eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
277 دنبال‌کننده
1هزار عکس
353 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹اهل ‌بیت علیهم ‌السلام ظرف مشیت و اراده خداوند در میان مخلوقات ✍️امام صادق صلوات الله علیه و آله فرمودند: «بى‌ترديد خداوند عزوجل مخلوقاتى خاص خود دارد كه آنان را از نور خويش آفريده و آنان بخشى از چشمه شفقت الهى براى مهرورزى و دلسوزى او به مخلوق اويند، به بركت آنان رحمت ارزانى مى‌شود، و به وسيله و اذن آنان مرده را زنده می‌کند و زنده را می‌میراند، و به توسط آنان آفريدگان خود را مى‌آزمايد، و به وسيله آنان حكم خويش را در ميان مخلوقاتش به اجرا مى‌گذارد. راوی (محمد بن مسلم) گويد: فدايتان یشوم- آنان چه کسانی هستند؟ فرمود: اوصیاء.» 📗الإمامة و التبصرة من الحيرة، صفحه ۱۳۲ 📓معاني الأخبار شیخ صدوق، صفحه ۱۶ 📘التوحيد (للصدوق)، صفحه ۱۶۷، باب۲۴ معنى العين و الأذن و اللسان‏ 📕بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۶، ص۲۴۰، باب ۵ جوامع مناقبهم و فضائلهم علیهم السلام
37 sorood(1).mp3
5.68M
یاد اقا صاحب الزمان سلام الله علیه آرامش دلها...
🔴 شمائل مبارک صلوات الله علیه و عجل الله فرجه ... ▪️روي انّه عليه السّلام كان أشبه الناس برسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله) خلقا و خلقا و كانت شمائله شمائل رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله)‌ ، و ملخص الروايات التي تبيّن شمائله عليه السّلام هي ما يلي: كان عليه السّلام أبيض، مشربا حمرة، أجلى الجبين، أقنى الأنف، غائر العينين، مشرف الحاجبين، له نور ساطع يغلب سواد لحيته و رأسه، بخدّه الأيمن خال، و على رأسه فرق بين و فرتين كأنّه الف بين واوين، أفلج الثنايا، برأسه حزاز، عريض ما بين المنكبين، أسود العينين، ساقه كساق جدّه أمير المؤمنين عليه السّلام و بطنه كبطنه.و ورد انّ المهدي طاوس أهل الجنة وجهه كالقمر الدرّي عليه جلابيب النور، عليه جيوب النور تتوقّد بشعاع ضياء القدس، ليس بالطويل الشامخ و لا بالقصير اللّازق بل مربوع القامة، مدوّر الهامة، على خدّه الأيمن خال كانّه فتاة مسك على رضراضة عنبر، له سمت ما رأت العيون أقصد منه‌ صلى اللّه عليه و على آبائه الطاهرين. 🔸آن حضرت شبیه ترین مردم است به حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله در خَلق و خُلق و شمایل او ، شمایل آن حضرت است و آنچه جمع شده از روایات در شمائل آن حضرت آن است که آن جناب ابیض (سفید) است که سرخی به او آمیخته و گندم گون است که عارض شود آن را زردی از بیداری شب. و پیشانی نازنینش فراخ و سفید و تابان است و ابروانش به هم پیوسته و بینی مبارکش باریک و دراز که در وسطش فی الجمله انحدابی دارد و نیکو رو است و نور رخسارش چنان درخشان است که مستولی شده بر سیاهی محاسن شریف و سر مبارکش ، گوشت روی نازنینش کم است ، بر روی راستش خالی است که پنداری ستاره ای است درخشان ، ( وَ عَلی رَاءْسِهِ فَرْقٌ بَیْنَ وَفْرَتَیْنِ کَاَنَّهُ اَلِفٌ بَیْنِ وا وَیْنِ ) ، میان دندان هایش گشاده است ، چشمانش سیاه و سرمه گون و در سرش علامتی است ، میان دو کتفش عریض است ، و در شکم و ساق مانند جدش امیرالمؤ منین صلوات الله و سلامه علیه است ؛ الْمَهْدِیُّ طاوُسُ اَهْلَ الْجَنَّهِ، وَجْهُهُ کَالْقَمَرِ الدُّرِّیِّ عَلَیْهِ جَلابیبُ النّورِ ؛ یعنی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف طاوس اهل بهشت است ، چهره اش مانند ماه درخشنده است . بر بدن مبارکش جامه ها است از نور، ( عَلَیْهِ جُیُوبُ النُّورِ تَتَوَقَّدُ بِشُعاعِ ضِیاءِ الْقُدْسِ ) ؛ بر آن جناب جامه های قدسیه و خلعت های نور انیه ربانیه است که متلا لا است به شعاع انوار فیض و فضل حضرت احدیت. و در لطافت و رنگ چون گل بابونه و ارغوانی است که شبنم بر آن نشسته و شدت سرخی اش را هوا شکسته ، و قدش چون شاخه بان درخت بیدمشک یا ساقه ریحان ، ( لَیْسَ بِالطَّویلِ الشّامِخ وَ لا بِالْقَصیر الْلازِقِ ) ؛ نه دراز بی اندازه و نه کوتاه بر زمین چسبیده ، ( بَلْ مَرْبُوعُ اَلْقامَهِ مُدَوَّرُ الْهامَهِ ) ؛ قامتش معتدل و سر مبارکش ( مُدَوَّر، عَلی خَدِّهِ الاَیْمَنِ خالٌ کَاَنَّهُ فَتاهُ مِسْکٍ عَلی رَضْراضَهِ عَنْبَرٍ ) ؛ بر روی راستش ( خالی ) است که پنداری ریزه مشکی است که بر زمین عنبرین ریخته ، ( لَهُ سَمْتٌ ماراتِ الْعُیُونُ اَقْصَدَ ) مِنْهُ هیئت نیک خوشی داشت که هیچ چشمی هیئتی به آن اعتدال و تناسب ندیده . صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ عَلی آبائهِ الطّاهِرینَ 📚منتهی الآمال 📚الغيبة (شیخ طوسي)/ص265 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏52/ص11
💎 [الأمالی للشیخ الطوسی] بِإِسْنَادِ الْمُجَاشِعِیِّ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ یَذُوبُ فِیهِ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ فِی جَوْفِهِ کَمَا یَذُوبُ الْآنُکُ فِی النَّارِ یَعْنِی الرَّصَاصَ وَ مَا ذَاکَ إِلَّا لِمَا یَرَی مِنَ الْبَلَاءِ وَ الْإِحْدَاثِ فِی دِینِهِمْ لَا یَسْتَطِیعُ لَهُ غِیَراً. 🔹مجاشعی از امام صادق و ایشان از پدرانشان - علیهم السلام - خویش نقل کرده اند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: « روزگاری فرا می‌رسد که در آن قلب انسان مومن مانند سرب در آتش ذوب می‌شود و این تنها به سبب بلاها و بدعت‌هایی است که در دینش می‌بیند و نمی تواند تغییری در آن دهد» 📖 أمالی الطوسیّ ج ۲ ص ۱۳۲ 📖بحارالانوار، ج۲۸،ص۴۸،ح۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌مبادا مرگ در حالى به سراغت آيد كه ... ▪️قال الامام علی علیه السلام : إيّاكَ أن يَنزِلَ بكَ المَوتُ و أنتَ آبِقٌ مِن ربِّكَ فی طَلَبِ الدُّنيا امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمایند🔻 مبادا مرگ در حالى به سراغت آيد كه تو از پروردگارت در طلب دنيا گريخته باشى. 📚غررالحكم ح۲۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ را دوباره ببینیم چرا افسرده ای؟ چرا مضطربی؟ 🔻سخنان بسیار دلنشین و مهم از حضرت بقیه الله ارواحناه مرحوم حاج قدرت الله رضوان الله علیه
👌می توانیم با خوب همه امور روزمره را الهی کنیم ... ▪️قال رسول الله صلی الله علیه و آله : يَا أَبَا ذَرٍّ لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْل ‏ 🔸رسول خدا صلی الله علیه و آله: اى ابوذر! بايد در هر كارى انگيزه اى نيكو داشته باشى، حتى در خوابيدن و خوردن. 📚اعلام الدین/ص195 📚عين الحياة (مجلسی)/ص38 📚مکارم الاخلاق (طبرسی)/ص464
بگوئید ظهـور نزدیک است، تا فرج نزدیک شود... امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: اگر به ما بگویند این امر ( ظهور) تحقق نمی‌پذیرد، مگر بعد از دویست یا سیصد سال و آن را دیر ببینیم دلـــــــــــها دچار سختی و قساوت گردد. بگوئید چه زود است چه نزديک است و بدينگونه دل‌های مردم اُنس مي‏گيرد و آرامش می‌يابد و فرج نزديک می‌‏شود». «فَلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلاَثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ اَلْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَ عَامَّةُ اَلنَّاسِ عَنِ اَلْإِسْلاَمِ وَ لَكِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ اَلنَّاسِ وَ تَقْرِيباً لِلْفَرَجِ» الکافي ج ۱، ص ۳۶۹