eitaa logo
🌴🇮🇷 کانال ظهور بسیار نزدیک است🇮🇷🌴
24.6هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
152 فایل
💓 شواهد نشان میدهد در دوران پیش از ظهور قرار داریم بزودی خبرهایی مهمی جهان را شگفت زده خواهد کرد لینک https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c ارتباط با ادمین: @Hedar_badnoor @Zohoremahdi تبادل و تبلیغات ارزان @TablighatZohor ‏‪
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ جنگ جهانی، قبل از ظهور امام مهدی ▪️گفته شده است: یک‌سوم جمعیت دنیا در اثر مرگ سرخ (قتل و جنگ) یک‌سوم دیگر در اثر مرگ سفید (طاعون، بیماری‌های واگیردار و حمله بیوتروریسم)، کشته خواهند شد. ✅ گزاره حدیثی قتل و کشتار «نیمی از مردم جهان» در آخرالزمان ▪️در حوادث قبل ظهور، از «هرج‌الروم»[1] و نیز اختلاف بین «بلوک شرق و غرب»[2]، سخن به میان آمده است؛ حال اگر اختلاف و قتل در بلاد روم جنگ بین غربی‌ها[3] که در احادیث متعدد به طرق مختلف و موثق[4] با «سه سند معتبر»[5] گزارش شده است[6]، را به احادیث دیگر مبنی بر کشته شدن «دوسوم مردم دنیا»[7] قبل از ظهور امام عصر، ضمیمه کنیم؛ از این‌رو، بسیاری از مردم جهان در اثر «مرگ سرخ» جنگ جهانی و «مرگ سفید» بیماری‌های فراگیر، به قتل می‌رسند[8] ▪️از امام صادق در کتاب کمال‌الدین صدوق و کتاب الغیبۀ طوسی، به سند معتبر، نقل شده است: ▪️«لا يَكونُ هذَا الأَمرُ حَتّى‏ يَذهَبَ ثُلُثَا النّاسِ، فَقيلَ لَهُ: إذا ذَهَبَ ثُلُثَا النّاسِ فَما يَبقى‏؟ فَقالَ: أما تَرضَونَ أن تَكونُوا الثُّلُثَ الباقِی»[9] ▪️قيام امام مهدی، روى نمى‏‌دهد، تا آنكه دو سومِ مردم از ميان بروند؛ گفتيم: اگر دو سومِ مردم بروند، چه كسى باقى مى‌‏ماند؟ فرمود: آيا راضى نمى‌‏شويد كه جزو يك سومِ باقى‏مانده باشيد؟ ▪️البته هرچند برخی تلاش کرده‌اند «یذهب» را به قرینه احادیث «تمحیص و غربله»، به معنای مردود شدن در فتنه‌ها و خروج از دین و... قلمداد کنند و چنین استناد می‌کنند که در احادیث تعبیر «یذهب» آمده است و نه قتل و موت. ▪️حال اگر فرض بر این باشد کلام آنان صحیح و موجه جلوه می‌کند؛ لکن احادیث معتبری که تصریح در «قتل» دوسوم مردم دنیا قبل از ظهور دارد و «موت» و «یذهب» را در کنار هم قرار داده است را چگونه پاسخ می‌دهند؟ از امام صادق در کتاب کمال‌الدین صدوق، چنین نقل شده است: ▪️«قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ، حَتّى‏ يَذهَبَ مِن كُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ، المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَ المَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ»[10] ▪️پيش از قائم، دو مرگ است: مرگ سرخ و مرگ سفيد، تا آن جا كه از هر هفت نفر، پنج نفر مى‏ميرند. مرگ سرخ، كشته شدن با سلاح (خونریزی و جنگ) و مرگ سفيد، طاعون (کنایه از بيمارى‌های واگیردار و سلاح‌های بیولوژیک). ▪️سند حدیث، معتبر است[11] و همه راویان، امامی و ثقه هستند[12] ✅ نشانه جنگ جهانی سوم و هرج الروم چیست؟ ▪️زندگی در کشورهای غربی، تا قبل از وقوع خسف دمشق از جهت امنیت، شاید اشکالی نداشته باشد. ▪️اما به محض وقوع «خسف در سوریه» در منطقه جابیه و حرستا در نزدیک دمشق، نشانه‌ای است برای هرج الروم. ▪️و بهتر است بلکه برای حفظ جان شیعه و مومنین بلکه واجب است که برای مدتی کشورهای غربی را ترک کنیم. ▪️زیرا، کشورهای غربی که تجربه دو جنگ جهانی را دارند، هیچ بعید نیست که جنگ جهانی سوم اتمی را نیز آغاز کنند. ✅ عقیده مسیحیت انجیلی و «کشتار مردم»، قبل بازگشت مسیح ▪️البته «خواب آشفته» یهود و صهیونیسم مسیحی با پشتوانه عقیدتی جنگ آرماگدون (جنگ اتمی بین خیر و شر)، ممکن است موجب قتل و کشتار وسیعی در جهان شود که بنا بر ادعای خودشان باید حداقل «نیمی از مردم جهان»، به قتل برسند[13] تا مسیح، ظهور کند[14]. ▪️الهیات آرماگدون، دست‌پروده کتاب تحریف شده تورات و انجیل است و از دیدگاه مسلمانان، معتبر نیست. اما اگر مسیحیان صهیونست، درصدد تعبیر این خواب آشفته جنگ آرماگدون برآیند، آنگاه این مساله از «نگاه علمی» و نوشته‌های روی کاغذ، فراتر خواهد رفت و «رنگ و بوی اقدام عملی» به خود خواهد گرفت. ▪️اسلام صرفا از این نقشه شوم قتل و کشتار مردم، خبر داده است اما صهیونیسم مسیحی معتقد است باید مقدمات کشتار وسیعی جهانی را فراهم کنند. ✅منابع: 1. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵. طوسی، الغیبة، ص۴۶۱. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۱۶ و ۲۵۳. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. مفید، الإختصاص، ص۲۵۵. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۴. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۷. 2. «اخْتَلَفَ أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ أَهْلُ الْمَغْرِبِ...وَ یَلْقَی النَّاسَ جُهْدٌ شَدِیدٌ مِمَّا یَمُرُّ بِهِمْ مِنَ الْخَوْفِ فَلَا یَزَالُونَ بِتِلْکَ الْحَالِ حَتَّی یُنَادِیَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاء»(نعمانی، الغیبة، ص۲۶۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳۵). 3. «الهرج: الفتنة» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۳۵۰) و «القتال» (فراهیدی، العین، ج۳، ص۳۸۸)؛ «الهَرْجُ: شدَّة القتل و کثرته»‏ (ابن‌منظور، لسان العرب، ج۲، ص۳۸۹)؛ «فی الحدیث: قُدَّام الساعة هَرْج أی قِتال شدید» (ازهری، تهذیب اللغة، ج۶، ص۳۲). ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
