند چرا حضرت علی علیه السلام ابن ملجم را می دید؟! چرا به امام حسن علیه السلام توصیه نکرد که در هیچ شرایطی ابن ملجم را مجازات نکنند؟! آیا امام حسنی که ابن ملجم را مجازات و به درک واصل کرد دیگر خدا را نمی‌دید!! آیا امام زمانی که منتقم خون امام حسین است و چون ظهور کند انتقام خون آن حضرت را از دشمنانش می‌گیرد، او دیگر عاشق خدا نیست؟!! 1⃣1⃣ 👈 و اما در باره بزرگانی که کینه هیچ کس - حتی شمر و یزید و ابن ملجم - را در دل نداشته اند باید بگوییم: «آنان از نظر ما بزرگ نیستند»! هل الدین الا الحب و البغض! آری «تولی» بدون «تبری»، ناقص و ابتر است و ما را به مقصد - که خداست - نمی رساند. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
حدیثی جعلی ❌ از امام جواد(ع) نقل می‌شود که: فرّوا إلی الحسین.. به سوی حسین(ع) فرار کنید.. عربی‌اش را هم درست کرده‌اند: اتی شاب محب الامام الجواد علیه‌السلام وقال: یامولای لست جیّدا، ضجر قلبی من الناس التهمة، الغیبة.. ماذا افعل؟ انی متعب، ضاق صدری فی هذا البلاد. فقال الامام الجواد علیه السلام: فرّ الی الحسین علیه‌السلام؛ جوان محبّ امام جواد علیه‌السلام نزد حضرت آمد و عرض کرد: مولای من! حالم خوب نیست، از مردم خسته شدم، تهمت، غیبت و... چه کنم؟ بریده‌ام، نفسم در این بلاد بالا نمی‌آید. امام جواد علیه‌السلام فرمود: به سمت حسین علیه‌السلام فرار کن.. آدرس به کتاب شعشعة الحسینیه داده شده. آیا این روایت صحیح است و از امام جواد(علیه السلام) نقل شده!؟❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی 1️⃣ 👈 بررسی محتوایی ارجاعات زیادی از ائمه طاهرین علیهم‌السلام به سمت امام حسین علیه‌السلام وجود دارد: 👇👇
👆👆 👈 ۱- ارجاعات در زمان حیات امام حسین (نمونه) زمان حکومت امام علی علیه السلام مدتی در کوفه باران نیامد. اهل کوفه نزد حضرت علی علیه السلام آمدند و از نیامدن باران شکایت کرده و گفتند: یا امیرالمؤمنین! از خداوند متعال برای ما باران بخواه! در آن هنگام علی علیه السلام به فرزندش حسین علیه السلام فرمود: فرزندم! برخیز و از خداوند متعال برای این مردم باران طلب کن! امام حسین برخاسته و دعا کردند... امام هنوز دعای خود را تمام نکرده بودند که ناگهان باران رحمت خداوند، شهر کوفه و اطراف آن را فراگرفت.  بحارالانوار، ج 44، ص 187. نکته: حضرت علی علیه‌السلام خودشان دعا نکردند بلکه از امام حسین خواستند دعا کند. 👈 ۲- ارجاعات بعد از شهادت امام حسین الف: دعوت به زیارت قبر امام حسین زوروا کربلا و لا تقطعوه زوروا قبر الحسین و لا تجفوه ب: ترغیب به استفاده از تربت امام حسین ج: ترغیب به اشک ریختن بر مصائب امام حسین و اظهار محبت به آن حضرت د: ترغیب به دعا در حائر حسینی و تحت قبه مبارکه 👈 بنابراین ارجاعات به امام حسین علیه‌السلام کم نیست و ائمه اطهار به شیوه های متفاوت شیعیان را متوجه مقامات و درجات عالی امام و جایگاه رفیع آن حضرت در دستگیری و هدایت می‌نمودند. 👈 عبارت « فر الی الحسین » در حدیث منسوب به امام جواد علیه السلام در همین راستاست. وقتی هم که نزد امام حسین رفتیم او ما را به سمت بهشت و تقرب به خدا می‌برد 👈 عبارات زیر که در زیارت جامعه کبیره آمده، گویای این حقیقت است. دراین زیارت، ائمه طاهرین به عنوان دعوت کنندگان به سوی خدا؛ « الدعاة الی الله » و راهنمایان بر مرضات خدا؛ « ادلاء علی مرضاة الله » و شفیعان نزد خدا؛ « مستشفع الی الله » معرفی شده اند. 👈 وقتی به سمت امام حسین فرار کردیم و به آن حضرت پناهنده شدیم از خطر رهیده ایم من اتاکم نجا؛ هر کس نزد شما آمد، نجات یافت. امن من لجأ الیکم؛ کسی که به شما پناه آورد، ایمن یافت. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نکته مهم 👈 کسی که به سوی امام حسین فرار می کند، باید بداند که به پایان مسیر و به هدف نهایی نرسیده، لذا امام حسین از او می‌خواهد که به سمت خدا فرار کند: فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ؛ ( ذاریات، ۵۰ ) مقصد اعلا و نهایی، خداست. امام حسین داعی الی الله است و ما را از انحراف یا توقف در مسیر باز می‌دارد! نتیجه: حدیث فر الی الحسین اشکال محتوایی ندارد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 2️⃣ 👈 بررسی سندی این حدیث گرچه اشکال محتوایی ندارد ولی از آن جا که نه در کتاب شعشعة الحسینیه آمده و نه در سایر مصادر و مجامع روایی، لذا جعلی به شمار می آید و باید از نشر آن خودداری کنیم. 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
