eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
سیاحت محققانه
🔹 خداوند ما را نه تنها به فراگیری تاریخ دعوت كرد، بلكه ما را به تحلیل تاریخی و تحلیل آن امهات و اصول تاریخی فرا خواند. یك وقت كسی كتاب تاریخ را تورق می ‌كند و یك وقت خودش متن تاریخ را می‌ بیند؛ سرزمین ها را می ‌بیند، علل سقوط و صعود را می ‌بیند، علل پیروزی یا شكست را بررسی می ‌كند. از نظر قرآن كریم ما باید بین سیاحت در زمین كه هدف قرآنی دارد، با تفریح و تماشا فرق بگذاریم. 🔹 یك وقت است كسی ، صحنه بازی را تماشا می ‌كند و یك وقت است كسی ، صحنه بازی را زیر نظر دارد. شما می ‌بینید بسیاری از این صحنه ‌های بازی، تماشاچیان فراوانی دارد؛ عده ‌ای كودك ‌اند و نوسال ‌اند، آنها از این هیاهو و از این جمعیت و از این توپ زدن ها و از این كف زدن ها و سوت كشیدن ها لذت می ‌برند؛ اما چطور شد كه یك گروه شكست خورد و دیگری پیروز شد را نمی ‌دانند، فقط داوران صحنه می ‌دانند و گروه كمی از بینندگان. 🔹 هدف قرآنی ناظر به آن محققانی است كه صحنه گیتی را تورق می ‌كنند نه كتاب تاریخ بخوانند. آن كسی كه است،# سیر_افقی دارد؛ این سیر افقی در حقیقت تماشاست، كار محققانه نیست. قرآن ما را به این سو فرا نخواند، قرآن ما را به فرا خواند. 🔹 سیر عمودی آن است كه دو بال ﴿هو الاوّل و الآخر﴾ را روی تمام این صحنه ‌ها اضافه كنیم یعنی ببینیم حرف اول را در این جهان چه كسی زد و حرف آخر را در این صحنه چه كسی گفت. این می ‌شود ، این عبرت آموز است و پیام دارد. 👈 وقتی انسان عبرت می‌گیرد كه تماشاچی نباشد؛ تماشاچی، یك انسان ایستاست ولو جهان را بگردد؛ اما ، یك انسان پویاست ولو در جای خود بنشیند. 📚 دیدار مسئولین سمینار فرهنگی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با حضرت استاد تاریخ: 1373/10/15 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
کریمه عترت

🔹 وجود مبارك امام نهم فرمود عمه ما در است که با جلال و شكوه از آن حضرت یاد كرده است. این ، این مكان را شرف بخشید! اگر در روایات ما آمده است كه قم است یعنی این بی بی كه اینجا نزول اجلال فرمود، این منطقه را با بركت كرد. 👈 اگر كسی در حرم اهل بیت باشد و نتواند بالنده بشود، معلوم می ‌شود ضرر كرده است! اینجا جای بالندگی و شكوفایی است. این كرامت برای این بی بی و این خاندان است. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1388/08/01 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ (154) 🔸 ، زنده و منشأ اثر است؛ هم اهل دنیا و بازماندگان خود را بیدار و نورانی می کند و هم به برزخیان روح و ریحان می رساند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ (154) 🔸 اعتقاد به و کامیابی شهید، از عوامل مهم پایداری و پیروزی است. در صدر اسلام بر اثر بدیهی نبودن اصل حیات برزخی یا ثمربخش بودن آن نزد همه، گروهی از معاد باوران را نوعی ناکامی و محرومیت می پنداشتند، چنان که منافقان و کافران بر اساس باور نادرستی که از مرگ داشتند شهادت را زوال و به هلاکت افکندن خویش می دانستند، از این رو با پدیده جنگ، منافقانه برخورد می کردند و اهل تبطئه (به تأخیرانداختن و به کُندی حرکت کردن) بودند. 🔸 مرگ انتقال از نشئه ای به نشئه دیگر و وفات است؛ نه زوال و نابودی و فوت، و راز اینکه خدای سبحان در برخی موارد از کافران و منافقان به «اموات» تعبیر کرده این است که گاهی «موت» به معنای زوال اثر انسانی است؛ نه زوال هستی، و اطلاق آن بر کافران نیز به لحاظ بی اثر بودن آنان است، بر این اساس، نهی این آیه شریفه از کاربرد تعبیر «اموات» درباره شهیدان، هم توهم نابودی و هم توهم بی اثر بودن آنان را دفع می کند. 👈 ، زنده و منشأ اثر است؛ هم اهل دنیا و بازماندگان خود را بیدار و نورانی می کند و هم به برزخیان روح و ریحان می رساند. 🔸 همه انسان ها پس از مرگ زنده اند و هیچ کس مرگِ به معنای فنا و نابودی ندارد؛ لیکن راز نهی از توهم مرگ درباره شهیدان، آن گونه که درباره دیگران پنداشته می شود، تذکر این نکته است که آنان دارند. در آیات دیگر نیز با بیان بهره مندی شهید از رزق حسن و روزی خاص نزد خداوند، توهم اینکه شهادت سبب محرومیت و ناکامی شهید شود ردّ شده است... . 📚 تسنیم، جلد 7 ، ص603 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 23. بدعتگذاران 🔹
برخورد با بدعتگذاران
... همچنین آن حضرت [امام صادق(ع)] فرمود: با اهل بدعت همراهی و همنشینی نكنید كه نزد مردم یكی از آن‌ها به شمار می ‌آیید، [زیرا] رسول خدا (ص) فرمود: انسان بر دین دوست و همنشین خویش است. [1] [1]. لا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ وَ لا تُجَالِسُوهُمْ فَتَصِیرُوا عِنْدَ النَّاسِ كَوَاحِدٍ مِنْهُمْ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِB: الْمَرْءُ عَلَی دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِه (الكافى، ج2، ص375). 📚 مفاتیح الحیات ص 517 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 برکت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔸 وجود مبارک از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است، است؛ ولی بهره‌ برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی، فخر دیگری است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
برکت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔸 وجود مبارک از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است، یک فخر است؛ ولی بهره‌ برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی، فخر دیگری است. 🔸بودند کسانی که از همین خاندان به دنیا آمدند، برادر امام رضا (سَلامُ الله عَلَیه) هم بودند، ولی مورد عنایت آن حضرت قرار نگرفتند؛ اما وقتی خود آن حضرت، در زیارت کریمه اهل بیت به ما می‌گوید به عرض ادب کنید و بگویید: «السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا أُخْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا عَمَّةَ وَلِی اللَّه‏» ◀️ یعنی از هر سه جهت، شما از حوزه ولایت بهره بردید؛ هستید، هستید، هستید. نه تنها او دختر موسی بن جعفر است، است. بعضی ‌ها دختر موسی بن جعفر بودند، فرزند موسی بن جعفر بودند، ولی شاید فرزند نبودند. 🔸 صرف اینکه از نظر شناسنامه‌ ای کسی دختر امام باشد یا خواهر امام باشد دخیل نیست. وجود مبارک طبق این زیارت مأثوری که هست، نشان می‌ دهد که از سه مجرا از فیض خاص ولایت برخوردار بود. 👈 اینکه علم از نشأت می ‌گیرد به جهان می ‌رسد، اینکه باید از قم برخیزد، اینکه هم ‌اکنون هم مسئولیت اساسی علمی و ثِقْل علمی به عهده قم هست، اینها به همین ذات مقدسه است. ↙️ آپارات با کیفیت مناسب: https://aparat.com/v/LKTBj 📚 سخنرانی در جمع خادمین حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاریخ: 1396/05/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مصاف مرگ افکن
🔹 مرگ اگر مرد است گو نزد من آی ٭٭٭ تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ من از او عمری ستانم جاودان ٭٭٭ او ز من دلقی ستاند رنگ رنگ 🔹 آدم بزرگی است؛ اما این حرف خیلی از او بزرگ ‌تر است که من مرگ را می ‌میرانم! برای اینکه مرگ می‌خواهد چه بگیرد؟ این بدن مرا می ‌گیرد ولی من جانم را از دست مرگ نجات می‌ دهم. «مرگ اگر مرد است گو نزد من آی»؛ من پیروز هستم، من پشت مرگ را به خاک می ‌مالم. 🔹 مرگ مگر از من چه می ‌گیرد؟! مرگ، بدنی می ‌گیرد که این بدن پوسیدنی است، خب بعد دوباره زنده می‌ کنند؛ اما من جانم را از دست مرگ می ‌گیرم و ابدی می ‌شوم. ما این هستیم؛ این است. 📚 دیدار هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) تهران تاریخ: 1398/06/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دروس آیت الله العظمی جوادی آملی: ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء: به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی : 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra