eitaa logo
کانال طب سنتی ایرانی، طب اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
32 فایل
آموزش و آگاه سازی طب اسلامی طب سنتی ایرانی 🔻این کانال صرفا جهت پیشگیری و درمان بیماری ها ایجاد شده درمان بیماری هابا دارو های معجزه گر گیاهی هيچ كس را درمان مكن، مگر آن گاه كه بيمارى او را بشناسی ويزيت ثبت نام 👇دوره ها طب سنتی ،اسلامی @Hakim_AbuAli
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پژوهشی از سوی دانشگاه هاروارد که ۷۰ سال طول کشید! پژوهش روی ۴۵۴ نفر از کودکی کار کردن کودکان در خانه چه نقشی در ... https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945
29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آفرین بر کسانی که بهشت خلق می‌کنند 💚 کسانی که با اخلاق خوش و دعوت به زیبایی در دنیا بهشت تولید می‌کنند و دیگران رو با اعمالشون به بهشت رفتن ترغیب می‌کنند. https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆کم کم ، موبایلها حذف خواهند شد ! ⁉️🤔 جایگزین موبایل 👆 *از Ai Pin چه می‌دانید؟* آی‌پین (سنجاق هوش مصنوعی) تا قبل از پایان امسال (سال میلادی) روانه بازار گردیده و جایگزین گوشی‌های موبایل می‌گردد ‌⬅️ یادتونه در روایات میخوندیم ،در آخرالزمان مردم در کف دست ، همه چیز را می بینند... https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945
23.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ┅────❁﷽❁────┅ 🎬 👨‍⚕️ دکتر تاجبخش ⚡میوه انگور و قلوه گوسفندی برای رفع سنگ کلیه بسیار مفید است🌱 🚩این پست را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945
انسان سه نوع زندگی دارد: ۱.خواب ؛ که زندگی روحانی است. ۲. بیداری؛ که زندگی دنیوی یا جسمانی ماست. ۳. برزخ؛ بعد از مرگ و زندگی برزخی روح با بدن مثالی است. خواب: وقتیکه ما می‌خوابیم تمام نقاط فعال جسم از کار می‌افتد. در قلب نقطه ای وجود دارد بنام نقطه سینوسی که از لحاظ عصبی به جسم متصل نیست، تا وقتیکه این نقطه سیگنال تولید می‌کند قلب کار میکند، حتی وقتی قلب را از بدن جدا کنند این نقطه تا چند ساعت سیگنال تولید می‌کند. اصلی‌ترین اتفاقی که موقع مرگ می‌افتد این است که این نقطه از کار می‌افتد و روح با بدن مثالی از جسم جدا می‌شود. تفاوت مرگ با خواب این است که موقع خواب این نقطه سینوسی قلب و غدد ریزی که مخیله ما را فعال می‌کنند کار می‌کنند. وقتی که می‌خوابیم چشم دنیایی بسته و چشم برزخی ما می‌بیند. اما چون آنقدر به جسم خود چسبیده ایم هرچه می‌بینیم ظلمت است، خیالات ما تشکیل یک خواب را می‌دهند. خیالهای مبهم و خیالهای زیاد و جسم سنگین و خلسه سنگین و ذهن اگر پریشان باشد یک جداره از ظلمت روی خیال می‌چسبد و نمی‌گذارد خواب در یادمان بماند و یا اصلاً خواب نمی‌بینیم. گناه جنسش از خاک است و وقتی گناه می‌کنیم روح به چیزی که از جنس او نیست مخلوط می‌شود و سنگین شده و نمی‌تواند پرواز کند. منظور از خواب دیدن اینست که روح از بدن جدا می‌شود ما در خواب آنجایی میرویم که می‌خواهیم کسی