در منابع حدیثی فریقین نیز واژه «هرج» بیشتر به‌معنای قتل و جنگ، به‌کار رفته است: «الهرج: القتل» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۵۷)؛ «بَینَ یدَی السّاعَةِ...یکثُرُ فیهَا الهَرجُ وَ الهَرجُ القَتلُ» (بخاری، صحیح البخاری، ج۱۱، ص۱۱؛ النیسابوری، صحیح مسلم، ج۴، ص۲۰۵۶). 4. سند احادیث «هرج الروم»، موثق و صحیح است (رستمی، بررسی توصیفی و تحلیلی کتاب الغیبة طوسی، ص۶۱-۶۵. آیتی، تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص۸۱ و ۸۴. علی الصغیر، علامات الظهور بحث فی فقة الدلالة و السلوک، ج۲، ص۱۶۱-۱۶۴). 5. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۱۲۵. 6. از جمله، سند موثق و معتبر در کتاب الغیبه شیخ طوسی: أخبرنا أبو عبدالله: شیخ مفید ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۹۹) عن محمد بن علی بن الحسین: شیخ صدوق ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۹۰) عن محمد بن الحسن:ابن ولید ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۸۳) عن أحمد بن إدریس: ثقه (نجاشی، الرجال، ص۹۲) عن علی بن محمد بن قتیبة: ممدوح (نجاشی، الرجال، ص۲۵۹) عن الفضل بن شاذان: ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۰۷) عن الحسن بن محبوب: اصحاب اجماع ثقه (کشیّ، الرجال، ص۵۵۶) عن عمرو بن أبی المقدام: ممدوح ثقه (کشیّ، الرجال، ص۳۹۲. ابن داود، الرجال، ص۴۸۸) عن جابر الجعفی: ثقه (کشیّ، الرجال، ص۱۹۶) عن أبی جعفر: (امام معصوم). 7. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹-۲۹۲. میرباقری، موسوعۀ الامام المنتظر، ج۲، ص۴۶-۴۸. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی‏، ص۷۷۱-۷۷۷. 8. «قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبیضُ حَتّی‏ یَذهَبَ مِن کُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ المَوتُ الأَحمَرُ السَّیفُ، وَالمَوتُ الأَبیضُ الطّاعونُ» (صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة، ج۲، ص۶۵۵)؛ سند حدیث نیز معتبر است (ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹). 9. صدوق، کمال‌الدین، ج۲، ص۶۵۶. طوسی، الغیبة، ص۳۳۹. سند معتبر است (ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۹۱). 10. صدوق، کمال ‌الدین، ج۲، ص۶۵۵. سند حدیث نیز معتبر است (ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹). 11. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹. 12. سند حدیث: بِهذَا الإِسنادِ (محمّد بن الحسن، عن الحسین بن الحسن بن أبان‏)، عَنِ الحُسَینِ بنِ سَعیدٍ، عَن صَفوانَ بنِ یَحیی‏، عَن عَبدِ الرَّحمنِ بنِ الحَجّاجِ، عَن سُلَیمانَ بنِ خالِدٍ، قالَ: سَمِعتُ أبا عَبدِاللَّهِ. سند معتبر است و همه راویان، امامی و ثقه هستند (ر.ک: نرم‌افزار درایة النور و سایت جامع الاحادیث). 13. امیر خواص، «بررسی پیشگویی‌های عهدین درباره کشتارهای جمعی پیش از ظهور مسیح»، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۱، ص۳۲۹ و ص۳۳۲ و ص۳۴۰ و ص۳۲۳-۳۴۷. حسین متقی، «بررسی تطبیقی پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه یهودیت مسیحیت و اسلام»، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی، ش۱۸، ص۱۷-۲۱. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
🔆امام باقر (ع) فرمود: هر چيزی برای شما ايجاد اشكال يا شبهه كند، وصيت و پرچم و سلاح پيامبر خدا (ص) جاي هيچ گونه شبهه و اشكال برايتان باقي نمي‌گذارد ... بر حذر باشيد از كساني كه خود را به دروغ به آل محمد نسبت مي‌دهند، كه همانا براي آل محمد و علي (ع)  تنها يك پرچم  است و براي ديگران پرچم‌ها. پس در جاي خودت ثابت باش و از هيچ‌كس ابداً تبعيت نكن تا مردي را از فرزندان حسين (ع) ببيني كه با او وصيت رسول خدا (ص) و پرچم او و سلاح او باشد . 📖 تفسير العياشي ج 1  ص 64 📖 بحار الأنوار ج 52  ص 222 📖إلزام الناصب ج 2  ص 96 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
درباره تعداد یاران امام مهدی(عج)، روایات مختلفی نقل شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 1. امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «گویا به مهدی(عج) می‌نگرم که بر منبر کوفه نشسته و یاورش که به شمار جنگ بدرند، در اطراف او حلقه زده‌اند».[1] 2. امام صادق(ع): «آن‌گاه که خداوند اجازه قیام داد، حضرتشان مردم را به سوى خویش دعوت کند ... جبرئیل گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می‌کنم! دستت را باز کن! ... سپس بیش از نزد او بیایند و با او بیعت کنند. حضرتشان در مکه می‌ماند تا یارانش به ده هزار نفر برسد و سپس عازم مدینه می‌شود».[2] در برخی منابع روایی اهل‌سنت نیز، آمار (313 نفر) [3] و (314 نفر) [4] برای یاران حضرت مهدى(عج) گزارش شده است. 3. ابا بصیر می‌گوید: امام صادق(ع) فرمود: «تا حلقه کامل نگردد، قائم خروج نمی‌کند». گفتم: به چند نفر نیاز است تا حلقه کامل شود؟ فرمود: «ده هزار نفر».[5] در روایات دیگری، به‌جاى کامل شدن حلقه، از کامل شدن «عقد»[6] و یا «فئه»[7] توسط 10.000 نفر سخن به میان آمده است. 4. روایتی از امام على(ع) آمار دیگری اعلام می‌کند: «مهدى(عج)، دست کم با 12.000 نفر و حد اکثر با 15.000 نفر قیامش را آغاز خواهد کرد».[8] 5. امام صادق(ع) در جمع یارانش فرمود که قیام قائم(عج) به فراهم شدن امکانات بستگى دارد. شخصی در این میان پرسید: همراهان قائم چند نفرند؟ آیا همان‌گونه است که مردم می‌پندارند که آنان همانند اهل بدر، بیش از 313 نفر نیستند؟! حضرت پاسخ فرمود: «مهدی(عج) با جمع قوی‌تری که کمتر از 10.000 نفر نباشند، قیام خواهد کرد!».