eitaa logo
یاور صدیق (استاد پرورش)
244 دنبال‌کننده
261 عکس
117 ویدیو
0 فایل
گرامیداشت یاد و خاطره یاور صدیق انقلاب استاد سید علی اکبر پرورش
مشاهده در ایتا
دانلود
نماینده ی استاد نماینده تراز انقلاب از دیدگاه امام خامنه ای https://www.leader.ir/fa/content/14166/ کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔🚨نماینده ای که از تریبون مجلس با خواندن یک بیت شعر به همکاران خود یادآوری کرد دنیا زودگذر است و این کرسی ها امانتی است در اختیار شما.... اگر صد سال مانی ور یکی روز بباید رفت زین کاخ دل افروز ... استاد نماینده نماینده ای ساده زیست، با تقوی ، اهل نماز شب و تضرع، سیاستمداری بصیر، ادیب، مردمی و ..... کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"نگاهی عارفانه به یوم الله 22 بهمن" بخش عظیم ایام الله ها در قیامت است اما ایام الله دیگری را هم می شناسیم و آن اینکه، هر زمان جلوه ای از اسماء و صفات خدای متعال، قهر یا مهر خداوند برای ما بروز میکند. فَذَکِّرهُم بِاَیّامِ الله. ممکن است در یک لحظه، برای دو نفر یا دو بخش جامعه، دو اسم و صفت متفاوت از اسماءالله بروز کند و ایام اللهی خاص را نقش بندد. برای کسی یا بخشی از جامعه جلوه رحمانیت خداوند، و برای فرد و بخشی دیگر، قهاریتش بروز میکند. رحمانیتی که همه را شادان میکند و قهاریتی که همه را، حضرت امیرالمومنین ارواحنافداه یا فرعون را مقهور میکند. در چنین شرایطی چاره کار، تسلیم است. علی با تمام وجودش تسلیم محض خداوند است و میگوید قهاریت یا جباریتِ توست، به روی چشم. مومن جلوه خدا را می شناسد و فورا خودش را تسلیم آن میکند. از شاخص ترین مثال ها، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است که بخشی از جامعه شاهد جلوه رحمانیت خداوند بود، شادان بودند و نقل و نبات پخش میکردند. اما بخشی دیگر در همان روز، جلوه قهاریت حضرت حق را شاهد بودند که زمین و زمان با آنان قهر بود. سخنی از عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
https://www.aparat.com/v/7zNgO مستند استاد پرورش قسمت اول
https://www.aparat.com/v/WdGPO مستند استاد پرورش قسمت دوم
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعبان، ماه شعبه شعبه شدن، شکسته شدن، بریدن از همه چیز و انقطاع کامل به سوی خداوند است. نبی اکرم طبیب دوّار است و ما را در ماه شعبان، طاهر و تمیز میکنند تا آماده میهمانی خداوند در رمضان شویم. بدین خاطر است که حافظ میگوید: ماه شعبان مده از دست قدح کین خورشید از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد اگر انقطاع نداشته باشیم و شعبان را از دست بدهیم، میهمان شیطان خواهیم شد. همه 72 تن اصحاب سیدالشهداء (ع) کمال انقطاع به سوی آن حضرت داشتند و کسی همچون طرمّاح بن عدی نتوانست همه بندهای وابستگی اش را بِبُرد، لذا عاشورا و معیّت سیدالشهدا را از دست داد. در ادعیه و ادبیات ماه شعبان، مکررّا سخن از انقطاع کامل گفته شده است. گویی از همه جاهای دیگر بریده ام و به سوی شما آمده ام. همچون "جِئتُ اِنقِطاعاً اِلَیک" و البته اوج انقطاع، فرار به سوی خداوند است. فراری بدون ذکر مبدأ. "شعبان، ماه انقطاع کامل الی الله" سخنی عارفانه از عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رضوان الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه مرافقت از مِرفَق، بازو و جمع کردن آن می باشد. نسبت به آنکه در بغل میگیریم، نرم هستیم. بازوها را جمع میکنید و به دل و قلبتان می چسبانید. یعنی جای تو در قلب و دل من است. قران را تند تند نخوانید. بلکه آن را به سینه تان بچسبانید و بگویید من تو را میخواهم، دوستت دارم و در مقابلت نرم هستم. هرچه تو بفرمایی چشم. نسبت به حضرت مهدی سلام الله علیه نیز همین مرافقت را داشته باشید. اگر چنین کنید، خداشاهد است که او نیز چنین میکندو بازو میگشاید. زیرا رفیق است، آن هم رفیقِ حَسَن. پیامبر اکرم در مورد آیه شریفه: مَن یُطِعِ الله وَالرسول فَاولئِکَ مَعَ الذین اَنعَمَ الله علیهم من النبیین فرمودند: نبیّین من هستم، صدیقین امیرالمومنین، شهدا امام حسن و امام حسین، صالحین بقیه ائمه اطهار و آخر آیه