را ببینیم. اگر ذهن پر از خیالات باشد آن شخص را به شکل واقعی خود نخواهیم دید، ولی اگر ذهنمان خالی باشد و از کسی که او را تا آن موقع ندیده‌ایم چهره خاصی در نظرمان نباشد حتما در خواب چهره واقعی او را خواهیم دید. بعضی از کسانی که زیاد خواب می‌بینند با خیالشان زندگی می‌کنند، خواب تسخیر خیال ماست. خیال و دل ما هیچ دروازه ای ندارد و شیاطین می‌توانند براحتی در آن نفوذ کنند . اذکار؛ یا مهیمن، یا حافظ، یا مقیت، یا حفیظ ما را از آنها حفظ می‌کنند، از این نفوذها نباید ترسید. خواب، تمرین مرگ است اگر تمرین کنیم در خواب به خود مسلط شویم می‌توانیم خواب را کنترل کرده و از آن استفاده کنیم. اگر بتوانیم در بیداری، هوشیاری جسم را از دست بدهیم و هوشیاری روح و بدن مثالی را بدست آوریم میتوانیم طی‌الارض کنیم و اگر در این مرحله پیشرفت کنیم می‌توانیم بدن مثالی دیگران را هم از جسمشان خارج کرده و در اختیار بگیریم و یا تمام ایرادهای جسمانی را در آن حالت ازبین برده و دوباره بدن مثالی را به جسمش برگردانیم که همان شفا دادن است. ما انسانها محل اتصال این عالم با عالم غیب هستیم و فکر می‌کنیم نمی‌توانیم عالم غیب را ببینیم، اگر وجودمان طاهر باشد می‌توانیم همه عالم غیب و ملکوت را ببینیم، ما می‌توانیم از ارواح طیبه کمک بگیریم زیرا خیال ما قدمگاه ارواح است. خیال ما چیزیست که در آن اول تمرین کرده و بعد در زندگی پیاده می‌کنیم. نزول هر آگاهی و حقیقت و سرّی در سه مرحله است؛ اول به لوح محفوظ بعد به آسمان دنیا و سپس نزول تدریجی آن به حسب زمان مناسبش. موقع خواب جسم حتما باید سبک باشد، وقتیکه از خواب بیدار می‌شوید چون روح مدتی از جسم فاصله داشته نباید ناگهانی حرکت کنیم باید چند لحظه آرام به حالت دراز کشیده بمانیم تا روح اتصالش را با جسم پیدا کند. ارتباط انسانها فقط در عالم طبع است در حالیکه می‌توانیم در همین دنیا با همدیگر ارتباط برزخی داشته باشیم و علاقه مان نسبت به یکدیگر علاقه برزخی باشد. اگر در ظرف خیال افکار بد پر کنیم نمی‌توانیم رویای صادقه ببینیم. خواب یعنی به حداقل رسیدن رابطه روح و جسم، خواب عده‌ای آیه مثل حضرت یوسف است و خواب عده ای حرکت است مثل حضرت ابراهیم. نوری که معصومین (ع) می‌تابانند در خوابمان اثر دارد. بدنی که ما در خواب می‌بینیم بدن مثالی است و از دو جنس مخلوط است یعنی دو عنصره است. در عالم رویا عمّامه به معنی قدرت و سلطنت و شمشیر به معنی عزت خداوندی و عصا به معنی قوت الهی و کتاب به معنی نور الهی و انگشتر به معنی جامع این امور است. برای اینکه به رویای صادقه برسیم باید از عالم وهم و فکر و حالات عاطفی و ا۹حساسات یعنی عالم خیال شروع کنیم. اکثر خوابهایی که می‌بینیم تحت تاثیر تفکرات و بازتاب رفلکس و نوع تغذیه و فکر و خیالاتمان است. ارتباط با انسانهای بد، خواب و خیالمان را به هم می‌ریزد. نشانه رویای صادقه این است که درونش یک تناسب داشته باشد. دیدن ارواح طیّبه در خواب جزو مسلمات رویای صادقه است، هر خوابی که می‌بینیم مواد اولیه اش آن چیزی است که انسان در بیداری دریافت می‌کند. یعنی چشمها می‌بیند و دهان می‌خورد و حال وجودش یک حس روحانی را درک می‌کند و آنچه را که بواسطه حس‌های مختلفمان بدست می‌آوریم در وجودمان نقش می‌بندد، آنها هستند که عامل اصلی در خیال و روح و رویت ها تاثیر می‌گذارند. رویای صادقه به اذن خداوند است و هر وقت لایق آن باشیم اذن داده می‌شود، رویای صادقه رابطه مستقیمی با دلبستگی‌های ما دارد. ۱۵۶