[9]   در جمع بندی روایات می‌توان گفت: میان گزارش‌هاى یادشده، تعارضی نیست، بلکه این آمارها می‌توانند در طول یکدیگر بوده و به تعداد یاران حضرت در مراحل مختلف آغاز قیام اشاره کنند. به هر حال؛ امروزه آمار 313 نفر از معروفیت بیشتری برخوردار است که از آنها به «نقباء»، «خواص» و «ذخر الله» تعبیر شده است.[10] با گرد آمدن معجزه‌آسای این گروه اندک، دعوت علنی آغاز شده و یاوران دیگری به امام می‌پیوندند و به عبارتی دیگر یاران مهدى، منحصر به 313 نفر نبوده، بلکه این تنها شمار یارانى می‌باشد که حضرتشان با کمک آنان، اولین حرکت‌ها را آغاز می‌کند[11] و در تمام مراحل قیام، این 313 نفر به عنوان هسته مرکزی حکومت مهدوی ایفای نقش می‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که در برخى از روایات ارائه‌کننده آمار، به‌جاى واژگان «اصحابه»، از عبارت «من اصحابه»[12] استفاده شده است.   یاران مهدى(عج)، از صنف و نژاد ویژه‌اى نیستند، بلکه از گروه‌ها و نژادهاى گوناگون و از سرتاسر جهان هستند. در این حرکت عظیم، مردمان عجم، نقش پُراهمیتى در خدمت‌گزارى امام برعهده دارند.[13] یاران آن‌حضرت را، بیشتر جوانان پرتحرک و پرنشاط تشکیل می‌دهند و پیران در میانشان اندک شمارند؛ امام علی(ع) می‌فرماید: «بیشتر یاوران قائم(عج)، جوانانند و پیران اندکی نیز مانند سرمه در چشم و یا نمک در طعام در کنار حضرتشان حضور دارند!»[14] زنان نیز، در این نهضت بزرگ جایگاه شکوه‌مندى خواهند داشت. زنان در تهیه مقدمات حرکت، شرکت دارند پس از پیروزى، در اداره کارها، به امام کمک می‌کنند.  امام باقر(ع) می‌فرماید: «به خدا سوگند، بیش از 310 نفر که 50 بانو نیز در میانشان به چشم می‌آید، بدون هیچ هماهنگی قبلی به حضرتشان می‌پیوندند».[15] پی نوشت : [1]. کمال الدین ج ‏2ص 672 [2]. الارشاد ج ‏2ص 382 [3]. الحاوی للفتاوی ج2ص86 [4]. مجمع الزوائد و منبع الفوائد ج7 ص 315 [5]. الغیبة، ص 307. [6]. کفایة الاثر ص 282 [7]. تفسیر نور الثقلین ج ‏1ص 249 [8]. التشریف ص 138 [9]. کمال الدین ج ‏2ص 654 [10]. بحار الأنوار، ج ‏53، ص 7 [11]. همان ج ‏52، ص 323 [12]. کفایة الأثر ص 282 [13]. الغیبة، ص 315 [14]. همان، ص 316 [15]. تفسیر العیاشی ج1 ص 65 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
⭕️ از نگاه زرتشت 🔹 خشکسالی، فقر و بدبختی از میان خواهد رفت. رودخانه ها پر آب، زمین حاصلخیز، درختان پربار، گیاهان سبز و شاداب خواهند شد و گرسنه ای وجود نخواهد داشت... 🔸 نجات بشر و مبارزه با دروغ و بدی، آینده ای بدون شرک و بِدعَت، زندگی به دور از نژاد پرستی یا قومیت پرستی که فقط بر اساس انسانیت... 📚 منجی در ادیان، زواردهی، ص۲۰۳-۲۰۵ 📚 گزیده ذات اسپرم، فصل۳۵، بند۲ https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 بی توجهی مردم نسبت به هشدارهای خداوند وَ رَأَيْتَ اَلْآيَاتِ فِي اَلسَّمَاءِ لاَ يَفْزَعُ لَهَا أحَد 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: در آخر الزمان می‌بینی که آیات و نشانه‌های آسمانی که علامت عذاب است ظاهر می‌شود؛ اما احدی نمی‌ترسد و فزع نمی‌کند.(یعنی در دل مردم اثر نمیگذارد) 📗الکافي، ج ۸، ص ۳۶ 📗وسائل الشیعة، ج۱۶، ص۲۷۵ آخرالزمان جای تفکر و تدبر و تامل است نه غفلت و بی‌خبری‌! مردم‌ هیچ به فکر امام زمان علیه‌السلام و روز قیام و حساب‌ نیستند. پرده غفلت‌ چشم‌ ‌آنها‌ ‌را‌ بسته‌، و پنبه غفلت‌ گوش‌ ‌آنها‌ ‌را‌ کر کرده‌. و از عظمت روز قیام و حوادث آن بی‌اطلاع هستند. هر زمان نشانه ای یا مطلبی از قرآن و روایات به ایشان میرسد با بی‌شرمی تمام آن را خرافه و شوخی می‌دانند یا منکر علائم میشوند یا آن را تنها یک واقعه طبیعی دانسته؛ هرچه قدر خداوند با انواع بلایا آنها را متوجه می‌نماید تا متذکر شوند، انگار نه انگار؛ و همچنان در حالت غفلت و بی خبری هستند؛ چون آنطور که باید آن را تصور نمی‌کنند و درکی از روز موعود و قیام ندارند؛ وگرنه دلهایشان متأثر میشد و در صدد توبه و ایمان بر می‌آمدند https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 هنگامى كه پادشاهان عباسى كشته شوند و بصره ويران شود، حضرت مهدی عجل‌الله فرجه قیام می‌کنند... 🌕 به نقل از سلمان فارسى: تنها نزد امير مؤمنان على عليه السلام رفتم و گفتم: اى امير مؤمنان! قائم از نسلت كِى مى‌آيد؟ امام عليه السلام آهى سوزناك كشيد و فرمود: «قائم ظهور نمى‌كند، تا آن كه كارها به دست كودكان بيفتد و حقوق خداى رحمان، تباه شود و با قرآن، آواز بخوانند، و هنگامى كه پادشاهان عبّاسى، اين كوردلان نيرنگباز و بازيگران با تير و كمان داراى صورت‌هاى چون سپر، كشته شوند و بصره ويران شود، آن گاه قائم از نسل حسين علیه‌السلام، قيام مى‌كند» «قالَ سَلمانُ الفارِسِيُّ: أتَيتُ أميرَ المُؤمِنينَ عَلِيَّ خالِياً، فَقُلتُ: يا أميرَ المُؤمِنينَ، مَتَى القائِمُ مِن وُلدِكَ؟ فَتَنَفَّسَ الصُّعَداءَ وقالَ:لا يَظهَرُ القائِمُ حَتّى‌ يَكونَ امورُ الصِّبيانِ‌، وتَضيعَ حُقوقُ الرَّحمنِ، ويُتَغَنّى‌ بِالقُرآنِ، فَإِذا قُتِلَت مُلوكُ بَنِي العَبّاسِ اولِي العَمى‌ وَالالتِباسِ، أصحابِ الرَّميِ عَنِ الأَقواسِ بِوُجوهٍ كَالتِّراسِ، وخُرِّبَتِ البَصرَةُ، هُناكَ يَقومُ القائِمُ مِن وُلدِ الحُسَينِ.» 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۷۵ 📗دلائل الإمامة، ج ۱، ص ۴۷۲ 📗العدد القویة، ج ۱، ص ۷۵ https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 روز «طموح» برای بنی‌عباس... 