در زیارت جوادیه گفته شده که:
السَّلَامُ عَلَى غَوْثِ اللَّهْفَانِ وَ مَنْ صَارَتْ
بِهِ أَرْضُ خُرَاسَانَ خُرَاسَانَ.
سلام بر پناه بیپناهان و آن که به واسطه او،
سرزمین خراسان، خراسان شد.
عزیزِدلم. ولینعمتِ ایرانیها. آقای بزرگِ خراساني. :)))
ضحـیٰ²¹³
_
از نظر وِی هر کلمهای صاحبی داره
مالک کلمـهي [ پنٰـاه ] امٰام رضاسـت *
؛
خیال میکردیم دورید ؛ دور از نگاهمان ، دور از قلبمان ،
و چقدر بیپناه بود قلب ِ خالی از دنیای بدون شما و
روزها نمیگذشتند و شبها صبح
نمیشدند ..
تا وقتی که هرکداممان یکجوری پیداتان
کردیم .
در اصل ، شما خودتان را به هرکداممان
یکطوری نشان دادید .
ما که بلد نبودیم .
از راه شعری ، جملهای ، روایتی ،
تصویری ، کتابی یا سرودی به ما
تابیدید ؛
قلبمان از شما پر شد و جهان
''با شما'' تازه جهان شد
و روزها قشنگ شدند و شبها مهتابی ..
اما باز هم خودتان بودید که
حواستان به ما بود ، چشمتان به ما بود((:
چیزی نمانده بود دور ِ دور شویم .
به بهانهی این مناسبت ِ توی تقویم که نام شما نورانیاش کرده ،
میشودبایستیم به ''مبارکباد'' گفتن ؟
میشود دست برداریم به خواهش ؟
میشود ما را بشنوید به اجابت ؟
میشود ما را برای خود خودتان بخواهید ؟
میشود دل ما را محکم نگه دارید
تا با هیچ تکانی نلرزد ؟
میشود نگذارید
عمرمان صرف جز شما شود ؟
صاحـب ِ زمان ما ! امـید موعـود ِ ما !
فـرماندهی دل ما !
میشود این سـلامهای ما را بـپذیرید ؟
#آقامبارکاستردایامامتت
#قلمِدل