با هر شب سلام به یکی از معصومین علیه السلام قطعا قبل از چهل روز به یک رویای صادقه میرسیم. خواب ما باید زمان بندی شده باشد و باید زمانی را تعیین کنیم که فقط در آن موقع خواب ببینیم. خواب سه قسمت است: ۱-برای رفع خستگی ۲- برای برقراری تعادل بدن، بدلیل اینکه در طول روز قدرت‌های بدن ما جابجا شده و قدرتهایی را کسب یا از دست داده و گره های عصبی بدن تعادلش را در طول روز از دست می‌دهد. ۳- برای پروازهای مختلف بکار میرود. برای خوابیدن تمرکز لازم است، در خواب از جایی به بعد مراکز تصمیم گیری مغز یا گره‌های مغزی که در اختیار ماست را تعطیل می‌کنیم.هر گره‌ای پنجاه خیال را همزمان انجام می‌دهد، موقع خواب به هیچ چیز نباید فکر کرد، ساعت ژنتیکی بدن برای وقت بیداری باید تنظیم باشد این ساعت به جسم و خیال و روح ما بستگی دارد، کد تنظیم این ساعت در آیه آخر سوره کهف و آب خوردن می‌باشد. ساعت ژنتیکی بدن به غذا هم ارتباط دارد و همینطور به لحظه‌ای که می‌خوابیم. ما به هر جهتی نباید بخوابیم، باید رو به قبله که مرکز الکترومغناطیس زمین هست بخوابیم تا روح ما موقع خروج با فرکانس کمتری خارج شود و قدرت و اختیار بیشتری در عالم خواب داشته باشد. سعی کنیم موقع خواب زیاد چپ و راست نشویم و آیه آخر سوره کهف را بخوانیم و نیت کنیم که در چه ساعتی می‌خواهیم بیدار شویم و سعی کنیم برای بیدار شدنمان در آن ساعت تعیین شده یک هدف و دلیل خاصی داشته باشیم، سیستم عصبی طوری است که مثلا اگر امشب فکر خراب است چند روز بعد اثرش ظاهر می‌شود. بدن ما یک نظم سیستماتیک دارد، اگر ما کنار یک شخص نامتعادل بخوابیم بر ما تاثیر می‌گذارد. شب حداقل ۵ تا ۷ ساعت باید بخوابیم و از دو ساعت قبل از خواب معده نباید سنگین باشد، وقتی که بیدار شدیم تا دو ساعت نباید کارهای هیجانی بکنیم و سعی کنیم صبح‌ها آرام باشیم، خواب یک علم است و تعبیر خواب کاملا لدنی است و آموختنی نیست. جسمی که در رویاهای صادقه می‌بینیم همان جسم برزخی است، جسم برزخی محیط بر جسم مادی است و اگر جسم برزخی قویتر شود جسم مادی هم قویتر میشود، خواب ها یکی از نشانه های برزخی هستند و ما در خواب زندگی برزخی را درک می‌کنیم. خداوند بیشترین معرفت را در خواب به ما می‌دهد چون وجود ما برزخی است و در خواب دیگر جسم نیست. اگر غلظت خیال ، متصل بالا باشد خواب از یادمان می‌رود، یعنی جسم سنگین و خیال سنگین است. تعبیر کننده خواب، خواب را باید در خیال خود بفرستد و سیر داده تا آنکه وارد عالم مثال کند و بعد نسبت این خواب را از عالم مثال می‌فهمد و نسبت به آن استدلال بر خواب و آنچه که خواب دربر دارد می‌کند و بعد به عالم ارواح و عوالم پس از عالم ارواح