🌕 امير مؤمنان علی عليه السلام فرمودند: «قيامت‌ برپا نمى‌شود، تا آن كه چشم دنيا، تباه و سرخى در آسمان، پديدار شود كه حاصل اشك‌هاى حاملان عرش بر حال‌ زمينيان است، تا آن جا كه گروهى ميان آنان ظهور مى‌كنند كه بهره‌اى از نيكى ندارند و به فرزند من فرا مى‌خوانند، در حالى كه از او بيزارند. آنان، گروهى پست و بى‌بهره از خوبى اند؛ فرمان‌رواى شروران و فريب دهنده گردنكشان و هلاك كننده پادشاهان‌اند و در دشت كوفه پديدار مى‌شوند و فرمانده‌شان مردى سيه‌چرده و سياه‌دل، سست‌عقيده، بى‌بهره از نيكى، فرومايه، تندخو، خشن و بى اصل و نسب است كه از زير دست مادرانى تباهكار و از بدترين تبارها بيرون آمده است. خداوند، آنان را از باران رحمتش‌ سيراب نكند، در سال آشكار كردن غيبت فرزندِ غايب شونده‌ام، صاحب پرچم سرخ و درفش سبز! چه روز سختى براى نااميدان ميان شهر انبار و هيت‌ است؟ آن، روز مصيبت‌بار كُردها و خوارج است؛ روز ويرانى سراى فرعون‌ها و خانه گردنكشان و جايگاه فرمان‌روايان ستمكار و امّ البلاد (مادر شهرها) و اخت العاد (همتاى شهر عاد)، كه به خداى على سوگند- اى عمرو بن سعد- آن، شهر بغداد است!  لعنت خدا بر سركشان و طاغيان بنى اميّه و بنى عبّاس؛ خيانتكارانى كه فرزندان پاك مرا مى‌كشند و حقّ مرا در اين باره پاس نمى‌دارند و در آنچه با حريم من مى‌كنند، از خدا نمى‌هراسند! بى‌گمان، بنى عبّاس، روزى مانند روز طَموح‌ خواهند داشت كه مانند زن آبستن، فرياد خواهند زد. واى بر پيروان فرزندان عبّاس، از جنگى كه ميان نهاوند و دينور رخ مى‌دهد! آن، جنگِ فقيران پيرو على -علیه‌السلام- به فرماندهى مردى از همدان است كه همنام پيامبر صلى الله عليه و آله و موصوف به صفاتى مانند خلقت معتدل و خُلق نيكو و زيبايى و شادابى است. صدايى تكان‌دهنده، مژگانى بلند و گردنى كشيده دارد، ميان موهايش فرق باز كرده و دندان‌هاى جلويش از هم فاصله دارند، بر اسب كه مى‌نشيند، مانند ماه شب چهارده در شب تاريك مى‌درخشد. با گروهى حركت مى‌كند كه بهترين گروهى است كه به خدا پناه برده، به او نزديكى جسته و به فرمانش گردن نهاده‌اند. آنان، قهرمانان عرب‌اند كه خود را به آن جنگ سخت و ناخوشايند مى‌رسانند، و در آن روز، عقب‌نشينى و شكست، از آنِ دشمنان است و آن روز براى دشمن، روز مصيبت و ريشه‌كن شدن است» «عَنِ الحُصَينِ بنِ عَبدِ الرَّحمنِ، عَن أبيهِ عَن جَدِّهِ عَمرِو بنِ سَعدٍ، قالَ: قالَ أميرُ المُؤمِنينَ عليه السلام: لا تَقومُ القِيامَةُ حَتّى‌ تُفقَأَ عَينُ الدُّنيا، وتَظهَرَ الحُمرَةُ فِي السَّماءِ، وتِلكَ دُموعُ‌ حَمَلَةِ العَرشِ عَلى‌ أهلِ الأَرضِ، حَتّى‌ يَظهَرَ فيهِم عِصابَةٌ لاخَلاقَ لَهُم، يَدعونَ لِوَلَدي وهُم بِراءٌ مِن وَلَدي، تِلكَ عِصابَةٌ رَدِيَّةٌ لاخَلاقَ لَهُم، عَلَى الأَشرارِ مُسَلَّطَةٌ، ولِلجَبابِرَةِ مُفتِنَةٌ، ولِلمُلوكِ مُبيرَةٌ، تَظهَرُ في سَوادِ الكوفَةِ، يَقدَمُهُم رَجُلٌ أسوَدُ اللَّونِ وَالقَلبِ، رَثُّ الدّينِ‌، لاخَلاقَ لَهُ، مُهَجَّنٌ‌ زَنيمٌ‌ عُتُلٌ‌ ، تَداوَلَتهُ أيدِي العَواهِرِ مِنَ الامَهّاتِ مِن شَرِّ نَسلٍ، لاسَقاهَا اللَّهُ المَطَرَ، في سَنَةِ إظهارِ غَيبَةِ المُتَغَيَّبِ مِن وَلَدي صاحِبِ الرّايَةِ الحَمراءِ، وَالعَلَمِ الأَخضَرِ، أيُّ يَومٍ لِلمُخَيَّبينَ بَينَ الأَنبارِ وهيتَ‌؟ ذلِكَ يَومٌ فيهِ صَيلَمُ الأَكرادِ وَالشُّراةِ، وخَرابُ دارِ الفَراعِنَةِ ومَسكَنِ الجَبابِرَةِ، ومَأوَى الوُلاةِ الظَّلَمَةِ، وامِّ البِلادِ واختِ العادِ، تِلكَ ورَبِّ عَلِيٍّ يا عَمرَو بنَ سَعدٍ بَغدادُ، ألا لَعنَةُ اللَّهِ عَلَى العُصاةِ مِن بَني امَيَّةَ وبَنِي العَبّاسِ، الخَوَنَةِ الَّذينَ يَقتُلونَ الطَّيِّبينَ مِن وُلدي ولا يُراقِبونَ فيهِم ذِمَّتي، ولا يَخافونَ اللَّهَ فيما يَفعَلونَهُ بِحُرمَتي. إنَّ لِبَنِي العَبّاسِ يَوماً كَيَومِ الطَّموحِ‌، ولَهُم فيهِ صَرخَةٌ كَصَرخَةِ الحُبلى‌، الوَيلُ لِشيعَةِ وُلدِ العَبّاسِ مِنَ الحَربِ الَّتي سَنَحَ بَينَ نَهاوَندَ وَالدّينَوَرِ، تِلكَ حَربُ صَعاليكِ شيعَةِ عَلِيٍّ، يَقدَمُهُم رَجُلٌ مِن هَمَدانَ اسمُهُ، اسمِ النَّبِيِّ صلى الله عليه و آله، مَنعوتٌ مَوصوفٌ بِاعتِدالِ الخَلقِ، وحُسنِ الخُلُقِ، ونَضارَةِ اللَّونِ، لَهُ في صَوتِهِ ضَجاجٌ، وفي أشفارِهِ‌ وَطَفٌ‌ ، وفي عُنُقِهِ سَطَعٌ‌ فرَقُ الشَّعرِ، مُفَلَّجُ الثَّنايا، عَلى‌ فَرَسِهِ كَبَدرٍ تَمامٍ إذا تَجَلّى‌ عِندَ الظَّلامِ، يَسيرُ بِعِصابَةٍ، خَيرِ عِصابَةٍ آوَت وتَقَرَّبَت ودانَت للَّهِ بِدينِ تِلكَ الأَبطالِ مِنَ العَرَبِ الَّذينَ يَلحَقونَ حَربَ الكَريهَةِ، وَالدَّبرَةُ يَومَئِذٍ عَلَى الأَعداءِ، إنَّ لِلعَدُوِّ يَومَ ذاكَ الصَّيلَمُ وَالاستِئصالُ» 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۲۶ 📗الغيبة، ج ۱، ص ۱۴۷
🔴 نابودی حکومت بنی‌عباس توسط «خراسانی» و «سفیانی»... 🌕 امام باقر عليه‌السّلام فرمودند: «ناگزير بني عبّاس بايد به حكومت برسند، پس چون به حكومت رسيدند و دچار اختلاف شدند و كارشان دچار از هم پاشيدگى شد خراسان و سفيانى بر ايشان خروج كنند،اين از مشرق و آن ديگر از مغرب و همچون دو اسب مسابقه به سوى كوفه از يك ديگر پيشى جويند، اين از اين سوى و آن از ديگر سوى تا اينكه نابودى آنان به دست ايشان انجام پذيرد،بدانيد كه اين دو هيچ يك از ايشان را هرگز باقى نخواهند گذاشت» «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرأَنَّهُ سَمِعَهُ يَقُولُ: لاَ بُدَّ أَنْ يَمْلِكَ بَنُو اَلْعَبَّاسِ فَإِذَا مَلَكُوا وَ اِخْتَلَفُوا وَ تَشَتَّتَ أَمْرُهُمْ خَرَجَ عَلَيْهِمُ اَلْخُرَاسَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ هَذَا مِنَ اَلْمَشْرِقِ وَ هَذَا مِنَ اَلْمَغْرِبِ يَسْتَبِقَانِ إِلَى اَلْكُوفَةِ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ هَذَا مِنْ هَاهُنَا وَ هَذَا مِنْ هَاهُنَا حَتَّى يَكُونَ هَلاَكُهُمْ عَلَى أَيْدِيهِمَا أَمَا إِنَّهُمَا لاَ يُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَداً أَبَداً» 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۵۹ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۳۰ محسن محمدی https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 فقط حیـــــــدر، امیرالمؤمنین است... 