نیز میگوید: حَسُنَ اولِئَک رَفیقا، رفیق هم مهدی است. عزیزان راه رِفق را در پیش بگیرید و به حضرت بگویید: من میخواهم مطیع شما و نرم باشم. اَللهُمَ لَیِّن قُلُوبَنا لِوَلی اَمرِک "قلبی نرم در مقابل مهدی" سخنی از عارف واصل، حضرت استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان، بسیاری از نشستن ها و گفتن ها بیهوده است. اینگونه ارتباطاتتان را کم کنید و فقط براساس ضرورت ارتباط داشته باشید. سپس با رفیقی صمیمی که شما را به یاد خدا می اندازد و باید او را کشف کرد، به سمت رفیقِ حَسَن حرکت کنید. با کسی که جای دیگر میرود نروید. حضرت امام باقر فرمودند: رفیقِ حَسَن مهدی است و باید به سمت او حرکت کرد. آنگاه وقتی به رفیقِ حَسَن رسیدیم، او میگوید این پایان راه نیست. وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجمِ هُم یَهتَدُون. به من بِرَس تا راه را به تو نشان دهم و مسیر، اِلَی الرَّفیقِ الاعلی می باشد. رفیقی که از همه بالاتر است: الرَّفیقِ الاعلی ما یک رفیقِ حَسَن داریم که گلی است که در زمان غیبت بر سر ما ریخته اند و بالاتر از مهدی هم، رفیق اعلی است. عزیزان راه رِفق را در پیش بگیرید و بگویید من میخواهم در برابر مهدی مطیع و نرم باشم الّلهُمَّ لَیِّن قُلُوبَنا لِوَلیِّ اَمرِک "با رفیق به سوی رفیقِ حَسَن تا رفیقِ اَعلی" سخنی از عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رحمت الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنکه در عشق جلو برود، با نگاه اول جذب معشوق میشود. آنگاه بی اعتنایی و نازکردن معشوق آغاز میگردد. معشوق مثل گذشته لبخندی به عاشق ندارد و حتی از روی حکمت گاهی قهر دارد تا عاشق را بیازماید. آیا به فنا بکشاند، یا دُرّ و مرجان بدهد. او به ما مشتاق است و ما به او محتاج. آیا عاشق به درد ضیافت الهی میخورد؟ در ماه رمضان باید پهلوی بزرگ نشست. صبحدم مرغ چمن با گل نوخاسته گفت ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت گل بخندید که از راست نرنجیم ولی هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت باید در ماه رمضان، این ادبیات را تمرین کرد. اهل محبت به خداوند میگویند اگر بخواهی تکه تکه کنی، بسوزانی، بکوبی یا بلند کنی، آماده ام. سیدالساجدین در دعای ابوحمزه میگوید: إِلَهِي لَوْ قَرَنْتَنِي بِالْأَصْفَادِ وَ مَنَعْتَنِي سَيْبَكَ مِنْ بَيْنِ الْأَشْهَادِ خدایا اگر دستور دهی من را در غل و زنجیر کنند و از نعمتت چیزی به من ندهی، همه کثافت کاری من را رو بیندازی و به مردم نشان دهی که ببینید این چقدر فاسد است، من از شما دست بر نمیدارم. باید این ادبیات و سخن گفتن را در ماه رمضان تمرین کنیم "ادبیات عاشقی در ماه رمضان" سخنی عارفانه از عارف واصل، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رضوان الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزیزان فعل خودتان را بشکنید. فعل و کارهاتان را هیچ بدانید و حسابی برایش باز نکنید. دعاهای ما مملو از چنین مفهوم و آموزه ای است. امام سجاد در دعای ابوحمزه میگوید خَیرُکَ اِلَینا نازِل وَ شَرُّنا اِلَیکَ صاعِد. هرچه زیبایی و خیر است از سوی شماست و از سوی من فقط بدی و شر است. کسی به من گفت ماه رمضان بسیار خوبی داشتم. ختم قرآن کردم و همه شبها را بیدار بودم و احیا گرفتم و نهایتاً در شب عید فطر از خداوند جایزه خواستم. چه طلب و جایزه ای؟! چند قطره اشک و عبادت خودت را در صفر ضرب کن و ببین ارزشی داشته است؟ اگر هفت دریا گریه کنید، در درگاه خداوند شبنمی بیش نیست.نماز و عبادات را به درستی و کامل انجام دهید اما آنها را هیچ بدانید. چرا فعل خودمان را سوراخ کنیم و بشکنیم؟ زیرا همچون داستان موسی و خضر، سلطان جائر، شیطان، بدنبال کشتی های سالم است تا آنها را غصب کند و بگیرد. اگر تعریف شما را کردند، بگویید، همه خوبیها از خداست و از سوی من، تنها زشتی، خرابی و بدی است. از خدا بخواهید تا کمکتان کند که فعل خودتان را سوراخ کرده و بشکنید. "فعل خودتان را بشکنید" سخنی ثمین و عارفانه از عارف بالله، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش رضوان الله علیه کانال یاور صدیق👇 @YavareSeddiq