گذر داده تا اینکه بر کاری که از ابداء در آن در اینصورت تمثیل یافته به آن هدف بوده آگاهی یافته و از مقصود خبر بدهد. و آنچه از پراکندگی در خواب که منتهی به عدم مطابقت بین معنی مقصود و بین صورت تمثل یافته میشود بیابد، خواهد دانست که آن از تیرگی درون خواب بیننده و انحراف مزاج و تباهی کیفیت مغزی و آشفتگی حالات حس اوست، مثل انواع گناه‌ها و همچنین بالعکس. پیامبر(ص) فرمود؛ راست بیننده‌ترین شما راستگوترین شماست. خواب دیدن بر سه نوع است: اول؛ از جانب خداست که ظهور حکمش بستگی به آمادگی و استعداد معتدل و پاکی محل و طهارت نفس دارد تا بیننده خواب بتواند آنچه از آگاهی دادن‌های الهی و آشکار شدن‌های روحانی و معنوی که به او میرسد بواسطه صورت های مثالی دریافت نماید. دوم؛ از ترساندن و انبار کردن شیطان و مجرای اوست که نتیجه انحرافات مزاجی و تیرگیهای نفسانی و تباهی و کیفیت مغزی و امثالهم است. سوم؛ با خود حرف زدن شخص است که این از آثار صفاتی است که بر نفس بیننده خواب در حال دیدنش غالب است. https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945 ۱۵۶
قوی‌ترین دلیلی که موجب می‌شود خواب بیننده بر حقیقت آنچه که می‌بیند آگاه شود، یک جهت کردن توجه و اراده و عزم و میلش را به روی‌گرداندن از تمامی احکام کثرت و بیدار کردن تصرفات گوناگونش را برای آرامش یافتن شعور نفسانی از آنسوی پرده حجاب طبیعت است. سرعت تحقق حکم خوابی که نفس بر آن عبور کرده دلیل بر ضعف و سستی نفس ناطقه خواب بیننده است . هر پدیده و امری که در این جهان ظهور می‌یابد از زمان جدا شدن معنویش از مقام قلم اعلی و لوح محفوظ و اتصالش به عرش و بعد به کرسی و بعد در هفت آسمان دارای منزل و مقامی است و پس از جدا شدن از آسمان دنیا، سه سال در فضا می‌ماند تا به زمین میرسد و به محلی که بدان اختصاص دارد اتصال می‌یابد. اگر سوءظن از قوه خیال پاک شود ملکوت عالم در آن مثل آئینه متمثل می‌شود و در شب خوابهای خوش می‌بیند. تمام خوابها، صور تمثلات ملکات خیالی هستند که در نفس جای گرفته اند، سوءظن زیاد خواب پریشان می‌آورد، اگر در خواب ببینید که قران می‌خوانید یعنی چیزی از حقایق ملکوت به شما عطا خواهد شد. قران خواندن قبل از خواب باعث میشود که خواب ما با قران تنظیم شود. خاطرات و مطالبی که در طول روز از ذهنمان می‌گذرد و یاد می‌گیریم هنگام خواب بوسیله مغز دسته بندی و بایگانی میشود. تمرین برای تسلط داشتن بر خواب در مدت چهل روز: قبل از خواب رو به قبله نشسته و به عدد نامعین ذکر یا حیّ یا قیّوم بگویید تا وقتیکه باطنتان از گفتن این ذکر بایستد و بعد آیه آخر سوره کهف را بخوانید و در این چهل روز سعی کنید به هر چیزی توجه نکنید و به چیزهایی که قبلا نمی‌دیدید توجه کنید و آنها را ببینید، هر روز ذکر یا سمیع و بصیر را به عدد دلخواه بگویید، بعد از چهل روز تسلط بالایی در خواب خواهید داشت. در خواب دو سیناپس به جسم متصل است که در مرگ آنها را بیرون میکشند. برای اتصال به روح بزرگ یا مقدس و یا شهیدی هرشب رو به قبله خوابیده وبا گفتن ذکر( یا من هوالعزه و الجمال) به درون خود بروید و بگویید که باید وجودتان به فلان شهید یا فلان شخص متصل شود و بعد بخوابید و صلوات بفرستید حتما ارتباط برقرار خواهد شد. ضمیر ناخودآگاه ما در خواب کاملا فعال شده و ضمیر خودآگاه نیز کاملا از کار می‌افتد و ارتباطات حسّی و عصبی نیز بطور موقت فلج می‌شوند. البته این بستگی به شدت و ضعف خواب هم دارد، اگر خواب سنگین باشد ما قادر به شنیدن و بوییدن و غیره نخواهیم بود. ما در خواب مفاهیم و پیامها را با ضمیر ناخوداگاه دریافت می‌کنیم اما همیشه مفاهیم و پیامهای ضمیر ناخودآگاه برایمان واضح نیستند در اینجاست که متوسّل به کتاب های تعبیر خواب می‌شویم. بطور کلی خوابها سه نوع بشرح زیر هستند: ۱-خوابهای مربوط به تجربیات فردی ۲- خواب‌های فیزیکی ۳- خواب‌های روحی بطور کلی این خوابها مربوط به گذشته و حال و آینده بوده و تحت تاثیر تجربیات پیشین و حالت‌های روحی و فیزیکی هستند، خوابهای روحی باید عمیقاً تعبیر شوند، مخصوصاً وقتیکه یک تاثیر واضح روی ضمیر آگاه ما می‌گذارد،گاهی خواب‌ها معنی واقعیشان در پشت یک سمبل یا یک علامت خاص پنهان گشته است،آنها بر پایه تصاویر ذهنی که در خودآگاه شخص وجود دارد خودنمایی می‌کنند. خواب‌های فیزیکی دارای اهمیت کمتری هستند آنها بیشتر بر اساس احساسات زمان بیداری، به وقوع می‌پیوندند و دارای هیچ ارزش تعبیری نیستند. زیرا تاثیر گرفته از تب و دلواپسی و خیالبافی و ناخوشی هستند. خوابهای روحی شامل قدرت بیشتر نفوذ در خودآگاه روح هستند و هنگام نزدیک شدن به وقایع روح ما از طریق این خوابها به ما آگاهی می‌دهد، وقتی که ما فکر جسمی و روحمان را با خودِ برترمان هماهنگ می‌کنیم درواقع با آم یکی ‌می‌شویم . این از طریق خود برتر ماست که به بی‌نهایت دست پیدا می‌کنیم، و از طریق خودِ مادون است که ما به گرداب جریانات و اتفاقات روزمرّه دچار می‌شویم.این خوابها قسمتی از سرنوشت و تدبیر بالایی هستند تا وقتیکه به واقعیت در زندگی بشر بپیوندند، بعد از این آنها قسمتی از روح شخصی از روح شخصی افراد خواهند شد. انسان در هنگام خواب بوسیله یک احساس نامرئی به درک اتفاقات آینده از طریق خواب دست می‌یابد و در هنگام بیداری به توجیه آن علائم از طریق رابطه علت و معلول می‌پردازد. آینده هر فردی بخشی از سازمان تفکر بالایی و تعالی است که بر مغز خواب بیننده تاثیر گذاشته و نوعی پیشگویی از مرگ یا اتفاقات یا ناکامی‌ها را بوجود می‌آورد، مغز متاثر از وقایع گذشته و حال، خواب می‌بیند ولی مغز معنوی و روحی که از آینده فردی مطلع است از وقایع آینده متاثر گشته و واکنش نشان می‌دهد، سرعت انتقال در خواب چندین برابر بیشتر از بیداری است، هنگام خواب اگر سر به طرف شمال و پاها بطرف جنوب باشد از نظر مطابقت با جهات مغناطیسی زمین بهترین طرز خوابیدن است و در اینصورت خواب گوارا و شیرین و کمی سنگین و راحت خواهد بود. https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945 ۱۵۶
معجون کلسیم✅ 🔴این معجون فوق العاده علاوه بر این که منبع غنی از کلسیم است، برای افرادی که در طول روز احساس ضعف دارند نیز بسیار توصیه می‌شود. 🔶مواد لازم ▫️سیب: یک عدد ▫️بادام: پانزده عدد ▫️مویز: ۲۱ عدد ▫️انجیر خشک: ۵ عدد ▫️گلاب: دو قاشق غذاخوری ▫️عرق بیدمشک: دو قاشق غذاخوری 🔶طرز تهیه ▪️انجیر، بادام و مویز را داخل لیوانی ریخته، گلاب و عرق بیدمشک را به محتویات داخل لیوان اضافه  کنید و اجازه دهید حداقل ۵ ساعت خیس بخورند ▪️سپس تمام محتوبات لیوان را با سیب پوست کنده داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و مخلوط می‌کنیم و تمام!!! ▪️این معجون ساده و سرشار از خاصیت را درست کرده و به عنوان میان وعده صبح یا عصر نوش جان کنید. ▪️هر روز می‌توانید از این معجون استفاده کنید. البته میزان مصرف منابع غنی از کلسیم، به شرایط هر فرد و میزان کمبود کلسیم آن فرد بستگی دارد. 🔶نکات مهم در مصرف معجون کلسیم ▪️این معجون به طور کلی منع مصرف خاصی ندارد اما برخی از افراد با شرایط خاص، نکات زیر را مدنظر قرار دهند: ▪️افراد دیابتی بهتر است این معجون را بدون مویز مصرف کنند. ▪️این معجون در دوران بارداری نیز بسیار مفید است اما بدون عرق بیدمشک ▪️افراد صفراوی مزاج نیز در هنگام تهیه مقدار مویز و انجیر این معجون را کمتر کنند. ▪️اگر این معجون را برای کودکان دلبند خود تهیه می‌کنید، مقدار مواد گفته شده را نصف کنید. ▪️این معجون برای افراد با غلبه بلغم و افرادی که در با مصرف لبنیات دچار می‌شوند نیز بسیار مفید است. https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945
📚 درمان 🔻علائم و نشانه های کم خونی وقتی فردی دچار کم خونی می شود بافت های بدن فرد به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکرده و قلب برای رساندن اکسیژن کافی به بافت ها و سلولها باید با طپش های بیشتر ، سخت تر کار کند 🔹در نتیجه فرد با علائم زیر روبرو خواهد شد 👇👇 ۱)احساس سستی و یا خستگی همیشگی و یا هنگام فعالیت همراه با احساس سرما در دست ها و پاها ۲)یک یا دو ساعت که می نشینند وقتی بلند می شوند چشمشان سیاهی می رود. ۳)کم اشتهایی و تحریک پذیری "عصبی شدن و کم حوصلگی" و علائم غلبه صفرا ۴)اعضاء بدنشان خواب می رود. ۵)تند شدن ریتم تنفس و طپش قلب ۶)عدم تمرکز ۷)رنگ پریدگی و عدم شادابی چهره ۸)کمرنگ شدن بستر ناخن و سفیدی زیر پلک‌پایین چشم ۹)حالت تهوع ۱۰)یبوست ۱۱)درد در قفسه سینه ۱۲)تیرگی زیر چشم 🔹عوامل 👇👇 ۱: خواب بین الطلوعین ۲:غذای فریزری ۳: سریع غذا خوردن ۴:سوء جذب و ضعف گوارش ۵:نوشیدن چای و نوشابه و قهوه خصوصا همراه و بعد غذا ۶:خوردن سرخ کردنی ها ۷:مصرف کمپوتها و کنسروها ۸:تنفس زیاد در فضای آلوده ۹:استفاده از ظروف تفلون و آلومینیوم برای طبخ غذا ۱۰زندگی کردن در مکانی که نور آفتاب در آن اصلا نمی تابد و یا خیلی کم می تابد. ۱۱:مواد افزودنی دار مجاز ، که در اغلب خوراکیها وجود دارد و وزرات بهداشت هم آنها را تایید میکند، به غیر از کمخونی، سرطانزا هم هستند. 🔹 درمان الف: درمان های غیر دارویی 🔸 ترک غذای فریزری تا حد امکان و مصرف گوشت و سبزی تازه 🔸 رعایت آداب غذا از جمله زیاد جویدن غذا و نگاه کردن به غذا 🔸 ترک مصرف چای بعد غذا 🔸 رعایت آداب خواب طب اسلامی خصوصا بیداری بین الطلوعین 🔹ب: 🔸تمرین تنفس عمیق شکمی، هر ساعت ۷ نفس عمیق 🔸 حجامت با بادکش گرم کتف همزمان با تدابیر دیگر 🔸 تنقیه در صورت مشکلات روده و گوارش 🔸 و ماساژ دورانی شکم در جهت عقربه های ساعت هر روز تا ده دقیقه 🔹ج:درمان غذایی و مفرد در رفع 🔸کباب بریان گوسفند (البته کباب زغالی) بسیار مفید برای کم خونی ست. 🔸خوردن باقلای ارگانیک با پوست درمان ریشه ای کم خونی است چون مغز استخوان را ترمیم می کند . روایت می فرماید باقلا سبب تولید خون تازه می شود (منظور باقلای غیر ارگانیک است که کود شیمیایی نخورده باشد) 🔸شکر طبیعی نیشکر (مولد هموگلوبین) 🔸تره (تولیدخون، پلاکت و گلبول قرمز) 🔸مکیدن آب انار ملس 🔸غذاهای مثل : سوپ گندم با روغن زیتون، حلیم، غذای شیرو گوشت، آبگوشت گوسفندی، فسنجان بادام و گردو ، ... 🔸عناب، سنجد، انار، مویز، عسل، بادام درختی، پسته و بَنِه، آلوسیاه، زرشک کوهی، تخم شربتی 🔸بادمجان، کدوتنبل ، زردک، نخود 🔸سه شیره: شیره انگور و خرما و توت (بسیار مفید) 🔸روغن شحم، روغن زیتون 🔸نمک دریا 🔸بادرنجبویه، کاسنی، دارچین، شوید، 🔹خ:درمان دارویی و مرکب 🔸آب شوید پخته + عسل 🔸داروی قرص خون (مقل ازرق) معجزه طب اسلامی قرص خون است انواع کم خونی، کمبود آهن، تالاسمی، سوراخ قلب، هموفیلی و بیماریهای خونی دیگر....را الحمدلله درمان می کند. 🔸داروی کراث خونساز طب اسلامی(مهم) 🔸جامع + آب تره پخته‌ 🔸 هاضوم و مرکب دو در صورت مشکل گوارشی کانال ،طب سنتی،اسلامی ،ایرانی 👇 ╭═━⊰🍃🌼🍃⊱━═╮    https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim ╰═━⊰🍃🌼🍃⊱
(در زبان عربی: برنجاسف) قسمت¬های دارویی این گیاه سرشاخه¬های گلدار و برگ آن است. شاخه برگ¬دار و گاهی گل¬ها به تنهایی نیز مورد استفاده قرار می¬گیرند. خواص دارویی گیاه بومادران در قرون اولیه از بومادران برای بندآوردن خون و علاج زخم¬هایی که با خون¬ریزی همراه بوده، استفاده می¬کردند. مردم برخی از کشورها، از پیکر رویشی پخته شده این گیاه برای درمان کبودی ناشی از ضربه در اطراف چشم استفاده می¬کردند. دم کرده سرشاخه¬های گلدار آن، در رفع گاستریت¬های حاد و مزمن، رفع نفخ و ترش کردن، اثر نافذ دارد. همچنین استفاده از دم کرده بومادران، سبب کاهش فشارخون شده و برای نارسایی¬های کیسه صفرا استفاده می¬شود. در ازدیاد ادرار و رفع سنگ کلیه نیز موثر است. به علاوه باد شکن و تب بُر نیز می¬باشد. بومادران به علت دارا بودن تانن و مواد تلخ عطری، به روی سلسله اعصاب و قلب نیز اثر می¬گذارد و در مواردی مانند خستگی عمومی، ضعف قلب، ورم ماهیچه¬های دل، بیماری¬های عصبی مانند ضعف اعصاب، هیستری، صرع و قلنج¬های تشنج آور، نتایج مفیدی می¬دهد. شیره تازه این گیاه در آنژین، احساس گرفتگی ناگهانی و خواب رفتگی سودمند است. همچنین بومادران بر اثر قابض بودن در رفع ترشحات زنانگی، بندآوردن خون و رفع اخلاط خونی، بواسیرهای خونی و اسهال ساده، اثر معالج دارد. این گیاه به طور خاصی تب¬بُر است. ضماد آن جهت درد سینه مفید است. بخور و جوشانده آن برای درمان زکام مفید است. پس در زمان سرماخوردگی استفاده از آن توضیه می¬شود. ویژگی¬های دیگر این گیاه به شرح زیر است: 1ـ ادرار را زیاد می¬کند، در نتیجه برای سنگ¬های کلیه مفید است؛ 2ـ باد شکن است؛ 3ـ ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می¬شود؛ 4ـ در قدیم ضماد بومادران یعنی برگ¬های تازه آن را که با روغن ترمس (باقلای مصری) مخلوط بوده، بر روی محل کچلی یا روی صورت مردان جوان برای رویش مو قرار می¬دادند؛ 5ـ جوشانده سرشاخه گلدار آن برای رفع دردهای قاعدگی مفید است؛ 6ـ ضماد بومادران برای درد سینه و انواع سردرد استفاده می¬شود. حکیم عقیلی خراسانی در مخزن¬الادویه می¬نویسد: «به فارسي بوي مادران نامند. نباتيست ساقدار قريب به زرعي و شاخه¬هاي او باريك و برگش ريزه و گلش مثل شبت چتردار و زرد و سفيد و مايل به كبودي نيز مي¬باشد و ثقيلالرّايحه و با عطريّت و با نبات او اندك چسبندگي و در كوه و صحراي سايه¬دار مي¬رويد و او غير قيصوم است چه قيصوم شبيه است به افسنتين و اكثر يك ساق از يك ريشه مي¬رويد و بي شاخ و زياده بر شبريست و برگش شبيه به برگ ساق زنبق و از آن بسيار ريزه¬تر است و با چسبندگي قليل و گلش زرد و سفيد مي¬باشد و با عطريّت قوي بي ثقل رايحه و منبت او مخصوص كوههایيست كه باران در آنجا بيشتر بارد و اكثر اطبّا و عشابين مشوش ذكر كرده¬اند و هر دو را يك چيز دانسته¬اند و بعضي دو چيز دانسته¬اند، بعضي از صفات قيصوم را در برنجاسف و صفات او را در قيصوم مذكور ساخته¬اند. در اوّل گرم و خشك و ملطّف و مفتّح و مدرّ بول و حيض و مفتّت حصاه و دو درهم گل او با عسل مخرج اقسام كرم معده و مجرّب است و آشاميدن طبيخ او و جلوس در آن جهت احتباس حيض و بول و عسر ولادت و انضمام فم رحم و اخراج سنگ مثانه مفيد است و ضمادش جهت درد سينه و اقسام درد سدد دماغي و تقويت دماغ و سرسام بلغمي و سبات و احتباس حيض و بول و تحليل اورام و تسكين دردها نافع مي¬باشد و به دستور نطول او جهت امراض مذكوره و سدّة خيشوم و زكام و سدر و دوار و حمول او با مرّصاف جهت رفع فضلات رحم و ذرور سوختة او جهت تجفيف قروح و استنشاق طبيخ او جهت زكام و امراض دماغي نافع است و گويند مضرّ گرده و مصلحش انيسون و قدر شربتش تا سه مثقال و بدلش قيصوم و در امراض دماغي بابونج و گويند در همه خواص مثل او افسنتين است.» بسفايج نام‌های دیگر آن بسپایک، ثاقب الحجر، اضراس‌الکلب، بسفایج، دارحماز، تشتیوان، کثیرالارجل، قمی، بنکارعلا، بولوخوریو، اشتران، سکی رغلا، پولیپود، پولوپودیون، اشتیوان و دارچماز می‌باشد. از ویژگی¬های آن موارد زیر را می¬توان نام برد: 1ـ طبع آن گرم و خشک است؛ 2ـ برای درمان لقوه مفید می‌باشد؛ 3ـ برای درمان ورم کلیه مفید می‌باشد؛ 4ـ برای رماتیسم به صورت ضماد استفاده شود؛ 5ـ برای تصفیه خون مفید می‌باشد؛ 6ـ برای نفخ می‌توان از بسفایج استفاده کرد؛ 7ـ برای سرماخوردگی مفید می‌باشد؛ 8ـ برای کبد مفید می‌باشد؛ 9ـ برای طحال مفید می‌باشد؛ 10ـ برای درمان نقرس می‌توان استفاده کرد؛ https://eitaa.com/joinchat/3929080199Cbad1a50945