🌕 عمربن‌زاهر گوید: مردی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «آیا به امام قائم -عجل‌الله فرجه- با عنوان امیرمؤمنان سلام می‌کنند»؟ فرمود: «نه! خداوند آن نام را مخصوص امیرالمؤمنین (علی‌ّّبن‌ابی‌طالب علیه‌السلام) نهاده است، پیش از او کسی به این نام، نامیده نشده و بعد از او هم جز کافر آن نام را برخود نبندد» «عَنْ عُمَربن‌زَاهِر: عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ قَالَ سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ یُسَلَّمُ عَلَیْهِ بِإِمْرَهًِْ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ لَا ذَاکَ اسْمٌ سَمَّی اللَّهُ بِهِ أَمِیرَالْمؤْمِنِینَ لَمْ یُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا یَتَسَمَّی بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا کَافِرٌ» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۰ 📗الکافی، ج۱، ص۴۱۱ 📗وسایل الشیعهًْ، ج۱۴، ص۶۰۰ 📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۱ محسن محمدی https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
چهارم اخلاق در سلوک بسم الله الرحمن الرحیم ✅در حین اعمال نیک و بد در عالم پشت پرده ملائکه و شیاطین انسان را همراهی می کنند. 🔻وقتی ما گناه انجام میدهیم دوربرمان پر از شیاطین بوده و مثل اسب زین کرده انسان را زین می کنند و لجامش را به هر طرف خواستند می کشند. روایتی از اساتید بزرگوارم شنیدم در کتاب شریف کافی است که 🔻هر مومنی 2000 شیطان دارد وقتی این مومن گناهی مرتکب میشود دروازه دلش را به دو هزار شیطان باز می کند الله اکبر خواهشا در حالی که بحث را گوش میدیم توجه کنیم تصور کنیم چه خبر است؟؟ این شیاطین تو دلشون عروسی است چون 1⃣ اولا وقتی انها میان، ملائکه فرار می کنند میدان دل انسان که مرکز تصمیات اوست میوفتد دست شیاطین و به هر جهت خواستند انسان را متناسب تصرفی که دارن هدایت می کنند و انسان بدبخت بیچاره گرفتار لعنت خدا و ملائکه قرار می گیرد. شما عنایت کنید به خاطر یک هوای نفس یک لحظه شهوت کثیف در عالم انسان چه اتفاقی میوفته 🔴مثال میزنم تا مقایسه کنیم ببینیم انسان گناهکار بدبخت چه ظلمی بخودش می کند 🔺طبق روایت زنی که حجاب و عفاف را پیشه خود کند البته منظور حجاب کامل است که بجر کف دو دست و گردی صورت جایی از بدن دیده نشود چنین فردی از نظر دین مقدس اسلام ثواب شهید دارد در خانه در بیرون انجام وظیفه می کند براحتی اجر شهید دارد اجر رزمنده ای که سلاح بدست می جنگد. 2⃣دوم این که خدا ازش راضی میشود ملائکه براش دعا می کند دقت کنید فقط برای حجاب و عفاف چه جایگاه عظیمی در عالم ملکوت پیدا کرد حالا یکی پناه بر خدا حجاب و عفاف را رعایت نکند⬅️مویش پیدا شود⬅️یا بغیر از گردی صورت و مچ دستها حتی قسمت کوچکی پیدا شود من اینجا یک تذکر جدی بدم ادامه دهم بحث را 🔴خواهران محجبه اکثرا یک کوتاهی دارن که خودشان گاها بی خبرن معمولا بالای مچشان پیدا میشود مثلا دارن خرید می کنند دست دراز می کنند بلای مچ پیدا میشود🔴👇 این حرام است سروران حتما دقت کنند از مسولین گروه کمک بگیرن راهنمایی کنند ایشان را چون گناه گناهه چه عمدی چه سهوی اثارش را دارد. ✅یک نوع دستپوش های دیدم کلا ارنچ را تا انگشتها می پوشاند.اینها را تحقیق کنید پیدا کنید جهاد است درسته سخته خوب اجر شهید دارد✅ علی ایها الحال بله یکی هم خدای ناکرده حجابش ناقص است یا نه زینتش اشکار است منظور از زینت 👈عموما ارایش و هر انچه که باعث میشه انسان جلب نظر کند طبق روایات👈 خدا لعنتش می کند 👈عذاب مخصوصی در قیامت برای ایشان اماده شده است 👈ملائکه لعنتش می کند 👈شیاطین دورش رو می گیرد دقت کنید انسان یک کمی بنشیند عاقلانه فکر کند ⏪فرضا من بدحجاب رفتم بیرون چی دارد واسه من واای بر من تازه چند نفر جوان نگاه شهوت الود بهش می کند گناه انها هم بگردن ایشان است بنفسش تذکر دهد وای بر تو خدا به ادم لعنت کند می دونی معنیش چیه؟؟👇 🔻یعنی ابواب رحمتش را به بنده می بندد 🔻بنشینیم فکر کنیم عذاب قیامت مخصوص دارد یعنی چه 🔻ملائکه بهش لعنت می فرستد یعنی چه ◾️اخه کدوم دیونه احمق است که مثلا یک ساعت میخواد شهوت رانی کند عوضش این همه بدبختی براش میاورد◾️ 🔴اینجاست که عقل انسان حکم می کند ای نفس اماره بنشین بجات من👈 مقام شهادت مقام رضای خدا و بهشت خدا را👉 با 👈هوای تو👉 معاوضه نمی کنم. بله سروران گاها با خودمان خلوت کنیم دلمان را برای خدا خلوت کنیم چند لحظه عمیقا فکر کنیم حقایق برامون روشن میشود. و الا خدای ناکرده هی میدان را بشیاطین بدیم گمراه و گمراهتر بشیم باور کنید عقل میره بتدریج. 🐚به این روایت تکان دهنده عنایت داشته باشید👇 پیامبر عظیم الشان اسلام می فرماید: 🍂هر گناهی که از انسان صادر میشود عقلی از او می رود که ابدا بر نمی گردد🍂 الله اکبر عجب حقیقت تکان دهنده ای است ◀️عقل است که تشخیص حق و باطل می دهد گاها میبینی اهل گناه هی بهش توضیح میدی بابا این گناهه نمی فهمه چرا چون در هر گناه مقداری عقلش رفته و جهل شیطانی جایگرینش شده▶️ حالا که قدرت تشخیص طرف حق رو نداره طرف شیطان را خوب قبول داره. 🔶پس عالم با نظم پیچیده ای پر از حقایق است و ما بیهوده سرخود رها نشدیم باید مرتب رفتارها اخلاقها حتی تفکر ها را بررسی کنیم که همه اینها سالم باشد. سرور بزرگوارم حجابت به یک فرد مطمئن ارائه بده بپرس ایا حجابم ایراد نداره 🔸قدیمها رسم بود مردم عقایدشان را به بزرگان می گفتند که ایا عقیده ام درسته انها هم اصلاح می کردند🔸 الان سرورانم حجابشان را به مسولین گروهمان ارائه بدن نظرخواهی کنند تا راهنمایشان کنند نقایصشان جبران بشه چون تجارت بزرگی است مقام شهید 🔻به به عجب رابطه ای دارد حجاب و عفاف با شهادت🔺 ✨خدایا بحق امام زمان علیه السلام سروران ما را مادران خواهران دختران ما را بدعای امام زمان محجبه و عفیف بفرما✨ امین یا رب العالمین الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و ال محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت امام جواد ع به ظهور حضرت مهدی ع --------------------------------------------------- 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔆امام باقر (ع) فرمود: هر چيزی برای شما ايجاد اشكال يا شبهه كند، وصيت و پرچم و سلاح پيامبر خدا (ص) جاي هيچ گونه شبهه و اشكال برايتان باقي نمي‌گذارد ... بر حذر باشيد از كساني كه خود را به دروغ به آل محمد نسبت مي‌دهند، كه همانا براي آل محمد و علي (ع)  تنها يك پرچم  است و براي ديگران پرچم‌ها. پس در جاي خودت ثابت باش و از هيچ‌كس ابداً تبعيت نكن تا مردي را از فرزندان حسين (ع) ببيني كه با او وصيت رسول خدا (ص) و پرچم او و سلاح او باشد . 📖 تفسير العياشي ج 1  ص 64 📖 بحار الأنوار ج 52  ص 222 📖إلزام الناصب ج 2  ص 96 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
⭕️‍ (درآخرالزمان) 1⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند: {و خواهی دید که در آن زمان با شراب به مداوای امراض می پردازند و برای بیمار - از - تعریف کرده و از آن طلب شفا می نمایند}.(232) 2⃣ (ساعت ظهور بر پا نمی شود تا آنکه امت من روش کفار قرن های گذشته را وجب به وجب و ذراع - یعنی بدون هیچ کم و کاست - اتخاذ می کنند.)233 🔻232: الملاحم طاوویی، ص 44؛ بحار الانوار، ج 13، ص 168؛ روضه کافی، ص 36؛ الزام الناصب، ص 182. 🔺233: الملاحم، بخش دوم، باب 49، ص 122. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
💢پاسخ زنان زیبا که شان را خورده اند در روز قیامت در محضر خداوند چیست؟ 🔹 امام صادق (علیه السلام): (روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. 💥 پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. 💫پس حضرت مریم (س)را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد. 📚بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱ https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 ماجرای دیدار حاج مومن با امام زمان (عج) در مسجد سردزک 🔺من تا امام زمانم رو نبینم غذا نمیخورم 🔺 مسجدی بسیار زیبا و قدیمی که فراموش شده است https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آمادگی تشرف 🌀حکایت تشرف محضر عجل الله فرجه https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 دولت‌ کریمه‌ی‌ امام‌عصر کشته شدن شیطان از امام صادق علیه‌السلام پرسيدند: اينکه خدا به شيطان گفت "منتظر وقت معلوم باشد"، اين "وقتِ معلوم" کي خواهد بود؟ امام فرمود: روز قيام قائم ماست، وقتي خداوند او را برانگيخته ميکند و آماده قيام است در مسجد کوفه است، در آن وقت شيطان در حالي که با زانوهاي خود راه ميرود، به آنجا مي آيد و ميگويد: اي واي از خطر امروز. قائم پيشاني او را گرفته و گردنش را مي زند. آن موقع "روز وقت معلوم" است که مدت او به آخر مي رسد. 📚بحار ج52، مهدي موعود ص1135، نجم الثاقب ص162 📌 توضيح: شيطان موجودي حقيقي(جِن) است و کشته ميشود ولي نفس اماره (دشمن دروني) همچنان وجود خواهد داشت که آن هم در پي تکامل عقل -که پس از ظهور توسط حضرت انجام ميشود- اصلاح ميشود و طبق حديثي از امام صادق علیه‌السلام، بر روي زمين، ديگر گناه صورت نميگيرد(اصول کافي) https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🌷 «امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»: 🌱لَیسَ بَینَ قِیامِ قائِمِ آلِ مُحمدٍ علیهم السلام وَ بینَ قَتلِ النّفسِ الزّكِیةِ الاّ خَمسَ عَشَرَةَ لیلةً. فاصله میان قیام قائم آل محمد(علیه‌السلام) و شهادت «نفس زکیه» تنها پانزده روز خواهد بود. 📚(بحار، ج ٥٢، ص ٢٠٣)   🌹 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ ✅ مهم ترين عناصر قيام امام مهدي (عج) 💢 در بحث شرايط ظهور حضرت مهدي (عج) ، اموري به عنوان «شرط» براي ظهور و قيام مطرح است. افزون بر آنها برخي امور ديگر نيز به عنوان عناصر قيام، ايفاي نقش مي‌كند. كه در مجموع مي‌توان آنها را به دو دسته تقسيم كرد: ⬅️ ؛ و آن عبارت است از انسان‌هايي در شكل گيري و پيروزي نقشي مهم دارند. حضرت مهدي (عج) به عنوان رهبر قيام و پس از وي، ياران و سرانجام ياوران انسان‌هايي هستند كه وظايف مهمي را بر دوش دارند. ⬅️ ها؛ يعني، عواملي غير از انسان‌ها كه وجود آنها در قيام، قابل توجه است. از امدادهاي الهي گرفته تا ميراث پيامبران، بخشي از اين عناصر به شمار مي‌آيند. ‌‌‌‌📚‌‌‌‌‌‌‌‌درس نامه، جلد ٢، صفحه ١۵۶ https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴آیا در حکومت حضرت‌ مهدی علیه‌السلام، تمام مردم اصلاح خواهند شد؟ مطابق برخی از روایات، اصلاحات حضرت‌ مهدی علیه‌السلام فراگیر بوده و شامل همه افراد روی زمین خواهد شد از امام ‌حسن ‌مجتبی علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «خداوند در آخرالزمان مردی را برمی‌انگیزاند که کسی از منحرفان و فاسدان نمی‌ماند مگر اینکه اصلاح گردد».[1] امام‌ باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «هنگامی ‌که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان خدا می‌گذاردو خِرَدهایشان را جمع کرده (تمرکز می‌بخشد و رشد می‌دهد) اخلاقشان را کامل می‌کند».[2] رسول‌ خدا به حضرت‌ فاطمه علیها‌السلام می‌فرماید: «خداوند از نسل این دو (حسن و حسین علیهماالسلام) شخصی را برمی‌انگیزد که دژهای گمراهی را می‌گشاید و دل‌های سیاه قفل‌خورده را تسخیر می‌نماید».[3] 📚1. اثبات‌الهداة، ج3، ص524. 2. کافی، کلینی، ج1، ص25. 3. عقدالدور، ص152؛ اثبات‌الهداة، ج3، ص448. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
🔴 هرکس میخواهد به دنیای ظهور برسد اینکار را انجام دهد! براى مقابله با آنها(دشمنان)، هرچه در توان داريد از نيرو و از اسب‌هاى ورزيده آماده سازيد، تا به‌وسيله‌ آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد. انفال/۶۰ 🌕 امام صادق علیه‌ السلام فرمودند: هر يك از شما بايد برای خروج قائم عجل‌الله فرجه آماده كند، هر چند در حد يك تير؛ پس هرگاه خدای تعالی ببيند کسی به نيّت ياری حجّت او اسلحه تهيه کرده است اميد است عمر او را دراز کند تا ظهور را درک نمايد و از ياوران او باشد. 📗غيبت نعمانی،ب۲۱،ص۳۲۰ ✅ یعنی اگر مقرر شده بود که مثلا من بر اثر یک حادثه یا... پیش از ظهور حضرت بمیرم، بخاطر همین یک تیر که با خلوص نیت برای یاری حجت الله آماده نموده ام خداوند آن حادثه و مرگ را از من دور میگرداند تا به درک دنیای ظهور و یاری امامم نائل گردم ان شاءالله؛ و خدا در این تیر به ظاهر ساده نیرویی قرار میدهد تا مانند یک سلاح جنگی بر علیه دشمنان حق استفاده نمایم. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ ‍ 💥‍ سال ظهور امام مهـدی(عج)   🔰بدون تردید، برای خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه، سال دقیق و مشخصی را نمی­توان تعیین کرد؛ چرا که به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی عليه‌ السلام، تعیین زمان برای خروج سفیانی از سوریه، به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عليه ‌السلام خواهد انجامید. اما زمان این رخداد از برخی جهات به صورت مجمل، بیان شده است. از جمله، تصریح شده است که سفیانی در سال ظهور امام عصر، از منطقه شام، خروج خواهد کرد.   🔰به عبارت دیگر، خروج سفیانی، از مرز بین کشورهای سوریه- اردن (وادی یابس)، در ماه رجب سالی رخ خواهد داد که بعد از آن، ظهور امام عصر، در سال ظهور، اتفاق خواهد افتاد.   🔰در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:   السُّفْيَانِيُّ وَ الْقَائِمُ فِي سَنَةٍ وَاحِدَة.[1] سفیانی و قائم هر دو در یک سال نمایان می‌شوند.     🔰روایات متعددی، ماه رجب سال ظهور را، زمان آغاز حرکت ضدّ ارزشی سفیانی نام برده‌اند. برخی از این روایات متعدد، معتبر سندی نیز می‌باشند، و افزون بر آن، مضموني یکسان دارند كه خلاف آن روایت نشده است.   🔰امام صادق عليه‌ السلام در حدیث معتبری فرموده‌­اند:   إِنَ‏ أَمْرَ السُّفْيَانِيِ‏ مِنَ‏ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ‏ وَ خُرُوجَهُ‏ فِي‏ رَجَبٍ‏.[2] خروج سفیانی از نشانه‌­های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد.   آن حضرت در روایت دیگری فرموده­‌اند:   السُّفْيَانِيُّ لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا يَخْرُجُ‏ إِلَّا فِي‏ رَجَب‏.[3] سفیانی به یقین قیام خواهد کرد و قیامش جز در ماه رجب نخواهد بود.   با   🔰زمان خروج سفیانی از جهت دیگری نیز به نوعی، تعیین شده است و آن، هم زمان بودن آن با قیام یمانی و خراسانی است که به عنوان پرچم های هدایت، تمجید فراوان، شده اند.   🔰امام باقر عليه‌ السلام در این‌باره فرموده­‌اند:   خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق.‏[4] قیام سفیانی، خراسانی و یمانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند. و نیز در روایتی به هم پیوستگی و مسابقه بین یمانی با سفیانی، همچون دو اسب مسابقه که در حال سبقت از یکدیگر هستند، اشاره شده است. (امام معصوم برای تشبیه به اذهان، از این اصلاح استفاده کرده است)   🔰و نیز امام صادق عليه‌السلام فرموده‌­اند:  الْيَمَانِيُ‏ وَ السُّفْيَانِيُ‏ كَفَرَسَيْ‏ رِهَان‏. [5] یمانی و سفیانی مانند دو اسب مسابقه اند. پی نوشت: [1] . نعمانی، الغیبۀ، ص267. [2]. شیخ صدوق، کمال ­الدین، ج 2، ص 650. [3] . نعمانی، الغیبۀ، ص 302. [4]. شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص 375. شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446. [5] . نعمانی، الغیبۀ، ص305 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ 💥 سال ظهور امام مهدی ⁉️آیا خراسانی از ایران و یمانی، نیز همانند سفیانی در ماه رجب، قیام خواهند کرد؟  🔰🔰🔰 سوالی که مطرح خواهد شد: آیا معنای خروج همزمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟   🔰به اجمال می توان گفت: خروج سفیانی به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان یمانی، خراسانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. درحالیکه لسان روایات به دو گونه است:   🔻الف. در دسته‌ای از احادیث مختص سفیانی، به خروج سفیانی و بدون اشاره به یمانی و خراسانی، اشاره شده است که قطعا در ماه رجب خواهد بود.   