معنای قتیل العبرات اینکه امام حسین فرمود: « انا قتیل العبرات »به چه معناست؟⁉️ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ پاسخ 1⃣ 👈 امام حسین علیه‌السلام فرمود: «انا قتیل العبره» نه «انا قتیل العبرات» «عبرات» جمع «عبره» است و «عبره» یعنی اشک چشمی که بر دیدگان جاری شود. 2⃣ 👈 «قتیل العبرات» در زیارتنامه‌ها آمده است؛ (تهذیب الاحکام ، ج ۶، ص ۱۱۳ و بحارالانوار، ج۹۱، ص ۲۲۶ و ج ۹۸ ص ۳۳۶ و ۳۵۴. 3⃣ 👈 «دمع» و «دمعه» و «دموع» هم به معنای اشک چشم است و در دو آیه از قرآن کریم واژه دمع آمده است.( مائده ۸۳ و توبه ۹۲) 4⃣ 👈 فرق «عبره» با «دمعه» این است که «دمعه» به معنای اشک است ولی به هر اشکی «عبره» نمی گویند باید آن اشک، عبور کننده و عبور دهنده باشد. لذا امام حسین نمی‌فرماید: «انا قتیل الدمعه» بلکه می‌فرماید: «انا قتیل العبره» 5⃣ 👈 اشک بر امام حسین عبور دهنده است و ما را عبور می‌دهد: - عبور از ظلمت گناه، خودمحوری و خودخواهی و ورود به نور اطاعت، خدا محوری و دیگر دوستی - عبور از دنیا و ورود به ساحت قرب الهی - عبور از بی تفاوتی و ظلم پذیری و ورود به ظلم ستیزی 6⃣ 👈 از آنجا که امام حسین «قتیل العبره» کشته اشکی است که عبور کننده و عبور دهنده است باید اشک ریختن برای آن حضرت به گونه‌ای باشد که ما را عبور دهد بنابراین: الف: باید سعی کنیم علنی و آشکار باشد تا حس انتقام از دشمنان و قاتلان امام حسین در جامعه زنده نگاه داشته شود. ب: باید از اجرای برنامه‌ها و بیان مطالب و نوحه‌هایی که در ما حالت ایستایی و توقف ایجاد می‌کند، بپرهیزیم؛ این‌ها در واقع انحراف در مسیر «اشک حسینی» به وجود می آورند. 7⃣ 👈 با اینکه امام حسین علیه‌السلام فرمود: من «قتیل العبره» هستم؛ من کشته اشک هستم ولی بعد از شهادتشان ائمه سخن از «قتیل العبرات» به میان آورده‌اند نه «قتیل العبره»؛ کشته اشک‌ها نه کشته اشک! یعنی کشته: - اشک‌های مؤمنان و علاقمندان به آن حضرت - اشک عزیزان امام حسین - به ویژه بالای تل زینبیه که صحنه شهادت را نظاره گر بودند- - اشک کسانی که تماشاگر بودند ولی به همین اشک بسنده کردند و به یاری امام نشتافتند - اشک توابین که از بابت تقصیرات و کوتاهی های خود اشکبار شدند - اشک آسمان و آسمانیان، و زمین و زمینیان - اشک بهشت و بهشتیان و فرشتگان و.. 8⃣ 👈 دیگر از معانی «انا قتیل العبره» این است که امام حسین کشته دست انتقام کسانی می‌باشد که در جبهه باطل، مجالس عزا و گریه بر عثمان و مشرکان برپا می‌کردند؛ آری آن اشکها هم « عبره» بود؛ چراکه بنی امیه را به سمت انتقام عبور داد. لذا اشک‌هایی که آنان در سال‌های متمادی ریختند، حس انتقام و خون‌خواهی را در بنی امیه زنده نگاه داشت و به قدری آنان را تحریک و تهییج کرد که دست به آن انتقام زدند. در همین فضا بود که ابن زیاد می‌گفت: «انتقام عثمان را می‌گیریم» و یزید هم شادمانی می‌کرد که «انتقام کشته‌هایمان را در بدر گرفتیم»! 9⃣ 👈 اگر «اشک‌های عبره ای» توانست در جبهه باطل به نفع بنی امیه کارساز باشد به یقین « اشک های عبراتی»در جبهه حق به مراتب مؤثرتر خواهد بود. از همین روست که قطره قطره «اشک‌های عبراتی» سیلی به پا کرده که در بستر تاریخ جاری گردیده و همچنان به پیش می‌رود؛ سیلی منتقم پرور تا سرانجام، این منتقمان، پرچم انتقام «یا لثارات الحسین» را به دست فرمانده اصلی یعنی حضرت بقیه الله الاعظم - روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء - بسپارند و در رکاب آن منتقم خون حسین از دشمنان امام حسین انتقام حقیقی را بگیرند. 🔟 👈 پیاده‌روی اربعین نمادی از همین سیل عظیم منتقمان است؛ لذا دشمنان در صدد آنند که آن را کم رونق کنند و بسی کور خوانده اند! يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ( صف، ۸) ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar