01.pdf
136.8K
💠 متن ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #سلوک_الهی
🔹 فصل اول جلسه 1
سال 1392
@EsraTvEitaa
#اطلاعيه
از ابتدای ماه مبارک رمضان و بعد از نماز مغرب و عشاء:
💠 پخش برنامه «حکمت ربّانی» از سلسله مباحث گفتاری آیت الله العظمی جوادی آملی از شبکه سه سیما
🔹 برنامه تلویزیونی «حکمت ربّانی»؛ فرازهایی از تفسیر کلمات حکیمانه امیرالمومنین علیه السلام، توسط آیت الله العظمی جوادی آملی می باشد که از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت.
@EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #حکمت_ربانی
🔹 جلسه 1
#گزيده_درس_اخلاق
🔹 پخش هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از شبکه سه سیما
تاريخ جلسه: 1396/11/19
@EsraTvEitaa
ya seen-02ms ss.mp3
6.43M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #یس
🔹 جلسه: 2
تاریخ: 1392/09/26
@EsraTvEitaa
ya seen-02p2.pdf
207.3K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #یس
🔹 جلسه: 2
تاریخ: 1392/09/26
@EsraTvEitaa
امت ولیّ.mp3
1.25M
💠 روز دوم ماه #رمضان 1440
🔹 امت ولیّ
@EsraTvEitaa
💠 امت ولیّ
🔹 در صدر اسلام، رابطهٴ فقها با مردم رابطهٴ مسئلهگو بود؛ مردم مسائلي را كه داشتند از زراره, از محمدبنمسلم, از هشام, از حمرانبناعين اين مسائل شرعي را سؤال ميكردند. كمكم از اين حد گذشت به عنوان يك مدرّس و مؤلّف ديني شناخته شدند. در اعصار ميانه مقداري وضع روحانيّت به سمت مرجعيّت ميرفت كه ترقّي كند، متأسفانه با جريان شوم اخباريگري روبهرو شد كه رابطهٴ فقيه «جامعالشرائط» با مردم رابطهٴ محدّث شد كه بايد حديث بگويد و حديث ترجمه كند و مردم برابر حديث عمل كنند. در آن عصر رشد اخباريگري، مرحوم آقا باقر وحيد بهبهاني و ساير بزرگان اصوليين نجف تلاش و كوشش كردند كه رابطهٴ فقيه «جامعالشرائط» با مردم را رابطهٴ مرجع تقليد با مقلِّد كنند كه مردم از آرا و نظرات اجتهادي فقها پيروي كنند. ساليان متمادي اين اصل رواج داشت كه رابطه فقيه «جامعالشرائط» با مردم, رابطهٴ مرجع و مقلّد بود. امام راحل(رضوان الله عليه) از اين مرحله گذشتند تحوّل جديدي به بار آوردند و آن اين بود كه رابطهٴ فقيه «جامعالشرائط» با مردم, رابطهٴ امام است و امّت؛ اينها امّت اين اماماند، رابطهٴ وليّ هست و مولّيعليه که بر اساس ولايت فقيه, جامعه مولّيعليه اين وليّ هستند؛ اين يك ساختار كاملي از نظام اسلامي را ارائه ميكند، تنها طرح يك مسئله يا يك نظر تفسيري يا فلسفي يا كلامي يا فقهي يا اصولي نيست.
🔹 كاري كه امام(رضوان الله عليه) كرد، به دنبال كار انبياي الهي بود كه هم ديانت مردم و هم حضور عقلاني مردم تأمين شده است اينها ستوناند, اگر ـ انشاءالله ـ اين دو ستون ستبر محفوظ بماند، هيچ آسيبي اين انقلاب را تا ظهور صاحب اصلياش ـ انشاءالله ـ تهديد نميكند.
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاريخ: 1393/03/08
@EsraTvEitaa
02_solok 92 ss.mp3
2.36M
💠 صوت ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #سلوک_الهی
🔹 فصل اول جلسه 2
سال 1392
@EsraTvEitaa
02.pdf
154.7K
💠 متن ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #سلوک_الهی
🔹 فصل اول جلسه 2
سال 1392
@EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #حکمت_ربانی
🔹 جلسه 2
#گزيده_درس_اخلاق
🔹 پخش هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از شبکه سه سیما
تاريخ جلسه: 1396/11/19
@EsraTvEitaa
ya seen-03ms ss.mp3
5.21M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #یس
🔹 جلسه: 3
تاریخ: 1392/09/27
@EsraTvEitaa
ya seen-03p2.pdf
230.6K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #یس
🔹 جلسه: 3
تاریخ: 1392/09/27
@EsraTvEitaa
فرهنگ دینی.mp3
1.16M
💠 روز سوم ماه #رمضان 1440
🔹 فرهنگ دینی
@EsraTvEitaa
💠 فرهنگ دينی
🔹 اين بيان نوراني را مرحوم کليني از وجود مبارک امام صادق(سلام الله عليه) نقل کرد، اسلام که آمده دو مرز و سيم خاردار گذاشته است: يکي در طرف تصديق و يکی در طرف تکذيب؛ يکي در طرف قبول و يکي در طرف نکول؛ کلّ فرهنگ جاهلي را عوض کرد. در جاهليت فرهنگشان اين بود که ما چيزي را قبول داريم که پدران ما گفته باشند، چيزي را نفي ميکنيم که آنها نگفته باشند. معيار قبول و نکول جاهليت، گفته پدران و نگفته آنهاست. اگر چيزي را پدرانشان گفته بودند، اينها ميپذيرفتند، ميگفتند: ﴿إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلَي أُمَّةٍ﴾،[1] چيزي را پدرانشان به نسل قبل نگفته بودند، ميگفتند: ﴿ما سَمِعْنا بِهذا في آبائِنَا الْأَوَّلينَ﴾،[2] اين روح، روح تقليد بود. اين روح پليد تقليد را اسلام کلّاً عوض کرد.
🔹 وجود مبارک امام صادق، طبق نقل مرحوم کليني در همان جلد اوّل کافي کتاب عقل دارد که ذات أقدس الهي دو اصل را آورد: يکي اينکه اگر کسي بخواهد چيزي را تصديق کند، بايد دستش پُر باشد. بخواهد تکذيب کند، بايد دستش پُر باشد. با گمان و ميل و خيال و هويٰ نميتواند دهن باز کند. اين دو آيه را وجود مبارک امام صادق به عنوان دو تا مرز ذکر کرد، فرمود: «إِنَّ اللَّهَ خَصَّ عِبَادَهُ بِآيَتَيْنِ مِنْ كِتَابِهِ»،[3] حالا يا «حَصَّنَ»[4] است که از حِصن و دژ و قلعه است. يا «حَضّ»[5] است که تحضيض کرده. يا «خَصَّ» است که اختصاص داده، چند تا نسخه در همين کافي هست. «إِنَّ اللَّهَ حَصَّنَ»، حِصن، قلعه دو تا دژ گذاشته. «حَصَّنَ عِبَادَهُ بِآيَتَيْنِ مِنْ كِتَابِهِ»، يکي ﴿أَنْ لا يَقُولُوا عَلَی اللَّهِ إِلَّا الْحَق﴾؛[6] دهن باز کرد، بايد برهان داشته باشد. همين! نفي کرد، بايد برهان داشته باشد: ﴿أَنْ لا يَقُولُوا عَلَی اللَّهِ إِلَّا الْحَق﴾، يک؛ اگر خواست بگويد نه، رأي منفي بدهد، نبايد جاهلانه باشد: ﴿بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِه﴾،[7] دو؛ بايد محيط به فهم باشد تا سر بلند کند، بگويد نه، يا سر خم کند، بگويد آري؛ چه در حوزه، چه در دانشگاه، چه در مناصب قانونگذاري بخواهد چيزي را قبول کند بايد محقّقانه، نکول کند محقّقانه؛ اين فرهنگ ديني است!
________________________________________
[1]. سوره زخرف، آيه22.
[2]. سوره مؤمنون, آيه24؛ سوره قصص, آيه36.
[3]. الكافي (ط ـ الإسلامية)، ج1، ص43.
[4]. بحار الأنوار(ط ـ بيروت)، ج2، ص186.
[5]. صافى در شرح كافى (ملا خليل قزوينى)، ج1، ص340.
[6]. سوره اعراف, آيه169.
[7]. سوره يونس, آيه39.
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
📚 درس تفسير سوره مبارکه نوح جلسه 6
تاريخ: 1397/11/16
@EsraTvEitaa
03_solok 92 ss.mp3
2.66M
💠 صوت ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #سلوک_الهی
🔹 فصل اول جلسه 3
سال 1392
@EsraTvEitaa
03.pdf
157.2K
💠 متن ويژه برنامه ماه مبارک رمضان #سلوک_الهی
🔹 فصل اول جلسه 3
سال 1392
@EsraTvEitaa
✅ کانال های رسمی EsraTV در پیام رسان ها
🔹تلگرام:
t.me/esratvtelegram
🔹سروش:
sapp.ir/esratvsoroush
🔹ایتا:
eitaa.com/EsraTvEitaa
🔹آی گپ:
iGap.net/EsraTvLin