🔻ب. اما در دسته‌ای دیگر از احادیث به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی ذکر شده است و بدون اشاره به ماه رجب، فقط تصریح شده است، این سه جریان، در یک سال و یک ماه و یک روز، همزمان خروج خواهند کرد و هیچ اشاره ای به ماه رجب، نشده است. به عبارت دیگر، درست است که، سفیانی در ماه رجب سال ظهور، از درعا در مرز بین سوریه- اردن، از وادی یابس، خروج خواهد کرد و بعد از سلسله حوادثی که چند ماه به طول خواهد انجامید، اما تنها هنگام خروج و حمله به عراق از طرف سفیانی، آنگاه یمانی و خراسانی نیز همزمان، بر علیه سفیانی، خروج خواهند کرد. بنابراین، معنای همزمانی خروج بدین سان تفسیر میشود.   تفصیل این موضوع، در ادامه و در بخش "معنای همزمانی خروج"، شرح داده خواهد شد.    _خراسانی و یمانی با سفیانی   🔰در مجموعه روایاتِ نشانه­‌های ظهور، سه روایت وجود دارد که به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی، در یک سال و یک ماه و یک روز، تصریح شده است.   امام باقر در این خصوص فرموده­‌اند: ... خروجُ السفیانیِّ و الیمانیِّ والخراسانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ؛[6] خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.   و نیز از امام صادق چنین روایت شده است: و قد یکونُ خروجُه و خروجُ الیمانیِّ من الیمنِ مع الرایاتِ البیضِ فی یومٍ واحدٍ و شهرٍ واحدٍ و سنةٍ واحدةٍ؛[7] خروج (سفیانی) و خروج یمانی با پرچم‌های سفید از یمن در یک روز و یک ماه و یک سال خواهد بود.   پی نوشت ها: [6] . نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13. [7] . فضل بن شاذان، مختصر اثبات الرجعة، (به نقل از مجله تراثنا ، شماره 4) https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
‍ 💥 سال ظهور امام مهدی 🔰🔰🔰   ❓اکنون، سوالی که مطرح خواهد شد: سفیانی، یمانی و خراسانی چیست؟ آیا در یک روز، اعلام خروج خواهند کرد؟ و یا این مطلب کنایه از پیوستگی بین این سه خروج دارد و لو اینکه بین آنها، فاصله ای اندک باشد؟   ❓آیا معنای خروج هم‌زمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟ 🔰دیدگاه‌های مختلف در همزمانی خروج خراسانی از ایران و سفیانی از سوریه در این باره، سه دیدگاه، مطرح است: 👇👇👇   1⃣. دیدگاه اول: ظاهر احادیث، نشان می دهد که سه جریان یمانی و خرسانی و سفیانی، قطعا در یک سال و یک ماه و یک روز، اعلام قیام علنی خواهند کرد و آن در ماه رجب سال ظهور خواهد بود.[9]   2⃣. دیدگاه دوم: اینکه، بنظر میرسد که قیام یمانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز، کنایه از شدت پیوستگی این این سه جریان است و این امر منافاتی با وجود فاصله اندک میان آن دو ندارد. قرینه­ای که نکته فوق را تأیید می­کند، جمله ­ای است که در ذیل حدیث امام باقر آمده است. آن حضرت پس از بیان این‌که قیام یمانی و سفیانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است، فرموده ­اند: ... نِظامٌ کنظامِ الخرزِ یتبع بعضُه بعضا[10] ... با نظام و ترتیبی هم‌چون نظام یک رشته که به بند کشیده شده و هر یک از پی دیگری خواهند آمد.   تصریح به این مطلب که این حوادث چون رشته‌­ای منظم، پی در پی رخ خواهند داد، نشان از آن دارد که میان این سه حادثه، فاصله‌ای اندکی وجود دارد هرچند که خروج، هر سه جریان در ماه رجب خواهد بود. اما تعبیر روایت نشان از کنایه دارد.   3⃣. دیدگاه سوم: برخی از محققین، معنای خروج را خیلی وسیع تر و گسترده تر، معنا کرده اند و چنین می فرمایند:   👈ابتدا باید معنای خروج سفیانی را بدانیم. تا بعد بدانیم همزمانی خروج یمانی و خراسانی از شخصیت های مثبت عصر ظهور با سفیانی ملعون، چیست؟ زیرا سفیانی چندین خروج در زمان های مختلف، دارد:   ◾️مرحله اول: روز خروج سفیانی از وادی یابس در ماه رجب، ◾️مرحله دوم: روز خروج سفیانی برای تسلط بر مناطق پنجگانه شام، ◾️مرحله سوم: روز خروج سفیانی برای تسلط و جنگ در منطقه قرقیسیا، ◾️مرحله چهارم: روز خروج سفیانی برای حمله به عراق، ◾️مرحله پنجم: روز خروج سفیانی برای حمله به بغداد و کوفه، همه اینها، بر مراحل خروج سفیانی صدق می کند.  پی نوشت ها: [9] . آیتی، تاملی در نشانه های حتمی ظهور. [10] . نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چگونه دل امام زمان (ارواحنا فداه) را بیشتر به خودمان جلب کنیم ؟ 🎤 استاد عالی https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سنگین ترین بلاها الان بر دوش ولی خداست! 🔻غیبت امام زمان برای برخی شیعیان عادی شده! https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویای صادقه ♨️ کتابی که به علامه محمدتقی مجلسی توصیه کردند 💢 کتابی که به واسطه آن مردم اصفهان شدند ________________ 📚 برشی از سخنرانی https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید
✳️ کنندگان همانند کسانی هستند که در راه خدا کرده و در خون خود غلتیده اند. 🔹حضرت آیت الله بهجت ره میفرمایند: ✳️ ای کاش می نشستیم و درباره اینکه حضرت غائب عج چه وقت ظهور میکنند با هم صحبت میکردیم تا لااقل از منتظرین فرج باشیم. ♻️ اما آیا میدانید این چیست❓ ✳️امام علی (ع) : کسی که منتظر امر ما باشد ، همانند کسی است که در راه خدا به خون خود غلتیده است. 📚 منتخب الاثر ص 496 ✳️امام صادق (ع) : کسی که در حال انتظار فرج امام زمان (عج) بمیرد به منزله کسی است که در راه خدا با شمشیرش جهاد کرده باشد. 📚 بحارالانوار ج 42 ص 126 ✳️امام صادق (ع) : کسی که بر این امر بمیرد و منتظر امام باشد ، همانند کسی است که در خیمه امام قائم (عج) باشد. 📚 بحارالانوار ج 52 ص 122 👈از این رو است که برخی از فقها با تاکید بر یادگیری نشانه های ظهور آنرا را واجب دانسته و عاملی برای در امان ماندن از شر فتنه های آخرالزمان نامیده اند. https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید